HD formatkrigen. - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 653 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 558 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 13053
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har du hørt om oppgradering med CD plater?
    Jeg tipper de fikser den biffen på samme måte som PSP (og i aller høyeste sannsynlighet PS3) gjør: Firmware-oppgraderingen ligger på spillet/filmen. Når man putter i plata, og programvaren ikke detekterer nyeste firmware, får man beskjed om at det må gjøres noen nødvendige oppgraderinger, klikker ja til den vanlige disclaimeren, venter et par minutter, og fortsetter som normalt. Med andre ord fullstendig smertefritt, ingen behov for noe aktiv innsats av bruker.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Dette har ingen ting med BD å gjøre. Som nyhetsmeldingen viser så ønsker Tosh nå å stoppe importen av billige produkter med DVD teknologi til USA.
    Dette er en ukorrekt konklusjon.
    Det de ønsker å gjøre er å stoppe innførsel av spillere fra kinesisk produsenter som ikke betaler for bruk av DVD patenter.
    Noe som blir noe helt annet. Billige kinesiske spillere fra produsenter som betaler lisens er selvfølgelig velkommen.
    Eneste relevans til HD DVD er at formatet bruker noen av de originale DVD patentene siden det er DVD basert og dermed vil gjelde for HD DVD spillere som blir importert uten at patent lisensene er betalt.

Grunnen til at dette blir postet rundt i HD forum flere steder er et forsøk på negativt spinn på Toshiba og HD DVD fra BD "FUD makers",
    "for å vise hvor dumme Toshiba er som blir uvenner med kineserne nå som de skal bygge billige HD DVD spillere".
    En idiotisk generaliserende oppfatning av at når det gjelder noen kinesiske produsenter, så gjelder det alle kinesere.
    Viser bare hvor barnslig argumentasjons nivået er fra de mest fanatiske BD tilhengerne.

Kinesiske HD DVD produsenter er selvfølgelig de som alltid har betalt DVD lisens.
    "Synderne" må prøve å fortsette å jukse eller gjøre seg ekstra lekre hvis de skal få tillatelse til å produsere HD DVD i fremtiden å tjene penger på det fremtidige HD formatet.

Dette er en sak som startet i Kina for flere år siden og nå blir tatt opp i US rettsystem for å stanse tilgangen til markedet siden produsentene ikke er villig til å følge tidligere avgjørelser i det kinesiske rettsystemet.
    Disse spillerne kan kalles Piratspillere som faller i samme kategori som den Asiatiske disk pirat problematikken.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh.. 5. juni for Blu-Ray versjonen og 2. juli for HD-DVD versjonen.. Veeeeldig dårlig for HD-DVD.. Er vel mest sansynlig for å vise at de ikke bare utsetter Blu-Ray utgaver (Matrix m.fl.).
    Hvis du leser litt mer så ser du hvorfor. Må si jeg syns det er bra jeg!! en måned er ikke mye og det er på tide at de slutter å begrense HD DVD-utgivelsene på grunn av at Blu-ray ikke har formatet sitt klart enda!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svar
    Det skal jo komme et nytt HD DVD format også som har noe ala funksjon som BD+.
    Har du noen linker,fakta, mer informasjon om dette? Siden dette er nytt for meg.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Hvis du leser litt mer så ser du hvorfor. Må si jeg syns det er bra jeg!! en måned er ikke mye og det er på tide at de slutter å begrense HD DVD-utgivelsene på grunn av at Blu-ray ikke har formatet sitt klart enda!
    Det er veldig fint at de bruker litt tid for å få ut en versjon som er bedre enn Blu-Ray versjonen, men for min del så er det viktigere å få filmen tidligst mulig enn at det evt. er blitt lagt til noe ekstra-materiale som jeg med 99% sansynlighet aldri vil kikke på.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er veldig fint at de bruker litt tid for å få ut en versjon som er bedre enn Blu-Ray versjonen, men for min del så er det viktigere å få filmen tidligst mulig enn at det evt. er blitt lagt til noe ekstra-materiale som jeg med 99% sansynlighet aldri vil kikke på.
    Det er klart det er litt dumt at denne tittelen blir sluppet en måned senere på
    HD DVD, men hvis vi ser på det store bildet så syns ihvertfall jeg at det er verdt en liten ventetid.

Ved å implementere internett stoff som bonus materiale så må de sette opp dedikerte servere til dette og utvikle et system for å få det til å virke i praksis. Dette har ikke blitt gjort før så det kommer til å koste tid og penger. Jeg leser dette som at de tror på HD DVD-formatet og ikke kommer til å forlate det med det første. Warner går faktisk forran her og gir HD DVD en fordel i forhold til Blu-ray. Det syns jeg er et godt tegn for oss som har kjøpt HD DVD.

Warner som før har gitt ut identiske versoner gir nå tydelige signaler om at de ikke lengre venter på at Blu-ray skal på orden i standaren sin. Dette kommer til å føre til en av to scenarioer:

1. De fortsetter å gi ut bedre HD DVD'er enn Blu-ray. Dette vil bli en stor fordel for HD DVD
    2. Blu-ray tar hintet og får på plass interaktiviteten sin pronto!

Uansett så vinner vi som forbrukere ved at vi får bra bonusmateriale på minst ett format

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg vil si at ESP1 sitt innlegg er minst like relevant som en del av de andre innleggene i denne tråden hvor man legger til og trekker fra som det passer seg.

Det viser jo med all mulig tydelighet at Toshiba og DVD forum er like "ille" som Sony og resten av gjengen når det gjelder å beskytte sitt eget format.

Når det gjelder BD+ så ser jeg frem til noen offisielle og bekreftede spesifikasjoner på hva dette betyr i praksis og ikke bare rene spesifikasjoner og ønsketenkninger.
    Ok, så fordi det finnes andre irrelevante innlegg synes du det er helt greit å bare pøse på med flere?
    Er det ikke greit å kommentere når noen kommer med innlegg som overhodet ikke har noe med den pågående diskusjonen å gjøre?
    Greit nok å være blåøyd, men det får være grenser.

Hvordan BD+ fungerer i praksis får vi jo se til høsten, jeg har ikke kommet med noen "fakta" om dette i allefall.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Det er klart det er litt dumt at denne tittelen blir sluppet en måned senere på
    HD DVD, men hvis vi ser på det store bildet så syns ihvertfall jeg at det er verdt en liten ventetid.
    Jeg kaller det et knefall av WB overfor BD å ikke lansere utgavene samtidig. Et plaster på såret for at BD gutta ikke skal bli såret over at de får en mindreverdig utgivelse, selv om det er deres feil at de ikke har fått ferdig formatet sitt.
    Ved å implementere internett stoff som bonus materiale så må de sette opp dedikerte servere til dette og utvikle et system for å få det til å virke i praksis. Dette har ikke blitt gjort før så det kommer til å koste tid og penger.
    Hvis dette var grunnen kunne de bare legge ved en advarsel som sa at internet materiale ikke ble lansert før en måned senere.

Jeg leser dette som at de tror på HD DVD-formatet og ikke kommer til å forlate det med det første.
    Selvfølgelig! WB var en gang HD DVD eksklusive men ga senere BD en sjanse.

Warner går faktisk forran her og gir HD DVD en fordel i forhold til Blu-ray. Det syns jeg er et godt tegn for oss som har kjøpt HD DVD.
    Du er altfor snill
    Det er ingen forfordeling av HD DVD, da hadde de gitt ut diskene samtidig.
    Man kan ikke utsette utgivelser i det uendelige eller droppe funksjoner på HD DVD utgivelsene fordi BD ikke har orden i eget hus.
    Først skulle de ha nye profilen ferdig til 1 Juli, ett år etter lansering. Nå er det utsatt til 1November. Tidligere erfaringer med BD tilsier at det fort kan bli flere utsettelser.
    BD har ikke kul i havet til å ha slike disk funksjoner som HD DVD fordi disse funksjonene ikke finnes i BD. Rett å slett fordi BD har ett halvbakt format som på langt nær er ferdig.
    Dette kan tidligst komme fra November; hvis du er så heldig å ha kjøpt deg en av de nye BD spillerne som kommer etter denne tiden som både har BD-J og Internett tilkobling . Ellers er du tvunget til å bruke en spillemaskin for å nyttegjøre deg alt materialet og funksjonene på en slik disk. Hardwaren for den nye profilen mangler i dagens BD spillere så det kan ikke oppdateres.

HD DVD som er et velutviklet og gjennomført format har alt dette som obligatorisk i alle spillere fra 1.generasjon. Både HDi og Internet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For info så er WB UK med i en Blu Ray gruppe i Storbritannia for å promotere Blu Ray som det beste HD formatet. Vet ikke om dette er en isolert hendelse i UK for Warner eller om det indikerer noe mer.

Når det gjelder en kommentar tidligere her om at BD fanboys har mange barnslige kommentarer vil jeg jo påstå at det er like mange barnslige kommentarer fra begge leirer. På AVSforum er det forbausende mye drit om Sony og BD, man ser ikke like mye drit fra BD campen on Toshiba eller MS.

Overrasker meg stadig hvor uvitende amerikanere er om tingenes tilstand.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også bemerke at om formatet utvikler seg trenger det ikke lenger bety verdens undergang. Så lenge man kun driver med utvidelser av spesifikasjonene kan man alltids oppdatere firmware på spilleren og alt går som normalt.

Slik synes jeg i hvert fall HD-DVD spillerne var knall. Merk dere at jeg ikke vet grunnen til slike oppdateringer for bl.a. Toshiba, men jeg liker at ting kan oppgraderes lettere enn tidligere hvor man måtte levere inn spillerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på elbit spring i forbindelsen med jobben. Da ble jeg faktisk ganske overasket når foredragsholderen fra Verbatim nevnte at hd dvd er det foretrukne formatet for hd i Europa. Han gikk raskt videre uten no særlig mer begrunnelse. Teknikkene ble jo forklart og han la veldig vekt på at produksjonen av bd disker var en mye mer avansert og vanskligere enn hd dvd. Og ikke minst, dyrere

Jeg snakket litt med en fra samsung etter foredraget han holdt var over.
    Han bekfreftet at de skulle komme med multispillere. Virket ikke som han likte og innrømme det. Så nærmest ned i bakken, mens et svakt ja kom frem.

Lg represetanten som jeg tok en prat med etterpå nevnte hvor dårlig ps3 har solgt i forhold til x box 360 når den kom, og at han hadde hørt at flere i ps3 avdelingen i europa måtte gå. (noen som kan bekrefte dette foresten?. Har ikke orket og prøve og sjekke opp om det stemmer engang)

Kan vi få et scenario hvor bd vil dominere i USA og Japan, og HD DVD i Europa?

Det er jo helt klart at grunnet lavere produksjonskostnader vil mindre filmselskap i europa ha råd til og produsere hd dvd, men ikke bd. Man kan bruke samme presse man har for vanlig dvd med noen små justeringer. Printe hd dvd noen dager, så tilbake til dvd. Mens skal man produsere bd må man ha helt nytt utstyr som kunn kan brukes til bd. Greit at det ikke har så mye og si for oss i lille Norge. Vi utgjør jo ikke så mange på statistikken. Men det er klart at land som Tyskland og Frankrike kan ha en betydning der. Veldig glad i Fransk film selv, og stort pluss i boka og kunne velge litt smalere filmer i hd også. Syns jo jeg da.

Men dette går jo opp og ned. I starten hadde jeg troa på hd dvd så en stund på bd. Blir spennende og følge med på uansett.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånne utsagn er jo ikke verdt særlig mye uten tall. Hvor mye dyrere er det å produsere en BD-plate i forhold til HD-DVD? 50% kanskje, eller en promille eller så?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Sånne utsagn er jo ikke verdt særlig mye uten tall. Hvor mye dyrere er det å produsere en BD-plate i forhold til HD-DVD? 50% kanskje, eller en promille eller så?
    Når det gjelder HD DVD DL 30 og BD 25 så er forskjellen mellom 50cent og 1$. Ikke den viktigste kostnaden når det gjelder de små opplagene som det foreløbig gjelder, men utgjør vesentlige summer når vi snakker om millionopplag.
    Når det gjelder BD50 er forskjellen antageligvis mye større, men ingen vet sikkert siden det fremdeles bare er Sony Japan som produserer disse.

Dette gir heller ikke det fulle bildet av kostnadene. For å få en konkurransedyktig industri som ikke bare er dominert av noen få store aktører er det viktig å få med seg mindre disk pressing fabrikker til å investere i nytt utstyr og da blir investerings forskjellen veldig synlig.

For å produsere HD DVD kan en DVD replikator investere i noe tilleggs utstyr som koster Euro 800.000.- og du kan presse 40.000 disker om dagen på dette. Utstyre kan presse SD DVD og HD DVD om hverandre.
    For BD produksjon må du kjøpe helt nytt utstyr som bare produserer BD. Utstyret koster Euro 1.7-1.8 millioner og kan produsere 10-15K disker pr.dag. Disse investeringene skal tjenes inn og det er lett å se hvilket format som er mest fristende prismessing. I tillegg er det usikkert om over nevnte pris gjelder for utstyr som kan produsere BD50.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Kan vi få et scenario hvor bd vil dominere i USA og Japan, og HD DVD i Europa?
    Det er riktig det du skriver i innlegget ditt og har blitt bekreftet av diverse artikler og pressemeldinger.
    (fant det unødvendig å sitere hel innlegget)
    Europa ligger her litt foran i utviklingen fordi Europa ikke er dominert av de store US studioene i samme grad som USA.
    Samtidig har jeg sett i interju fra MediaTech i USA at replikator industrien der sier det samme som i Europa og anbefaler replikator industrien å satse på HD DVD. Dermed vil også uavhengige Post & Authoring Houses og INDI industrien følge etter i USA også.
    Der vil de se sitt snitt til å kanskje øke sine markeds andeler i HD media i forhold til de store aktørene med lavere investerings terskel og stå friere når de satser på HD DVD.
    De slipper også å konkurere med Sony og Panasonic sine Replicator fasiliteter og Authoring/Post Houses for oppdrag, noe de må hvis de satser på BD.

Toshiba takes European lead over Sony in HD - Financial Times - MSNBC.com
    By Maija Palmer
    April 9, 2007

Aficionados of European cinema who would like to watch films such as Roberto Benigni's award-winning The Tiger and the Snow in high definition, may, for the time being at least, have to buy a HD-DVD player rather than a Blu-Ray Disc machine.

A number of European independent film studios and DVD production companies are opting for Toshiba's HD-DVD format over the rival Sony technology, thanks to a strong support programme by the HD-DVD camp and concerns over the price of Blu-Ray technology.

Sony and Toshiba are locked in a bitter battle over which technology will become the standard for next generation high-definition DVD content, reminiscent of the 1980s battle between VHS and Betamax.

Early indications from the US are that Sony's Blu-Ray discs are outselling HD-DVDs by as much as two to one. However, in Europe, HD-DVD still appears to have the upper hand.

About 35 European films are available on the HD-DVD format, compared with less than 10 for Blu-Ray. The larger European studios such as Studio Canal and Pathé in France, Filmax and DeAPlaneta in Spain, and Imagion and Nixbu in Germany have all announced plans to use the HD-DVD technology.

Although most commentators agree that the deciding battles in the format war will be fought in Hollywood, analysts such as Richard Cooper at Screen Digest say the importance of European independent studios should not be underestimated. European independent films account for only 30 per cent of the market in the UK, but 50 per cent in France, 40 per cent in Germany and 35 to 40 per cent in Spain.

Toshiba and Microsoft have launched a large support campaign for European Studios adopting HD-DVD.

Rodolphe Buet, head of business and marketing at Studio Canal, says: "I have met much more commitment from partners involved with HD-DVD than Blu-Ray. I met Sony in mid-2006 but the support was far below what was offered by the HD-DVD partners."

David Walstra, vice-chairman of the Europe's Blu-Ray Disc Association, admits Sony has concentrated its efforts on the US, and has felt it too early to work with European studios.

Cost is a key issue for European studios, which have smaller audiences for their films, often limited by language. They are keen to maximise their small audiences by producing for the format that has the largest installed base. So far, HD-DVD player sales have been ahead of Blu-Ray in Europe, although the launch of Sony's PlayStation 3 games console, which comes with an inbuilt Blu-Ray Disc player, may change this.

Many European film companies believe that the prices of HD-DVD players will fall faster than those of Blu-Ray players, with Chinese manufacturers expected to begin producing HD-DVD machines later this year.

The cost of production is also an issue. Normal DVD production lines can be upgraded to produce HD-DVDs, whereas for Blu-Ray, companies need to buy completely new equipment.

"A HD-DVD replication line costs about €800,000 ($1m) and you can make 40,000 discs a day on it. A Blu-Ray replication line costs €1.7m or €1.8m and you can make 10,000 to 15,000 discs a day," says Laurent Villaume, chief executive of Qol, a French DVD replication company. "The risk is just not the same."

Although Blu-Ray discs have higher capacity than HD-DVD discs, with a maximum of 50 gigabytes, many film companies say space is not as big an issue for European films. The recently released HD version of Benigni's The Tiger and the Snow, for example, *****d on to a single-layer HD-DVD without any problems.

"European films don't need so much space. Additional capacity will be needed when we produce additional content but that is years away. Italian movies will never have the kind of special effects, stunts and car chases that are used in US movies. The expense is prohibitive," says Alex Ponti, chief executive of DS DVD, an Italian DVD replication company.

Instead, European studios are interested in the fact that the HD-DVD standard – unlike Blu-Ray – mandates that all players must have an internet connection. Many feel this would be a more effective and low-cost way to provide extra features, such as discussion forums between fans and the film directors.

Despite HD-DVD's small lead, however, it is clear that the battle in Europe is only beginning. Even studios such as Studio Canal, which have a long line-up of HD-DVD releases planned, admit they could change their allegiance.

"I am totally agnostic," says Mr Buet. "All the work we are doing on high definition will be useful for making Blu-Ray discs if the Blu-Ray standard wins. It will be easy to change position."

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Jeg kaller det et knefall av WB overfor BD å ikke lansere utgavene samtidig. Et plaster på såret for at BD gutta ikke skal bli såret over at de får en mindreverdig utgivelse, selv om det er deres feil at de ikke har fått ferdig formatet sitt.
    Hva om det ikke er politikk, men at det rett og slett tar litt lengre tid å lage HD DVD utgivelsen på grunn av alt ekstramaterialet?

At Warner gir ut Matrix på HD DVD og ikke Blu-ray skyldes jo mest sannsynlig at regissøren(e) ikke tillater en utgivelse uten de fancy tilleggene.

Regissøren av Blood diamond har ikke de samme kravene?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes hovedproblemet er at all "støyen og krigen" rundt formatene og hva som er best er så sekundært i forhold til å få ut HD i markedet slik at det blir like vanlig med HD som SD.
    Virker på meg som om denne konkuransen ikke skaper bedre billigere produkter som er lett tilgjengelig.
    Dette siste om BD+ og lignende skremmer vannet av meg. Jeg tar ikke sjansen på å bruke seks eller syv tusen på en avspiller og gudene vet hvor mye på filmer slik situasjone er nå.

Til sammenlikning brukte jeg 9K på min første dvd spiller og kjøpte ca 800 filmer. Nå kjøper jeg nesten ikke filmer lenger men leier. ANer ikke hva jeg kommer til å lande på i forhold til HD, skulle gjerne hatt det men det virker for uklart og for dyrt.
    Plutselig så kommer det HD signaler på parabol og bakkenett og kanskje også et brukbart format som er harddiskbasert.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, foreløpig er vel DVD vinneren av formatkrigen, slik jeg ser det. Prismessig uslåelig, og en god transfer med god oppskalering er faktisk i stand til å gi meget gode bilder på høyoppløselige displayer.

Blu-Ray Disc og HD-DVD-leirene må presse prisene både på filmer og utstyr dersom folk skal konvertere, og fortsatt er DVD i samme stilling i filmverdenen som CD hadde da DVD-A og SACD kom. 98% av befolkningen synes nemlig at CD og DVD er bra nok, og siden de allerede har avspillingsutstyr i stua, på barnerommet, i bilen og i PCene, så skal det mye til for å få folk til å konvertere filminnkjøpet fra DVD til HD-formatene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hvordan BD+ fungerer i praksis får vi jo se til høsten, jeg har ikke kommet med noen "fakta" om dette i allefall.
    De tre fasene i BD+ innføringene er beskrevet flere steder, f.eks. i dokumenter det er lenket til her :

Content Protection - BD+ and Blu-ray

BD+ presentasjonen fra i fjor vår (fra BDA) og beskrivelsen fra Dell gir en funksjonell oversikt over hvordan dette er tenkt i praksis.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nettop annonsert at Fuh Yuan Company har startet en fabrikk i Kina for produksjon av HD DVD spillere.
    Den første store ordren er fra Wall Mart på 2 millioner HD DVD spillere.

The Wal-Mart $299 HD DVD player on the way - Engadget HD

Fuh Yuan will make two million HD-DVD players for Walmart - AVS Forum

Dette er vel startskuddet for den type spillere og pris som trengs for å få vanlige folk som er i markedet for å oppkonvertere DVD spilleren sin til å brukes med sin nye "widescreen" TV til å ende opp med en HD DVD spiller i stedet.

Når disse spillerne finnes i butikkene, starter migreringen fra SD til HD for alvor. Dette er nødvendig hvis ikke HD disk media skal forbli en fotnote i SD DVD salgs statestikken.

Ikke overaskende at det er HD DVD de satser på.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD leder overlegent i Norge

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

"Norske salgstall: Blu-ray Disc har 79% av markedet
    Graf som viser salgstallene av High Def-formatene i Norge t.o.m mars 2007. © Grafikk: Release.no
    Norsk videogramforening (NVF) har for første gang offentliggjort salgstall for de nye High Def-formatene.

Tallene fra NVF viser innsalget til norske butikker, og reflekterer ikke salget over disk til forbrukerne. Dette er som en hovedregel det dobbelte av tallene fra NVF, viser all erfaring med videomarkedet.

NVF-tallene er en meget god pekepinn på hvordan formatkampen mellom Blu-ray Disc og HD DVD går i Norge. Etter tre måneders salg, har NVF akkumelert innsalgstallene fra selskapene.

Det viser et soleklart forsprang til Blu-ray Disc, på tross av at det i denne perioden faktisk ble lansert noen færre BD-titler enn HD DVD. (Titler lansert også i fjor, og med salg i år, er inkludert).

Det er til nå lansert 42 BD og 49 HD DVD-titler i Norge, herav flere titler fra Warner som er i begge formater. Universal har utgitt brorparten av HD DVD-titlene, mens BD-eksklusive titler er kommet fra Sony, Fox og Buena Vista.

I prosent har BD så langt kapret 79% av markedet, med et salgstall på 807.330 kroner, mot HD DVDs omsetning inn til butikk på 208.211 kroner.

I antall eksemplarer av titlene, er det solgt inn 1.488 HD DVD og hele 5.040 BD, viser de offisielle tallene fra Norsk videogramforening."

Side 58 av 653 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 558 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •