HD formatkrigen. - Side 577

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 577 av 653 FørsteFørste ... 77 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 573 574 575 576 577 578 579 580 581 587 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste
Viser resultater 11,521 til 11,540 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det er et par svake punkter i den fremstillingen.
    Ja, jeg regner nesten med det

HD DVD har ikke produksjonskapasitet til full utrulling av kombidisker.
    Mnja, det er jeg ikke så sikker på. Husk at det som er solgt av replikeringsmaskiner for DVD de siste to åra er i stand til å trykke HD DVD-plater også.

Men, husk også at det er forskjell på kombidisk og twin-disk. En Twin-disk er enkeltsidig, og inneholder både SD og HD på samme siden (i utgangspunktet HD15 + DVD5, men hvis trippellagsplatene faktisk funker (noe som virker lite trolig på bakgrunn av uttalelser gjort etter at WB byttet side), så kan det være HD30 + DVD5 eller HD15 + DVD9). En kombidisk er en dobbeltsidig disk, der den ene siden er HD (enten HD15 eller HD30) og den andre er DVD (DVD5 eller DVD9).

Så vidt jeg har skjønt er tolags twin-disk vesentlig billigere og enklere å produsere enn en dobbeltsidig kombidisk.

De fleste kombidiskene vil havne på hender som ikke (på det nåværende stadiet) er interessert i HD delen av DVD'en.
    Jepp, og det gjør ikke noe.

Kostnadene til fremstilling blir skyhøy
    Ingen tvil om det.

og penetreringen av HD blir ikke større.
    Ikke umiddelbart, nei. Og det er ingen tvil om at dette ville funket vesentlig bedre om de hadde hatt flere studioer med seg. Men, det er solgt såpass få HD-spillere til nå, at du trenger faktisk ikke lokke så veldig mange over før det får en heftig effekt. Hvis 30 millioner amerikanere etter en liten stund har 3 eller flere SD/HD twin-disker, så vil det gjøre enormt utslag i krigen om 5% av disse velger å kjøpe en HD DVD-spiller.

Men, poenget var egentlig å få det til andre veien. Med de billige spillerne er det meningen å få folk som egentlig ikke er interessert i HD til å kjøpe HD DVD-spilleren. Når den koster det samme som en DVD-spiller, gjør det jo ingenting om den også er i stand til å spille HD-film. Hvis man fortsatt får med syv filmer gratis, så blir det enda lettere verdt det.

Anyway - når folk først har fått spilleren i hus, så bruker du twin-disker til å "lure" dem til å kjøpe HD DVD. Hvis de har koblet opp spilleren riktig (og det er slett ikke sikkert), så vil de forhåpenligvis sette pris på hvor mye bedre bildet ble. Selv om de egentlig ikke hadde noen planer om å kjøpe filmer i HD, så vil de sakte men sikkert gå med på at SD faktisk ikke er "godt nok" lenger.

Et annet problem er at hvis filmene skal være like billige som DVD, så må noen ta tapet.
    Jepp. Toshiba må nok spise denne regningen. Filmstudioene er ikke interessert i å gjøre noe slikt på egen hånd. Men hvis Toshiba dekker merkostnaden ved å legge ved en gratis HD-versjon på plata, så blir de sikkert med på det.

I tillegg så kan det tenkes at filmselskapene tar litt høyere pris for HD enn for SD. Med denne strategien måtte de gi fra seg denne muligheten (hvis ikke Toshiba skal ta den regningen også).
    Mnja... Det er ikke noe i veien for å gi ut en separat HD-utgivelse også. Den "vanlige" DVD-utgaven inneholder jo ingenting annet enn filmen i HD. Dessuten kan de velge å bruke høyere bitrate på bildet, og bruke et TrueHD lydspor på den rene HD-utgivelsen.

Poenget er å gi HD til alle tvilerne, med så lite risiko som mulig, samt å gjøre HD-filmer tilgjengelig overalt, selv om butikkene bestemmer seg for å kun føre Blu-ray og DVD.

-Generelt er jeg som økonom veldig pro konkurranse, men i gitte tilfeller så finnes det naturlige monopoler slik som DVD-formatet.
    Joda. Og i denne sammenhengen er det nok også ganske viktig å huske på at Toshiba ikke bare kjemper om neste generasjons format. De kjemper også på mange måter for DVD.

Hvis BD slår ut HD DVD, så er det kjedelig for Toshiba, men ingen superkrise. Hvis BD klarer å ta over hele DVD-markedet, derimot, så blir det straks litt verre. Da vil Toshiba plutselig bli stående fullstendig uten lisensinntekter fra noen av filmformatene. Og jeg tror de er villig til å strekke seg svært langt for å fortsatt være med i denne kampen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.. thosiba vil altså uansett kjempe mot bd mener du? Virker på meg som at thosiba har et seriøst problem og er det virkelige hinderet for innføringen av hd-oppløselige format. Jeg kan ikke fatte og forstå at noen kan støtte dette formatet...

Har aldri vurdert å kjøpt en thosiba dvd-spiller tidligere, har aldri kommet til å valgt thosiba som bd-spiller heller hvis de hadde laget disse. Kommer iallefall ikke til å velge et format som bare thosiba lager... Tror jeg aldri har lest en test av dvd-spillere der thosiba har vunnet???

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ...og når det gjelder å "lure" fremtidige kunder til å kjøpe seg en HD DVD nå, så er det ting som dette:

Our HD DVD players not only play back approximately 800 HD DVD titles available worldwide and deliver an entirely new level of entertainment but also enhance the picture quality to near high definition on legacy DVD titles by all studios," explained Toshiba VP Jodi Sally.

Først har Toshiba skrytt av at HD DVD er så utrolig mye bedre enn DVD, hele 5 ganger så høy oppløsning. Man vil få en ny dimensjon av opplevelser av film i HD. The look and Sound of Perfect...osv..osv.

Nå kjører de altså på med nye kampanjer for å få folk til å kjøpe seg en HD DVD-spiller. Og når de nå sliter enda mer, så er plutselig oppskalert SD DVD nesten like bra kvalitet som HD.

Hvorfor i all verden skal man kjøpe HD DVD, da, når oppskalert SD er omtrent like bra!?

Toshiba er uten tvil desperate. Når det snart ikke er en ny film å oppdrive på formatet, så skal de fortelle kunden at de jo har fått seg en glimrende DVD-spiller, da. Som man hadde fra før, selvsagt. Den kan oppskalere til 1080i Eller dersom du f.eks har solgt din Denon DVD-spiller til fordel for Toshiba, så er du akkurat der du begynte igjen: nemlig kun opskalert SD DVD til 1080p.

Hvilken kampanje:?
    Du virker nesten desperat du også.Jeg kan ikke se at noen bruker så veldig mye krefter på denne diskusjonen lenger.Kan du ikke la HDDVD dø selv. For meg virker det som du personlig skal drepe formatet. Slapp av og se hvordan det går.Du stresser deg opp og krangler nesten med deg sjøl.Nå har du jo faktisk vunnet så ta det rolig.Forresten så er Tosh en bra DVD-spiller.
    Stølen

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spørrelars
    Tror jeg aldri har lest en test av dvd-spillere der thosiba har vunnet???
    De har jeg lest mange av. I DVDens barndom så vant Toshiba hauger av tester, også mot en del dyrere spillere. Toshiba var rett og slett utrolig bra på bildekvalitet.

Har selv hatt 3 Toshiba DVD spillere etter hverandre, alle hadde meget meget bra bilde kvalitet.

Første Toshiba spilleren jeg kjøpte, var etter at jeg hadde en del trøbbel med en dyr Pioneer DVD/Laserdisc kombispiller, byttet denne til en Sharp DVD (som heldigvis ikke funket som den skulle). Så jeg byttet til en Toshiba jeg ble anbefalt. Den overgikk begge de andre spillerene på bildekvalitet. (Og feilene med spillerene hadde ingenting med selve bildekvalitetnn å gjøre).

Så Toshiba kan kvalitet. Men avhenger selvfølgelig om hvilke inntrykk man at av ett firma, om man kjøper deres produkter. Den nevnte Sharp spilleren var så utrolig råtten i bruk, at jeg aldri kommer til å kjøpe ett Sharp produkt til i mitt liv. Men selv om jeg vet at de garantert har kvalitets produkter som vil funke bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.. thosiba vil altså uansett kjempe mot bd mener du?
    Ja, jeg tviler på at de vil gi seg før det er 100% garantert at de ikke kan vinne. Uten Warner vil jeg si det er 90% sikkert at BD vil vinne, men som du ser, så har de fortsatt ikke kastet inn håndklet. Går Universal også, så nærmer vi oss 99,5%, men selv med kun Paramount, tror jeg de vil klamre seg til håpet om at det er mulig å komme tilbake.

Toshiba tjener penger på hver DVD som trykkes. De tjener penger på hver DVD-spiller som selges, uansett merke, og de tjener penger på alle HD DVDer og HD DVD-spillere.

De tjener ikke et rødt øre på BD-platene som trykkes, men de vil sannsynligvis fortsatt få lisenspenger fra BD-spillerne som selges, ettersom disse også er DVD-spillere.

Hvis BD tar over hele DVD-markedet kan Toshiba gå glipp av flere hundre millioner dollar årlig i lisensinntekter. Jeg er rimelig sikker på at de ikke gir fra seg dette uten kamp.

Virker på meg som at thosiba har et seriøst problem og er det virkelige hinderet for innføringen av hd-oppløselige format. Jeg kan ikke fatte og forstå at noen kan støtte dette formatet...
    Vel, det kommer an på hva du mener med "dette formatet". Synes du HD DVD er så håpløst dårlig at ingen som er ved sine fulle fem kan velge det over Blu-ray? Eller mener du at nå som en slik overveldende andel av studioene er Blu-ray-eksklusive, så er det galskap kjøpe en HD DVD-spiller?

Om det er førstnevnte, vil jeg påstå at du ikke har satt deg skikkelig inn i hva forskjellen mellom formatene faktisk er. Er det sistnevnte, er jeg tilbøyelig til å være enig. HD DVD vil så lenge Universal og Paramount er HD DVD-eksklusive kun kunne være noe man har i tillegg til BD-spilleren. Hvis disse studioene blir nøytrale (eller BD-eksklusive), så vil det ikke være en eneste (god) grunn til å kjøpe HD DVD-spiller lenger.

Har aldri vurdert å kjøpt en thosiba dvd-spiller tidligere, har aldri kommet til å valgt thosiba som bd-spiller heller hvis de hadde laget disse. Kommer iallefall ikke til å velge et format som bare thosiba lager...
    Er det noen spesiell grunn til dette, eller er det bare trass fordi du ser på Toshiba som et hinder for Blu-rays markedsdominanse?

Tror jeg aldri har lest en test av dvd-spillere der thosiba har vunnet???
    Betyr det at du husker vinnerne av alle DVD-spillertestene du har lest?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    De har jeg lest mange av. I DVDens barndom så vant Toshiba hauger av tester, også mot en del dyrere spillere. Toshiba var rett og slett utrolig bra på bildekvalitet.
    Kjøpte selv en Toshiba DVD-spiller i 1998, og bildekvaliteten var enorm. Det er også den eneste DVD-spilleren jeg har hatt som internt konverterte NTSC til PAL uten å lage hakking i bildet. Ingen av mine Sony eller harman/kardon har klart det samme.

Min HD-E1 har også topp bildekvalitet. Jeg vil faktisk påstå at den viser HD-materiale bedre enn min PS3, mens de er nokså like på DVD, kanskje PS3 et lite hakk bedre.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Du virker nesten desperat du også.Jeg kan ikke se at noen bruker så veldig mye krefter på denne diskusjonen lenger.Kan du ikke la HDDVD dø selv. For meg virker det som du personlig skal drepe formatet. Slapp av og se hvordan det går.Du stresser deg opp og krangler nesten med deg sjøl.Nå har du jo faktisk vunnet så ta det rolig.Forresten så er Tosh en bra DVD-spiller.
    Stølen
    OK DERE! Stølen har talt, og bestemt at det ikke er noe poeng å diskutere lengre. Vi må alle ta det rolig, slik at Stølen ikke oppfatter det som krangling:???:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God ide.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Synes trondmm sitt forslag med en HDM disc og en dvd i samme cover er godt. Når man kjøper en HD DVD/BD betaler man tross alt klart mest for innholdet - ikke den fysiske disc'en. Produksjonskostnadene for en dvd er minimal.

Bruken har jo endret seg de siste årene. Bærbare dvd spiller og dvd spillere rundt nakkestøtta for barna bak i bilen. Her kommer neppe BD/HD DVD komme inn - både på grunn av "tyngre" maskinvare krav og det faktum at den økte oppløsningen neppe vil ha noe å di. Dvd er mest sannsynlig mer enn nok. Eneste konkurenten er gode, lovlige nedlastningstjenester - de finnes vel ikke i dag? Mange av oss har jo også mindre skjermer rundt omkring i huset som også dvd holder som singnalkilde (eller sagt på en annen måte, BD/HD DVD gir ikke økt utbytte). Vi trenger jo matriale her også? Hvem ønsker vel å kjøpe en BD og en DVD bare fordi barna vil se den på soverommet sitt?

Jeg mener at man ville senket innstegsterskelen for potensielle HDM kjøpere ved en slik kombi. For min del betaler jeg gjerne en tier ekstra for å få med en dvd - da øker nemlig bruksområdet for meg ekstra.

Jeg vil tippe at BD, som pr dags dato i studiostøtte og omtale ikke bare ligger et hesthode foran HD DVD - nesten en hele hestekroppen, aldri vil oppnå en dominerende markedsposisjon ovenfor DVD. De vil forhåpentligvis oppnå en markedsituasjon der man har kanskje 30 % andel og dvd 70 % - da kan ekstradisken være dråpen som for far til å kjøpe BD. Kanskje dråpen som gjør at mor går med på det også?
    Dette ville være en bra løsning, en DVD til allbruk og Bluray i riggen.
    I overgangen fra VHS til DVD så kostet DVD filmene mer en VHS kasetten. Er rimelig sikker på at VHS kasetten er mye dyrere og produsere. Kjøper jeg en Bluray film med DVD på kjøpet så legger ikke jeg ut DVD filmen på Finn.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare kaste meg på og backe opp toshiba som en av de beste produsentene av dvd spillere. De første årene fikk de jo sinnsyke krittikker. Har fremdeles min første dvd spiller. En Toshiba SD 3107B kosta vel 8-9 tusen i 1998. Virker den dag i dag. Husker jeg var utrolig imponert over bildene jeg fikk på min gedigne 33" thomsen tv...hehe

Merklig å tenke på at du når får spillere som er mye mindre med mye bedre bilde til en tiende del av prisen. Bare går og gleder meg for og se hva slags format og spillere man får i 2018.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er D-VHS snart død?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

OK DERE! Stølen har talt, og bestemt at det ikke er noe poeng å diskutere lengre. Vi må alle ta det rolig, slik at Stølen ikke oppfatter det som krangling:???:
    Du virker helt hysterisk på meg.Får du ikke drept HDDVD fort nok? Du har nå såkalt vunnet hvorfor maser mer om dette da? Jeg driter i om du krangler med deg sjøl, men er det mulig å komme videre med BD og hva som skal skje og utvikles, eller må du mase om HDDVD fremdeles?
    Tror du at du kan begynne å se fremover??
    Stølen

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste må jo være at det finnes et HD format til glede for alle:-) om det nå er BLU RAY eller HDDVD spiller vel ikke så stor rolle;-)
    Mvh bigtor

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Du virker helt hysterisk på meg.Får du ikke drept HDDVD fort nok? Du har nå såkalt vunnet hvorfor maser mer om dette da? Jeg driter i om du krangler med deg sjøl, men er det mulig å komme videre med BD og hva som skal skje og utvikles, eller må du mase om HDDVD fremdeles?
    Tror du at du kan begynne å se fremover??
    Stølen
    Det er vel du som gnåler her, Stølen. Jeg kommenterte kun den nye kampanjen til Toshiba; som var vel det eneste nye om formatkrigen. Skjønner det går inn på deg.

Du får det til å høres ut som om det er jeg som holder liv i formatkrigen, og ikke Toshiba.

Så ta pulsen på deg selv, Stølen, og opprett evt en ny tråd, dersom du har diskutert ferdig her inne. Men du bestemmer faktisk ikke hvem som skal kommentere hva her inne...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel du som gnåler her, Stølen. Jeg kommenterte kun den nye kampanjen til Toshiba; som var vel det eneste nye om formatkrigen. Skjønner det går inn på deg.

Du får det til å høres ut som om det er jeg som holder liv i formatkrigen, og ikke Toshiba.

Så ta pulsen på deg selv, Stølen, og opprett evt en ny tråd, dersom du har diskutert ferdig her inne. Men du bestemmer faktisk ikke hvem som skal kommentere hva her inne...
    UFFFF....
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutt å BÆS Stølen, og legg deg tidligere så du slipper å bli så gretten dagen etterpå.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Hvis BD slår ut HD DVD, så er det kjedelig for Toshiba, men ingen superkrise. Hvis BD klarer å ta over hele DVD-markedet, derimot, så blir det straks litt verre. Da vil Toshiba plutselig bli stående fullstendig uten lisensinntekter fra noen av filmformatene. Og jeg tror de er villig til å strekke seg svært langt for å fortsatt være med i denne kampen.
    For det første så har Tosh bare en liten del av patentpoolen for DVD, dernest varer patenter bare i 20 år. Så patenter som er gjeldene for DVD er allerede godt over halvveis i levetiden sin. Tosh inntekskilde for DVD vil mao uansett tørke inn til slutt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!

BD har 83% av HD markedet i Norge.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba Refuses To Wave The White Flag In HD DVD-Blu-Ray War -- HD DVD -- InformationWeek

"Toshiba's latest announcement appeared to be aimed at saving face and building a better future bargaining position with Sony, Michael Greeson, president and principal analyst for The Diffusion Group, told InformationWeek.

"You have more negotiating clout if you continue to actively support the HD DVD format," he said. "If you rollover and play dead, then you have no clout."

It's likely that Sony over time would be willing to pay Toshiba to drop HD DVD, so the industry could focus on the one format and end consumer jitters over buying high-definition DVDs and players. The format wars have kept consumers on the sidelines, preferring to wait to see which format wins before investing money in hardware.

In addition, Toshiba could also negotiate to get some revenue from future Blu-ray-related sales by getting some of its intellectual property into future versions of the technology, Greeson said.

"In the end, you're going to see a pretty big check from Sony to drop the (HD DVD) format," the analyst said. "It's in Sony's interest to get this over with as quickly as possible."

In the meantime, Toshiba is unlikely to get much more than lukewarm support from retailers, since it would be unfair to tell a customer to buy a player that has less content available than its competitor. "It's difficult to rationalize that you're being fair to the customer, if you don't tell them that the content advantage is clearly with Blu-ray," Greeson said.

While continuing its battle, Toshiba could see an increase in sales of its entry-level HD DVD player. That's because the lower price puts it in position to compete against standard DVD players. Greeson said that while Blu-ray and HD DVD players can convert regular DVDs to produce high-definition-like images, Toshiba is trying to use this feature to differentiate its new lower-priced players and thus help spur sales. "That was clever on their part," Greeson said of Toshiba."

Både Tosh, Universal og Paramount sitter nå å venter på sjekken fra Sony ser det ut til...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Er D-VHS snart død?
    Spilleren min fungerer ypperlig den fortsatt!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste har vel en kassettspiller, vhsspiller og noen har sikkert også MD liggende. LP har jo fått en liten renessanse, så det vil nok finnes HD DVD-spillere i mange år fremover. Kanskje flest i skap og på loft, men de vil "alltid" finnes.

Jeg synes Toshibas fremtreden i denne krigen vært av typen kamikaze. Hvis ikke jeg får det som jeg vil så skal jeg i alle fall sørge for å ødelegge for motparten. Sony kan man si mye om, men de har da i alle fall forsøkt å få med seg CE-industrien.

Vi får se, kanskje vender forbrukeren tommelen ned for HD? Eller kanskje vi får HD tredd over hodet vårt om vi vil eller ikke? Tiden vil vise, det som er klart at filmstudioene har interesse av å unngå å havne i samme fella som musikkstudioene.

/S

Side 577 av 653 FørsteFørste ... 77 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 573 574 575 576 577 578 579 580 581 587 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •