HD formatkrigen. - Side 587

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 587 av 653 FørsteFørste ... 87 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 583 584 585 586 587 588 589 590 591 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste
Viser resultater 11,721 til 11,740 av 13053
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Virkeligheten i HDM markedet ser litt anderledes ut enn den kreative spekulasjonen som forgår i forumdebatter. Spesielt når man inkluderer DVD/Oppkonverterende spillere.
    Du er jo ute med dine spekulasjoner i diverse fora, så hvorfor skal ikke andre ha andre meninger...

Selv de billigste DVD-spillerne oppkonverterer. Men du får ikke HDM av den grunn.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva forventet du av øyeblikkelig reaksjon etter Warner melding og forum infisert med smurfe virus som forkynner HDDVD's øyeblikkelige død?
    Hadde jeg ikke spist opp toppen på kransekaka i jula, skulle du fått den. Du er vel en av de få som ikke har insett at nå er denne krigen over.

Hvis å si at HD DVD går hen og dør ut nå er å spre smurfe virus - hva er det da å påstå at HD DVD lever like godt som før? De mister store deler av software grunnlaget sitt i mai og pressen over hele verden, analytikere - ja stort sett alle har funnet ut at dette er nådestøtet.

Å anbefalle HD DVD til noen i dag, synes jeg er å gi rett ut veldig dårlige råd. Men noen innser aldri realiteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slutter meg til spleiselaget - hel kranskekake?

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hadde jeg ikke spist opp toppen på kransekaka i jula, skulle du fått den. Du er vel en av de få som ikke har insett at nå er denne krigen over.

Hvis å si at HD DVD går hen og dør ut nå er å spre smurfe virus - hva er det da å påstå at HD DVD lever like godt som før? De mister store deler av software grunnlaget sitt i mai og pressen over hele verden, analytikere - ja stort sett alle har funnet ut at dette er nådestøtet.

Å anbefalle HD DVD til noen i dag, synes jeg er å gi rett ut veldig dårlige råd. Men noen innser aldri realiteten.
    Forundrer meg mer og mer hvor hardt enkelte stritter i mot. Blir spennende å se reaksjonene her inne når Paramount og/eller Universal begynner å støtte Blu-Ray

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vist
    Er det alltid bedre at konverteringen skjer i DVD spilleren, eller kan det være bedre med en god DVD spiller uten oppskalering og la tv'en/pj'en gjøre oppskaleringen.
    Ingen klare 'regler' for hva som skalerer best. Man må teste eget utstyr, f.eks. med denne: HQV - Hollywood Quality Video Processing for HD : Benchmark DVD. 'Frequency Burst' tester fra kalibrerings-DVD'er er også greie å bruke.

'Skaleringsrekkefølgen' hjemme i stua hos meg nå fra dårligst til best:
    Sony NS92V DVD-spiller
    Sony 40W2000 LCD TV
    PS3

Så jeg sender 480/576p fra DVD spilleren, mens jeg lar PS3 oppskalere.

Man må også huske på at dersom man har en TV som ikke er 1920x1080, eller som har overscan, så vil TV'en skalere bildet uansett hva man sender inn. Det påvirker sluttresultatet.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt at formatkrigen er slutt

Da venter jeg bare på at noen lager en BD spiller som har intern dekoding av "alle" HD lydformater for jeg har ikke lyst på og kjöpe ny receiver den närmeste tiden.

Er for tiden i Sverige, allerede i desember fant jeg Blu-ray filmer i en Maxi/ICA butikk, det sier jo litt. Det er vel ikke lenge för Statoil stasjonene og selger BD, he, he.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Feil. Jeg har problem med å finne BD-katalogtitler med kun DD-spor. Hvilken ny BD-tittel har et rent Dolby Digital-spor? [/I]
    Jeg kjøpte "Letters from Iwo Jima" i europeisk versjon (kona vil ha norsk tekst). Stor var skuffelsen når det viste seg at filmen kun hadde DD lydspor. Sjekket på blu-ray.com og USA versjonen hadde Dolby TrueHD. Det virker som om Warner velger å gi ut filmer i Europa uten lossless lyd. I såfall er dette tragisk. Det betyr at vi i Europa får et dårliger produkt. Riktignok er Warner filmene sonefri, men folk flest vil ha tekst på sitt eget språk. Jeg sendte en mail til Warner Norge. De skulle undersøke saken med hovedkontoret i London. Kanskje det er noen på forumet her som kan bekrefte evt. avkrefte dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only

Forundrer meg mer og mer hvor hardt enkelte stritter i mot. Blir spennende å se reaksjonene her inne når Paramount og/eller Universal begynner å støtte Blu-Ray
    Reaksjonen blir en stor lettelse og en befrielse for meg personlig. (Og da kan vi endelig kan lage en ny tråd: BD vs DVD krigen og slåss videre der. Det er DEN som er interessant nå egentlig).

Og så får vi sikkert se en helg haug med skadefryd bare ganger 1000 i forhold til da Warner gikk blue fra visse personer - samt en par røde som sikkert fortsatt kommer til å tro på mirakler.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

Hei! Regn med meg i den gruppen, sammmen med Arty. Jeg har fortsatt et håp om at massemarkedet vil fortetrekke, og få sjansen til å foretrekke, HD DVD. Tror også at Blu-Ray vil slite stort med det samme massemarkedet, uansett hvordan det går med HD DVD.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hei! Regn med meg i den gruppen, sammmen med Arty. Jeg har fortsatt et håp om at massemarkedet vil fortetrekke, og få sjansen til å foretrekke, HD DVD. Tror også at Blu-Ray vil slite stort med det samme massemarkedet, uansett hvordan det går med HD DVD.
    Notert.

For den jevne bruker er det ubetydelige forskjeller mellom formatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva forventet du av øyeblikkelig reaksjon etter Warner melding og forum infisert med smurfe virus som forkynner HDDVD's øyeblikkelige død?
    Joa. Det er etter min mening tre ganske viktige faktorer til at resultatet ble som det ble denne uka.

1. Warner droppet HD DVD.
    Den aller største faktoren. Folk leser overalt at HD DVD nå er fullstendig dødt. Dermed blir de HD DVD-eiere over natta svært usikre på om de i det hele tatt skal fortsette å kjøpe HD DVDer, eller om de skal kjøpe seg en BD-spiller så fort som mulig og fortsette samlingen der. Jeg vil tro at veldig mange av de som har ti filmer eller færre nå har bestemt seg for å la være å kjøpe flere HD DVDer. De som har flere filmer, vil etter hvert (forhåpentligvis) begynne å kjøpe filmer igjen.

2. BOGO-salg
    I de to foregående ukene har det vært klare tegn til at salgstallene fra Amazons BOGO-salg har vært forskjøvet med ca. en uke. Sannsynligvis fordi Amazon bruker noen dager på å sende ut pakker med gratis frakt, og at salget ikke telles før pakken er sendt. Dermed inneholder denne ukens tall altså BOGO-tilbudet Amazon hadde på BD-titler på begynnelsen av året.

3. Filmutvalg
    Ta en titt på siste ukes utgivelser. HD DVD hadde ingen nyheter (dvs. Zodiac kom i en director's cut, som ble gitt ut samtidig på DVD). I tillegg til Zodiac hadde de en god katalogtittel (The Pianist) og tre ræva (Mobsters og White Noise 1&2). Blu-ray hadde to gode nyheter (3:10 to Yuma og Sunshine) og en ræva (Dragon Wars), samt tre solide katalogtitler (Con Air, The Rock og Man on Fire) (i tillegg hadde de tre utgivelser fra BCI som ikke fortjener å nevnes).

Med dette utvalget var det aldri noen tvil om at Blu-ray ville ta en gedigen seier denne uka. Det ville sannsynligvis blitt over 70:30 selv uten BOGO og Warner. Det som skal bli interessant nå, er å se om folk begynner å kjøpe filmer igjen når skuffelsen over Warners avgjørelse kommer litt på avstand. Men selv om de gjør det, så tror jeg det kommer til å bli en del svarte uker for HD DVD på statistikken. Det som er planlagt av utgivelser i ukene fremover er utrolig tafatte greier for HD DVD. Jeg ser egentlig ingenting jeg har lyst på før 19. februar (American Gangster)

Som alle virusinfeksjoner så har vi ingen garanti for at dette ikke er forbigående.
    Nåja. Foreløpig har jeg ikke sett så mye som indikerer at HD DVD vil klare å kjempe seg tilbake. Det vil f.eks. være umulig å få noen av BD-studioene til å begynne å gi ut på HD DVD slik situasjonen er nå. BD-studioene mener at seieren er innenfor rekkevidde, og de kommer nok ikke til å vurdere HD DVD i det hele tatt før det har gått minst et år uten at de har kommet noe nærmere en seier.

Det må nok vesentlig mere til enn billige spillere nå, for at Toshiba skal klare å overbevise studioene om at HD DVD er er for å bli. Sannsynligvis er det bare et spørsmål om tid før de fleste butikkene slutter å selge HD DVDer også, og da hjelper det ikke stort om Universal og Paramount fortsatt "boykotter" BD.

HDM salget er så forsvinnende lite at om bare en av sidene selger noen 1000 færre titler så vil det gjøre gigantiske prosentvise utslag.
    Det er for så vidt sant nok, men det er vanskelig å se hvor HD DVD skal få en boost i disksalget fra akkurat nå. Jeg tror ikke den boosten vil komme fra de billige A3ene. I hvert fall ikke hvis dette er det eneste tiltaket Toshiba og HD DVD-studioene har tenkt til å komme med.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Joa. Det er etter min mening tre ganske viktige faktorer til at resultatet ble som det ble denne uka.

1. Warner droppet HD DVD.
    2. BOGO-salg
    3. Filmutvalg
    Kom på en (sannsynligvis) ganske viktig faktor til.

1b. Mange returer
    Det er nok mange som returnerte spillere og filmer den første uka etter Warners avgjørelse. Siden Nielsen rapporterer nettotall, betyr det at HD DVD-salget, som var rimelig svakt fra før, ble ytterligere redusert. Hvis et par tusen kunder returnerer alle filmene de kjøpte uka i forveien, så vil det gjøre et dramatisk utslag på salgstallene for HD DVD.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom forbrukerne fortsetter å kjøpe HD-DVD spillere og filmer, så vil filmstudioene måtte forholde seg til det og fortsette å støtte dette formatet. Greit nok at det koster å gi ut en film på HD format (BD eller HD-DVD), men er den først produsert i ett av HD formatene skulle det være lav kostnad å konvertere til det andre formatet og distribuere.

Tror ikke denne "krigen" blir avgjort ved at enten BD eller HD-DVD vinner. Den eneste måten noen kan vinne på er at boks pusherne får ut billige og gode kombispillere som støtter begge format skikkelig.

Da spiller det ingen rolle om studioene fortsetter å gi ut film ekslusivt på ett format. Men dersom aktørene fortsetter som nå, med mål om at ett av formatene skal "vinne alt", så vil HD som format (både BD og HD-DVD) bli en parantes i teknikkens historie (vant Sony HD-lyd krigen med SACD?).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    (vant Sony HD-lyd krigen med SACD?).
    Neida, men Blu-ray vil nok bli langt mer populært enn SACD. Minst 10 ganger mer populært, tenker jeg

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du blitt gitt lang tid på å vise at du forstår de tekniske sidene ved "output signalet" i HDM formatene.

Hvis du enda ikke har forstått at 1080/60p er det dårligste signalet du kan sette en HDM spiller til fordi det vil gi "permanent 60p burnt in judder" signal til TV/PJ, så foreslår jeg at du slutter å kommentere på de tekniske aspektene ved HDM.

Du får heller fokuserer på å føre folk bak lyset når du pusher din agenda, på andre ting enn det tekniske!
    Foreslår at du leser det jeg skriver, før du kommer med dine sedvanlige spydigheter, Arty. Ikke for det, det blir nesten rart dersom du ikke var frekk i dine postinger.

Jeg har alltid snakket om 1080/24p, altså det samme som ligger på disken. Du mener altså at 1080i fortsatt er å foretrekke som oppløsning på HDM fremfor 1080/24p?

85/15 ARTY
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    De selskapene som ikke er tålmodige og arbeider med de lange linjer har ikke noe i denne bransjen å gjøre.
    Sony startet utviklingen av BD på slutten av 90 tallet og er enda ikke i mål, hverken teknisk eller som "formatvinner". De trenger minst et år til før de er på par med HDDVD rent teknisk. Da snakker vi 10 år, og 6 år siden de lanserte formatet første gang.
    Så hvis noen tror at indikasjoner på avgjørelser i denne format krigen kommer på grunn av salgstall over noen uker eller at et vinglete filmselskap gjør sitt tredje lojalitesvalg siden 2005, så viser de ikke noen særlig forståelse for dette markedet.

Ta en titt på siste ukes utgivelser. HD DVD hadde ingen nyheter (dvs. Zodiac kom i en director's cut, som ble gitt ut samtidig på DVD).
    På grunn av Warners opptreden så valgte de å utsette release listen for 2008. Ha litt tålmodighet den kommer snart.

Når det er sagt så vil jeg poengtere at denne fokusen på filmstudioene og utgivelser og salgstall er svært overdrevet.
    Filmer selger ikke Hardware. Hardware selger filmer. Der det er en Hardware base hvor faktisk konsumentene bruker penger på film (i motsetning til PS3), vil det etterhvert komme filmer.

Nåja. Foreløpig har jeg ikke sett så mye som indikerer at HD DVD vil klare å kjempe seg tilbake.
    De små svingningene i salgstall er uten betydning.
    Det som betyr noe er om et av formatene klarer å interessere de store konsument gruppene i de neste 3 årene.

Hvis det ikke blir relativt god økonomi i HDM innen 3 år, (da er vi inne i det 5'te året av en vanlig 10 års format syklus) så vil ett eller begge formatene dø en sakte død.
    Gjett hvilket format som har foretningsplanen hvor det er lovet og basert seg på god økonomi for involverte selskaper innen en viss tid for ikke å miste lojaliteten deres?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt så vil jeg poengtere at denne fokusen på filmstudioene og utgivelser og salgstall er svært overdrevet.
    Filmer selger ikke Hardware. Hardware selger filmer. Der det er en Hardware base hvor faktisk konsumentene bruker penger på film (i motsetning til PS3), vil det etterhvert komme filmer.
    Dette tror jeg er helt feil. Jeg tror folk er interessert i å se film, og dermed kjøper den hardwaren som er nødvendig for å se filmene de er interessert i.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den va`kke dum. Det er kun Toshiba HW som driver filmsalg, ikke PS3. Men hvordan forklarer du at det fantastiske $99-før-jul-salg, ikke ga det forventede filmsalget for HD DVD. Vent til julegavene blir pakket opp, ble det sagt.

Det vi ser nå, er at julegavene blir returnert i steden
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Foreslår at du leser det jeg skriver, før du kommer med dine sedvanlige spydigheter, Arty. Ikke for det, det blir nesten rart dersom du ikke var frekk i dine postinger.
    Kom deg ned av din høye hest SVS! -man. At du skal opptre som den moralske etiske samvittighet i denne debatten blir jo nærmest en vits.
    Det er vel ingen som får mer kritikk enn deg for å snu og vende på fakta og argumenter eller "slenge med leppa".
    Det er også ganske patetisk at du alltid er den første til å ta "den såredes posisjon" hvis du får litt motgang. (min observasjon)

Du må også ha så mye kultur innabords at du kan se forskjell på lavmålt spydigheter og velplassert ironi.
    I dette tilfellet så var jeg hverken spydig eller ironisk. Jeg mente i fullt alvor det jeg skrev.

Jeg har alltid snakket om 1080/24p, altså det samme som ligger på disken. Du mener altså at 1080i fortsatt er å foretrekke som oppløsning på HDM fremfor 1080/24p?
    Som sedvanlig prøver du å vri deg unna med å prøve å dreie argumentet i en annen retning.

Det jeg skrev var ikke basert på hva som var det beste signalet, men hva som var det dårligste!

Det jeg ville ta deg på og som jeg siterte fra din post, var at du for sikkert 100'de gang prøvde å vri det negativt for en billig HDDVD spiller å bare hadde 1080i !
    Det er å føre folk bak lyset siden 1080i er det beste "output" signalet for 99% av alle 1080 TV/PJ'r og vil være det i mange mange år.

Hvis du skal bruke en basis av "elitist" tankemåte som bakgrunn for å "snakke ned" HDDVD så er det mye bedre at du holder deg unna det tekniske.

Dette som jeg har sitert deg på i denne posten viser jo bare igjen at du enten ikke har en generell forståelse av hvordan det tekniske vil fungere best for de aller fleste, eller bruker alle knep for å fremme din agenda, selv når det er missvisende når det taes ut av sammenhengen.

Alle vet at /24 er det beste signalet, men bare hvis man har en TV/PJ som kan gjøre multiplikator av 24. Selv en TV/PJ som aksepterer /24 men konverterer det direkte til /60 vil i de aller fleste tilfellen fungere best med 1080i.

Men nå dreiet ikke dette seg om hva som var det ultimat beste signalet for utstyr som faktisk kan håndtere det, men hva som var det værste!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Nå må noen våkne opp litt. Toshiba EP10 er en utmerket DVD avspiller som oppkonverterer på en svært god måte. Den fungerer i dag og er enkel å oppdatere med ny firmware (dersom nødvendig). Den støtter ikke full HD, men hvor mange prosent flere av solgte flatskjermene er HD-ready kontra full HD (5 til 1)?
    Hmmm min EP10 støtter 1080P/24, er ikke det full HD vet ikke jeg :-D
    Kom med siste firmvareoppgradering

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nylig blade runner på hd-dvd, nydelig. Kommer til å kjøpe hd-dvd sålenge det finnes, kommer ikke filmen ut på hd-dvd så få det heller være. Blir ikke noe bd spiller før de har blitt ferdige med de versjons greiene
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Side 587 av 653 FørsteFørste ... 87 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 583 584 585 586 587 588 589 590 591 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •