HD formatkrigen. - Side 578

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 578 av 653 FørsteFørste ... 78 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 574 575 576 577 578 579 580 581 582 588 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste
Viser resultater 11,541 til 11,560 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Både Tosh, Universal og Paramount sitter nå å venter på sjekken fra Sony ser det ut til...
    Det vil være den avgjørende nyheten i formatkrigen.

Rent faktisk så er den ikke over så lenge Universal og Paramount er eksklusive HD DVD. Konkrete nyheter om dette er interesant.

Det å si at HD DVD er død før Universal og Paramount er minimumm nøytrale er faktisk prematurt, selv om det er blitt veldig sansynlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Home Media Magazine, the weekly industry magazine which alerts retailers and those inside the home media industry to news and releases, has posted a statement to the HD DVD Promotional Group: "Knock it off". Stating consumer confusion as the reason for lack of consumer adoption of high definition home media, magazine contributor Thomas K. Arnold has asked that HD DVD step down instead of delaying the inevitable Blu-ray victory.

With Warner Home Video dumping HD DVD, the format has the support of just two of the six major studios. It cannot win. At best, it can be a spoiler, but I'm hoping Toshiba, Universal and Paramount will take the high road and, for the good of the entire industry, bow out. Universal and Paramount, in particular, need to jump on the Blu-ray Disc bandwagon so we can go into the new year with a unified front and a unified mission: To educate consumers about the advantages of high-definition media and convince them the time to transition from standard DVD to Blu-ray is the day they bring that HDTV into their home.
    Det er jo her dere som driver på å shopper inn HD-spillere og snakker varmt om "enda 800 HD-DVD titler å velge i" ikke egentlig har skjønt poenget; og det er at den egentlige formatkrigen nå handler om å styrke Blu-Ray sin posisjon versus standard DVD. Toshiba går helt tilbake i forhold til selskapets opprinnelige strategi og markedsposisjon; Vi skal overbevise massene om at HD er fremtiden fordi bilde/lyd er markant bedre enn standard DVD.

Nå er det om å gjøre å selge en ferrari (HD-dvd spillere) med en ladamotor (dvd-avspilling) for å svekke sportsbilbransjen (HD, uansett format). Det er veldig,veldig,veldig lavt av Toshiba. Og dere som ikke ser at det er et knefall for HD på disc kan stappe HD-DVD samlinga der sola aldri skinner. :twisted:

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    OK DERE! Stølen har talt, og bestemt at det ikke er noe poeng å diskutere lengre. Vi må alle ta det rolig, slik at Stølen ikke oppfatter det som krangling:???:
    Ja. Du kan velge å reagere på den måten, eller så kan du velge å ta til deg noe av det Stølen prøver å si..

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus
    Og dere som ikke ser at det er et knefall for HD på disc kan stappe HD-DVD samlinga der sola aldri skinner. :twisted:
    Så vi skal slutte å kjøpe filmer til spillerene våre? Si unnskyld for at vi valgte så dumt? Får være måte på å svartmale da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Ja. Du kan velge å reagere på den måten, eller så kan du velge å ta til deg noe av det Stølen prøver å si..
    Mener du saklig at han skal ta til seg trollingen fra stølen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Du virker helt hysterisk på meg.Får du ikke drept HDDVD fort nok? Du har nå såkalt vunnet hvorfor maser mer om dette da? Jeg driter i om du krangler med deg sjøl, men er det mulig å komme videre med BD og hva som skal skje og utvikles, eller må du mase om HDDVD fremdeles?
    Tror du at du kan begynne å se fremover??
    Stølen
    Kikker inn her og har vanskelig å forstå at alminnelige oppvakte mennesker i det hele tatt tenker på HD-DVD som et alternativ etter CES 2008 (og Warner's fornuftige valg).

Med 83% markedsandel i Norge (for 2007) burde alle og enhvermannsen skjønne hvilke type Hi-Def video det er størst sjanse for å finne godt utvalg av... NÅ OG VIDERE FREMOVER!

Og om "dette" ikke alt var avgjort kunne jeg i fullt alvor ha skrevet følgende:
    "Måtte de bestet Hi-Def formatet vinne.... over HD-DVD"

:-D

blu-ray-only

PS! Både Sony, Toshiba, Philips, Pioneer og flere kan lage elektroniske produkter av utmerket kvalitet...

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Og det ekstrem bra med DVD Pacific er at de sender ut filmene når DE får dem på lager, noe som kan være god stund før release dato. De sende "King of California" den 12, mens slippdato er 29. Januar. Slik er det på så å si alle forhåndsbestillinger.
    Tror nesten jeg må sjekke ut DVD Pacific !!! :-)

Takk for tipset! :-)

Mvh Smiley :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Mener du saklig at han skal ta til seg trollingen fra stølen?
    Kan ikke snakke for Dan, men jeg mener i hvert fall at det er Stølen som har vært saklig her.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er vi i gang igjen. Etter Warner nyheten ble alle venner i denne tråden her, men nå som Toshiba ikke har gitt opp er vi tilbake i gode gamle trakter

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Både Stølen og du skal få det travelt fremover dersom retorikken nå blir å surmule hver gang man kommenterer hva Toshiba gjør og hva deres fremtidige strategi er. Bare de to siste sidene her inne vitner om det.

Og siden BD-siden fortsatt ikke får lov å si at krigen er vunnet riktig enda (pga Universal/ Paramount), så lever tråden videre. Da må dere tåle at man kritiserer Toshiba for ikke å gi seg, og for at kunder som ikke har peiling, blir lurt til å handle en HD DVD-spiller som snart ikke har noe annet enn katalogtitler...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Kan ikke snakke for Dan, men jeg mener i hvert fall at det er Stølen som har vært saklig her.
    Selvfølgelig mener du det, trondmm

HD DVD-siden er alltid saklige
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutter - Back on track!!!!

Ikke personangrep, vær saklig. Det gjelder deg også Soundfre@k

/S

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Gutter - Back on track!!!!

Ikke personangrep, vær saklig. Det gjelder deg også Soundfre@k

/S
    Jeg føler jeg har vært "on-track" hele tiden, men at jeg måtte svare på Stølens angrep og påstander.

.....så helt enig, Soundfre@k, la oss diskutere formatkrigen:-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva som er igjen av formatkrigen.
    Er det lurt eller ikke lurt av Toshiba å selge HD DVD spillere til folket som skal ha en DVD spiller?

De får solgt avspillere, men vil det holde til at folk og studioer vil støtte HD DVD?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg føler jeg har vært "on-track" hele tiden, men at jeg måtte svare på Stølens angrep og påstander.

.....så helt enig, Soundfre@k, la oss diskutere formatkrigen:-D
    Hvilken krig? Er det plutselig noe igjen av krigen? Hvilket angrep er det du snakker om? Jeg har anmodet deg om at vi bør komme videre nå når den såkalte krigen nå stort sett er over.Du vet veldig godt at jeg har 2 stk.BD og en Tosh så jeg driter i hvem som vinner eller taper. Jeg mest opptatt av at vi skal ha et levende og informerende Forum hvor vi lærer av hverandre og utveksler erfaringer og opplysninger som vil bety noe for både oss "gamle" og de nye som skal drive Forumet videre.Det er det som ligger bak min anmodning at vi skal komme ut av gropa og snakke om matnyttige ting ,og ikke noe som mer eller mindre er dødt.Jeg har f.eks hatt stor glede av endel av ESP sine opplysninger i det siste om faglige og tekniske tema.Jeg er overbevist om at det er flere enn meg som vil at vi skal komme dit.Hvorfor du bruker dine krefter på at noen er så dumme at de investerer i HDDVD forstår jeg ikke.Mot såkalte "dumme" avgjørelser kjemper de aller fleste av oss forgjeves.
    Stølen

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Hvilken krig? Er det plutselig noe igjen av krigen? Hvilket angrep er det du snakker om? Jeg har anmodet deg om at vi bør komme videre nå når den såkalte krigen nå stort sett er over.Du vet veldig godt at jeg har 2 stk.BD og en Tosh så jeg driter i hvem som vinner eller taper. Jeg mest opptatt av at vi skal ha et levende og informerende Forum hvor vi lærer av hverandre og utveksler erfaringer og opplysninger som vil bety noe for både oss "gamle" og de nye som skal drive Forumet videre.Det er det som ligger bak min anmodning at vi skal komme ut av gropa og snakke om matnyttige ting ,og ikke noe som mer eller mindre er dødt.Jeg har f.eks hatt stor glede av endel av ESP sine opplysninger i det siste om faglige og tekniske tema.Jeg er overbevist om at det er flere enn meg som vil at vi skal komme dit.Hvorfor du bruker dine krefter på at noen er så dumme at de investerer i HDDVD forstår jeg ikke.Mot såkalte "dumme" avgjørelser kjemper de aller fleste av oss forgjeves.
    Stølen
    Du bør kanskje gå tilbake og se hva jeg skrev. Da ser du at det du hisser deg opp på blir litt bak mål.

Jeg kritiserte Toshiba, og ingen her inne for å være dumme. Toshiba kjører nå igang med en kampanje, som går ut på å ikke tape ansikt. I den prosessen kjører de nå på med at oppskalering er omtrent like godt som ekte HD. De dumper prisene kraftig, i håp om at noen som ikke har sett siste ukes overskrifter fra CES eller rett og slett ikke vet at det finnes noe annet som heter BD; vel, de vil nok føle seg lurt.

Derfor mener jeg at Toshiba burde ha kastet inn årene, forent seg med BDA og sammen gått til kamp mot DVD. Men Toshiba kjører heller genuin japansk stahet, og gir seg ikke før de ligger med brukken rygg...

Selv el-butikkene, som Esp1 refererte til, har nå problemer å anbefale en Toshiba HD DVD-spiller til en kunde, uten å få litt dårlig magefølelse.

Så hvorfor du mener at dette ikke er relevant for formatkrigen, skjønner jeg ikke?

Les denne, så slipper jeg å lime og forklare noe mer:
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Han kritiserer SVS-man for å poste nyheter om HD-DVD, og beskylder han for å forsøke å "drepe" formatet. Bare det er jo i og for seg så tåpelig, at det ikke er så mye mer å si om den saken.

Nå har denne krigen pågått i evigheter, og de som har satset pengene sine på BR har måttet tolere tomme argumenter og diskusjoner om hvordan HD-DVD skulle vinne (fra enkelte HD-DVD-fans, ikke alle). Nå som de fleste av argumentene deres har falt i grus, er det jo selvfølgelig en liten nytelse å se veien nedover. HD-DVD er ikke død, det er døende, og den siste akten er også interessant å få med seg.

Normale mennesker, mange av dem her inne, innrømmer å ha tatt feil, og går forhåpentligvis nye veier når produktet og business-strategiene de har forgudet i månedsvis ikke fungerer i den virkelige verden. Men enkelte går andre veien og skrur fanboy-bryteren enda en runde rundt, bare for å kjempe en innbitt kamp for Toshiba. Det er jo ikke rart folk lar seg provosere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Du bør kanskje gå tilbake og se hva jeg skrev. Da ser du at det du hisser deg opp på blir litt bak mål.

Jeg kritiserte Toshiba, og ingen her inne for å være dumme. Toshiba kjører nå igang med en kampanje, som går ut på å ikke tape ansikt. I den prosessen kjører de nå på med at oppskalering er omtrent like godt som ekte HD. De dumper prisene kraftig, i håp om at noen som ikke har sett siste ukes overskrifter fra CES eller rett og slett ikke vet at det finnes noe annet som heter BD; vel, de vil nok føle seg lurt.

Derfor mener jeg at Toshiba burde ha kastet inn årene, forent seg med BDA og sammen gått til kamp mot DVD. Men Toshiba kjører heller genuin japansk stahet, og gir seg ikke før de ligger med brukken rygg...

Selv el-butikkene, som Esp1 refererte til, har nå problemer å anbefale en Toshiba HD DVD-spiller til en kunde, uten å få litt dårlig magefølelse.

Så hvorfor du mener at dette ikke er relevant for formatkrigen, skjønner jeg ikke?

Les denne, så slipper jeg å lime og forklare noe mer:
    Hva kan du gjøre med det? Jeg har nettopp i mitt innlegg skrevet at jeg er enig med deg,men du ser tydeligvis fiender her på forumet på høylys dag.
    Dersom du mener at du kan få Tosh til å snu så synes jeg at du skal sende en mail til de om saken.Jeg kan ikke på noe fornuftig vis se vitsen i å diskutere formatkrigen videre. Min Tosh står i hylla og det ser ut til at det blir til pynt fremover og nå er det mine 2 PS3 som gjelder.Det å kalle meg hissig er vel å ta i. Jeg har akseptert ståa og vil gå videre.Jeg har lest denne tråden hele den siste tiden og du er vel den eneste som holder masse liv i hva du kaller krigen.Har du så mange motstandere igjen? Jeg kan ikke se at du har det.Og dersom noen her på Forumet skulle frarådes å kjøpe HDDVD så,
    så tror jeg ikke at det har noen særlig effekt på den totale salgstatistikken for
    vår klode.Jeg er mest opptatt av hva BD kan tilby av boxer og film fremover.
    Helt til slutt:JEG ER IKKE DIN FIENDE!!!!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Nå har denne krigen pågått i evigheter, og de som har satset pengene sine på BR har måttet tolere tomme argumenter og diskusjoner om hvordan HD-DVD skulle vinne (fra enkelte HD-DVD-fans, ikke alle). Nå som de fleste av argumentene deres har falt i grus, er det jo selvfølgelig en liten nytelse å se veien nedover. HD-DVD er ikke død, det er døende, og den siste akten er også interessant å få med seg.

Normale mennesker, mange av dem her inne, innrømmer å ha tatt feil, og går forhåpentligvis nye veier når produktet og business-strategiene de har forgudet i månedsvis ikke fungerer i den virkelige verden. Men enkelte går andre veien og skrur fanboy-bryteren enda en runde rundt, bare for å kjempe en innbitt kamp for Toshiba. Det er jo ikke rart folk lar seg provosere.
    Det er ikke så mange her som har tatt feil, eller at deres argumenter har falt i grus, men det som har skjedd er at Warner tok en avgjørelse. Den avgjørelsen falt til HD DVD sin dissfavør. Det kunne vært andre veien, men det ble slik det ble. Det er fortsatt lov å hevde at Warner tok feil, og at HD DVD har flere fordeler enn Blu, for de som MENER det. Jeg mener fortsatt at HD DVD har flere positive fordeler enn Blu-ray, og jeg mener at Warner tok en feil avgjørelse! Om Warner hadde gått for HD DVD, hadde fortsatt dere blu-boys kunne mene at dere hadde rett.. skjønner??!?!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det var fint å høre. Men hva er galt med å diskutere den eneste nyheten som har kommet denne uken, hva Toshiba siste støt har å si for potensielle forbrukere og for utbredelsen av HDM.

Toshiba Slashes HD DVD Player Prices; Shifts Marketing Focus | High-Def Digest

Er det temaer man ikke ønsker å diskutere, Stølen, så har man mulight til å la være, da

Og når det gjelder filmnyheter på Blu-ray, så er det nylig laget en egen tråd for det, da. Selv om det ikke er feil å nevne dette i denne tråden heller...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 578 av 653 FørsteFørste ... 78 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 574 575 576 577 578 579 580 581 582 588 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •