HD formatkrigen. - Side 585

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 585 av 653 FørsteFørste ... 85 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 581 582 583 584 585 586 587 588 589 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste
Viser resultater 11,681 til 11,700 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Men så var dette i forbindelse med strategien til Tosh om dagen. Vanlig folk, uten kunnskap om denne hersens krigen har ikke PS3 i tankene når de går inn på elkjøp for å kjøpe en dvd spiller. Det jeg mente var at jeg har vondt for å tro at de heller kjøper en Bd spiller til nesten 6k når de kan få en hd dvd spiller til under 2k + fem filmer.
    Hvor får du prisene på BD-spillere fra!? :???:

Sony S300: 3489,-
    Samsung BD1400/ BD1500: 4990,-
    Sharp BD20: 4490,-

Som for øvrig er bedre spillere enn Toshiba HDE1 til 1995,-
    Toshiba HDXE1 koster mellom 6-7000,-. De andre Toshiba-spillerne ligger på 2500-4500,-
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvor får du prisene på BD-spillere fra!? :???:

Sony S300: 3489,-
    Samsung BD1400/ BD1500: 4990,-
    Sharp BD20: 4490,-

Som for øvrig er bedre spillere enn Toshiba HDE1 til 1995,-
    Toshiba HDXE1 koster mellom 6-7000,-. De andre Toshiba-spillerne ligger på 2500-4500,-
    elkjop.no
    Jeg tenker her på hvermannsen jeg nå da, ikke avnerder :-D Og med tanke på vanlig folk og hvor de handler hardwaren sin

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjop.no
    Jeg tenker her på hvermannsen jeg nå da, ikke avnerder :-D
    'Hvermannsenbutikken' Expert har Samsung BDP1400 til 3499,-

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    'Hvermannsenbutikken' Expert har Samsung BDP1400 til 3499,-
    ja ja men langt unna 1995

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mender 1500 spenn er for mye avstand opp til en Blu-Ray spiller som representerer et format MED en fremtid?! Det blir for dumt, du har hengt deg opp i et Rainman-aktig sport nå. Du rapper på samme argument. Hvem er hvermansen, hvor leter han etter elektronikk og kan han i det hele tatt regne???

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skylapper på...

Kikker innom her og leser div. tekn. diskusjoner ang. kvalitet på lyd etc. Det at flere blu-ray filmer har mer avansert lyd ser jeg ikke som det avgjørende i det at blu-ray blir standarden for Hi-Def video.

Det som avgjør valget i blu-rays favør er markedskreftene. CASH!!! Filmstudioer og produsenter av HW trenger å tjene penger! Og nå når ca. 70% av studioene støtter "de blå" så skulle det være klart nok!

Av med skylappene folkens! Skjønner godt at det er ergerlig å ha satset og tapt. Dette er ikke sagt i skadefryd. Skulle oppriktig ønske at denne perioden der enkelte entusiaster (ang. formatvalg) klorer seg fast så godt de kan, blir så kort som mulig. For utfallet er jo ganske klart, i hvert fall for de som kikker seg litt rundt (uten å ha investert en masse tid og penger). Selv satt jeg på gjerdet til begynnelsen av desember 2007.

Forresten så er jeg ganske sikker på at 2008 blir året da Hi-Def video får sitt store gjennombrudd, og for alvor begynner å ta markedsandeler fra DVD. Dette ser jeg for meg vil akselrere kraftig fra i vår (leses "når Warner skrur igjen kranen til HD-DVD"). De er alt i ferd med å skru til i og med at BD-filmer kommer først på markedet. En annen ting som støtter opp om utviklingen av salget til HD-video er det faktum at mange allerede har kjøpt inn flatskjermer som ikke utnyttes fullt ut med standard TV-sendinger og standard DVD. Har ingen tall for hvor stor del av kundemassen som har HD-TV, men blir ikke overrasket om tallet ligger på 30-40% mot slutten av 2008.

Ser at Toshiba i panikk setter ned prisene på sine produkter. Det sier jo også noe om hvor dette bærer. Vil ikke bli overrasket om de allerede er i ferd med å kutte ut budsjettet på forskning og utvikling av HD-DVD.

I den andre leiren kommer det til stadig nye produsenter av HW. Det var tydelig nok ut fra presentasjonene på CES 2008!

This game is all about MONEY!!!

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Man får nå Sony BDP S-300 til 3999.- inkl 6 filmer på Sony Centre, det er faktisk billigere enn PS3 hvis man regner med filmene.
    Hvem har lysst på en så lite komplett spiller som en Sony BDP S-300? Ikke jeg i alle fall. Skal jeg først ha meg en brukbar Blu-Ray spiller må jeg tydeligvis vente lenge enda, samt betale blodpris når den først kommer.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Kikker innom her og leser div. tekn. diskusjoner ang. kvalitet på lyd etc. Det at flere blu-ray filmer har mer avansert lyd ser jeg ikke som det avgjørende i det at blu-ray blir standarden for Hi-Def video.

Det som avgjør valget i blu-rays favør er markedskreftene. CASH!!! Filmstudioer og produsenter av HW trenger å tjene penger! Og nå når ca. 70% av studioene støtter "de blå" så skulle det være klart nok!

Av med skylappene folkens! Skjønner godt at det er ergerlig å ha satset og tapt. Dette er ikke sagt i skadefryd. Skulle oppriktig ønske at denne perioden der enkelte entusiaster (ang. formatvalg) klorer seg fast så godt de kan, blir så kort som mulig. For utfallet er jo ganske klart, i hvert fall for de som kikker seg litt rundt (uten å ha investert en masse tid og penger). Selv satt jeg på gjerdet til begynnelsen av desember 2007.

Forresten så er jeg ganske sikker på at 2008 blir året da Hi-Def video får sitt store gjennombrudd, og for alvor begynner å ta markedsandeler fra DVD. Dette ser jeg for meg vil akselrere kraftig fra i vår (leses "når Warner skrur igjen kranen til HD-DVD"). De er alt i ferd med å skru til i og med at BD-filmer kommer først på markedet. En annen ting som støtter opp om utviklingen av salget til HD-video er det faktum at mange allerede har kjøpt inn flatskjermer som ikke utnyttes fullt ut med standard TV-sendinger og standard DVD. Har ingen tall for hvor stor del av kundemassen som har HD-TV, men blir ikke overrasket om tallet ligger på 30-40% mot slutten av 2008.

Ser at Toshiba i panikk setter ned prisene på sine produkter. Det sier jo også noe om hvor dette bærer. Vil ikke bli overrasket om de allerede er i ferd med å kutte ut budsjettet på forskning og utvikling av HD-DVD.

I den andre leiren kommer det til stadig nye produsenter av HW. Det var tydelig nok ut fra presentasjonene på CES 2008!

This game is all about MONEY!!!
    Som hjemmekino entusiast synes jeg ord som "skylapper", "satset" og "tapt" osv fort blir litt mallplasert. Handler det ikke om å nyte HD filmer i FullHD på lerretet?

De som kun har satset på HD-DVD har kanskje ikke en så veldig lys fremtid i møte hvis man fremdeles tviholder på dette formatet, men å gå derifra til å nermest kalle dem for tapere blir vel drøyt.

De som kun har satset BD har faktisk tapt noe de også, blandt annet å ha hatt muligheten til å se en hel del gode HD-DVD filmtitler i den meget dyrebare hjemmekino tiden man har hatt til rådighet frem til nå.

Livet er for kort til å henge seg opp i bagateller som fargen på innpakkningen. De eneste vinnerene jeg ser i denne format "krigen", er etter min mening de forbrukerene som har valgt å gå for begge formatene. En litt dyrere løsning kanskje, men her i forumet snakker vi vel ofte om entusiaster som bytter ut og selger svært kostbare projektorer til en brøkdel av nypris, oftere enn man trenger å skifte lampe i disse projektorene, så en spiller fra 2k til 10k og noen titalls HD filmer i "feil" format er vel ikke akkurat noen stor katastrofe.

Håper ellers som du angir blu-ray-only at HD mediet BD nå i løpet av 2008 vil begynne å virkelig spise opp forskjellene i markedsandeler til DVD. Det håper jeg du får rett i, så ikke det kun er markedskreftene som råder der også, men at forbrukerenes også ønker å få utnyttet HD teknologien og bilde og lydkvalitetene som ligger dagens skjermvisning og hjemmekino utstyr.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Som hjemmekino entusiast synes jeg ord som "skylapper", "satset" og "tapt" osv fort blir litt mallplasert. Handler det ikke om å nyte HD filmer i FullHD på lerretet?

De som kun har satset på HD-DVD har kanskje ikke en så veldig lys fremtid i møte hvis man fremdeles tviholder på dette formatet, men å gå derifra til å nermest kalle dem for tapere blir vel drøyt.

De som kun har satset BD har faktisk tapt noe de også, blandt annet å ha hatt muligheten til å se en hel del gode HD-DVD filmtitler i den meget dyrebare hjemmekino tiden man har hatt til rådighet frem til nå.

Livet er for kort til å henge seg opp i bagateller som fargen på innpakkningen. De eneste vinnerene jeg ser i denne format "krigen", er etter min mening de forbrukerene som har valgt å gå for begge formatene. En litt dyrere løsning kanskje, men her i forumet snakker vi vel ofte om entusiaster som bytter ut og selger svært kostbare projektorer til en brøkdel av nypris, oftere enn man trenger å skifte lampe i disse projektorene, så en spiller fra 2k til 10k og noen titalls HD filmer i "feil" format er vel ikke akkurat noen stor katastrofe.

Håper ellers som du angir blu-ray-only at HD mediet BD nå i løpet av 2008 vil begynne å virkelig spise opp forskjellene i markedsandeler til DVD. Det håper jeg du får rett i, så ikke det kun er markedskreftene som råder der også, men at forbrukerenes også ønker å få utnyttet HD teknologien og bilde og lydkvalitetene som ligger dagens skjermvisning og hjemmekino utstyr.
    Ja, enig!

Har litt lyst på denne:

LG GGC-H20L Blu-Ray og HD-DVD leser - Netshop.no - pc data foto minne digital

Den kan jo kjøre begge deler!

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hvem har lysst på en så lite komplett spiller som en Sony BDP S-300? Ikke jeg i alle fall. Skal jeg først ha meg en brukbar Blu-Ray spiller må jeg tydeligvis vente lenge enda, samt betale blodpris når den først kommer.
    Helt enig. Det er litt morsomt å lese at BD er mye flinkere til å ha skikkelig lyd på utgivelsene sine, mens de samtidig argumenterer med at prisene ikke ligger langt bak HD DVD (1990 vs. 3499 er nesten dobbel pris)

Det morsomme i det er jo selvfølgelig at hvis du kjøper en billig BD-spiller så vil du aldri merke noe til den fine lyden i og med at de ikke kan dekode den! Det finnes faktisk ikke spillere på markedet enda (bare kommende spillere) som kan dekode de to lydsystemene det skrytes av (True-HD og DTS-MA). Det finnes spillere som kan bitstreame, men da er du avhengig av en spitter ny reciver.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja. For X antall gang går diskusjonen om og om igjen. Nå igjen var det plass på plate og antall forskjellige lydformater pr film. Når begynner dere å diskutere codecer, for den ene må jo bare levere bedre bilde enn den andre? :lol:

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Kan for såvidt også legge til her at Pan's Labyrinth altså kommer med 7.1 DTS-HD MA på HD DVD. Den tyske HD DVD-utgivelsen av Terminator 2 skal ha to (engelsk og tysk) DTS-HD 7.1 spor (usikker på om det er lossless eller ikke).

Det er helt sikkert mange flere filmer med 7.1 lydspor på HD DVD. Det har i hvert fall kommet en hel rekke "demo"-disker (som f.eks. "Uncommon Mozart", "Spatial Dynamics" og "Dream of Life") med 7.1, men der er for så vidt rammebetingelsene ganske annerledes, så det er strengt tatt ikke like relevant.
    Pan's Labyrinth venter jeg fremdeles på, var forventet levert den 14. Men har DTS HD Master Audio demoplater med 7.1 lyd. Har hørt litt på disse forskjellige steder. Personlig liker jeg godt 7.1 lydfordelig, flere kanaler er veien å gå. Men separat 7.1 koding og filmer der reciever ordner 7.1 lyd har jeg ikke hørt den store forskjellen på.

Er det kommet noen filmer på BD med THX godkjenning nå?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er rart er at når hvermannsen skal velge HD DVD-spiller, så velger han en ribbet plastikk-spiller med kun 1080i til 1995,-. Da går han kun etter pris, og driter i kvalitet hva angår oppskalering, full HD og byggkvalitet/ design.

Når han skal velge en Blu-ray spiller, så synes hvermannsen plutselig at en spiller som Sony S300 ikke er komplett. Selv om den har full HD med 1080/24p og 1080p på DVD, og er en langt bedre DVD-spiller enn E1. Nei, S300 har ikke dekoding for TrueHD, men samtidig mener de fleste HD DVD-tilhengerne her inne at Dolby Digital Plus er mer enn nok for hvermannsen. Dette husker vi fra diskusjonene om Transformers og valg av DD+. Og ser vi brorparten av HD DVD-filmene i 2007, kom nesten samtlige med DD+ (jfr listen jeg skrev lengre opp).

Skal man ha en bedre spiller finner man Samsung BD1400 som også har 1080/24p og bitstream av de nye lydformatene til rett over 4000,-. Og kjøper man BD, så er man tross alt sikret å få interessante filmer etter 1.6.08 også.

Trekk fra Warner fra denne listen, så ser man hvor viktig Warner er for HD DVD:
    HD DVD Disc Reviews | High Def Digest
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laget en liten avstemning her for å se hvor folk står angående HD DVDs fremtid. Noen tanker?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ja men langt unna 1995
    Du kan ikke sammenligne en Toshiba EP10 med Sony S300 eller Samsung BD-P1400. En stor forskjell for mange, dersom de skal utnytte lyden (utover vanlig Dolby/DTS) er støtte for analoge utganger og innebygget dekoding av lyden. EP10 har bare 2 kanals analoge utganger, samt en digital utgang med vanlig DD/DTS støtte. Det betyr at for mange, som ikke har forsterker med HDMI inngang (som kan trekke ut lydsporet fra denne), vil ikke få glede av f.eks. DD+ sporet fra en HD-DVD eller BR plate. Og et stort antall forsterkere som har digital lydinngang støtter bare faktisk bare Dolby Digital og ikke DTS. Og da får de ikke engang flerkanals lyd fra plater med DTS lyd. Du skal ikke mange år tilbake før DTS bare fantes på high-end forsterkere.

Derfor mener i alle fall jeg at multikanals analoge utganger på en BR eller HD-DVD spiller faktisk er et must for å tilfredstille massene.

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro enkelte her inne er kjøpt og betalt av BD, selv om de igrunn sikkert har en del fornuftige poeng

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Helt enig. Det er litt morsomt å lese at BD er mye flinkere til å ha skikkelig lyd på utgivelsene sine, mens de samtidig argumenterer med at prisene ikke ligger langt bak HD DVD (1990 vs. 3499 er nesten dobbel pris)

Det morsomme i det er jo selvfølgelig at hvis du kjøper en billig BD-spiller så vil du aldri merke noe til den fine lyden i og med at de ikke kan dekode den! Det finnes faktisk ikke spillere på markedet enda (bare kommende spillere) som kan dekode de to lydsystemene det skrytes av (True-HD og DTS-MA). Det finnes spillere som kan bitstreame, men da er du avhengig av en spitter ny reciver.
    Hvordan forklarer du at HD DVDs største success, Transformers, kun har et Dolby Digital Plus lydspor. Filmen fikk vel pris for beste lyd. Så i noen sammenhenger er DolbyTrueHD helt essensielt, andre ganger er DD+ mer enn godt nok, mens nå når det gjelder BD så er S300 med DD+ betegnet som en mangelfull spiller, mens en 1080i-spiller er komplett fordi den er så billig!?

Ikke lett å skjønne HD DVD-siden?...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er eneste BD spilleren du har funnet, har du ikke lett godt nok eller ønsker ikke å lete. Samsung BD-P1400 til kr 3 500 støtter dekoding av alle lydformater med unntak av DTS HD MA (den dekoder DTS HD) on-board. DTS HD MA sender den ut bitstream. Du kan finne spillere som ikke er så værst til en god pris - kr 3 500 er tross alt ikke så værst pris.

Generelt: Eneste gode grunn til å kjøpe HD DVD spillere måtte være for å benytte sjansen til å kjøpe seg billige, brukte filmer en har lyst på. Og jeg finner svært få filmer i HD DVD utvalget jeg er nødt til å ha. Batman Begins er vel rett rundt hjørnet på BD nå, og da er det i hvertfall ikke nok argumenter igjen.

Svært få setter pengene sine på synkende skip - selv om dem kan brukes til dem tar natta. Kun to typer mennesker som gjør det - dem som fornekter at skipet synker og de som ikke ser det som noe problem da det kan brukes til det ikke virker lenger. Jeg er ikke blandt dem som ønsker å henge meg på.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må noen våkne opp litt. Toshiba EP10 er en utmerket DVD avspiller som oppkonverterer på en svært god måte. Den fungerer i dag og er enkel å oppdatere med ny firmware (dersom nødvendig). Den støtter ikke full HD, men hvor mange prosent flere av solgte flatskjermene er HD-ready kontra full HD (5 til 1)? Analoge lydutganger er kun for spesielt interesserte (avforum medlemmer).

Sony S300 har riktignok støtte for full HD til nesten den dobbelte prisen, men er kastrert lydmessig. Det er videre rapportert masse problemer med denne spilleren (og S500) som frys i avspilling, det er tråder om dette også i avforum. Så, ved å kjøpe en S300 får man en spiller som er svært kostbar, ikke ferdig utviklet, tungvint oppdatering av firmware via CD brenning og kastrert lydmessig.

Nei, vi får vente til BD standarden er ferdig og spillerne er kvitt barnesykdommene. Da kommer kineserne med grise-billige kombinasjonsspillere som takler både HD-DVD og BD.

Får å få ned prisen kan de jo kutte ut analog stereo lyd utganger, s-video og kompositt bilde. Ta gjerne vekk analog - digital konvertering av bilde også (komponent utgang) og kjør alt gjennom HDMI.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan forklarer du at HD DVDs største success, Transformers, kun har et Dolby Digital Plus lydspor. Filmen fikk vel pris for beste lyd. Så i noen sammenhenger er DolbyTrueHD helt essensielt, andre ganger er DD+ mer enn godt nok, mens nå når det gjelder BD så er S300 med DD+ betegnet som en mangelfull spiller, mens en 1080i-spiller er komplett fordi den er så billig!?

Ikke lett å skjønne HD DVD-siden?...
    Å likevel, ser man på USA. Der S300 ikke ble introdusert før juni ifjor, og det var først da og utover det begynte med ett godt utvalg av BD-spillere og noe lavere priser, så ble de solgt flere BD-spillere enn rene Toshiba HD DVD-spillere, selvom de ble meget aggressivt priset, og nærmere 100k spillere 'dumpet' til 99 dollars. (Kilde: Toshiba pressekonferanse på CES, der de la frem NPD data frem til slutten av desember 2007, som viste markedsandel på 49,3% for 2007).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg forsøke å vise hva jeg mener.
    [...]
    Noen av de største/ nyeste på Blu-ray:

- SAW IV: DTS-HD Master 7.1
    - Good Luck Chuck: DTS-HD Master 7.1
    - 3:10 Yuma: PCM 7.1
    - Man on Fire: DTS-HD Master 5.1
    - Shoot Em Up: DTS-HD Master 7.1
    - Rush Hour 3: DTS-HD Master 7.1
    - Resident Evil Ex: Dolby TrueHD 5.1
    - Sunshine: DTS-HD Master 5.1
    - Lost: PCM 5.1
    - Mr and Mrs Smith: DTS-HD Master 5.1
    - Bad santa: PCM 5.1
    - The Simpsons: DTS-HD Master 5.1
    - Superbad: PCM 5.1/ TrueHD 5.1
    - POTC: PCM 5.1 (24bit)
    - Die Hard 4: DTS-HD Master 5.1
    - Prison Break: DTS-HD Master 5.1
    - Ratatouille: PCM 5.1 (24bit)
    - Hairspray: DTS-HD Master 7.1 (24bit)
    - Close Encounters...: DTS-HD Master 5.1 (24bit)
    - Spiderman 3: PCM 5.1/ TrueHD 5.1 (24bit)
    - 28 Weeks Later: DTS-HD Master 5.1
    - The Day After Tomorrow: DTS-HD Master 5.1 (24bit)
    - Fantastic4: DTS-HD Master 5.1
    - The Fifth Element: PCM 5.1
    - Deja-Vu: PCM 5.1
    - Casino Royale: PCM 5.1
    - Cars: PCM 5.1 (24bit)
    OK, men la meg sortere de etter studio, så ser du forhåpentligvis hva jeg mener:

Sony
    - Resident Evil Ex: Dolby TrueHD 5.1
    - Superbad: PCM 5.1/ TrueHD 5.1
    - Spiderman 3: PCM 5.1/ TrueHD 5.1 (24bit)
    - Close Encounters...: DTS-HD Master 5.1 (24bit)
    - The Fifth Element: PCM 5.1
    - Casino Royale: PCM 5.1

Fox
    - The Day After Tomorrow: DTS-HD Master 5.1 (24bit)
    - Fantastic4: DTS-HD Master 5.1
    - Mr and Mrs Smith: DTS-HD Master 5.1
    - The Simpsons: DTS-HD Master 5.1
    - Man on Fire: DTS-HD Master 5.1
    - Sunshine: DTS-HD Master 5.1
    - Die Hard 4: DTS-HD Master 5.1
    - Prison Break: DTS-HD Master 5.1
    - 28 Weeks Later: DTS-HD Master 5.1

LionsGate
    - SAW IV: DTS-HD Master 7.1
    - Good Luck Chuck: DTS-HD Master 7.1
    - 3:10 Yuma: PCM 7.1

New Line
    - Shoot Em Up: DTS-HD Master 7.1
    - Rush Hour 3: DTS-HD Master 7.1
    - Hairspray: DTS-HD Master 7.1 (24bit)

Disney
    - Cars: PCM 5.1 (24bit)
    - POTC: PCM 5.1 (24bit)
    - Lost: PCM 5.1
    - Ratatouille: PCM 5.1 (24bit)
    - Deja-Vu: PCM 5.1
    - Bad santa: PCM 5.1

Legg f.eks. merke til at samtlige titler med 7.1-lydspor er gitt ut av enten LionsGate eller New Line. De resterende DTS-HD MA-titlene er det nesten utelukkende Fox som gir ut. Disney sverger til PCM, mens Sony bruker litt av hvert.

Jeg synes ikke det er galt å si at Blu-ray ligger et godt heste hode foran hva angår lydkodek for sine titler
    Mulig at du glemmer at de aller, aller fleste BD-spillere, deriblant PS3, mangler støtte for DTS-HD MA. Dermed blir hovedandelen av Blu-ray eiere sittende igjen med et standard DTS 5.1-lydspor når de ser på filmer fra Fox, New Line og LionsGate (vel - LionsGate bruker også PCM ganske ofte). Veldig hyggelig at plata inneholder et tapsfritt lydspor med 8 kanaler, selvfølgelig, men det hjelper ikke så fryktelig mye hvis man ikke kan høre det.

Side 585 av 653 FørsteFørste ... 85 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 581 582 583 584 585 586 587 588 589 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •