HD formatkrigen. - Side 580

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 580 av 653 FørsteFørste ... 80 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 576 577 578 579 580 581 582 583 584 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste
Viser resultater 11,581 til 11,600 av 13053
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Drev å kikket litt på BD-avspiller, men det kommer jo ikke noen brukbar ferdig spiller før til mai, Panasonics nyannonserte. Jeg har ikke noe hastverk med å bli formatneutral alikevel da. Fryktelig synd om et så uferdig format som Blu-Ray skal vinne, uaktuelt for meg å kjøpe en PS3, som er den eneste brukbare BD-avspilleren for øyeblikket.
    Enig i at det er dårlig med avspillere pr d.d. som tilfredstiller profil 1.1 eller 2.0. PS3 er for meg i dag BD spiller, men det er ikke varig løsning og ser meg i dag om etter en ny spiller. Det er jammen meg ikke lett å finne... Selv med kun Toshiba på HD DVD siden, var vel stort sett dette spillere som var etter HD DVD's standard.

Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Tror BD vil gi Warner mange grå hår i hodet med profilrotet sitt, og grunnet at det vil gå tregt å få dedikerte avspillere ut hos hvermansen.....
    Nå er det vel faktisk BD som selger flest plater. Og på bakgrunn av dette (og en feit sjekk?) Warner valgte BD. Så det må da være solgt noen BD spillere der ut? Selv om PS3 er en spillkonsol (ikke nekt, det er det som er utgangspunktet ), har nok mange av BD filmene funnet veien inn i en PS3... Bla 50 stk her hjemme.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Blir mer og mer komisk dette!

Om 1 mnd så står det garantert at HD DVD vinner, og så etterpå BD vinner osv osv, ingen vinner begge taper
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Har du fått med deg at BD har 83% markedsandel i Norge, at også Warner blir "blu-ray-only" etc ???

Stikk fingeren i jorda en gang til kanskje? ;-)

PS! Ikke alltid lett å innse en feilsatsing...
    Blir vel litt feil å prøve å latterligjøre et innlegg som er skrevet for nesten et år siden!, mye har skjedd i "krigen" siden den gang! http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post581186

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler vel at denne passer topic, selv for oss som har HD DVD

YouTube - The Downfall of HD-DVD

Beklager hvis den er postet før.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Den er såpass bra at den i såfall fint tåler en repost

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Og hvor mange discer selges det her i Norge?
    Dobbelt så mange som i Sverige, på tross av halvparten så lite folketall. Nordmenn er flinke til å kjøpe plater...

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus
    SAGE skriver:

Dette blir så dumt og historieløst at det ikke går ann. Er det noen av dere som leser Hjemmekino? Dette er akkurat det samme idiotiske synspunktet som kommer fra dem: "Det gjør ikke noe hvilket format det blir, så lenge vi får masse bra filmer ut på HD, så har det ingen betydning om de er laget med rød eller blå laser".
    OMG!

Det er jo DET som betyr noe for å greie å få en reel markedsposisjon som gjør at mannen i gata gidder å bry seg om HD på disc. Dette poenget er ettertrykkelig fremmet i en rekke format og fora med en god del mer intelligens og slagkraft en både Hjemmekino og SAGE. Se bla.a. The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age.

Et delt marked er døden for at HD skal bli allemannseie. Jeg hadde forventet av meg selv at dersom Blu-Ray ble såpass knust som HD-DVD etter Warner slapp bomba så hadde jeg hoppet over til det seirende formatet og promotert HD på disc til alle jeg kjenner.

Men dette forstår ikke en god del folk her inne, og det er meg helt uforståelig.
    :evil:
    Og hvis kombispillere blir allemansseie, hva er da problemet? Forøvrig tror jeg ikke noen av formatene kommer til å erstatte dvd, til det er det ikke nok forskjell folk ser på sine 32-42" hd-ready skjermer, gjerne oppkoblet med scart...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Nå er det vel faktisk BD som selger flest plater. Og på bakgrunn av dette (og en feit sjekk?) Warner valgte BD.
    Joda, for all del. HD DVD har aldri vært i nærheten av å selge like mange plater som BD (bortsett fra den ene uka Transformers kom ut). Men, dette har i stor grad vært et resultat av hvilke filmer som har vært tilgjengelig. Det at det f.eks. selges flere eksemplarer av Transformers på HD DVD enn av Paprika på Blu-ray, betyr ikke at HD DVD selger bedre enn Blu-ray. De to siste høyprofil-titlene Warner ga ut før de annonserte at de at de droppet HD DVD; Harry Potter 5 og Blade Runner, solgte omtrent like mye på de to formatene.

Så for Warners del tror jeg det ville vært litt hipp som happ hvilket av formatene de hadde dumpet nå. Men, som vi nå alle vet, så var målet deres at det formatet de dumpet skulle dø en rask død, og det er ingen tvil om at det ville gå hardest ut over HD DVD. Om de fikk betalt eller ikke, ser jeg egentlig på som uinteressant, men Warners forhandlere fortjener defintivt en solid bonus dersom de har klart å cashe inn $500 millioner for å gjøre noe de uansett ville gjort

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Dobbelt så mange som i Sverige, på tross av halvparten så lite folketall. Nordmenn er flinke til å kjøpe plater...
    Det henger vel kanskje også sammen med at Sverige er enormt mye bedre på bredbånd enn firmaer i Norge er. Det blir vel mer nedlasting når man sitter med 100Mb i stedet for 10.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Dette gjelder vel i så fall kun HD?

DVD-markedet i Norge er i hvert fall like stort som det svenske (dvs. litt høyere, men ikke mer enn et par prosent). Men siden det bor dobbelt så mange i Sverige som i Norge, betyr det at hver nordmann kjøper dobbelt så mange plater som svenskene.

GfK-rapporten om de norske videovanene fra 1. halvår 2007 viser forresten også at nordmenn kjøper omtrent dobbelt så mange DVDer som amerikanerne (pr. pers, altså - har ikke gjort noe forsøk på å regne pr. husstand eller DVD-spiller).

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Haha, så utrolig bra

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det henger vel kanskje også sammen med at Sverige er enormt mye bedre på bredbånd enn firmaer i Norge er. Det blir vel mer nedlasting når man sitter med 100Mb i stedet for 10.
    Det tviler jeg på. Det har nok mer med det å gjøre at nordmenn er rike og svensker er fattige. I tillegg er selvfølgelig også den norske videobransjen veldig dyktige med å gjøre DVDer tilgjengelig overalt (butikker, kiosker, bensinstasjoner), og til å gi folk lyst til å kjøpe film.

Så vidt jeg vet har DVD-salget i Norge alltid vært vesentlig høyere enn i Sverige, hvis man tar befolkningsmengden med i regnestykket. Faktisk så har vel Norge hatt høyere omsetning enn Sverige en stund, men dette skyldes delvis høyere priser. Det er først i 2007 at det ble solgt flere eksemplarer i Norge enn i Sverige.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Hvorfor er det synd på dem? De kjøper seg en oppskalerende dvdspiller som i tillegg kan spille av HD DVD, alternativet er at de hadde kjøpt en oppskalerende dvd-spiller uten HD DVD avspilling....det er jo det som er hele poenget bak strategien. Dette må da snart trenge inn, svs-man.
    Veldig bra argument!

Er det virkelig noen som tror at verdens CE industri vil slutte å produsere Oppkonverterende SDDVD spillere fordi Vingle Warner tror at ved å gå BD så er formatkrigen over?

Hvis Toshiba kan selge Oppkonverterende DVD spillere med HDDVD INSIDE som konkurerer i pris med standard oppkonverterende spillere. Hvorfor er ikke det lurt hvis folk ønsker seg oppkonverterende spillere, hvorfor ikke velge en med HDDVD INSIDE?

I USA selges det 20mill. DVD spillere i året. Hvis Toshiba, som er store på billige DVD spillere, klarer å selge noen millioner Oppkonverterende DVD spillere med HDDVD inside, så kan de snart ha plassert flere HDDVD spillere i markedet enn det er PS3.

Og ps3 eiere kjøper jo lite film.

Er det noen som tror at Hollywood vil ignorere HDDVD hvis det finnes like mange HDDVD spillere i folks hjem som BD spillere?

Denne overdrevne troen på at studio støtte er så viktig for formatene er en feilvurdering. Filmer selger ikke Hardware på nåværende tidspunkt hvor den generelle konsument har tilgang på SDDVD. Hardware vil selge filmer i fremtiden bare det er mye nok hardware i folks hjem.

Er det noen som tror at Kineserne vil sitte med hendene i fanget å se BD bli det fremtidige formatet uten at de er invitert til partyet?

BDA vil ikke invitere kineserne før om 3-4 år fordi BDA er livredde for at de skal ta profiten ut av BD markedet på et for tidlig stadie og dermed ta profiten fra de Japanske CE selskapene.
    Det er også derfor BDA har så hastverk med å legge HDDVD død før Toshiba inviterer Kinesisk CE med på laget.

Er det noen som tror at Kineserne bekymrer seg over Japansk profit i HDM?

Hvis alle de Japanske/Koreanske CE stopper å lage SDDVD spillere. Er det noen som tror Kineserne dermed også vil stoppe å lage billige Oppkonverterende spillere? Og dermed underminere BD's HDM satsing.
    De er jo alle merket med Full HD-1080p!

Er det noen som tror at når folk ser på prisforskjellen mellom Oppkonverterende DVD spillere og dyre BD spillere, at de velger BD spillere fordi de får litt bedre kvalitet hvis de også kjøper dyrere filmer?

Er det noen som tror at Toshiba hjalp Kineserne med CH-HDDVD formatet fordi de ville være snille?

Nå starter Toshiba med å markedsfør HDDVD spillere som Oppkonverterende spillere.
    I neste omgang inviterer de Kineserne til å gjøre det samme for det vestlige markedet mens de lar Kineserne beholde sitt innlandsmarked for seg selv. (CH-HDVD lanseres til våren i samkjør med sommer Olympiaden i Peking)
    Toshiba trenger Kineserne i det vestlige markedet også fordi de klarer ikke å produsere nok HDDVD spillere selv.

Er det ikke mulig at Kinesisk CE nå ser sitt snitt til å kapre full dominanse i HDM CE?

Husk at 90% av alle DVD spillere i verden er produsert i Kina!

Selv om HDDVD skulle dø i dag er det alikevel ingen garanti for at BD blir et populært format hos konsumentene!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi akuratt fikk første indikasjon på hva Sony gjør nå som de har vunnet:

Sony Plans to 'Walk Hard' on Blu-ray | High-Def Digest

Dyre BD filmer.

Jeg sjekket DVD Pacific, og som regel så er de Fox som er det dyreste BD selskapet. Sony hadde jo den latterlige $50 på Spider-Man 3 en kort stund, så satte de den ned til det Walk Hard blir lansert til. Andre filmer fra Sony som ligger i samme klasse som Walk Hard, altså tullete komedier uten sjangse til å bli megasuksess men vil selge på plate type film. Talledega Nights, Daddy Day Care osv, de har priser på ca $4 mindre.

Hvorfor greier ikke Sony å prise sine filmer i nærheten av hva Warner gjør? Utsalgspris i forskjell blir mellom 8-10 dollar. Det er vel slik de tar igjen tapet med både BD-50 produksjon, og dyre spillere. (Jeg leste i en annen tråd at Sony hadde greit å få ned prisen på å lage PS3 fra 800 til 400 dollar nå. Så da tjener de fortsatt ingenting på den, da den som regel er priset $399. Og det er etter påslag fra utsalgssted).

Det forklarer vel også enkelt de syke prisene på konsoll spill (da både Xbox, Wii og PS). Ett sted må de jo tjene inn. Håper det ikke blir slik på BD også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva skjer egentlig når prisene på HD DVD spillere kommer på samme nivå som DVD spillere? Vil ikke forbrukerene da også forvente at discene kommer ned på samme nivå som DVD? Og poenget med å innføre nye formater regner jeg med er for å få opp prisene igjen nå som DVD har blitt så billig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et appropo til alle som tror at HD/BD er HDM for fremtiden.

Japan satser på at 33 megapixel (7,680 x 4,320) skal innføres som TV standard 2015.
    Det er vel omtrent på den tiden HDM muligens har klart å kapre en vesentlig del av SDDVD markedet.
    33 megapixel Super Hi-Vision (Ultra HDTV) could be on the air in 2015 - Engadget

Å for alle dere som har hevdet at Microsoft støtter HDDVD bare fordi de ønsker at HDM ikke skal lykkes fordi MS ønsker at alle skal laste ned filmer i HD.

Ser ut som at BD selskapet Apple er først ut av startgropen. Men dem er det vel ingen som beskylder for å støtte BD av samme grunner som MS er beskyldt for.
    More details on Apple's iTunes movie / HD rentals - Engadget HD

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

La meg forsøke å forklare:

Sitat Opprinnelig postet av sage
    Hvorfor er det synd på dem? De kjøper seg en oppskalerende dvdspiller som i tillegg kan spille av HD DVD, alternativet er at de hadde kjøpt en oppskalerende dvd-spiller uten HD DVD avspilling....det er jo det som er hele poenget bak strategien. Dette må da snart trenge inn, svs-man.
    Hvor mange kjenner du som ikke har en DVD-spiller med oppskalering fra før av? De fleste er fornøyd med sin DVD-spiller slik den er. Når den ryker, kjøper man seg en ny. En glimrende DVD-spiller fra f.eks Pioneer, med 1080p-oppskalering, får man til rundt 1000-lappen. Man får også "gode nok" spillere for 7-800 kr.

Så kommer denne kunden til Elkjøp. Han er egentlig på jakt etter en rimelig DVD-spiller som kan erstatte den gamle. Han står og ser på en Pioneer til ca. 1000 kr. En Elkøp ansatt spør om han trenger hjelp. Etter hvert blir kunden overtalt til å kjøpe en Toshiba HDE1 HD DVD-spiller til 1995,- Han syntes dette var litt mye penger å betale, men dette var jo det nye formatet, ble han fortalt.

Kunden har en flatskjerm fra før, og han bestemmer seg for å bruke dobbelt så mange penger som han ellers ville ha gjort på en ren DVD-spiller. HD er jo tross alt fremtiden, sa mannen på Elkjøp.

Så går det ett par måneder. Han skjønner at det er Blu-ray som er formatet det finnes flest filmer på. Ingen HD DVDer å se i butikker, ingen HD DVDer å leie og så ser han overskriftene om at HD DVD er et døende format.

Da, Sage, tipper jeg at denne kunden blir meget fornøyd med å tenke på at han sitter med en HD DVD-spiller han ikke får filmer til, og en 1080i DVD-spiller til dobbel pris av den 1080p-spilleren fra Pioneer han hadde tenkt til å kjøpe.

Det er dette jeg snakker om. Eller forstår du ikke det, Sage. Hadde du ikke hatt noen betenkligheter med å anbefale HD DVD til en "som ikke har peiling", nå som du vet hvor formatkrigen bærer? Ikke alle er som oss her inne; som sitter med en egen DVD-spiller fordi den sender 576i over HDMI, en HD DVD-spiller, en BD-spiller og kanskje til og med to BD-spillere med hver sin sone.

De jeg kjenner på jobben kjøper ikke DVD-spiller for å oppgradere, slik vi gjør. De kjøper ny fordi den gamle gikk i stykker eller for å ha en ekstra på soverommet. Og kjøper de en HD DVD-spiller, som koster det dobbelte av en god DVD-spiller, regner de med at de kjøpte noe som ville vare noen år.

At folk som er klar over situasjonen kjøper seg en billig HD DVD-spiller nå, så får det være opp til den enkelte. Det er ikke de jeg snakker om.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -arg-
    Men hva skjer egentlig når prisene på HD DVD spillere kommer på samme nivå som DVD spillere? Vil ikke forbrukerene da også forvente at discene kommer ned på samme nivå som DVD? Og poenget med å innføre nye formater regner jeg med er for å få opp prisene igjen nå som DVD har blitt så billig.
    Det er nok ønske og strategien til BDA. Det er nok det alle studioene skulle ønske også. Men jeg tviler på at den generelle konsument er villig til å betale mye mer enn det de er vant til fra DVD for litt bedre bilde.

Tross alt så er vi blitt litt "bortskjemte".

Studioene får 75% av inntektene fra filmene sine utenfor kinosalen.

De må digitalisere og komprimere filmene sine for Digital Kino, TV, nedlasting og DVD osv.
    Det koster dem ikke særlig mer å presse en HDDVD enn SDDVD.
    Så hvorfor skulle de koste mer?
    Og hvorfor skal vi konsumenter være villig til å betale mer?
    Det er ikke akkurat sånn at Hollywood ikke tjener penger.
    Hvis de laget bedre filmer ville også flere betale for å se dem. Nå når alt er formulert til PG13 så mister folk etterhvert interessen og Hollywood er i ferd med å tape en stor kundemasse. Nemlig de voksne!

Skal bli interessant å se om Uni/Para prislegger seg under BD filmpriser fremover!

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvor mange kjenner du som ikke har en DVD-spiller med oppskalering fra før av? De fleste er fornøyd med sin DVD-spiller slik den er. Når den ryker, kjøper man seg en ny. En glimrende DVD-spiller fra f.eks Pioneer, med 1080p-oppskalering, får man til rundt 1000-lappen. Man får også "gode nok" spillere for 7-800 kr.

Så kommer denne kunden til Elkjøp. Han er egentlig på jakt etter en rimelig DVD-spiller som kan erstatte den gamle. Han står og ser på en Pioneer til ca. 1000 kr. En Elkøp ansatt spør om han trenger hjelp. Etter hvert blir kunden overtalt til å kjøpe en Toshiba HDE1 HD DVD-spiller til 1995,- Han syntes dette var litt mye penger å betale, men dette var jo det nye formatet, ble han fortalt.
    Om du fortsatt lever med de gamle prisene ja, men når HD-DVD spilleren også koster 1000-lappen så kan man ikke bruke den tankegangen der.

Og når mannen i gata står med følgende valg:

DVD-spiller med oppskalering - 800kr
    HD-DVD med oppskalering - 1000kr
    BR medoppskalering - 3000kr

Såvelger han nok en HD-DVD spiller. Da kan han se det som kommer av HD-DVD'er, og bruke vanlige DVD'er på resten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det er nok ønske og strategien til BDA. Det er nok det alle studioene skulle ønske også. Men jeg tviler på at den generelle konsument er villig til å betale mye mer enn det de er vant til fra DVD for litt bedre bilde.

Tross alt så er vi blitt litt "bortskjemte".

Studioene får 75% av inntektene fra filmene sine utenfor kinosalen.

De må digitalisere og komprimere filmene sine for Digital Kino, TV, nedlasting og DVD osv.
    Det koster dem ikke særlig mer å presse en HDDVD enn SDDVD.
    Så hvorfor skulle de koste mer?
    Og hvorfor skal vi konsumenter være villig til å betale mer?
    Det er ikke akkurat sånn at Hollywood ikke tjener penger.
    Hvis de laget bedre filmer ville også flere betale for å se dem. Nå når alt er formulert til PG13 så mister folk etterhvert interessen og Hollywood er i ferd med å tape en stor kundemasse. Nemlig de voksne!

Skal bli interessant å se om Uni/Para prislegger seg under BD filmpriser fremover!
    Jeg tror vel ikke akkurat at Toshiba har noe annet ønske enn å tjene penger de heller.. Om strategien ikke er lik for de to sidene så er ihvertfall målet det samme for begge.
    Det er selvfølgelig ikke noe grunn til at de skal koste mer, men hvorfor i all verden er vi da villige til å betale så mye som vi gjør for DVD når det er dårligere enn HD. Forskjell i kvalitet vil også utgjøre en forskjell i pris uansett hva produksjonskostnadene er. Og det tror jeg Ola Normann er villig til å betale for, om han ikke ser forskjellen selv så kan han hvertfall skryte til naboen.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Om du fortsatt lever med de gamle prisene ja, men når HD-DVD spilleren også koster 1000-lappen så kan man ikke bruke den tankegangen der.
    Når den tid kommer, hvorfor tror du at Toshiba har satt ned prisen til 1000-lappen på en spller....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 580 av 653 FørsteFørste ... 80 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 576 577 578 579 580 581 582 583 584 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •