HD formatkrigen. - Side 576

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 576 av 653 FørsteFørste ... 76 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 572 573 574 575 576 577 578 579 580 586 596 606 616 626 636 646 ... SisteSiste
Viser resultater 11,501 til 11,520 av 13053
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ...Det viser bare at du er en diehard HD DVD-fanboy, ikke noe annet:?
    ...på samme måte som du er en diehard BD-fanboy...:shock: som ikke gjør deg mer seriøs av den grunn???

Prøv å hold diskusjonen på et litt høyere nivå enn dette så blir det interessant for andre å lese også, ikke sant? :idea:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ulempen er at dette egentlig vil gjøre HD DVD-utgivelsene kjedeligere, men det går an å gi ut en ren HD-versjon også i tillegg til HD/SD-utgaven, der filmen bruker 30GB, og ekstramaterialet er i HD. Denne versjonen kan prises til standard HD-pris.
    Glemte forresten et par ting.

Jeg vet ikke helt om jeg skal si at jeg "tror" Toshiba vil finansiere noe slikt med det første, men twin- og kombidisker er egentlig det absolutt eneste trumfkortet HD DVD-leiren sitter igjen med. Det er dritdyrt å bruke, men det vil kunne øke interessen for formatet ganske kjapt.

En annen fordel med å gjøre dette, er at man tar bort mye av risikoen for forbrukeren. Hvis HD DVD selv etter dette ikke overlever, så vil alle diskene folk har kjøpt fortsatt la seg spille av i Blu-ray-spillere (riktignok med kjipere bilde). Hvis både spilleren og filmene har blitt solgt til standard DVD-pris, så har man egentlig ingenting å være redd for lenger.

Mao. Hvis du bruker $100 på en HD DVD-spiller, så kan du fortsette å kjøpe DVDer akkurat som før. Noen av filmene vil se veldig mye bedre ut enn andre, og du kan være sikker på at de vil fungere på alle fremtidige spillere du kjøper, uansett format.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Tja, jeg vet ikke det, regner med den billigste etablerer seg på $99 som tilbudspris temmelig raskt og vil da konkurrere direkte mot vanlige dvd-spillere som har oppskalering, om ikke den allerede gjør det. Det selges fortsatt vanlige dvd-spillere i verden...
    Vel Posten er ikke så smarte.

En av mine pakker fra DVD Pacific ble stoppet, jeg sende inn mail som vanlig, godt merket at prisene var oppgitt i norske kroner.

De så selvfølgelig ikke dette, og renget på 465 dollar i stedet for kroner. Totalt vil de ha 860 kroner av meg. Hvis jeg vil klage, så må jeg betale posten 406,- for at de skal gjøre det om. Har kranglet med de på mail. Forrige gang så var de behjelplige, men ikke denne gangen.

Da går den i retur, og DVD Pacific sender den tilbake.

Hater denne firkantede post ordningen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte de nye Toshiba prisene. Blir lønnen på onsdag god nok (har hatt litt mye ferie ) så bestiller jeg med A30 fra Amazon, den vil havne på ca 1700,- ferdig fortollet og inkludert avgifter til Jet Carrier.

Får da teste den mot XE1 på HD, den som taper den testen får bli liggende i skapet som backup. Tipper det blir A30.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ulempen er at dette egentlig vil gjøre HD DVD-utgivelsene kjedeligere, men det går an å gi ut en ren HD-versjon også i tillegg til HD/SD-utgaven, der filmen bruker 30GB, og ekstramaterialet er i HD. Denne versjonen kan prises til standard HD-pris.
    Det lureste vil vel kanskje være å ha dobbel disk utgaver, hvor en plate er ren DVD, inkludert all ekstra uten om pip kommetarer, og en HD DVD plate, da helst HD30 for kvalitetens skyld. Og solgt disse til DVD pris, eller eventuelt fått Paramount og Universal til å slippe HD/SD utgaven en stund før en enkelt stående DVD slippes.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...på samme måte som du er en diehard BD-fanboy...:shock: som ikke gjør deg mer seriøs av den grunn???

Prøv å hold diskusjonen på et litt høyere nivå enn dette så blir det interessant for andre å lese også, ikke sant? :idea:
    Tøv. Jeg er ingen diehard BD-fanboy. Jeg har faktisk begge format. Har i hele 2007 holdt med BD, men dersom studiostøtten hadde vært motsatt, at BD kun hadde to; vel, så blir det bare latterlig å tro at BD skulle vinne. Da eier man ikke gangsyn, når BD har solgt flere disker enn HD DVD i hele 2007, hvorpå i desember solgte BD også flere stand-alone-spillere enn Toshiba. Og ikke glem at det finnes millioner av PS3 BD-spillere.

Her gjelder å være litt realistisk, selv om man heier på sitt format, da. Dersom man tror at folk NÅ kommer til å hamstre Toshiba-spillere og HD DVD-titler, etter at hele verdens presse har erklært formatet dødt...vel, det blir å leve i en fantasiverden. Selv da Toshiba satte spillerne til $99, fikk de ikke overtak i hverken filmsalg eller spillersalg under den viktige julehandelen.

Bare vent. Butikkene kommer til å slutte å ta inn HD DVD-filmer mot våren. Og når Warner slutter å levere, så er det ikke veldig mye spennende igjen.

Det blir som om man kjøper seg et fint og dyrt rødvinglass, uten at du får tak i rødvin. Ikke en eneste butikk har rødvin. Men du kan få tak i det, men da må du bestille på nettet. Og han som solgte deg glasset sier at, "det gjør vel ikke noe at du ike får tak i rødvin. Du kan jo drikke både melk og brus av det"...

Krigen er over dere. Derfor grenser det nå til useriøst, både av Toshiba og flere fanboys, å lure flere til å kjøpe seg en HD DVD-spiller. For det er faktisk det man gjør, synes jeg.

Om 3-4 måneder, er det hele over for Toshiba, og enda flere som trodde på Toshiba vil sitte på ubrukelige HD-spillere.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Posten/ kjøp ifra utlandet.....

At "Posten ikke er smarte" kan vi enes om.

Jeg har ikke handlet hos DVD Pacific selv, men ifra andre
    steder i USA, samt UK m.fl.

Ett lite tips : Det er nesten alltid rimeligere å handle i lokal
    valuta, dvs. $ i USA, £ i UK og EUR i resten av EU osv.
    (Joda kredittkortselskapene tar seg betalt, men ikke så
    mye som de elendige kursene hos sjappene. :-)

Hvis du gjør dette, så unngår du jo dette problemet også,
    da vil nettbutikken oppgi shipment value i lokal valuta.

Mvh Smiley :-) som seinest i går sjekket, og på en ordre
    på Play.com som kom meg på 1490.- NOK ved valg av £,
    så endte den opp på 1740.- NOK ved valg av EUR.
    Amazon.com setter automatisk ordren til å være i NOK, noe
    som kan være positivt for at man lettere skal se hvor mye
    man handler for, men husk å sette den til $ før du "betaler"! :-)

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Vel Posten er ikke så smarte.

En av mine pakker fra DVD Pacific ble stoppet, jeg sende inn mail som vanlig, godt merket at prisene var oppgitt i norske kroner.

De så selvfølgelig ikke dette, og renget på 465 dollar i stedet for kroner. Totalt vil de ha 860 kroner av meg. Hvis jeg vil klage, så må jeg betale posten 406,- for at de skal gjøre det om. Har kranglet med de på mail. Forrige gang så var de behjelplige, men ikke denne gangen.

Da går den i retur, og DVD Pacific sender den tilbake.

Hater denne firkantede post ordningen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og når det gjelder å "lure" fremtidige kunder til å kjøpe seg en HD DVD nå, så er det ting som dette:

Our HD DVD players not only play back approximately 800 HD DVD titles available worldwide and deliver an entirely new level of entertainment but also enhance the picture quality to near high definition on legacy DVD titles by all studios," explained Toshiba VP Jodi Sally.

Først har Toshiba skrytt av at HD DVD er så utrolig mye bedre enn DVD, hele 5 ganger så høy oppløsning. Man vil få en ny dimensjon av opplevelser av film i HD. The look and Sound of Perfect...osv..osv.

Nå kjører de altså på med nye kampanjer for å få folk til å kjøpe seg en HD DVD-spiller. Og når de nå sliter enda mer, så er plutselig oppskalert SD DVD nesten like bra kvalitet som HD.

Hvorfor i all verden skal man kjøpe HD DVD, da, når oppskalert SD er omtrent like bra!?

Toshiba er uten tvil desperate. Når det snart ikke er en ny film å oppdrive på formatet, så skal de fortelle kunden at de jo har fått seg en glimrende DVD-spiller, da. Som man hadde fra før, selvsagt. Den kan oppskalere til 1080i Eller dersom du f.eks har solgt din Denon DVD-spiller til fordel for Toshiba, så er du akkurat der du begynte igjen: nemlig kun opskalert SD DVD til 1080p.

Hvilken kampanje:?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lureste vil vel kanskje være å ha dobbel disk utgaver, hvor en plate er ren DVD, inkludert all ekstra uten om pip kommetarer, og en HD DVD plate, da helst HD30 for kvalitetens skyld. Og solgt disse til DVD pris,
    Niks.

Problemet med dette er at en som har HD-spiller kan spleise på ett eksemplar med en som har SD-spiller, også tar de hver sin disk. I tillegg vil ebay oversvømmes av alle de "overflødige" diskene på utgivelsesdatoen. Dette vil dermed føre til at filmselskapene vil selge færre eksemplarer.

Så lenge det er relativt få som har HD DVD-spillere, vil problemet være lite, men målet med en slik strategi vil jo være å få folk til å kjøpe disse spillerne. Og en strategi som fører til lavere og lavere disksalg, jo bedre strategien lykkes, vil etter min mening være ganske mislykket.

eller eventuelt fått Paramount og Universal til å slippe HD/SD utgaven en stund før en enkelt stående DVD slippes.
    Kunne jo gått an, men jeg tviler på at dette vil få den helt store effekten.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det en ok priset kombispiller så er jeg den første til å kjøpe, siden, som jeg i flere innlegg har poengtert uten at du svs-man har klart å få det med deg( uten at det er spesielt overraskende), så ønsker jeg at begge formatene skal overleve og konkurrere seg i mellom.
    Først har Toshiba skrytt av at HD DVD er så utrolig mye bedre enn DVD, hele 5 ganger så høy oppløsning. Man vil få en ny dimensjon av opplevelser av film i HD. The look and Sound of Perfect...osv..osv.

Nå kjører de altså på med nye kampanjer for å få folk til å kjøpe seg en HD DVD-spiller. Og når de nå sliter enda mer, så er plutselig oppskalert SD DVD nesten like bra kvalitet som HD.

Hvorfor i all verden skal man kjøpe HD DVD, da, når oppskalert SD er omtrent like bra!?
    Det er jo det som er hele poenget! Selg folk en spiller som OGSÅ kan ta HD DVD i tillegg til dvd, til samme pris som det koster for å kjøpe en spiller som kun tar dvd. Når så utbredelsen har blitt stor nok, setter de inn klutene for å vise sine kunder hvilke muligheter som faktisk ligger i den spilleren de har kjøpt. Eneste muligheten Toshiba har til å etablere et delt marked!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøv. Jeg er ingen diehard BD-fanboy..
    Det er bare det at dine uttalelser uten unntak forsvarer BD, som forsåvidt er greit.

Det jeg kommenterte var din uttalelse om at andre er "HD-DVD-fanboys" (en betegnelse som drar denne diskusjonen ned på fjortis-nivå!). Derav min kommentar om at denne diskusjonen kunne vært mer interessant med litt mindre av slike kommentarer.

Jeg har faktisk begge format.
    Ditto

Selv da Toshiba satte spillerne til $99, fikk de ikke overtak i hverken filmsalg eller spillersalg under den viktige julehandelen.
    Jeg ville uansett heller kjøpt en HD-DVD spiller til $99 i stedet for en DVD-spiller til samme pris (eller for $50 for den sakens skyld). Det må da være bedre å ha muligheten til å se begge formater enn bare ett?

Bare vent. Butikkene kommer til å slutte å ta inn HD DVD-filmer mot våren.
    Mulig...

Og når Warner slutter å levere, så er det ikke veldig mye spennende igjen.
    Dette er jo en påstand fra din side... har du snudd litt på den tanken og vurdert om andre kanskje synes det ER en del interessant blant de 800 titlene som allerede er tilgjengelig...

Det blir som om man kjøper seg et fint og dyrt rødvinglass, uten at du får tak i rødvin. Ikke en eneste butikk har rødvin. Men du kan få tak i det, men da må du bestille på nettet. Og han som solgte deg glasset sier at, "det gjør vel ikke noe at du ike får tak i rødvin. Du kan jo drikke både melk og brus av det"...
    Hei! Slutt å disse melk og brus da!!!

Krigen er over dere.
    Er nesten tilbøyelig til å være enig med deg...:shock:

Derfor grenser det nå til useriøst, både av Toshiba og flere fanboys, å lure flere til å kjøpe seg en HD DVD-spiller. For det er faktisk det man gjør, synes jeg.
    Det er her jeg ikke er enig med deg. Når du får en HD-DVD spiller til tilnærmet samme pris som en DVD-spiller så må det da være bedre å kjøpe HD-DVD??? Hvis man kunne få en BD-spiller til den samme prisen ville jeg selvsagt kjøpt det, men når prisforskjellen er så stor som i dag så mener jeg inntil videre ikke det.

Om 3-4 måneder, er det hele over for Toshiba, og enda flere som trodde på Toshiba vil sitte på ubrukelige HD-spillere.
    Igjen... jeg kan ikke skjønne at den er ubrukelig over natta...???

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smiley
    At "Posten ikke er smarte" kan vi enes om.

Jeg har ikke handlet hos DVD Pacific selv, men ifra andre
    steder i USA, samt UK m.fl.

Ett lite tips : Det er nesten alltid rimeligere å handle i lokal
    valuta, dvs. $ i USA, £ i UK og EUR i resten av EU osv.
    (Joda kredittkortselskapene tar seg betalt, men ikke så
    mye som de elendige kursene hos sjappene. :-)

Hvis du gjør dette, så unngår du jo dette problemet også,
    da vil nettbutikken oppgi shipment value i lokal valuta.

Mvh Smiley :-) som seinest i går sjekket, og på en ordre
    på Play.com som kom meg på 1490.- NOK ved valg av £,
    så endte den opp på 1740.- NOK ved valg av EUR.
    Amazon.com setter automatisk ordren til å være i NOK, noe
    som kan være positivt for at man lettere skal se hvor mye
    man handler for, men husk å sette den til $ før du "betaler"! :-)
    Hos DVD Pacific så er ikke dette noe problem. Da man også i etterkant kan endre mellom de forskjellige valuttaene de har, selv på de eldste bestillingene som jeg har fått for lenge siden.

Men jeg kommer uansett til å sende Dollar kvitteringene fra nå av, for å slippe slikt, selv om jeg for det meste kun tar 2 og 2, som går glatt igjennom, og dermed blir billigere med den ekstra frakten (kjapp frakt), hvis større pakker skulle bli momsbelagt

Og det ekstrem bra med DVD Pacific er at de sender ut filmene når DE får dem på lager, noe som kan være god stund før release dato. De sende "King of California" den 12, mens slippdato er 29. Januar. Slik er det på så å si alle forhåndsbestillinger.

Er klar over dette problemet hos f.eks. Play, derfor handlet jeg lite der når de tvang oss over på Euro. Heldigvis så endret de dette til slutt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare det at dine uttalelser uten unntak forsvarer BD, som forsåvidt er greit.
    Men jeg har aldri sagt at ALT er bra med BD, eller for øvrig at alt er dårlig med HD DVD. Men når jeg summer sammen fordeler og ulemper (ja, for det heter ulemper, dere, og ikke "bakdeler" som mange skriver. Bakdel er noe annet enn det motsatte av fordel)...så havnet jeg på BD som favorittformat.

Det jeg kommenterte var din uttalelse om at andre er "HD-DVD-fanboys" (en betegnelse som drar denne diskusjonen ned på fjortis-nivå!). Derav min kommentar om at denne diskusjonen kunne vært mer interessant med litt mindre av slike kommentarer.
    Når jeg bruker ordet "fanboys", så er det de som holder mer med formatet enn med opplevelsen av film i HD. Folk som ARTY, Andy_Dandy og Sage.

Ikke alle andre som har kjøpt seg en HD DVD-spiller
    Sitat Opprinnelig postet av Homecinema
    Jeg ville uansett heller kjøpt en HD-DVD spiller til $99 i stedet for en DVD-spiller til samme pris (eller for $50 for den sakens skyld). Det må da være bedre å ha muligheten til å se begge formater enn bare ett?
    Jo, det kan jeg være enig i, men det er akkurat her Toshiba skyter seg i foten. CE- og filmselskapene ønsket at HDM skulle ta over for DVD, for å tjene penger igjen. Når Toshiba allerede er nede på DVDs prisnivå, er det ingen penger å hente.

Se f.eks siste Hjemmekino. Test av Onkyo HD DVD. Den er idenisk med XE1. Onkyo sin koster omtrent det dobbelte av XE1 (ca. 10.000 kr). Hvem kjøper Onkyo, da? Veldig få. Og ingen andre CE gidder satse på noe som man ikke tjener mer penger på enn DVD.
    Dette er jo en påstand fra din side... har du snudd litt på den tanken og vurdert om andre kanskje synes det ER en del interessant blant de 800 titlene som allerede er tilgjengelig...
    For det første lurer jeg på hvilke 800 titler dette er? Hvem kan vise til 800 titler på HD DVD? Kun Toshiba?

Uansett blir det færre og færre NYE titler på HD DVD, og det gjør formatet MINDRE og MINDRE attraktivt for forbrukeren. Man får tross alt nye filmer på BD. Og prisforskjellen på spillerene viser seg å være så liten at det ikke har noen betydning. Jfr julesalget av stand-alone spillere.
    Hei! Slutt å disse melk og brus da!!!
    He-he, melk og brus er godt, men til sitt bruk
    Er nesten tilbøyelig til å være enig med deg...:shock:
    HVA :shock: he-he
    Det er her jeg ikke er enig med deg. Når du får en HD-DVD spiller til tilnærmet samme pris som en DVD-spiller så må det da være bedre å kjøpe HD-DVD??? Hvis man kunne få en BD-spiller til den samme prisen ville jeg selvsagt kjøpt det, men når prisforskjellen er så stor som i dag så mener jeg inntil videre ikke det.
    Vel, det blir snart som med DVD-Audio og SACD. Er det bedre å kjøpe en spiller som har SACD eller en som ikke har, når prisen er lik? Jeg sier; det spiller ingen rolle, når du knapt får noe interessant på SACD uansett. Akkurat hvor HD DVD nå befinner seg, når Warner slutter å utgi på HD DVD 31.mai 2008.
    Igjen... jeg kan ikke skjønne at den er ubrukelig over natta...???
    Nei, de blir ikke ubrukelige over natta. MEN etter min mening ble HD DVD-spillerne uinteressante over natta, da Warner gikk til BDA
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trondmm-

Det er et par svake punkter i den fremstillingen. HD DVD har ikke produksjonskapasitet til full utrulling av kombidisker. De fleste kombidiskene vil havne på hender som ikke (på det nåværende stadiet) er interessert i HD delen av DVD'en. Kostnadene til fremstilling blir skyhøy og penetreringen av HD blir ikke større. Et annet problem er at hvis filmene skal være like billige som DVD, så må noen ta tapet. I tillegg så kan det tenkes at filmselskapene tar litt høyere pris for HD enn for SD. Med denne strategien måtte de gi fra seg denne muligheten (hvis ikke Toshiba skal ta den regningen også).

-Generelt er jeg som økonom veldig pro konkurranse, men i gitte tilfeller så finnes det naturlige monopoler slik som DVD-formatet.

/S

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Her er stats. fra amazon:

Amazon Sales Ranks: Best Sellers (Blu-ray & HD DVD Combined) | High-Def Digest

Velg 'top 250'

Sist lørdag var fordelingen 66/34 , idag er den 75/25.
    Når skal folk slutte å rapportere disse tulletallene? Det er ikke mulig å regne markedsandel for formatene ut ifra "sales rank" på et par titler.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes trondmm sitt forslag med en HDM disc og en dvd i samme cover er godt. Når man kjøper en HD DVD/BD betaler man tross alt klart mest for innholdet - ikke den fysiske disc'en. Produksjonskostnadene for en dvd er minimal.

Bruken har jo endret seg de siste årene. Bærbare dvd spiller og dvd spillere rundt nakkestøtta for barna bak i bilen. Her kommer neppe BD/HD DVD komme inn - både på grunn av "tyngre" maskinvare krav og det faktum at den økte oppløsningen neppe vil ha noe å di. Dvd er mest sannsynlig mer enn nok. Eneste konkurenten er gode, lovlige nedlastningstjenester - de finnes vel ikke i dag? Mange av oss har jo også mindre skjermer rundt omkring i huset som også dvd holder som singnalkilde (eller sagt på en annen måte, BD/HD DVD gir ikke økt utbytte). Vi trenger jo matriale her også? Hvem ønsker vel å kjøpe en BD og en DVD bare fordi barna vil se den på soverommet sitt?

Jeg mener at man ville senket innstegsterskelen for potensielle HDM kjøpere ved en slik kombi. For min del betaler jeg gjerne en tier ekstra for å få med en dvd - da øker nemlig bruksområdet for meg ekstra.

Jeg vil tippe at BD, som pr dags dato i studiostøtte og omtale ikke bare ligger et hesthode foran HD DVD - nesten en hele hestekroppen, aldri vil oppnå en dominerende markedsposisjon ovenfor DVD. De vil forhåpentligvis oppnå en markedsituasjon der man har kanskje 30 % andel og dvd 70 % - da kan ekstradisken være dråpen som for far til å kjøpe BD. Kanskje dråpen som gjør at mor går med på det også?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har hele tiden vært snakk om "krigen" som er ødelegende for utbredelsen av hd-formatet. Nå er krigen mest sansynlig over. Hvordan er det da mulig å ønske at Hd-DVD skal fortsette??? Det må da være for alles beste at det tapende formatet forsvinner fort som mulig, så man kan bygge på det gjenværende formatet.

Er det virkelig ønskelig at krigen fortsetter slik at ingen av formatene får gjennomslag hos massene?

Videosjappa har til siste onsdag kun hatt 3 bd titler til leie. Siste onsdag ble dette økt til 12:-P kun transformers var å finne på hd-dvd... nå har jeg også investert i bd-spiller.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Den jobben gjør allerede TVen din.

Ja, og de koster godt under $50.
    Hva slags tv har du som oppskalerer til hd kvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Hva slags tv har du som oppskalerer til hd kvalitet?
    Det gjør vell alle tv`er. Spørsmålet er vel om det er bedre skalerer i dvd-spilleren..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spørrelars
    Det gjør vell alle tv`er. Spørsmålet er vel om det er bedre skalerer i dvd-spilleren..
    De kan aldri lages gull av gråsten Tror kanskje det var det han mente med spørsmålet?

Et oppskalert SD-bilde er veldig bra det, men kan aldri måle seg med ekte HD
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 576 av 653 FørsteFørste ... 76 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 572 573 574 575 576 577 578 579 580 586 596 606 616 626 636 646 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •