HD formatkrigen. - Side 582

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 582 av 653 FørsteFørste ... 82 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 578 579 580 581 582 583 584 585 586 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste
Viser resultater 11,621 til 11,640 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Jeg selger jo lyd og bilde produkter daglig. Jeg skjønner heller ikke helt logikken til SVS her. Vi har en utmerket pioneer dvd spiller med oppskalering til 1495, og vi har toshibas hde1 til 1995 inkludert 5 filmer. Jeg hadde ikke tvilt på hva jeg hadde anbefalt mine venner hvis man skulle velge en av de to. De fleste sitter med en 720p flatskjerm. Kjøp hde1 som er en glimrende dvd spiller og prøv ut noen hd dvd filmer.
    Nei, legger du frem disse prisene eller at budsjettet til vedkommende er 2000 kr, vel heck...kjøp en Toshiba. Eller om vedkommende hadde tenkt til å kjøpe en Denon DVD-spiller til 2990; kjøp heller en HD DVD-spiller til 2k.

Men, man får også glimrende DVD-spillere på f.eks på Hifi Klubben til under 1000-lappen fra Denon og Cambidge.

Det er tydelig at enkelte ikke skjønner hva jeg mener, så skal være litt klarere (for jeg høres kanskje ut som prinsipielt mot et HD DVD-spiller kjøp, noe jeg ikke er:

Er budsjettet til kunden ca. 2000 kr, hadde jeg også kanskje anbefalt en HD DVD-spiller.

Men, er budsjettet på rundt 1000kr eller rett under, ville jeg ikke anbefalt å brukt dobbelt så mye kroner på en HD DVD-spiller som kun har 1080i-oppskalering på DVD (samt at HD DVD er på tur vekk).

Da vil jeg anbefale vedkommende å heller vente til høsten med å kjøpe seg en BD-spiller.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Så om du hadde hatt valget mellom følgende:

- DVD spiller: 1000-1500kr (dine tall)
    - HD-DVD spiller la oss si 1200kr snart da. Og med på kjøpet får du ett knippe HD-DVD filmer

Så hadde du valgt DVD-spilleren? Hvorfor det? Jeg klarer rett og slett ikke å se logikken bak å betale like mye og få mindre. I tillegg kan du hamstre opp en del HD-DVD filmer de neste par månedene.

Det blir som å gå inn på ett glassmagasin for å kjøpe noen fine glass. Du får så følgende valg:

- 5 stk til 100kr
    - 4 stk til 25kr stk altså 100kr

For så å velge å kjøpe 4 stk til 100kr.

KentOve:
    Om du skal ha den HD-spilleren som pr dags dato ser ut til å ha lysest fremtid så er BR valget, men om du skal ha en ny DVD-spiller til rundt 1000-1500kr så er det like greit å kjøpe en HD-DVD spiller når de norske prisene når dette nivået om ikke så alt for lenge.
    Kan du si meg hvor man kan kjøpe en HD DVD-spiller til 1200 kroner?

Jeg tar utgangspunkt i dagens priser...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -arg-
    Jeg tror vel ikke akkurat at Toshiba har noe annet ønske enn å tjene penger de heller.. Om strategien ikke er lik for de to sidene så er ihvertfall målet det samme for begge.
    Det er selvfølgelig ikke noe grunn til at de skal koste mer, men hvorfor i all verden er vi da villige til å betale så mye som vi gjør for DVD når det er dårligere enn HD. Forskjell i kvalitet vil også utgjøre en forskjell i pris uansett hva produksjonskostnadene er. Og det tror jeg Ola Normann er villig til å betale for, om han ikke ser forskjellen selv så kan han hvertfall skryte til naboen.
    Vel, nå gjaldt dette prisen på film. Og Toshiba lager ikke film så de tjener eventuelt en fast lisensavgift på DVD patenten pr. solgte DVD så for dem så betyr bare antalle solgte DVD'er noe ikke prisen.
    Sony derimot, som eneste selskapet i HDM skal tjene penger både på film og BD discer og hardware og spillemaskiner, så for dem er saken veldig anderledes.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Takker for ett godt og langt svar SVS! -man. Nå fikk jeg jo vite en god del ting, og valget ser ut til å ikke være så altfor vanskelig?

Slik jeg forstår svaret ditt, og ut ifra informasjonen du gir i ditt innlegg, bør jeg satse på BR, når jeg skal handle ny spiller
    Helt klart. Nærmere sommeren kommer det flere spillere på det norske markedet, også. Prisene er på vei ned, og filmutvalget vil være vesentlig større på Blu-ray etter 1.6.08. Da er det kun Universal/ Paramount som leverer på HD DVD. Resten får du på Blu-ray.

For meg er filmutvalg viktigere enn at få seg en spiller til 2000 kr. Men er budsjettet ditt på ca 2000 kr og du MÅ ha spiller nå, kan en Toshiba HDE1 være greit (kun 1080i, da). Jeg kjører PS3 på min Sony VW50-projektor, og ønker meg ny BD-spiller.

Jeg venter på Panasonic BD50 og de nye fra Samsung og Sony som ankommer til sommeren Da får man også en meget god DVD-spiller på kjøpet. En HD DVD-spiller til 1995,- er ikke en meget god DVD-spiller etter min mening...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Okei, jasså! Hm.. Nei, tenker meg skikklige saker, når jeg først skal kjøpe. Sist jeg handla dvd-spiller spytta jeg ut nesten 5000 kr! Så tenker meg noe i det prisleiet der ja. Det er mye som er på ønskelista mi for tiden, så ny film avspiller er ikke det første som skal handles inn. Tenkte jeg bare skulle forhøre meg nå om vi hadde fått avklart, hva som er det endelige fremtidens format
    Ja, den der var hovedsaklig til han SVS, bare slang på en liten på slutten til deg.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Helt klart. Nærmere sommeren kommer det flere spillere på det norske markedet, også. Prisene er på vei ned, og filmutvalget vil være vesentlig større på Blu-ray etter 1.6.08. Da er det kun Universal/ Paramount som leverer på HD DVD. Resten får du på Blu-ray.

For meg er filmutvalg viktigere enn at få seg en spiller til 2000 kr. Men er budsjettet ditt på ca 2000 kr og du MÅ ha spiller nå, kan en Toshiba HDE1 være greit (kun 1080i, da). Jeg kjører PS3 på min Sony VW50-projektor, og ønker meg ny BD-spiller.

Jeg venter på Panasonic BD50 og de nye fra Samsung og Sony som ankommer til sommeren Da får man også en meget god DVD-spiller på kjøpet. En HD DVD-spiller til 1995,- er ikke en meget god DVD-spiller etter min mening...
    Budsjettet mitt er ikke satt til en spesiell pris. Jeg skal havne opp med en spiller som jeg trives med, og er en bra greie. Det meste av utstyret som er i hus, og som kommer i hus dette året er skikklig bra greier etter min mening, og jeg vil at alt skal stå i stil

Så når tida nærmer seg for at en BR spiller skal inn i hus, skal jeg drive en del research og forhørre meg her på forumet, da den type utstyr ikke er helt min sterkeste side Men, om jeg skal si det, så er jeg STOR fornøyd med denne Yamaha dvd-spilleren jeg har nå, men begynner å dra litt på åra =)

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den der var hovedsaklig til han SVS, bare slang på en liten på slutten til deg.
    Hehe, ja det forsto jeg! Jeg fant ut av det =) Takk for svar anyway!

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Kan du si meg hvor man kan kjøpe en HD DVD-spiller til 1200 kroner?

Jeg tar utgangspunkt i dagens priser...
    Så snart de norske forhandlerene har oppdatert prislistene sine, så skal prisene på en HD-DVD-spiller ligge rundt 1200kr. Når man snakker om dagens priser må man kunne se 14-dager frem i tid synest du ikke det da?

Og om du kjøper en spiller til 2k så får du den i realiteten til 1200k om du trekker fra verdien på filmene allerede (Og da er jeg snill når jeg setter verdien)

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd-ep10

Får jo en HD-EP10 og nå under 2k den støtter jo 1080p 24HZ
    Elkjøp selger den for 2995 + 5 hd dvd filmer og med de prisene jeg så på hd dvd filmer der så blir det kun 1745 for den.
    La ogsåmerke til at den billigste BD spilleren kostet 5995kr også hos elkjøp.

For min del så ser dealen bedre ut med en Tosh da. Hvis de lykkes med denne nye strategien så skal vi ikke se bort i fra at hd dvd vil få en oppsving utover året og mot høsten igjen. Kan kanskje være litt å snike inn formatet hos sdvd folket kanskje, men tipper dette må være bortimot det smarteste Toshiba kunne gjøre i format krigen etter WB sjokket. Og når det begynner å bli noen fler millioner spillere rundt om kring som kan spille av hd dvd så kan det hende en del film selskaper begynner å se litt nærmere på hd dvd igjen.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Og når det begynner å bli noen fler millioner spillere rundt om kring som kan spille av hd dvd så kan det hende en del film selskaper begynner å se litt nærmere på hd dvd igjen.
    Du kan jo håpe, men jeg ser ingen vits med det når det er solgt så mange millioner ps3´er. Desverre for oss som kanskje ønsket at hddvd ville vinne (pga. sone helvette for min egen del) så tror jeg ikke vi vil se HD DvD i holywood sammenhenger så mye etter 2008.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vinne?

Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Du kan jo håpe, men jeg ser ingen vits med det når det er solgt så mange millioner ps3´er. Desverre for oss som kanskje ønsket at hddvd ville vinne (pga. sone helvette for min egen del) så tror jeg ikke vi vil se HD DvD i holywood sammenhenger så mye etter 2008.
    We dont have to win, just fight them. Var det ikke det faren til William Wallace sa?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Får jo en HD-EP10 og nå under 2k den støtter jo 1080p 24HZ
    Elkjøp selger den for 2995 + 5 hd dvd filmer og med de prisene jeg så på hd dvd filmer der så blir det kun 1745 for den.
    La ogsåmerke til at den billigste BD spilleren kostet 5995kr også hos elkjøp.

For min del så ser dealen bedre ut med en Tosh da.
    Tidenes billigste poeng? Man får da BD spillere til halvparten av den prisen der. Jammen er det mye latterlig i denne tråden....

DVD-spiller (HiFi) - Sony BDP-S300 - Finn beste pris hos Prisguide.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det tviler jeg på. Det har nok mer med det å gjøre at nordmenn er rike og svensker er fattige. I tillegg er selvfølgelig også den norske videobransjen veldig dyktige med å gjøre DVDer tilgjengelig overalt (butikker, kiosker, bensinstasjoner), og til å gi folk lyst til å kjøpe film.

Så vidt jeg vet har DVD-salget i Norge alltid vært vesentlig høyere enn i Sverige, hvis man tar befolkningsmengden med i regnestykket. Faktisk så har vel Norge hatt høyere omsetning enn Sverige en stund, men dette skyldes delvis høyere priser. Det er først i 2007 at det ble solgt flere eksemplarer i Norge enn i Sverige.
    Tror nå ikke at vi kan avskrive 100MB linje inn i svenske hjem (langt tilbake i tid, når vi hadde 0.01MB), som faktor her. De fleste her vet vel nasjonaliteten til de fleste & eldste nedlastningssitene...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så om du hadde hatt valget mellom følgende:

- DVD spiller: 1000-1500kr (dine tall)
    - HD-DVD spiller la oss si 1200kr snart da. Og med på kjøpet får du ett knippe HD-DVD filmer

Så hadde du valgt DVD-spilleren? Hvorfor det? Jeg klarer rett og slett ikke å se logikken bak å betale like mye og få mindre. I tillegg kan du hamstre opp en del HD-DVD filmer de neste par månedene.
    Vel, du forklarer jo situasjonen selv. Hvem er interessert i å hamstre masse filmer i et utdøende format? Det er tross alt nye utgivelser som er mest interessant og det blir det stadig mindre av fremover. Dessuten bør man som kunde ønske at HD-platekrigen avsluttes snarest og da nytter det ikke å si ja takk til begge deler.

Dessuten, skal du kjøpe en billig HD DVD spiller så blir jo merket automatisk Tosh. Personlig ser jeg ikke noe poeng i kjøpe et produkt med finesser jeg ikke trenger bare så Tosh skal kunne fortsette å spre sin HD FUD i markedet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Et appropo til alle som tror at HD/BD er HDM for fremtiden.

Japan satser på at 33 megapixel (7,680 x 4,320) skal innføres som TV standard 2015.
    Yeah baby, og DVD Audio har mulighet for 192 kHz sampling!

Korriger meg hvis jeg tar feil her:

Kinobransjen satser på 4K (og 2K) materiale på sine enorme lerret.

Har du noen formening om skjermstørrelsen man tenger for å få glede av dette 8K materiale?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Vel, nå gjaldt dette prisen på film. Og Toshiba lager ikke film så de tjener eventuelt en fast lisensavgift på DVD patenten pr. solgte DVD så for dem så betyr bare antalle solgte DVD'er noe ikke prisen.
    Sony derimot, som eneste selskapet i HDM skal tjene penger både på film og BD discer og hardware og spillemaskiner, så for dem er saken veldig anderledes.
    Og det gjelder fortsatt prisen på film.
    Lisensavgiften vil styres av markedet akkurat som alt annet. Og jeg tror ikke du skal se alle avdelingene til Sony under ett. Skulle det skje at HD DVD får alle filmselskapene over på sin side tror jeg ikke BD som avdeling fortsatt vil satses på, de vil selvfølgelig fortsatt ha en produksjon av BD plater pga PS3, men en avdeling som er dømt til å gå i underskudd blir løst opp. Jeg kan absolutt ikke se at det er noe anderledes for Sony, så lenge prisene på filmene kan opprettholde et høyere nivå er det også muligheter for høyere lisensavgifter.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av ARTY
    Et appropo til alle som tror at HD/BD er HDM for fremtiden.

Japan satser på at 33 megapixel (7,680 x 4,320) skal innføres som TV standard 2015.

Japan innførte HDTV allerede i 1989 og overførte store internasjonale sportssendinger i HD allerede i 1992 Albertville og 1994 Lillehammer.

Her hjemme så er det fortsatt ikke planer for at NRK og TV2 skal begynne regulære HDTV-sendinger i nærmeste framtid. Vi har akkurat innført ett digitalt bakkenett som knappt nok har plass til noen 'skarve' SD-kanaler.

Så hvis vi snakker fremtid, så bør vi ikke kjøpe noe som helst teknologi idag.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AREA DVD - das DVD-Infocenter. Hier erfahren Sie alles über DVD, Heimkino, HDTV, HD-DVD und Blu-ray Disc. AREA DVD ist ein DVD & Heimkino-Magazin mit DVD-News, DVD-Neuerscheinungen, DVD-Previews, DVD-Reviews und Tests von DVD-Playern, DVD-Recordern,

Den uavhengige distributøren Senator video i Tyskland går BD ekslusiv. Senator følger i fotsporende til Constantin Films som også har gått fra formatnøytral til BD ekslusivitet etter at Warner annonserte sin overgang til BD. Utgivelsesstoppen av HD DVD vil skje i løpet av første halvår 2008.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Spennende og sikkert noe som kommer. Lurer på hva det krever av båndbredde å kjøre HD-film i realtime uten irriterende avbrudd.

Denne artikkelen fra 1999 skisserer at for virkelig båndbreddekrevende tjenester (som video on demand med skikkelig oppløsning/båndbredde), så duger ikke dagens Internett, men Internett 2. Det anslås at det vil komme i kommersiell drift til fornuftige priser innen 10-20 år.
    DinSide Data - Slik blir ditt neste Internett
    Når man ser hvor stille det har vært rundt Internett 2 i det siste, så tipper jeg heller 20 år enn 10, og det betyr vel video on demand omtrent i 2019... Men er man uhelbredelig optimist, så kan man jo håpe på 2009-2010.

I mellomtiden kan man jo regne med at IPTV kommer. Men det er en meget viktig forskjell mellom IPTV og video on demand. Med IPTV må man fortsatt forholde seg til sendeplaner, mens med video on demand kan man velge selv hva man vil se og når. IPTV er enklere, siden man kan klare seg med mindre belastning av backbone-nettet (en pakke over backbone-nettet kan benyttes samtidig av mange abonnenter).
    Her er en liten artikkel om IPTV:
    IP-tv på vei mot massene - IDG.no

Side 582 av 653 FørsteFørste ... 82 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 578 579 580 581 582 583 584 585 586 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •