HD formatkrigen. - Side 581

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 581 av 653 FørsteFørste ... 81 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 577 578 579 580 581 582 583 584 585 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste
Viser resultater 11,601 til 11,620 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil HDDVD "død" gi oss forbrukere billigere BD filmer?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt morsomt nå, er at Toshiba skal forsøke å få "lurt inn" flest mulig HD DVD-spillere i markedet kamuflert som en oppskalert DVD-spiller. I utgangspunktet ingen dårlig tanke...

Men var ikke nettopp dette som HD DVD Promo. Group, samt alle HD DVD-fanboys kritiserte med PS3. Å "lure inn" BD-spillere i markedet ved hjelp av en spillkonsoll, vil ikke fungere.

Nå er plutselig Sony sin strategi blitt Toshibas oppskrift for å forsøke å redde HD DVD fra total undergang
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om BD vil konkurere mot vanlig DVD er svaret ja.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Når den tid kommer, hvorfor tror du at Toshiba har satt ned prisen til 1000-lappen på en spller....
    $150 er vel under 1000 er det ikke det da?

Hardware.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    $150 er vel under 1000 er det ikke det da?

Hardware.no
    Jo, men i USA får du greie DVD-spillere til $50-80
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange kjenner du som ikke har en DVD-spiller med oppskalering fra før av? De fleste er fornøyd med sin DVD-spiller slik den er. Når den ryker, kjøper man seg en ny. En glimrende DVD-spiller fra f.eks Pioneer, med 1080p-oppskalering, får man til rundt 1000-lappen. Man får også "gode nok" spillere for 7-800 kr.

Så kommer denne kunden til Elkjøp. Han er egentlig på jakt etter en rimelig DVD-spiller som kan erstatte den gamle. Han står og ser på en Pioneer til ca. 1000 kr. En Elkøp ansatt spør om han trenger hjelp. Etter hvert blir kunden overtalt til å kjøpe en Toshiba HDE1 HD DVD-spiller til 1995,- Han syntes dette var litt mye penger å betale, men dette var jo det nye formatet, ble han fortalt.

Kunden har en flatskjerm fra før, og han bestemmer seg for å bruke dobbelt så mange penger som han ellers ville ha gjort på en ren DVD-spiller. HD er jo tross alt fremtiden, sa mannen på Elkjøp.

Så går det ett par måneder. Han skjønner at det er Blu-ray som er formatet det finnes flest filmer på. Ingen HD DVDer å se i butikker, ingen HD DVDer å leie og så ser han overskriftene om at HD DVD er et døende format.

Da, Sage, tipper jeg at denne kunden blir meget fornøyd med å tenke på at han sitter med en HD DVD-spiller han ikke får filmer til, og en 1080i DVD-spiller til dobbel pris av den 1080p-spilleren fra Pioneer han hadde tenkt til å kjøpe.

Det er dette jeg snakker om. Eller forstår du ikke det, Sage. Hadde du ikke hatt noen betenkligheter med å anbefale HD DVD til en "som ikke har peiling", nå som du vet hvor formatkrigen bærer? Ikke alle er som oss her inne; som sitter med en egen DVD-spiller fordi den sender 576i over HDMI, en HD DVD-spiller, en BD-spiller og kanskje til og med to BD-spillere med hver sin sone.

De jeg kjenner på jobben kjøper ikke DVD-spiller for å oppgradere, slik vi gjør. De kjøper ny fordi den gamle gikk i stykker eller for å ha en ekstra på soverommet. Og kjøper de en HD DVD-spiller, som koster det dobbelte av en god DVD-spiller, regner de med at de kjøpte noe som ville vare noen år.

At folk som er klar over situasjonen kjøper seg en billig HD DVD-spiller nå, så får det være opp til den enkelte. Det er ikke de jeg snakker om.
    Jeg tror ikke du har helt rett i ditt resonnement her. Jeg kjenner flere som har kjøpt HD-DVD spiller i stedet for en vanlig DVD spiller. Grunnen til at de skal ha en til kan jo være mange, men f.eks. den de har skal på hytta, barnerommet, kjellerstue etc... Når du regner inn prisen på filmene du får med på kjøpet ved HD-DVD spilleren som blir faktisk HD-DVD spilleren minst like billig som din vanlig Pioneer DVD-spiller. At du ville valgt motsatt, se det skjønner ikke jeg...

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens nyheter fra apple :

Introducing iTunes Movie Rentals
    Available today with the free download of iTunes 7.6, iTunes Movie Rentals allows customers to rent movies for as little as $2.99 and watch them on their Macs or PCs, all current generation iPods, iPhone and Apple TV. Featuring movies from all the major movie studios—20th Century Fox, The Walt Disney Studios, Warner Bros., Paramount, Universal Studios Home Entertainment, Sony Pictures Entertainment, Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), Lionsgate and New Line Cinema—iTunes Movie Rentals is expected to offer more than 1,000 movie titles by the end of February, including over 100 titles featuring stunning high definition video with 5.1 Dolby Digital surround sound. Movies can be rented directly from a widescreen TV using Apple TV. [Jan 15, 2008]

Apple announces new software for Apple TV; lowers price to $229
    Available as a free automatic download later this month, the new software announced today lets movie fans rent movies on the iTunes Store directly from their widescreen TV. With iTunes Movie Rentals and Apple TV—and with no computer required—customers can effortlessly rent movies just by clicking a button on their remote. By the end of February, they’ll be able to choose from a catalog of more than 1,000 titles, including over 100 titles in stunning high definition video with 5.1 Dolby Digital surround sound. DVD-quality iTunes Movie Rentals cost just $2.99 for library titles and $3.99 for new releases. High-definition versions are just one dollar more with library titles at $3.99 and new releases at $4.99. [Jan 15, 2008]

Introducing iTunes Digital Copy
    Twentieth Century Fox and Apple today announced iTunes Digital Copy for iTunes, which provides customers who purchase a DVD of a Fox movie title with an additional Digital Copy of the movie. The iTunes Digital Copy can be transferred effortlessly to iTunes and then viewed on a PC or Mac, iPod with video, iPhone or on Apple TV—just like a movie purchased and downloaded from the iTunes Store. In fact, the first DVD to debut with iTunes Digital Copy is being released in stores today. It’s the Special Edition DVD premiere of the Family Guy “Star Wars” parody, “Family Guy Presents: Blue Harvest,” and the first of many more to come. [Jan 15, 2008]

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva så? Det er likefullt godt under 1000kr, og de får langt mer for pengene om de kjøper en slik enn en DVD-spiller for $80

Her til lands regner jeg med at den vil koste 1000-1200kr, så HD-DVD vil nok kunne kapre kunder med dette kuttet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg tror ikke du har helt rett i ditt resonnement her. Jeg kjenner flere som har kjøpt HD-DVD spiller i stedet for en vanlig DVD spiller. Grunnen til at de skal ha en til kan jo være mange, men f.eks. den de har skal på hytta, barnerommet, kjellerstue etc... Når du regner inn prisen på filmene du får med på kjøpet ved HD-DVD spilleren som blir faktisk HD-DVD spilleren minst like billig som din vanlig Pioneer DVD-spiller. At du ville valgt motsatt, se det skjønner ikke jeg...
    Vel, i 2006 ga jeg ca 8000 for min HD DVD-spiller. Og at mange av de du kjenner HAR kjøpt seg HD DVD-spiller av grunner som du selv nevner, kan jeg skjønne.

Det er fra nå og fremover jeg snakker om. Situasjonen er litt anderledes nå, etter at Warner gikk til BDA.

Men det er godt å se at jeg ikke er alene med mine tanker rundt dette:

A Plea for a Unified, Blu Future
    Author: THOMAS K. ARNOLD
    tarnold@questex.com
    Posted: January 14, 2008

It’s time to knock it off. Ever since the two rival next-generation formats launched in 2006, I have been calling for an end to the format war, but without specifically telling one side or the other to get out.

I’m doing so now. With Warner Home Video dumping HD DVD, the format has the support of just two of the six major studios. It cannot win. At best, it can be a spoiler, but I’m hoping Toshiba, Universal and Paramount will take the high road and, for the good of the entire industry, bow out. Universal and Paramount, in particular, need to jump on the Blu-ray Disc bandwagon so we can go into the new year with a unified front and a unified mission: To educate consumers about the advantages of high-definition media and convince them the time to transition from standard DVD to Blu-ray is the day they bring that HDTV into their home.

Prolonging a format war that never should have happened in the first place makes no sense at this point. Study after study shows that consumer confusion is the No. 1 reason people aren’t rushing out to buy HD media hardware or software, and the format war is the reason everyone’s so confused — why risk buying something that six months down the road could be obsolete?

Quite honestly, I never favored either Blu-ray Disc or HD DVD. I saw the advantages of both. I also believe we need a successor technology, one that takes full advantage of HDTV and presents viewers with a true high-definition picture.

I also never bought any of the arguments that sought to defuse the potential damage of the format war by presenting it as a good thing. Sure, multiple formats exist in other industries, such as games and computers, but home video isn’t like that. Much like music, we have the exact same product — the hit of the week.

The events of the past two years could be a textbook case for how not to launch a format. Blu-ray Disc was rushed to market simply because HD DVD was already there, fit and primed. That’s why we have these evolving players and technologies such as Bonus View and BD-Live. Sure, it would have been nice to have everything in Blu-ray’s final spec. But that didn’t happen.

Looking back, HD DVD never had the support it needed. One CE maker against dozens; just three of the six majors, and even that was whittled down to two out of six when Warner bailed out.

The writing’s clearly on the wall. Let’s do the right thing.

Home Media Magazine - Bringing Digital Entertainment To You
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, i 2006 ga jeg ca 8000 for min HD DVD-spiller.
    Ser ikke helt at det har relevans her og nå?

Og at mange av de du kjenner HAR kjøpt seg HD DVD-spiller av grunner som du selv nevner, kan jeg skjønne.

Det er fra nå og fremover jeg snakker om. Situasjonen er litt anderledes nå, etter at Warner gikk til BDA.
    Det gjelder også etter at Warner gjorde som de gjorde. Poenget er at for "den vanlige mann" i gata så er ikke alternativene HD-DVD spiller kontra BD-spiller; alternativene er "vanlig" DVD-spiller kontra HD-DVD spiller. Det er her jeg mener at det ikke er bortkastet å gå for en HD-DVD spiller.

Hvis du stiller HD-DVD kontra BD-spiller som alternativer så blir det en helt annen skål! (ikke minst prismessig)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Det gjelder også etter at Warner gjorde som de gjorde. Poenget er at for "den vanlige mann" i gata så er ikke alternativene HD-DVD spiller kontra BD-spiller; alternativene er "vanlig" DVD-spiller kontra HD-DVD spiller. Det er her jeg mener at det ikke er bortkastet å gå for en HD-DVD spiller.

Hvis du stiller HD-DVD kontra BD-spiller som alternativer så blir det en helt annen skål! (ikke minst prismessig)
    Men jeg ser fortsatt ikke hvordan dette skal selge filmer for HD DVD. Det du/ dere sier er jo at folk kjøper seg en DVD-spiller med "noe attåt". Selv PS3 solgte langt færre BD-filmer enn det BDA trodde. Men PS3 solgte millioner av konsoller, så dermed fikk det betydning for BD-salget alikevel.

At Toshiba skal selge millioner av HD DVD-spillere i løpet av 2008, har vel ingen tro på.

Om noen måneder er "noe attåt-argumentet" borte fra Toshiba-spillerne. Mener du det fortsatt er et like godt kjøp for denne personen?

Jeg anbefaler heller mine venner og bekjente å vente litt. Kjøp deg en god DVD-spiller fra f.eks Pioneer eller Denon til rundt 1000-1500 kr, og kjøp så en BD-spiller mot sommeren/ høsten 08. Eller kjøp en PS3 nå.

"Hva med HD DVD?" er det noen som har spurt meg. Når jeg svarer at HD DVD er et døende format, og vil trolig dø dette året; så er det ikke en eneste som har svart tilbake:

"Ja-ja, men det gjør vel ikke noe. Da har jeg jo en DVD-spiller med oppskalering". Ikke en eneste har jeg hørt har sagt dette. I tillegg er det ikke noe bedre oppskalering enn en DVD-spiller til samme pris. Heller dårligere kanskje.

Jeg kaller hele argumentasjonen en unnskyldning for å ha satset på feil format. For all del, jeg bruker den samme "unnskyldningen" selv. "Ja-ja, nå har jeg snart en fin sone 1 DVD-spiller med 1080i-oppskalering til mange tusen kroner "...

For meg spiller det ingen rolle. Jeg har mine 20 HD DVD-filmer, og kjøper helt sikkert flere når opphørssalget starter. Men for en annen vil jeg tro at det å kjøpe seg en HD DVD-spiller nå, på godt norsk kalles "Katta i sekken"
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg må bare spørre, jeg har ikke fulgt så sykt nøye med på denne format krigen, men har fått med meg noe

Og etter det jeg leser her, ser det ut som det er Blu-Ray som har vunnet krigen ?!?! Så da vil det være idiotisk av meg å kjøpe en HD DVD?!? Kan noen please hjelpe meg med dette valget? Enkelt greit forklare hvorfor jeg skal kjøpe Blu-Ray, og ikke HD DVD viss det er sånn da?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så om du hadde hatt valget mellom følgende:

- DVD spiller: 1000-1500kr (dine tall)
    - HD-DVD spiller la oss si 1200kr snart da. Og med på kjøpet får du ett knippe HD-DVD filmer

Så hadde du valgt DVD-spilleren? Hvorfor det? Jeg klarer rett og slett ikke å se logikken bak å betale like mye og få mindre. I tillegg kan du hamstre opp en del HD-DVD filmer de neste par månedene.

Det blir som å gå inn på ett glassmagasin for å kjøpe noen fine glass. Du får så følgende valg:

- 5 stk til 100kr
    - 4 stk til 25kr stk altså 100kr

For så å velge å kjøpe 4 stk til 100kr.

KentOve:
    Om du skal ha den HD-spilleren som pr dags dato ser ut til å ha lysest fremtid så er BR valget, men om du skal ha en ny DVD-spiller til rundt 1000-1500kr så er det like greit å kjøpe en HD-DVD spiller når de norske prisene når dette nivået om ikke så alt for lenge.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg ser fortsatt ikke hvordan dette skal selge filmer for HD DVD. Det du/ dere sier er jo at folk kjøper seg en DVD-spiller med "noe attåt".
    Bevisstgjøringen av filmer i HD kvalitet generelt vil nok til en viss grad gjøre det. Det er da tross alt en god del filmer tilgjengelig allerede, og noen flere vil komme.

At Toshiba skal selge millioner av HD DVD-spillere i løpet av 2008, har vel ingen tro på.
    Om det blir millioner kan vel ingen svare på i dag...?

Om noen måneder er "noe attåt-argumentet" borte fra Toshiba-spillerne. Mener du det fortsatt er et like godt kjøp for denne personen?
    Ja. Hva svarer du om de spør "hvorfor anbefalte du meg en vanlig DVD-spiller når jeg kunne fått HD-DVD uten å betale mer?"

Jeg anbefaler heller mine venner og bekjente å vente litt. Kjøp deg en god DVD-spiller fra f.eks Pioneer eller Denon til rundt 1000-1500 kr, og kjøp så en BD-spiller mot sommeren/ høsten 08. Eller kjøp en PS3 nå.
    Så du anbefaler altså å kjøpe en dyrere DVD-spiller...??? Det kan jeg ikke begripe!

"Hva med HD DVD?" er det noen som har spurt meg. Når jeg svarer at HD DVD er et døende format, og vil trolig dø dette året; så er det ikke en eneste som har svart tilbake:

"Ja-ja, men det gjør vel ikke noe. Da har jeg jo en DVD-spiller med oppskalering". Ikke en eneste har jeg hørt har sagt dette. I tillegg er det ikke noe bedre oppskalering enn en DVD-spiller til samme pris. Heller dårligere kanskje.
    Jeg vet ikke hvor dette med oppskalering kom fra, men den vanlige mann i gata er ikke ute etter oppskalering. Han er ute etter DVD-spiller. Han ser sannsynligvis ikke forskjell på kvaliteten på din Pioneer kontra HD-DVD spilleren så jeg ser ikke at dette er et argument i diskusjonen i det hele tatt...

Jeg kaller hele argumentasjonen en unnskyldning for å ha satset på feil format. For all del, jeg bruker den samme "unnskyldningen" selv. "Ja-ja, nå har jeg snart en fin sone 1 DVD-spiller med 1080i-oppskalering til mange tusen kroner "...
    "mange tusen kroner" er vel ikke med i regnestykket på nåværende tidspunkt...

For meg spiller det ingen rolle. Jeg har mine 20 HD DVD-filmer, og kjøper helt sikkert flere når opphørssalget starter.
    Ditto! (men jeg gidder ikke vente helt til da...;-) )

Men for en annen vil jeg tro at det å kjøpe seg en HD DVD-spiller nå, på godt norsk kalles "Katta i sekken"
    Er enda ikke helt med på den ;-)

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen som ser noe særlig logikk der, andre enn svs-man selv..helt utrolig. Dvd-markedet er mye større enn HD-markedet, svs-man. Når kunden nå gis muligheten til å få dvd-spilleren sin inkludert avspilling av HD, for samme prisen....så mener du seriøst at kunden heller skal velge en ren dvd-avspiller. Videre argumentasjon er vel overflødig...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Så om du hadde hatt valget mellom følgende:

- DVD spiller: 1000-1500kr (dine tall)
    - HD-DVD spiller la oss si 1200kr snart da. Og med på kjøpet får du ett knippe HD-DVD filmer

Så hadde du valgt DVD-spilleren? Hvorfor det? Jeg klarer rett og slett ikke å se logikken bak å betale like mye og få mindre. I tillegg kan du hamstre opp en del HD-DVD filmer de neste par månedene.

Det blir som å gå inn på ett glassmagasin for å kjøpe noen fine glass. Du får så følgende valg:

- 5 stk til 100kr
    - 4 stk til 25kr stk altså 100kr

For så å velge å kjøpe 4 stk til 100kr.

KentOve:
    Om du skal ha den HD-spilleren som pr dags dato ser ut til å ha lysest fremtid så er BR valget, men om du skal ha en ny DVD-spiller til rundt 1000-1500kr så er det like greit å kjøpe en HD-DVD spiller når de norske prisene når dette nivået om ikke så alt for lenge.
    Okei, jasså! Hm.. Nei, tenker meg skikklige saker, når jeg først skal kjøpe. Sist jeg handla dvd-spiller spytta jeg ut nesten 5000 kr! Så tenker meg noe i det prisleiet der ja. Det er mye som er på ønskelista mi for tiden, så ny film avspiller er ikke det første som skal handles inn. Tenkte jeg bare skulle forhøre meg nå om vi hadde fått avklart, hva som er det endelige fremtidens format

Newcomer IngridL sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om denne er postet før, men den er ihvertfall hysterisk morsom

YouTube - The Downfall of HD-DVD

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei

Jeg må bare spørre, jeg har ikke fulgt så sykt nøye med på denne format krigen, men har fått med meg noe

Og etter det jeg leser her, ser det ut som det er Blu-Ray som har vunnet krigen ?!?! Så da vil det være idiotisk av meg å kjøpe en HD DVD?!? Kan noen please hjelpe meg med dette valget? Enkelt greit forklare hvorfor jeg skal kjøpe Blu-Ray, og ikke HD DVD viss det er sånn da?
    Skal forsøke å være kort, og fremstå så objektiv som mulig:

HD DVD og Blu-ray har som du ikkert vet så og si samme kvalitet. Blu-ray har potensiale mtp bildekvalitet pga større lagringskapasitet. Men summa summarum: lik kvalitet.

På HD DVD siden støtter følgende store filmselskap:
    - Universal
    - Paramount/ Dreamworks Pictures

På Blu-ray støtter følgende:
    - Sony Pictures
    - MGM
    - 20th Century Fox
    - Warner Brothers
    - Buena Vista/ Walt Disney
    - Lionsgate

Utvalg av spillere:

HD DVD:
    - Toshiba
    - Onkyo
    - LG (kombi-spiller med Blu-ray)
    - Samsung (kombi-spiller med Blu-ray)

Blu-ray:
    - Playstation 3
    - Sony
    - Panasonic
    - Pioneer
    - Philips
    - Sharp
    - JVC
    - Samsung
    - LG (kombi-spiller med Hd DVD)
    - Funai (kommer i 2008t)
    - Loewe
    - Denon (kommer i 2008)
    - Marants (kommer i 2008)
    - Daewo (kommer i 2008)

- HD DVD er sonefri, men DVD-delen har soneinndelig.
    - Blu-ray har soneinndelig, men det er stort sett de nye titlene som har soner. Katalogtitler er som regel sonefri.

- HD DVD-spillere er billigere enn Blu-ray spillere, men prisene er nokså like alikevel. I hvertfall der spillerne har samme spesifikasjoner.

- Etter at Warner gikk til Blu-ray (fra 1.6.08) har overskriftene i hele verdens presse og bransje skrevet at HD DVD har tapt krigen. Kan føre til mindre satsing fra butikker som skal ta inn filmer og spillere.

- Lykke til
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger jo lyd og bilde produkter daglig. Jeg skjønner heller ikke helt logikken til SVS her. Vi har en utmerket pioneer dvd spiller med oppskalering til 1495, og vi har toshibas hde1 til 1995 inkludert 5 filmer. Jeg hadde ikke tvilt på hva jeg hadde anbefalt mine venner hvis man skulle velge en av de to. De fleste sitter med en 720p flatskjerm. Kjøp hde1 som er en glimrende dvd spiller og prøv ut noen hd dvd filmer.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forsøke å være kort, og fremstå så objektiv som mulig:

HD DVD og Blu-ray har som du ikkert vet så og si samme kvalitet. Blu-ray har potensiale mtp bildekvalitet pga større lagringskapasitet. Men summa summarum: lik kvalitet.

På HD DVD siden støtter følgende store filmselskap:
    - Universal
    - Paramount/ Dreamworks Pictures

På Blu-ray støtter følgende:
    - Sony Pictures
    - MGM
    - 20th Century Fox
    - Warner Brothers
    - Buena Vista/ Walt Disney
    - Lionsgate

Utvalg av spillere:

HD DVD:
    - Toshiba
    - Onkyo
    - LG (kombi-spiller med Blu-ray)
    - Samsung (kombi-spiller med Blu-ray)

Blu-ray:
    - Playstation 3
    - Sony
    - Panasonic
    - Pioneer
    - Philips
    - Sharp
    - JVC
    - Samsung
    - LG (kombi-spiller med Hd DVD)
    - Funai (kommer i 2008t)
    - Loewe
    - Denon (kommer i 2008)
    - Marants (kommer i 2008)
    - Daewo (kommer i 2008)

- HD DVD er sonefri, men DVD-delen har soneinndelig.
    - Blu-ray har soneinndelig, men det er stort sett de nye titlene som har soner. Katalogtitler er som regel sonefri.

- HD DVD-spillere er billigere enn Blu-ray spillere, men prisene er nokså like alikevel. I hvertfall der spillerne har samme spesifikasjoner.

- Etter at Warner gikk til Blu-ray (fra 1.6.08) har overskriftene i hele verdens presse og bransje skrevet at HD DVD har tapt krigen. Kan føre til mindre satsing fra butikker som skal ta inn filmer og spillere.

- Lykke til
    Takker for ett godt og langt svar SVS! -man. Nå fikk jeg jo vite en god del ting, og valget ser ut til å ikke være så altfor vanskelig?

Slik jeg forstår svaret ditt, og ut ifra informasjonen du gir i ditt innlegg, bør jeg satse på BR, når jeg skal handle ny spiller

Side 581 av 653 FørsteFørste ... 81 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 577 578 579 580 581 582 583 584 585 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •