HD formatkrigen. - Side 584

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 584 av 653 FørsteFørste ... 84 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 580 581 582 583 584 585 586 587 588 594 604 614 624 634 644 ... SisteSiste
Viser resultater 11,661 til 11,680 av 13053
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k

Oppkonverterende HD DVD vil spille mest DVD... Ikke så nyttig i formatkrigen. Det er en dyr måte for Toshiba. De gir alle en HD DVD, med kostnadene det bringer til prisen av en moden teknologi (DVD). Det er helt sikkert at de taper på hver enkelt spiller.
    Ingen tjener på HDM spillere i dag, så argumentet ditt er unødvendig.

Se også litt på markedsandelen for Toshiba på DVD-spillere. Hvor mange DVD-spillere selger de i USA?
    Kan du ikke heller komme med statestikken som underbygger argumentet ditt?

I fremtiden er ikke et valg for HD DVD. Da må Toshiba kaste penger ut i luften i mange år først. Hvis ingen gir ut på HD DVD, hva skal man da med en spiller? Å ja, den oppkonverterer DVD...
    Hvem har sagt at ingen vil gi ut på HDDVD? Er vel bare BDfanboys som forkynner det!
    I tillegg til en håndfull Hollywood studios er det tusenvis av rettighetshavere som distribuerer på DVD i verden i dag, uten at sagte Hollywood studios er innvolvert.
    Så vinglete som Hollywood studios er så er det ikke avgjort hvilke format de vil distribuere på i fremtiden.
    :arrow: Der det er hardware vil det komme filmer.:idea:

Ikke mye vits å kjøpe Kinesiske formatet hvis man ikke er interessert i Kinesisk film.
    :idea: Dette er vel noe du som har fulgt med i denne tråden burde visst?
    Den eneste forskjellen på CH-HDDVD spillerne og de vestlige er dekoder chipen og software i spillerne. CH-DVD diskene er codet med Kinesernes egen AVS kompresjon og presses på DVD maskiner, lik HDDVD.
    Spillerne produseres på samme samlebånd.
    Spillerne som spyttes ut til venstre har CH-Software og decoderdhip. De til høyre har W-HD software og VC-1/AVC decoder chip.
    En produksjonslinje lager en maskin med en liten forskjell. Hørt om rasjonell produksjon som gir lave kostnader og lavere pris? Dette er oppskriften:idea:

Så lenge de er lisenssierte så er det ingen problemer for Kinersere eller Nordmenn å lage BD-spillere. Markedet er nok litt for tynt til at de bryr seg, i tillegg så har prisene vært presset allerede for denne teknologien.
    Selvfølgelig! Men var ikke argumentet mitt at BDA's foretningsplan er å holde prisene høye så lenge som mulig. Det fordrer at de ikke lisensierer Kinesiske "no name brands", for mye av profiten borte hvis Japansk BD skal konkurere med Kinesisk CE. Det var når Kinesisk "no name brands" begynte å konkurere med Japansk CE at mye av profiten i DVD forsvant for Japansk CE.
    Derfor vil ingen "no name brands" bli tillat lisenser på BD spillere på lang tid. Med mindre BD blir desperate.

Hva trodde du at grunnen er til at BDA har slik støtte blant Japansk/Koreans CE? En bedre teknologi?

Nei, ikke alltid de bryr seg om sin egen profitt heller. Sannheten er at prisstigningen også innhenter denne giganten, og de forsøker å begrense denne ved å sette pristak på enkelte varer.
    Kina har verdens raskest voksende økonomi. Det vil også si at de har en voksende middelklasse. Middelklassen er den største konsument gods gruppen. Hvis Kina selger CH-HDDVD innenlands så kan de like gjerne selge deler av produksjonen utenlands. Noe de også trenger for å få tak i hard vestlig valuta. På samme måte som de har gjort med SDDVD hvor de har produsert 90% av alle spillere i verden.
    Opprinnelig skrevet av ARTY
    Hvis alle de Japanske/Koreanske CE stopper å lage SDDVD spillere. Er det noen som tror Kineserne dermed også vil stoppe å lage billige Oppkonverterende spillere? Og dermed underminere BD's HDM satsing.
    De er jo alle merket med Full HD-1080p!
    Ikke realistisk...
    Hva er ikke realistisk?

Nå kan man ikke sammenligne oppkonverterende DVD-spillere og BD, så langt trodde jeg vi hadde kommet i denne tråden. Mannen i gata er 5-6-7 år unna HDM. Innen den tid så er BD så billig at prisforskjellen er neglisjerbar.
    På 5-6-7 år kan det være 50 -100 millioner eller flere HDDVD spillere i folks hjem. Snakker vi ikke om nå?

Nei, Toshiba har vært langt i fra snille i denne krigen.
    Har Sony vært snillere i denne krigen? Har BDA med sine skittene triks og brutal markedsmakt vært sniller? Nesten religiøst fanatiske BD fanboys, som er spyttet ut av den brutale virkelighet i spilleverdenen, og foret markedsførings løgner for å kjempe for BD, er de snille?
    Er krig et snilt scenario?:sad:

Toshiba trenger Kinesere fordi de taper for mye i dag på å produsere spillere selv. Uansett det kinesiske formatet er irrelevant hvis du ikke er genuint interessert i Kinesisk film.
    Bare for å smøre det inn. Ingen har brukt mer penger og taper mer penger på HDM enn Sony?

En CH-HDDVD med SoC design kan sikkert oppdateres med software så den også kan spille både Kinesiske og vestlige filmer hvis du bryr deg om Kinesiske filmer. Typen software som spilleren blir Flashet med avgjør hvor lisens pengene skal gå.

Markedsføringen av HD DVD som oppkonverterende DVD kan ses på som en måte å tømme lageret av HD DVD uten at de kommer tilbake som en bomerang.
    Dette er jo det som alle BD fanboysa vil at folk skal tro. Og la dem bare tro det. Hvis folk kjøper oppkonverterende spillere med HDDVD Inside, hvem bryr seg da om BluBoys?
    At Toshiba driver å tømmer lageret er bare et ondsinnet rykte satt ut av BD's markedsføring spindoktors og gjentatt av BD dronene på forumene. Toshiba bare gjennomfører den langsiktige foretningsplanen de la for flere år siden?
    Akkurat som vi ser hvor stor uenighet det er på forumene, like stor uenighet er det generelt i foretningsverdenen om hva som er beste strategi for å selge et produkt. De som har flaks, og gjøre det riktig lykkes, de andre forsvinner. Det kan like gjerne være BD som forsvinner. Er du synsk så kanskje du vet fremtiden, alle andre gjetter!

Nei, så lenge det ikke kommer til å produseres vestlige filmer i formatet så kommer det aldri til å ta av her hjemme. 90 % av HD avspillere vil etter hvert også komme fra Kina. Det er bare et spørsmål om tid.
    Betydningen av filmtilgang for å lykkes er kanskje stor for BD, men er mindre viktig for HDDVD de neste 2 årene. Det er viktigere å etablere en spillerbase. Desverre for BD så har ikke PS3 solgt så mye film som de hadde håpet. Men uten PS3 så hadde BD vært dødt i dag. Så når PS3 eierne i de neste 2 årene står med valget om å kjøpe 2 filmer eller ett PS3 spill. Hva tror du de velger? Dermed så erodes mye av forspranget BD har i dag.
    Tross alt så skal dette slaget stå mellom HDM spiller på begge formater. Den generelle konsument kommer ikke til å involvere seg i HDM hvis det fordres at de invisterer i en spillmaskin.

Faktisk så tror jeg at HD blir mer fremtredende uansett. Det kan ta 10 år, det kan ta 50, men etter hvert så vil alle ha HD. Det er nok ikke sikkert BD blir en suksess, men det blir nok en større suksess enn HD DVD og Kinesisk HD (så fremt studioene støtter BD-formatet).
    Om 10år så håper jeg da for guds skyld noen har funnet på et fysisk format som er mye smartere og bedre enn BD og HDDVD.
    Jeg tror heller ingen av formatene, selv om ett skulle vinne, blir like fremtredende som DVD har vært. Til det er den voksende konkuransen av tilgang på film fra andre metoder for stor.

Mitt håp er at noen relativt raskt kommer opp med et mer intelligent "high end" fysisk format som er oppskalerbart ettersom den visuelle teknologien utvikler seg.

Jeg er fed up av å vente på kvalitet bare fordi noen brusehoder innen elektronikk industrien skal krige om lisensintekter så fort de skal gjøre en liten teknisk oppgradering.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Vel, du forklarer jo situasjonen selv. Hvem er interessert i å hamstre masse filmer i et utdøende format? Det er tross alt nye utgivelser som er mest interessant og det blir det stadig mindre av fremover. Dessuten bør man som kunde ønske at HD-platekrigen avsluttes snarest og da nytter det ikke å si ja takk til begge deler.

Dessuten, skal du kjøpe en billig HD DVD spiller så blir jo merket automatisk Tosh. Personlig ser jeg ikke noe poeng i kjøpe et produkt med finesser jeg ikke trenger bare så Tosh skal kunne fortsette å spre sin HD FUD i markedet.
    Så om du hadde hatt 1500kr og skulle kjøpt den en DVD-spiller og valget stod mellom en HD-DVD-spiller og en vanlig DVD-spiller til samme prisen så hadde du valgt DVD-spilleren?

Om formatet er døende eller ikke spiller da ingen rolle. Du får 5 HD-DVD-filmer, og du får en spiller som du kan bruke på nye utgivelser på DVD.

Jeg har ikke sagt at man bør velge HD over BR. Jeg har sagt at om man har 1500kr så bør man velge HD over DVD. (Når de norske forhandlerene oppdaterer sine prislister)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Early Arrival for 'Assassination of Jesse James' Blu-ray | High-Def Digest

Warner Brings 'I Am Legend' to Blu-ray, HD DVD | High-Def Digest

Jeg tror at dette vil gjør det vanskelig å selge selv de billigste HD DVD-spillerne. For det første er nok de fleste, både europeere og amerikanere, litt blakket etter årets julesalg. Så noen store innkjøp av elektronikk tror jeg ikke tar seg opp før ut i februar igjen. Til da har BD enda flere filmer til salgs og på utleie.

Flere av de store kjedene i USA begynner nå kun å satse på BD-spillere. Man ser også tendensen i Norge. Veldig bra utvalg av BD-filmer, og få eller ingen HD DVD-titler.

Når også Warner gir ut filmene sine på DVD og BD på likt, men først 3-6 uker etter på HD DVD så tipper jeg at filmene ikke selger så bra. Folk har allerede kjøpt den på BD/ DVD eller leid den. Etter 3-6 uker er filmen liksom ikke ny lengre, og interessen for HD DVD vil synke.

Dersom kundene i tillegg ofte ser mange BD-spillere fra forskjellige merker, og overvekt av BD-filmer, tror jeg kanskje mange blir skeptiske til å kjøpe HD DVD. En del kjøper den sikkert som en grei DVD-spiller, men den har tross alt kun 1080i oppskalering (den billigste) og er ikke mer enn en grei DVD-spiller. Og en grei DVD-spiller får man til 1000-lappen og litt under.

Ellers så ser vel prisene på BD og HD DVD ganske like ut:
    Hjemmekino - Blu-ray spillere | Hi-Fi Klubben

Folks skepspis og frykt for å sitte igjen med en HD-spiller som taper en formatkrig, tror jeg ikke man klarer å påvirke nevneverdig ved å dumpe prisene.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det kommer flere og flere nye filmer med DTS-HD Master 7.1 lyd:

Blu-ray Review: Saw IV | High-Def Digest

Blu-ray Review: Rush Hour 3 | High-Def Digest

Blu-ray Review: 3:10 to Yuma (2007) | High-Def Digest

Ofte kommer nye HD DVD-titler bare med Dolby Digital Plus 5.1 (Transformers, Zodiac, The Kingdom).

Et 7.1 spor tar vel en del mer plass enn 5.1 og DD+. Dette vil jeg si er et stort skritt i riktig retning for optimal lyd. Her synes jeg BD har kommet mye lengre enn HD DVD. Eller finnes det noen 7.1-titler på HD DVD?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at noen fortsatt klamrer seg fast til HD DVD og tror at det er veien å gå. Og skulle det vise seg at HD DVD ikke lykkes, så er det jammen meg ikke noen andre som skal lykkes eller!

Ærlig talt - jeg har personlig vært optimistisk på HD DVD's veien i høst (eller skeptisk, siden jeg kjøpte meg BD i sommer). De har levert bedre tall i Usa enn hva jeg forventet, men nå har de mistet det ene av de tre stor grunnpilarene for å gi ut software. Warner er om man vil det eller ikke, en viktig aktør. Mest sannsynlig er de to store som er igjen i samtaler med BD og kommer til å gå over til markedslederen.

Hvorfor? Man ønsker å tjene penger. I dag tjener man ikke stort, men man vil bygge opp merkevarene BD. Hvorfor det? Jo dem vil selge oss Grease, Forrest Gump og alle sine katalog titler på nytt - slik det ble når dvd tok over for VHS.

Men kan man ikke bygge opp HD DVD da? Det vil bli vannvittig kostbart. De siste ukenes negative omtale i pressen over hele verden har revet ned alt av Goodwill HD DVD hadde. Når det meldes om HD DVD eiere som ønsker å bytte inn spilleren sin hos forhandleren igjen og det er faktisk flere HD DVD spillere brukt til salgs enn vanlig her hjemme også - da viser det at markedet har mistet tiltro. Vips så snur dem mot konkurenten. Et gammelt ordtak som har blitt benyttet i forbindelse med kunder: "Det er **** så dyrt og vanskelig å få kundene inn døra, men gudene skal vite hvor lett det er å få dem ut!" Store deler av det lille markedet HD DVD har kloret seg fast i, har gått ut døra (nå skal det sies at BD sitt ikke er gigantisk større, bare litt i forhold til dvd).

Dette er ting de to siste pilarene under HD DVD ser. Derfor vil dem skifte side, eller i det minste gi ut på begge formater - noe jeg ser er lite sannsynlig at dem gjør over lengre tid. HD DVD's nye strategi med å selge oppskalerende dvd spillere som gir nesten like bra bilde som HDM, er i beste fall en krampetrekkning for å få solgt ut det dem har på lager. Det bedrer i hvertfall ikke forholdene til studioene som ønsker å selge HDM - "nesten like bra som HD....." Da snakker man om å grave sin egen grav.

Slik jeg ser det, går HD DVD på sine siste desperat åndedrag før det ebber ut. Nå kan kampen for å stjele markedsandeler av sd dvd begynne for HDM.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som man ser er det ikke alltid fordel å ha en region A-spiller. Master & Commander har jeg allerede hatt noen dager nå

Fint at Europa blir prioritert før USA inni mellom...

Blu-ray.com - Fox Delays Master & Commander but Adds Others
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Et 7.1 spor tar vel en del mer plass enn 5.1 og DD+.
    Ikke nødvendigvis. Litt mer plass tar det selvfølgelig, men som regel er det ikke mye lyd i surroundkanalene, så det lar seg komprimere veldig godt. Så lenge man ikke bruker PCM, altså. Da vil de to ekstra kanalene ta like mye plass som frontkanalene.

Dette vil jeg si er et stort skritt i riktig retning for optimal lyd.
    Jeg er skeptisk. Filmer mikses vanligvis ikke med mer enn 5+1 kanaler til kinobruk. 6+1 er også ganske vanlig. Men 7+1 må du nok lete lenge etter. Dvs. det ble vel laget en del 7.1-mikser til kinofilmer for noen år siden, men da brukte man fem høyttalere foran og to bak.

Det betyr at en 7.1-miks som regel vil være noe man lager i ettertid, ved å splitte opp og reorganisere lydsporet fra de to bakkanalene i 5.1-miksen.

Her synes jeg BD har kommet mye lengre enn HD DVD.
    Hvorfor skal alt koke ned til at pappaen din er kulere enn min? Holder det ikke å si at er kult at det kommer 7.1-filmer til BD? Eller er det egentlig bare kult dersom BD er alene om å tilby dette?

Anyway - antallet lydkanaler på en HD-film har ingen ting med hvilket format platen er på. HD DVD støtter de samme lydcodecene og det samme antall kanaler som Blu-ray. Det er helt opp til studioene å bestemme hvordan de vil presentere filmene sine.

Eller finnes det noen 7.1-titler på HD DVD?
    Jeg mener det gjør det, men jeg husker ikke i farta hvilke filmer det er snakk om.

EDIT: Pan's Labyrinth fra New Line leveres med DTS-HD MA 7.1 lydspor, også på HD DVD.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ikke nødvendigvis. Litt mer plass tar det selvfølgelig, men som regel er det ikke mye lyd i surroundkanalene, så det lar seg komprimere veldig godt. Så lenge man ikke bruker PCM, altså. Da vil de to ekstra kanalene ta like mye plass som frontkanalene.
    Ok. Jeg kan ikke nok om dette.
    Jeg er skeptisk. Filmer mikses vanligvis ikke med mer enn 5+1 kanaler til kinobruk. 6+1 er også ganske vanlig. Men 7+1 må du nok lete lenge etter. Dvs. det ble vel laget en del 7.1-mikser til kinofilmer for noen år siden, men da brukte man fem høyttalere foran og to bak.
    Hvorfor skeptisk dersom lyden blir bedre. All filmlyd er jo mikset og lagd kunstig, så dersom resultatet blir enda bedre lyd for de som kan utnytte 7.1 kanaler, så er vel det positivt.
    Det betyr at en 7.1-miks som regel vil være noe man lager i ettertid, ved å splitte opp og reorganisere lydsporet fra de to bakkanalene i 5.1-miksen.
    Er du sikker på dette?
    Hvorfor skal alt koke ned til at pappaen din er kulere enn min? Holder det ikke å si at er kult at det kommer 7.1-filmer til BD? Eller er det egentlig bare kult dersom BD er alene om å tilby dette?
    HD DVD-fansen er ikke lite hårsåre for tiden, og man skal tydeligvis veie sine ord nøye nå.

Nei, det handler ikke om at BD har bedre lyd enn HD DVD. Men jeg påpeker kun det positive faktum at BD benytter seg oftere av PCM/ TrueHD/ DTS-HD Master enn HD DVD. HD DVD kommer stadig med nye titler hvor de kun setter på et DD+ spor. Når BD begynner nå oftere og oftere med DTS-HDMA/ TrueHD/ PCM, og nå også med 7.1-miks må vel det betraktes som positivt.

Det hadde vært like flott om HD DVD hadde prioritert lyden mer enn det de gjør på sine titler, men slik er ikke situasjonen.

Tør å vedde en liten 10er på at når Transformers ankommer BD, så er det et lossless eller ukomprimert lydspor...
    Anyway - antallet lydkanaler på en HD-film har ingen ting med hvilket format platen er på. HD DVD støtter de samme lydcodecene og det samme antall kanaler som Blu-ray. Det er helt opp til studioene å bestemme hvordan de vil presentere filmene sine.
    Ja, jeg er selfølgelig klar over det, men nå har det seg jo slik at samtlige filmstudioer nå representerer sitt format. Og når selskapene som representerer BD prioriterer optimalt lydspor såpass oftere enn for de som representerer (støtter) HD DVD, så blir det oppfattet sånn: BD prioriterer bedre lyd enn HD DVD.

Jeg har for tiden et 6.1-oppsett. Dersom det viser seg at utbredelsen av 7.1 blir vanligere, så hadde det vært artig med en liten utvidelse av bakhøyttalerne...
    Jeg mener det gjør det, men jeg husker ikke i farta hvilke filmer det er snakk om.
    Jeg har aldri sett noen titler med 7.1 på HD DVD. Synes jeg oftere og oftere ser DD+, og det blir i feil retning, spør du meg.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi noterer skepsisen din. Når det gjelder måten de lager de nye 6.1 og 7.1 lydsporene på så er det vesentlig mer avansert enn du antyder. Iøvrigt så er _alle_ lydspor fra feks New Line remikset for hjemmekino og sånn har det vært lenge. Om de remikser for 5.1, 6.1 eller 7.1 spiller neppe noen rolle IMO.

New Line bruker MiCasa til dette:

Mi Casa Multimedia - The Leader in Surround Audio Mixing

Nja, det er bedre plass til godlyd på BD da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    At Toshiba driver å tømmer lageret er bare et ondsinnet rykte satt ut av BD's markedsføring spindoktors og gjentatt av BD dronene på forumene. Toshiba bare gjennomfører den langsiktige foretningsplanen de la for flere år siden?
    Mener du at Toshiba for flere år siden planla å ha fokus på SD-DVD spillere med muligheter for HD-DVD. Merkelig strategi. Jeg trodde det var HD-DVD som var salgsargumentet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    ...omtrent som da BDs spindoktors ved Lionsgate-sjefen i desember 2007 sa at Warner ville gå BD-eksklusive straks. Dette var også kun et ondsinnet rykte og BD-propaganda for å ødelegge for HD DVD

ARTY, Toshiba tømmer lageret sitt. De vil forsøke å tape så lite som mulig nå som det hele straks er over. Er det så vanskelig å erkjenne?

Toshiba gjennomfører sin langsiktige plan med å dumpe prisene til desperate nivåer, samtidig å gi opp slagordet:

HD DVD - The Look and Sound of Perfect

Nå er slagordet:

HD DVD - A fine upscale DVD-player with near HD DVD-quality
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Mener du at Toshiba for flere år siden planla å ha fokus på SD-DVD spillere med muligheter for HD-DVD. Merkelig strategi. Jeg trodde det var HD-DVD som var salgsargumentet.
    Tja... Jeg tror nok planen deres hele tiden har vært å fase ut DVD-spillere til fordel for HD DVD-spillere, ja. Men det kan ikke være mye tvil om at Warners avgjørelse har tvunget dem til å fremskynde prisreduksjonene sine.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD-fansen er ikke lite hårsåre for tiden, og man skal tydeligvis veie sine ord nøye nå.
    Hehe, regnet med du ville si noe sånt, ja Og det er godt mulig at jeg er litt touchy for tiden. Men hjertesukket gjelder egentlig begge veier. Det er alt for mange eksempler, både i denne tråden og i andre diskusjonsfora, på at positive kommentarer om eget format etterfølges av et forsøk på drittslenging om det andre formatet. Og jeg må vel si at jeg begynner å bli ganske så drittlei av det.

Nei, det handler ikke om at BD har bedre lyd enn HD DVD.
    Supert! Da er du vel også enig i at det er unødvendig å komme med kommentarer om HD DVD, når du skal fortelle om noe som har med BD å gjøre?

Men jeg påpeker kun det positive faktum at BD benytter seg oftere av PCM/ TrueHD/ DTS-HD Master enn HD DVD.
    Ah. Så det hadde ingen ting med 7+1 kanaler å gjøre, altså?

HD DVD kommer stadig med nye titler hvor de kun setter på et DD+ spor.
    Og det kommer stadig BD-utgivelser som kun har DD. Hva så?

Når BD begynner nå oftere og oftere med DTS-HDMA/ TrueHD/ PCM, og nå også med 7.1-miks må vel det betraktes som positivt.
    Selvfølgelig. Hurra for BD. Men jeg mener fortsatt det er unødvendig å avrunde kommentaren med å peke nese til HD DVD.

Jeg har aldri sett noen titler med 7.1 på HD DVD. Synes jeg oftere og oftere ser DD+, og det blir i feil retning, spør du meg.
    Men nå blander du epler og biler. DD+ støtter 7.1 helt fint. Hvis det er antall kanaler du er fornøyd med, så har ikke det noenting med om HD DVD bruker DD+ eller ikke.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Men verdens mest solgte blu-ray spiller koster likefremt 4000 på elkjøp, selv om eksempelet du drar frem er dyrere.
    PS3 mener du? Det er en spill konsoll.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    PS3 mener du? Det er en spill konsoll.
    "New Shimmer is both a floor wax and a dessert topping!"

Selv om PS3 er en spillkonsoll, så er det faktisk en svært god BD-spiller også. Det finnes riktig nok enkelte gode grunner til å ikke vurdere PS3 hvis man er på jakt etter en BD-spiller, men "det er en spillkonsoll" er ikke blant dem (imo).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan for såvidt også legge til her at Pan's Labyrinth altså kommer med 7.1 DTS-HD MA på HD DVD. Den tyske HD DVD-utgivelsen av Terminator 2 skal ha to (engelsk og tysk) DTS-HD 7.1 spor (usikker på om det er lossless eller ikke).

Det er helt sikkert mange flere filmer med 7.1 lydspor på HD DVD. Det har i hvert fall kommet en hel rekke "demo"-disker (som f.eks. "Uncommon Mozart", "Spatial Dynamics" og "Dream of Life") med 7.1, men der er for så vidt rammebetingelsene ganske annerledes, så det er strengt tatt ikke like relevant.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja vel

"New Shimmer is both a floor wax and a dessert topping!"

Selv om PS3 er en spillkonsoll, så er det faktisk en svært god BD-spiller også. Det finnes riktig nok enkelte gode grunner til å ikke vurdere PS3 hvis man er på jakt etter en BD-spiller, men "det er en spillkonsoll" er ikke blant dem (imo).
    Men så var dette i forbindelse med strategien til Tosh om dagen. Vanlig folk, uten kunnskap om denne hersens krigen har ikke PS3 i tankene når de går inn på elkjøp for å kjøpe en dvd spiller. Det jeg mente var at jeg har vondt for å tro at de heller kjøper en Bd spiller til nesten 6k når de kan få en hd dvd spiller til under 2k + fem filmer.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får nå Sony BDP S-300 til 3999.- inkl 6 filmer på Sony Centre, det er faktisk billigere enn PS3 hvis man regner med filmene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Da er du vel også enig i at det er unødvendig å komme med kommentarer om HD DVD, når du skal fortelle om noe som har med BD å gjøre?
    Fortsatt veldig hårsår... Jeg må jo nevne HD DVD i den grad det er det som er av relevans å sammenligne BD med?

Og det kommer stadig BD-utgivelser som kun har DD. Hva så?
    Feil. Jeg har problem med å finne BD-katalogtitler med kun DD-spor. Hvilken ny BD-tittel har et rent Dolby Digital-spor?
    Selvfølgelig. Hurra for BD. Men jeg mener fortsatt det er unødvendig å avrunde kommentaren med å peke nese til HD DVD.
    Fortsatt utrolig hårsår, trondmm!? Ok, jeg oppgraderte til BD/ HD DVD for å få best mulig lyd og bilde. Og når HD DVD ikke legger på den lyden som er best mulig, men kun "det er sikkert godt nok"-lyd, så er det å gå i feil retning.

La meg forsøke å vise hva jeg mener. Samtidig en fin oppramsing av de beste filmene på begge format...

Noen av de største HD DVD-titlene i 2007/08:

- Transformers: Dolby Digital Plus 5.1
    - The Kingdom: Dolby Digital Plus 5.1
    - Shreck The Third: Dolby Digital Plus 5.1
    - Zodiac: Dolby Digital Plus 5.1
    - Blades of Glory: Dolby Digital Plus 5.1
    - Hot Fuzz: Dolby Digital Plus 5.1
    - Shooter: Dolby Digital Plus 5.1
    - Stardust: Dolby Digital Plus 5.1
    - Smokin Aces: Dolby Digital Plus 5.1
    - The Good Shepard: Dolby Digital Plus 5.1
    - Hollywoodland: Dolby Digital Plus 5.1
    - Hulk: Dolby Digital Plus 5.1
    - Miami Vice: Dolby Digital Plus 5.1
    - Mission Impossible III: Dolby Digital Plus 5.1
    - Fast and the Furious: Dolby Digital Plus 5.1 (alle 3 filmene)
    - Backdraft: Dolby Digital Plus 5.1
    - Syriana: Dolby Digital Plus 5.1
    - U-571: Dolby Digital Plus 5.1
    - Knocked Up: Dolby Digital Plus 5.1
    - Bourne Identity: Dolby Digital Plus 5.1

Untakene:
    - Bourne Ultimatum: Dolby TrueHD 5.1
    - King Kong: Dolby TrueHD 5.1
    - Star Trek: Dolby TrueHD 5.1
    - Inside Man: Dolby TrueHD 5.1

Noen av de største/ nyeste på Blu-ray:

- SAW IV: DTS-HD Master 7.1
    - Good Luck Chuck: DTS-HD Master 7.1
    - 3:10 Yuma: PCM 7.1
    - Man on Fire: DTS-HD Master 5.1
    - Shoot Em Up: DTS-HD Master 7.1
    - Rush Hour 3: DTS-HD Master 7.1
    - Resident Evil Ex: Dolby TrueHD 5.1
    - Sunshine: DTS-HD Master 5.1
    - Lost: PCM 5.1
    - Mr and Mrs Smith: DTS-HD Master 5.1
    - Bad santa: PCM 5.1
    - The Simpsons: DTS-HD Master 5.1
    - Superbad: PCM 5.1/ TrueHD 5.1
    - POTC: PCM 5.1 (24bit)
    - Die Hard 4: DTS-HD Master 5.1
    - Prison Break: DTS-HD Master 5.1
    - Ratatouille: PCM 5.1 (24bit)
    - Hairspray: DTS-HD Master 7.1 (24bit)
    - Close Encounters...: DTS-HD Master 5.1 (24bit)
    - Spiderman 3: PCM 5.1/ TrueHD 5.1 (24bit)
    - 28 Weeks Later: DTS-HD Master 5.1
    - The Day After Tomorrow: DTS-HD Master 5.1 (24bit)
    - Fantastic4: DTS-HD Master 5.1
    - The Fifth Element: PCM 5.1
    - Deja-Vu: PCM 5.1
    - Casino Royale: PCM 5.1
    - Cars: PCM 5.1 (24bit)

Jeg synes ikke det er galt å si at Blu-ray ligger et godt heste hode foran hva angår lydkodek for sine titler
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan for såvidt også legge til her at Pan's Labyrinth altså kommer med 7.1 DTS-HD MA på HD DVD. Den tyske HD DVD-utgivelsen av Terminator 2 skal ha to (engelsk og tysk) DTS-HD 7.1 spor (usikker på om det er lossless eller ikke).
    Snakket om filmer som var eksklusive på de to formatene. Pan`s leveres på begge format. Men enig i T2. Der var det forskjell på lydsporet, fordel HD DVD
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 584 av 653 FørsteFørste ... 84 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 580 581 582 583 584 585 586 587 588 594 604 614 624 634 644 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •