HD formatkrigen. - Side 588

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 588 av 653 FørsteFørste ... 88 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 584 585 586 587 588 589 590 591 592 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste
Viser resultater 11,741 til 11,760 av 13053
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Fikk nylig blade runner på hd-dvd, nydelig. Kommer til å kjøpe hd-dvd sålenge det finnes, kommer ikke filmen ut på hd-dvd så få det heller være. Blir ikke noe bd spiller før de har blitt ferdige med de versjons greiene
    BD er ferdige med 'versjonsgreiene'. Det er nå to profiler som gjelder, 1.1 og 2.0.

Alle nye spillere MÅ være 1.1, 2.0 er valgfritt. Så det er opp til forbrukeren å velge om man vil ha spiller med internett-tilgang (2.0) eller ikke.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Er 1080p det minst viktigste når man kjøper en HD-avspiller? Det må være det dummeste utsagnet her inne på lenge. Det må vel kunne sies å være selve essensen i begrepet HD-film.
    1080p er jo ikke viktig for flertallet som har HD ready skjerm. Desuten er 1080i et fullverdig HD signal det er flere måter å gjøre dette progresivt på

Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Angående lyd, så er det jo fint at denne er på topp, men erfaringsmessig er det langt færre som hører forskjell på en god og en fantastisk lydkodek, enn dem som ser forskjell på et godt og et fantastisk bilde.
    Hvilken erfaring er dette basert på?

Mener du det er lettere å se forskjell på 1080i og 1080p bilde enn det er å høre forskjell på DD og True HD??
    Har både hørt og sett begge deler og det er liten tvil om at for min del er HD lyd en langt mer dramatisk forbedring enn HD bilde. Men jeg vil da for pokker ha begge deler

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Som hjemmekino entusiast synes jeg ord som "skylapper", "satset" og "tapt" osv fort blir litt mallplasert. Handler det ikke om å nyte HD filmer i FullHD på lerretet?
    Er så enig! Poenget er HD.

De som kun har satset på HD-DVD har kanskje ikke en så veldig lys fremtid i møte hvis man fremdeles tviholder på dette formatet, men å gå derifra til å nermest kalle dem for tapere blir vel drøyt.
    Sant igjen.

De som kun har satset BD har faktisk tapt noe de også, blandt annet å ha hatt muligheten til å se en hel del gode HD-DVD filmtitler i den meget dyrebare hjemmekino tiden man har hatt til rådighet frem til nå.
    Dette vil de aldri innrømme, de vil heller se disse i SD....

Livet er for kort til å henge seg opp i bagateller som fargen på innpakkningen. De eneste vinnerene jeg ser i denne format "krigen", er etter min mening de forbrukerene som har valgt å gå for begge formatene. En litt dyrere løsning kanskje, men her i forumet snakker vi vel ofte om entusiaster som bytter ut og selger svært kostbare projektorer til en brøkdel av nypris, oftere enn man trenger å skifte lampe i disse projektorene, så en spiller fra 2k til 10k og noen titalls HD filmer i "feil" format er vel ikke akkurat noen stor katastrofe.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    BD er ferdige med 'versjonsgreiene'. Det er nå to profiler som gjelder, 1.1 og 2.0.

Alle nye spillere MÅ være 1.1, 2.0 er valgfritt. Så det er opp til forbrukeren å velge om man vil ha spiller med internett-tilgang (2.0) eller ikke.
    Så hvorfor utsetter FOX utgivelsene sine hele tiden, og hvorfor fryser 1.1 utgivelsene deres så altfor ofte på spillere som skal være 1.1 kompatible? En ting til, når skal de få ned loade-tiden til Toshiba-nivå på BD-avspillerne, de dedikerte?

Jeg vurderte en Panasonic 30 og purple-going, men blir skremt over denne problematikken, selv på den beste dedikerte Blu-Ray spilleren så langt. Er glad i Toshibaen fortsatt, som virker prikkfritt, og som kjører et sonefritt format. Fortsatt har HD DVD de mest spennende studioene i stallen også, med tanke på 2008-utgivelser av film.

Når det er sagt så ser jeg av avataren din at du er Civilization 4-frelst! Herlig spill!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080p er jo ikke viktig for flertallet som har HD ready skjerm. Desuten er 1080i et fullverdig HD signal det er flere måter å gjøre dette progresivt på
    Ingen ting er forsåvidt viktig for flertallet. De tar det de blir servert, så lenge de har en "oppfatning" om at det er "bra".

Hvilken erfaring er dette basert på?

Mener du det er lettere å se forskjell på 1080i og 1080p bilde enn det er å høre forskjell på DD og True HD??
    Har både hørt og sett begge deler og det er liten tvil om at for min del er HD lyd en langt mer dramatisk forbedring enn HD bilde. Men jeg vil da for pokker ha begge deler
    Det var basert ut i fra egne erfaringer som tilsier at de aller fleste ikke hører forskjell på en mp3-fil med lav bitrate og et lossless-format. Altså, de er i fysisk stand til å høre forskjellen, de bare enser det ikke. Men til syvende og sist er det vel ikke så mye forbrukerne flest merker forskjellen på.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Kom deg ned av din høye hest SVS! -man. At du skal opptre som den moralske etiske samvittighet i denne debatten blir jo nærmest en vits.
    Det er vel ingen som får mer kritikk enn deg for å snu og vende på fakta og argumenter eller "slenge med leppa".
    Det er også ganske patetisk at du alltid er den første til å ta "den såredes posisjon" hvis du får litt motgang. (min observasjon)

Du må også ha så mye kultur innabords at du kan se forskjell på lavmålt spydigheter og velplassert ironi.
    I dette tilfellet så var jeg hverken spydig eller ironisk. Jeg mente i fullt alvor det jeg skrev.
    Det var derfor jeg skrev at du var frekk. Skrev jeg spydig, blir det for mild betegnelse på din diskusjonsmåte. Jeg mente det i fullt alvor.
    Som sedvanlig prøver du å vri deg unna med å prøve å dreie argumentet i en annen retning.
    Det som er fint å se er hvordan du forsøker å speile dette "sno-deg-unna-"argumentet som du så ofte bruker, når du befinner deg på tynn is.

For meg er det helt tydelig at det igjen er du som forsøker å sno deg unna. Men slik kan vi fortsette, uten å komme noen vei.
    Det jeg skrev var ikke basert på hva som var det beste signalet, men hva som var det dårligste!

Det jeg ville ta deg på og som jeg siterte fra din post, var at du for sikkert 100'de gang prøvde å vri det negativt for en billig HDDVD spiller å bare hadde 1080i !
    Det er å føre folk bak lyset siden 1080i er det beste "output" signalet for 99% av alle 1080 TV/PJ'r og vil være det i mange mange år.

Hvis du skal bruke en basis av "elitist" tankemåte som bakgrunn for å "snakke ned" HDDVD så er det mye bedre at du holder deg unna det tekniske.

Dette som jeg har sitert deg på i denne posten viser jo bare igjen at du enten ikke har en generell forståelse av hvordan det tekniske vil fungere best for de aller fleste, eller bruker alle knep for å fremme din agenda, selv når det er missvisende når det taes ut av sammenhengen.

Alle vet at /24 er det beste signalet, men bare hvis man har en TV/PJ som kan gjøre multiplikator av 24. Selv en TV/PJ som aksepterer /24 men konverterer det direkte til /60 vil i de aller fleste tilfellen fungere best med 1080i.

Men nå dreiet ikke dette seg om hva som var det ultimat beste signalet for utstyr som faktisk kan håndtere det, men hva som var det værste!
    Hver gang jeg kommer med min 1080i-argumentasjon, er kun hver gang HD DVD-gjengen kommer med usakligheter om at Sony S300 er en dårligere spiller enn kr 1990-spillerne til Toshiba. Skal man sammenligne spillerne, og ta pris i betraktning, kan man ikke bare slenge ut at E1 er bedre enn S300 fordi den er billig.

Sammenlignes Toshiba-spillere som har 1080/24p, så er prisene tilnærmet lik med BD.

Og, ARTY, jeg har aldri nevnt 1080/60p. Det er DU som trekker frem dette for å forsøke å vinne en diskusjon vi har hatt så mange ganger før. 1080/24p er bedre enn 1080/60i. Og når S300 betegnes som mangelful, og samtidig E1 er mer komplett med sine 1080i; vel, så bli den ikke mer komplett eller bedre kun for den er billig.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Så hvorfor utsetter FOX utgivelsene sine hele tiden, og hvorfor fryser 1.1 utgivelsene deres så altfor ofte på spillere som skal være 1.1 kompatible? En ting til, når skal de få ned loade-tiden til Toshiba-nivå på BD-avspillerne, de dedikerte?

Jeg vurderte en Panasonic 30 og purple-going, men blir skremt over denne problematikken, selv på den beste dedikerte Blu-Ray spilleren så langt. Er glad i Toshibaen fortsatt, som virker prikkfritt, og som kjører et sonefritt format. Fortsatt har HD DVD de mest spennende studioene i stallen også, med tanke på 2008-utgivelser av film.
    HD DVD-propaganda: For det første har jeg både Master & Commander og Day After Tomorrow (ID4 er også ankommet). Det er kun sone A som er utsatt, sone B er ankommet for 14 dager siden. Derfor har Fox sin utsettelse ikke noe med Profile 1.1 og gjøre, slik du prøver å påstå.

Min far har Panasonic BD30. Den er rask og har ikke hatt en eneste feil. Igjen ren HD DVD-proaganda!!!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å begrave stridsøksen og se fremover folkens. Formatkrigen er over. Warner valgte side sannsynligvis for å presse frem en løsning. Det viktige nå er at bransjen har full fokus på et format. De må pushe ut filmer til samme pris som vanlig DVD. Utleiebransjen må komme på banen, og for å lokke folk over på HD kan de f.eks. gi ut nye titler på HD først.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, si det... Det er vel som med alt nytt, det tar litt tid før det er på plass. Men selve profilene er ferdige, det var vel det det opprinnelige spørsmålet gikk på.

Når det gjelder loadetider er jeg helt enig. Skjønner ikke hvorfor det ikke er mulig å få dem ned på PS3 nivå.

Når det er sagt så ser jeg av avataren din at du er Civilization 4-frelst! Herlig spill!
    Kongespill! Skulle jeg bare spilt et spill resten av livet hadde det blitt CIV

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    På tide å begrave stridsøksen og se fremover folkens. Formatkrigen er over. Warner valgte side sannsynligvis for å presse frem en løsning. Det viktige nå er at bransjen har full fokus på et format. De må pushe ut filmer til samme pris som vanlig DVD. Utleiebransjen må komme på banen, og for å lokke folk over på HD kan de f.eks. gi ut nye titler på HD først.
    RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    "Det sies også at Toshiba skal ha fått både Paramount og Universal til å utsette sine ventede annonseringer av Blu-ray-støtte frem til sen vinter/tidlig vår."

Et par måneder å vente - i mellomtiden gjelder det å være en positiv BD evangelist.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur innom to av våre lokale video-sjapper her i Fredrikstad; Mix Scene1 og Showtime.

Hun på Mix Scene1 fortalte at de hadde noen BD-titler, og at flere var på vei inn.

På Showtime så jeg fortsatt kun Transformers på HD DVD. På BD var det kommet noen nye BD-filmer fra sist jeg var der. Damen i kassa sa at det kom Blu-ray inn hver uke, 1-2 filmer som regel, og hun sa at det bare ville komme mer og mer. "Tror det er dette som blir å ta over for DVD", sa hun.

Fint, for jeg begynner å bli lei av å måtte kjøpe absolutt alt jeg vil se. Til helgen skal jeg leie Vacancy med Kate Beckinsale og Luke Wilson

Mix Scene1 i Sarpsborg vet jeg har enda flere BD på utleie. Blir vel å ta turen opp dit noen ganger også
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å se at det er noe virkelig å glede seg til på HDM-fronten mot våren/ sommeren. Kunne godt tenkt meg en BD-spiller fra Pioneer, men Pioneer priser seg alltid ut. Det blir liksom ikke hi-end kun fordi prien er høy. Men, slik er det jo på plasma-siden også (selv om Pioneer er litt bedre enn de andre).

Men Panasonic og Sony ser ut til begge å komme med lekre Profile 2.0 spillere i 2008. Håper bildene stemmer sånn nogenlunde med hva vi kan forvente, for i mine øyne var dette lekre saker

BetaNews | Panasonic, Sony show off 2.0 Blu-ray players
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    ja ja men langt unna 1995
    3495 er ganske langt unna 6K (som du sier at den billigste BD spilleren vil koste hvermannsen).
    Hadde det ikke vært bedre og vært litt mer sannferdig istedenfor å spre slik FUD.
    Tips.
    Sjekk fakta først.
    Ikke sprø løgner.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvordan forklarer du at HD DVDs største success, Transformers, kun har et Dolby Digital Plus lydspor.
    Jeg har ingen mulighet til å forklare det. Det burde definitvt vært lossless lyd på den.

Filmen fikk vel pris for beste lyd. Så i noen sammenhenger er DolbyTrueHD helt essensielt, andre ganger er DD+ mer enn godt nok
    Dine ord.

mens nå når det gjelder BD så er S300 med DD+ betegnet som en mangelfull spiller, mens en 1080i-spiller er komplett fordi den er så billig!?
    Jeg har aldri påstått at HD-E1 (som jeg regner med at du sikter til) er en komplett spiller. Ei heller at den er bedre enn noen BD-spiller. Jeg har faktisk aldri påstått noenting jeg. Det jeg reagerte på var at du i ett innlegg skrøt av at BD-studioene var kjempeflinke til å legge inn bedre lyd og at det gjorde at BD hadde ett forsprang på HD DVD, samtidig som du påpekte at prisene ikke var så forskjellige.

Det jeg vil ha frem er at man faktisk ikke får disse lydformatene med en billig BD-spiller. (eneste mulighet er i såfall at man har en splitter ny reciver). Ergo blir jo hele argumenteringen din feil.

Ikke lett å skjønne HD DVD-siden?...
    Er jeg HD DVD-siden? Jeg snakker kun for meg selv, men om du har lyst til å plassere meg i "HD DVD-leieren" og skjære alle "oss" over en kam fordi jeg ikke er helt enig med deg så deg om det.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvordan vet du dette? Folk kommer med så mange spådommer. Hvilket tidsperspektiv ser du på? Er det neste år eller de neste 5 årene eller frem til formatet blir avløst av noe annet? Eller er det 80 % av de 5 neste utgivelsene?

Arty - bra at dine argumenter er så dårlige at du må gå til personangrep.

/S
    sitert fra linken til svs-man på side 573:
    Unfortunately, as of last month, 80% of announced, upcoming Blu-ray titles use BD25, and more than two-thirds of the remainder slated for BD50 use MPEG-2.
    When less than 10% of announced Blu-ray titles feature the combination of BD50 and AVC
    de regner vel krigen for vunnet...

Diskusjonen ang plass har vi hatt 50 ganger bare i denne tråden, konklusjonen er uomtvistelig at kvaliteten på HD DVD og BD er identisk.

Forøvrig snodig å henge seg opp i forskjellen mellom 1080i og 1080p, når majoriteten av flatskjerm-eigerne ikke ser forskjell på 720p og 1080p...
    Men akkurat hvor forferdelig det er av Toshiba å tilby sine kunder et produkt til en rimelig pris som er tilpasset 90% av flatskjermene der ute, har jo også vært fremsatt ca 50 ganger bare i denne tråden da, stort sett av samme person hver gang...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, 80 % av den neste månedens filmslipp... Ganske kortsiktig da med andre ord.

Toshibas prisutvikling er ikke naturlig, og spillerne har fra første stund blitt solgt under kostpris. Hadde det kun vært HD DVD på markedet med all CE-støtte, all studiostøtte, så hadde IKKE prisene vært på det nivået det er i dag.

/S

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    PS3 mener du? Det er en spill konsoll.
    Ja, det er spillkonsoll for mange.
    Men, for noen så er det en BD spiller, for andre så er det det en multimediaspiller og for mange så er den alt dette samtidig. Og for bare 4000 kroner.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    OK, 80 % av den neste månedens filmslipp
    ??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specs, Box Art in for 'Beowulf' HD DVD | High-Def Digest

det kommer fortsatt ut filmer i hd-dvd, denne blir artig, fikk ikke sett den på kino.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Side 588 av 653 FørsteFørste ... 88 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 584 585 586 587 588 589 590 591 592 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •