HD formatkrigen. - Side 590

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 590 av 653 FørsteFørste ... 90 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 586 587 588 589 590 591 592 593 594 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste
Viser resultater 11,781 til 11,800 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nei, sikkert ikke, men jeg kan helt sikkert finne like mange eller flere BD-titler med PCM, som HD DVD har DD+. Så hvorfor denne argumentasjonen at S300 er så mye mindre komplett en en Toshiba E1?
    Jo, men når du lurer på hvordan det kan ha seg at det er "verdiløst" at S300 kun støtter DD+, samtidig som at det går an å synes at DD+ er mer enn bra nok, så er det dette som er grunnen.

Eller for å gjenta det nok en gang: 1,5Mbps DD+ låter fantastisk, og jeg tviler på at noen her på gruppa har lydanlegg eller ører som er gode nok til å høre forskjell på dette og et lossless lydspor. Grunnen til at DD+ ikke er godt nok på en Blu-ray-spiller, er simpelthen at det ikke finnes innhold med DD+ til Blu-ray. DD+-støtte på en Blu-ray-spiller er like nyttig som SACD-støtte.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jo, men når du lurer på hvordan det kan ha seg at det er "verdiløst" at S300 kun støtter DD+, samtidig som at det går an å synes at DD+ er mer enn bra nok, så er det dette som er grunnen.

Eller for å gjenta det nok en gang: 1,5Mbps DD+ låter fantastisk, og jeg tviler på at noen her på gruppa har lydanlegg eller ører som er gode nok til å høre forskjell på dette og et lossless lydspor. Grunnen til at DD+ ikke er godt nok på en Blu-ray-spiller, er simpelthen at det ikke finnes innhold med DD+ til Blu-ray. DD+-støtte på en Blu-ray-spiller er like nyttig som SACD-støtte.
    Enig i at det ikke er spesielt nyttig med DD+ på en BD-spiller, men dette veies opp av alle PCM-titlene som finnes på formatet. Derav uenig i at S300 er så lite komplett. Men den begynner å bli gammel i gamet, nå da.

Jeg er uenig i at ingen her inne kan høre forskjell på DD+ og lossless/ uncompressed. Problemet er heller at det er få titler som har begge deler. Men jeg har alltid syntes at DD+ ikke låter så åpent og dynamisk som PCM/ lossless. Også på Transformers.

Jeg synes også at DTS-HD 1.5Mbs også høres bedre ut enn DD+.

Du sier DTS-HD 1.5Mbs er indentisk med DD+ 1.5Mbs. Mener å huske at Esp1 sa at de to ikke var spesielt like, og at DTS er bedre her, fordi den er en slags nedskalert DTS-HDMA (hvis jeg forsto det rett). Hos meg har det vært utrolig trøkk og dynamikk i de DTS-HD Master filmene jeg ikke får benyttet til det fulle (core)...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har aldri hørt DD+, men hos meg er det klar forskjell på lossless (PCM/DDTrueHD) og DTS som har, hvis jeg ikke tar feil, samme bitrate som DD+. Lyden er mer åpen og jeg kan spille mye høyere uten at det blir anstrengende. Det er mulig lydmixen har noe å si, men jeg omfavner de nye HD lydsporene.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg synes også at DTS-HD 1.5Mbs også høres bedre ut enn DD+.
    Er litt usikker på hva du mener her. DTS HD HR eller DTS HD MA? DTS-HD MA på 1500 kbit er jo lossless slik at det høres jo selvsagt bedre ut. ( er det snitt du tenker på da)

DTS HD HR er jo bare tilgjengelig på 6 tittler ifølge DTS

DTS Core derimot får man på 1500 kbit hvis man ikke har DTS HD MA output eller dekoding.

I utgangspunktet er 1500 kbit er vel uansett så mye at det i praksis er lossless store deler av filmen. (ref posten din om gjennomsnittlig bitrate på TrueHD noen sider bak) (gjelder DD+ og DTS Core)

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Er 1080p det minst viktigste når man kjøper en HD-avspiller? Det må være det dummeste utsagnet her inne på lenge. Det må vel kunne sies å være selve essensen i begrepet HD-film.
    For noe tøys. HD starter på 720p.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jasse
    Må virkelig beklage at jeg protesterer her, men det er utroligt morsomt å se at absolutt ingen klager over innholdet i denne linken. Jeg ble hudfletta for å poste et bilde ifra samme film som var manipulert (stod HD-DVD på hatten til Hitler), men ikke et eneste ord blir nevnt her. Hvis folk følte seg såret over bildet, så tør jeg ikke engang å tenke på hva de føler når de ser den videoen.

Tenkte det samme som deg Jasse!!Husker godt at du fikk gjennomgå for det bildet du posta,forøvrig veldig morsomt
    Folk som mener at vi ikke kan spøke med slike ting får sitte i sine hjem og sutre!!
    Slike bilder/videosnutter letter jo på den til tider spente og ampre stemningen her inne

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svs-man
    Hadde du giddet å sjekke litt nærmere, så er dette skrevet 11.april 2007.
    Hehe, beklager, det så jeg faktisk ikke i fartenops: Husket bare at jeg nylig hadde lest om det på et forum og når jeg prøvde å google det frem igjen, så var det innlegget ditt som kom øvst:smile: Da er det selvfølgelig, og heldigvis, ikke gyldig.
    Konklusjonen står uansett angående kvalitet mellom HD DVD og BD, det er vi sikkert enige om.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jasse
    Må virkelig beklage at jeg protesterer her, men det er utroligt morsomt å se at absolutt ingen klager over innholdet i denne linken. Jeg ble hudfletta for å poste et bilde ifra samme film som var manipulert (stod HD-DVD på hatten til Hitler), men ikke et eneste ord blir nevnt her. Hvis folk følte seg såret over bildet, så tør jeg ikke engang å tenke på hva de føler når de ser den videoen.
    Hvis det er noen trøst, så synes jeg den videoen er like smakløs som bildet ditt. Men, jeg har ikke energien til å klage på alle overtramp. Spesielt ikke så lenge konsensus ser ut til å være at det er helt greit å sammenligne HD DVD med Nazi-Tyskland.

Men, videoen har et par formildende egenskaper: Først og fremst, så er den faktisk litt morsom. Dialogen er godt skrevet, og de har valgt en scene som sannsynligvis beskriver håpløsheten man har følt i HD DVD-leiren da Warner-nyheten brast. Dessuten føler jeg at den er mindre ondsinnet enn bildet du postet. Bildet ditt hadde en langt større "Ha ha! Ædda bædda! Nå kan dere bare gå bort og dø på dere"-faktor enn jeg synes denne videoen hadde.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Tenkte det samme som deg Jasse!!Husker godt at du fikk gjennomgå for det bildet du posta,forøvrig veldig morsomt
    Folk som mener at vi ikke kan spøke med slike ting får sitte i sine hjem og sutre!!
    Slike bilder/videosnutter letter jo på den til tider spente og ampre stemningen her inne
    Etter at Jasse beklaget og fjernet bilder o.s.v så har jeg trodd at vi var ferdig med saken? Eller er vi ikke det?
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også ut til at alle de som fikk seg billig HD DVD spiller til jul ikke akkurat har hamstra filmer i etterkant. Om ikke det var mange nyheter de siste ukene så finnes det jo "800" HD-DVD filmer tilgjengelig å kjøpe. Ser heller ut som at spillerne stort sett kommer til å bli brukt som DVD avspiller.

Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Dette er kjempe tall for BD selvfølgelig. Men HD DVD hadde ikke akkurat mange gode utgivelser denne uken og det var vell den tredje uken til The Kingdom.
    Så dette kan vell ikke brukes som noen indikasjon på hva som har skjedd etter at Warner endret format støtten sin, tror jeg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Etter at Jasse beklaget og fjernet bilder o.s.v så har jeg trodd at vi var ferdig med saken? Eller er vi ikke det?
    Stølen
    Nei,saken er høyst relevant når man ser videoen som er postet fra samme film,som behandler det samme temaet.

Etter min mening har ikke Jasse en verdens ting å beklage,at bildet er fjernet er en skandale!!!

Alle med litt fornuftig tenking skjønner jo at Jasse ikke postet bildet i annen tro enn å være morsom.At han da skal få så mye pes samtidig som folk tydeligvis ler seg skakke av videoen syns jeg er urettferdig!!
    Litt takhøyde må det da være her.Dessuten løser det opp i en opphetet debatt som jeg har sagt før

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne sier vel alt: YouTube - The Downfall of HD-DVD

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Ser også ut til at alle de som fikk seg billig HD DVD spiller til jul ikke akkurat har hamstra filmer i etterkant. Om ikke det var mange nyheter de siste ukene så finnes det jo "800" HD-DVD filmer tilgjengelig å kjøpe. Ser heller ut som at spillerne stort sett kommer til å bli brukt som DVD avspiller.
    Du tror ikke dette har litt med Warners avhopp å gjøre da?

Hvis jeg hadde hatt en splitter ny HD DVD-spiller og enda ikke hadde kjøpt noen filmer, så tror jeg ikke jeg ville får veldig lyst til å begynne å kjøpe HD DVDer når samtlige aviser kan melde at HD DVD har fått dødsstøtet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening har ikke Jasse en verdens ting å beklage,at bildet er fjernet er en skandale!!!
    La meg teste en teori jeg har:

Har du Blu-ray- eller HD DVD-spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det går da an å ha litt humor og en smule selvironi. Så lenge vitsen har et godt poeng, så syns jeg den er morsom, om det så skulle være meg den omhandlet.

Er forresten merkelig at ingen har påpekt at filmen er en ren rip-off av en helt lik parodi som ble laget for en stund siden, med akkurat de samme filmklippene, bare andre subtitles. Den handlet om konsollkrigen:
    Link (Youtube)

Hendelsene som blir omtalt er jo bevis nok for at denne kom lenge før.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uten at jeg skjønner hva det skal ha med saken,så har jeg en PS3.
    Men jeg hadde hatt akkurat samme syn på saken om jeg hadde en HDDVD.
    Ser ikke bort fra at jeg kjøper meg en HDDVD spiller heller.Har bare ikke kommet skikkelig inn i HD verdenen enda,har bare en film.For meg er det totalt likegyldig hva det blir.Jeg vil bare at vi skal få HD å kose oss med mulighetene å forbedringene det gir!!

At da noen legger ut bilder/videoer som omhandler evnet og samtidig er utrolig morsom syns jeg bare er storartet!!!Det løser bare opp i en opphetet debatt.

Kan ikke noen lage en tekst til det aktuelle Youtube insalget der det er dialog til fordel HD DVD?
    Så skal jeg komme med min vurdering etterpå om jeg syns det var morsomt eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sikkert mange som gidder å lage en egen versjon bare for deg slik at du kan vurdere om det er moro eller ei. Spesielt HD-DVD leiren:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg skjønner hva det skal ha med saken,så har jeg en PS3.
    Det virker bare som om de fleste som synes det er hårsårt, barnslig og tullete å bli furten av å bli sammenlignet med nazistene, er de samme som spøken ikke går utover.

Men jeg hadde hatt akkurat samme syn på saken om jeg hadde en HDDVD.
    Synd at vi ikke har muligheten til å sjekke hvordan du reagerte i dette parallelle universet, da.

Kan ikke noen lage en tekst til det aktuelle Youtube insalget der det er dialog til fordel HD DVD?
    Så skal jeg komme med min vurdering etterpå om jeg syns det var morsomt eller ikke.
    Vel, nå er det strengt tatt litt for sent. Men jeg kjenner at jeg begynner å angre litt på at jeg ikke gjorde noe lignende rett etter Paramount droppet Blu-ray. Jeg synes å huske at BD-folket var skikkelig storsinnede på den tiden, så de ville sannsynligvis satt stor pris på denne spøken da.

I tilfelle du ikke leste denne tråden da, så kan du spole tilbake til melding 3555, der den første linken til Paramounts avhopp dukket opp. Les deg gjennom et par dagers meldinger, og se om du kan forestille deg hvordan en video som dette ville blitt mottatt.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Videoen er vittig, men bildet var ikke, synes nå jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Tja. Videoen er vittig, men bildet var ikke, synes nå jeg.
    Joa, jeg har som nevnt over, adskillig færre problemer med videoen enn med bildet. Hadde bildet i det minste inneholdt en morsom tekst, i hvert fall noe annet enn "Jaja folkens, da er det bare å ta livet av seg da", så kan det vel hende jeg ikke hadde krangla så fælt på det heller.

Side 590 av 653 FørsteFørste ... 90 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 586 587 588 589 590 591 592 593 594 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •