HD formatkrigen. - Side 575

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 575 av 653 FørsteFørste ... 75 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 571 572 573 574 575 576 577 578 579 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste
Viser resultater 11,481 til 11,500 av 13053
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det hjelper vel egentlig lite med billige spillere hvis det er veldig begrenset utgivelser av nye filmer?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sukk. Bare som et lite sidesprang.

Fikk min første tollbehandlet pakke fra Amazon's BOGO salg idag... Posten og Amazon har tydeligvis ikke samsnakket... dette kan bli trasig... særs med tanke på hvor mange ordre jeg la (og Posten forteller meg jo ikke noe om hva som er INNI disse pakkene de har fortollet!)

Ellers må jeg si at jeg er skuffet over Toshiba nå... de burde kastet inn håndkleet slik at HDM iallefall kunne vokst trygt - selv om det ikke ble Toshiba som fikk det største kakestykket. (De kan jo trøste seg med sin pott fra PS3 salget istedet )

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begrenset med utgivelser? poenget de selger på er jo at du både kan se HD DVD og kan oppskalere vanlig dvd til "nesten hd-kvalitet", i en og samme spiller...ubegrenset antall utgivelser mao:-D

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Begrenset med utgivelser? poenget de selger på er jo at du både kan se HD DVD og kan oppskalere vanlig dvd til "nesten hd-kvalitet", i en og samme spiller...ubegrenset antall utgivelser mao:-D
    Unnskyld? Hehe, må nesten le litt av denne. Hvis du skal se oppkonvertert DVD kan du fint klare deg med den DVD-spilleren du allerede har. Hvis Toshiba skal konkurrere med DVD-spillere så blir nok prisen fortsatt for høy er jeg redd.

/S

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Sukk. Bare som et lite sidesprang.

Fikk min første tollbehandlet pakke fra Amazon's BOGO salg idag... Posten og Amazon har tydeligvis ikke samsnakket... dette kan bli trasig... særs med tanke på hvor mange ordre jeg la (og Posten forteller meg jo ikke noe om hva som er INNI disse pakkene de har fortollet!)
    Du finner fremgangsmåten for å unngå denne tollen (som skyldes at Amazon merker pakkene med førpris, ikke pris etter rabatt) i disse trådene:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...e-get-one.html

http://avforum.no/forum/dvd-filmer/6...er-amazon.html

http://avforum.no/forum/dvd-filmer/4...kjopt-dag.html

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ay-filmer.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det... men hjelper ikke veldig så lenge de ikke informerte meg om hvilken pakke som kom

Var egentlig godt klar over fremgangsmåten for "klage"... men bare frustrert over hele opplegget. Gebyr som er større enn momsen... total beløp større enn varens verdi osv... at ikke noen ordner opp i dette snart!

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Unnskyld? Hehe, må nesten le litt av denne. Hvis du skal se oppkonvertert DVD kan du fint klare deg med den DVD-spilleren du allerede har. Hvis Toshiba skal konkurrere med DVD-spillere så blir nok prisen fortsatt for høy er jeg redd.

/S
    Tja, jeg vet ikke det, regner med den billigste etablerer seg på $99 som tilbudspris temmelig raskt og vil da konkurrere direkte mot vanlige dvd-spillere som har oppskalering, om ikke den allerede gjør det. Det selges fortsatt vanlige dvd-spillere i verden...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra av Toshiba, nå konkurrerer de direkte mot vanlige oppkonverterende dvd-spillere og kan ta store andeler av standalone-markedet. Ingenting som er bedre for oss forbrukere enn to konkurrerende formater og kombispillere. Det nest beste er at HD DVD vinner og det aller verste er at BD vinner...så enn så lenge ser dette bra ut. Håper Toshiba snart kommer med $300 kombispillere.
    Synes du virkelig dette ser bra ut for HD-DVD? Jeg skjønner ikke hvorfor det er bedre for forbruker at det er to formater. Konkurransen bør skje mellom produsenter av spillere og mellom de forskjellige utsalgsstedene for film slik det er på SD-DVD. Det har aldri vært noen "formatkrig" når det gjelder SD-DVD og filmene blir jo billigere og billigere. Jeg er nøytral i denne "krigen" men hvis HD formatet skal ha en snøballs sjanse i h... til å erstatte SD-DVD (hvilket jeg tviler på) kan det ikke være to formater.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Takk for det... men hjelper ikke veldig så lenge de ikke informerte meg om hvilken pakke som kom
    Mnjei... Men det er faktisk ikke så veldig viktig. De har allerede sendt pakken videre til postkontoret ditt, så de får ikke sjekka hva som er i esken.

Dessverre er det heller ikke mulig å vite innholdet av pakken ved å se på esken. Du finner ikke ordrenummeret på den i det hele tatt. Noen av forsendelsene jeg har fått har hatt "trackingnummeret" som står i bekreftelsesmailen amazon sender ut, men de fleste har ikke denne heller.

Jeg har tatt et screenshot av fakturasiden til amazon.com. Ett bilde per bestilling. Deretter har jeg for hver pakkelapp jeg har mottatt, sendt en mail til ksutland@posten.no der jeg inkluderer hentenummeret (KU00...NO) og screenshoten og forklart at denne pakken er kjøpt på 2-for-1 salg, og at innholdet derfor har en vareverdi under 200,-.

Det eneste du trenger å passe på er at fakturaen du sender screenshot av har samme pris som pakken som har ankommet. Det står for så vidt ikke på hentelappen hvilken vareverdi pakken har, men det er ikke veldig vanskelig å regne ut. Eller du kan følge tabellen min

MVA = 66,- => 2 x $19.95 pluss billigste frakt
    MVA = 77,- => 2 x $23.95 pluss billigste frakt
    MVA = 88,- => 2 x $27.95 pluss billigste frakt

Har du brukt andre priskombinasjoner eller fraktalternativer er du på egen hånd

Anyway - har du andre spørsmål, er det kanskje greit å ta det i BOGO-tråden.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og kan oppskalere vanlig dvd til "nesten hd-kvalitet", i en og samme spiller...
    Den jobben gjør allerede TVen din.

Det selges fortsatt vanlige dvd-spillere i verden...
    Ja, og de koster godt under $50.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Synes du virkelig dette ser bra ut for HD-DVD? Jeg skjønner ikke hvorfor det er bedre for forbruker at det er to formater. Konkurransen bør skje mellom produsenter av spillere og mellom de forskjellige utsalgsstedene for film slik det er på SD-DVD. Det har aldri vært noen "formatkrig" når det gjelder SD-DVD og filmene blir jo billigere og billigere. Jeg er nøytral i denne "krigen" men hvis HD formatet skal ha en snøballs sjanse i h... til å erstatte SD-DVD (hvilket jeg tviler på) kan det ikke være to formater.
    Enig. Det at to formater sånn sett er en fordel har alltid slått meg som et merkelig argument...som om konkurransen skulle forsvinne om alle lagde spillere og filmer for samme format.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke to konkurrerende format som noen bakdel for forbruker iallefall, forøvrig tviler jeg også på at noen av de kan erstatte dvd.

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Så du mener det ikke er noen vits i å kjøpe oppskalerende dvd-spiller? Hvorfor har f.eks Toshibas spillere og PS3 fått mye skryt for sine oppskaleringsegenskaper ved dvd?
    Ja, og de koster godt under $50.
    Det selges ikke oppskalerende dvd-spillere til over $50??

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener det ikke er noen vits i å kjøpe oppskalerende dvd-spiller? Hvorfor har f.eks Toshibas spillere og PS3 fått mye skryt for sine oppskaleringsegenskaper ved dvd?
    Personlig tror jeg nok at fordelen med oppskalering er betydelig overdrevet. I hvert fall i forhold til en DVD-spiller med progressiv scan over komponent.

Det selges ikke oppskalerende dvd-spillere til over $50??
    Jovisst. Her er en liste over oppkonvertrende spillere på Amazon.com

Jallamerker fra $35, mens du må opp mot $60 for å finne anerkjente merker. Prisene går opp mot rundt $130, men det finnes spillere som koster over $200.

Hvis HD-A3 havner på rundt $100 i butikken, vil nok det føre til at mange vil kjøpe den som en vanlig oppskalerende DVD-spiller, og jeg tror så gjerne at Toshiba kan få pusha mange spillere inn i amerikanske hjem på denne måten. Det som er litt av problemet da, er at spilleren vil bli litt som en PS3. Nemlig at mange kjøper spilleren uten å være bevisst på at den kan spille av HD DVD. Andre vil kanskje være klar over det, men de vil anse dette som like verdifullt som at den kan spille av DVD-Audio-plater (gjør den det, forresten?)

Men for all del - som en del av en langsiktig strategi kan det kanskje gi resultater. Hvis de klarer å selge 4-5 millioner spillere i løpet av de neste 8-10 månedene, så vil det kanskje gå an å skru opp markedsføringingen av HD DVD-filmer etter hvert også og prøve å bevisstgjøre kundene deres om at de vil få enda mer glede av spilleren sin hvis de kjøper noen av filmene med rødt cover.

Skal bli interessant å se hva Universal og Paramount gjør nå. En av forutsetningene for å kjempe videre må jo være at begge studioene har garantert at de forholder seg HD DVD-eksklusive. Siden Toshiba sannsynligvis trenger nesten ett år for å få et skikkelig resultat av denne strategien, så håper jeg de har fått rimelig solide forsikringer fra Universal og Paramount om at de ikke går noen steder i år.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Jeg ser ikke to konkurrerende format som noen bakdel for forbruker iallefall, forøvrig tviler jeg også på at noen av de kan erstatte dvd.

2)Så du mener det ikke er noen vits i å kjøpe oppskalerende dvd-spiller? Hvorfor har f.eks Toshibas spillere og PS3 fått mye skryt for sine oppskaleringsegenskaper ved dvd?
    1) Det er helt klart en ulempe med 2 HD formater. Alle butikker osv må ha to formater i hyllene og kjøper du feil får du mest sannsynlig ikke spilt den av i spilleren din. Noen sammenligner med DVD-R og DVD+R, noe jeg mener er en litt irrelevant sammenligning. Selv om butikkene må ha begge formater så har de maks ett eller to merker. Skal du ha filmer så må du ha flere vegger for å ha et troverdig utvalg. Det å doble dette (eller rettere sagt tredoble siden DVD også vil være der) er en betydelig kostnadsulempe som til syvende og sist blir lempet over på oss. I tillegg vil det være dobbelt opp av lisenser og lignende for kombispillere.

2) Hvis spilleren gjør oppkonvertering bedre enn TV'en er det greit. Gjør den en dårligere jobb så bør TV'en gjøre det selv. Et problem med en rekke TV'er i dag er at de ikke har formater som 1280*720, 1920*1080, men ett eller annet kvasiformat. Da blir det dobbelkonvertering uansett.

/S

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trondmm
    Jovisst. Her er en liste over oppkonvertrende spillere på Amazon.com

Jallamerker fra $35, mens du må opp mot $60 for å finne anerkjente merker. Prisene går opp mot rundt $130, men det finnes spillere som koster over $200.

Hvis HD-A3 havner på rundt $100 i butikken, vil nok det føre til at mange vil kjøpe den som en vanlig oppskalerende DVD-spiller, og jeg tror så gjerne at Toshiba kan få pusha mange spillere inn i amerikanske hjem på denne måten. Det som er litt av problemet da, er at spilleren vil bli litt som en PS3. Nemlig at mange kjøper spilleren uten å være bevisst på at den kan spille av HD DVD. Andre vil kanskje være klar over det, men de vil anse dette som like verdifullt som at den kan spille av DVD-Audio-plater (gjør den det, forresten?)

Men for all del - som en del av en langsiktig strategi kan det kanskje gi resultater. Hvis de klarer å selge 4-5 millioner spillere i løpet av de neste 8-10 månedene, så vil det kanskje gå an å skru opp markedsføringingen av HD DVD-filmer etter hvert også og prøve å bevisstgjøre kundene deres om at de vil få enda mer glede av spilleren sin hvis de kjøper noen av filmene med rødt cover.

Skal bli interessant å se hva Universal og Paramount gjør nå. En av forutsetningene for å kjempe videre må jo være at begge studioene har garantert at de forholder seg HD DVD-eksklusive. Siden Toshiba sannsynligvis trenger nesten ett år for å få et skikkelig resultat av denne strategien, så håper jeg de har fått rimelig solide forsikringer fra Universal og Paramount om at de ikke går noen steder i år.
    Akkurat og så lenge HD DVD klarer å henge med inntil formatene blir mer utbredt og volumene øker, så vil HD DVD's fordeler bare bli tydeligere og tydeligere i form av at de ligger milevis foran BD når det kommer til produksjonslinjer og kostnader rundt det. Derfor vil de nok prøve å selge spillerne som et kjempegodt alternativ til tradisjonelle dvd-spillere, for så senere å reklamere sterkt for at spilleren kunden har kjøpt kan gi seks ganger den oppløsningen den gir i dag, osv,osv...hvilken annen strategi har de? Dog er de helt avhengig av Universal og Paramount, ja.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Det er helt klart en ulempe med 2 HD formater. Alle butikker osv må ha to formater i hyllene og kjøper du feil får du mest sannsynlig ikke spilt den av i spilleren din. Noen sammenligner med DVD-R og DVD+R, noe jeg mener er en litt irrelevant sammenligning. Selv om butikkene må ha begge formater så har de maks ett eller to merker. Skal du ha filmer så må du ha flere vegger for å ha et troverdig utvalg. Det å doble dette (eller rettere sagt tredoble siden DVD også vil være der) er en betydelig kostnadsulempe som til syvende og sist blir lempet over på oss. I tillegg vil det være dobbelt opp av lisenser og lignende for kombispillere.
    Joda, du har helt klart et poeng, jeg er enig i det. Til gjengjeld kan også konkurransen mellom formatene tvinge prisene ned og holde de lave, noe det slett ikke er sikkert de ville gjort med bare et format.
    2) Hvis spilleren gjør oppkonvertering bedre enn TV'en er det greit. Gjør den en dårligere jobb så bør TV'en gjøre det selv. Et problem med en rekke TV'er i dag er at de ikke har formater som 1280*720, 1920*1080, men ett eller annet kvasiformat. Da blir det dobbelkonvertering uansett.

/S
    Mulig oppskalering er like mye en salgsgimmick som fullHD på 40" lcd-skjerm, men det har uansett mye å si blandt den alminnelige kunde.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat og så lenge HD DVD klarer å henge med inntil formatene blir mer utbredt og volumene øker, så vil HD DVD's fordeler bare bli tydeligere og tydeligere i form av at de ligger milevis foran BD når det kommer til produksjonslinjer og kostnader rundt det. Derfor vil de nok prøve å selge spillerne som et kjempegodt alternativ til tradisjonelle dvd-spillere, for så senere å reklamere sterkt for at spilleren kunden har kjøpt kan gi seks ganger den oppløsningen den gir i dag, osv,osv...hvilken annen strategi har de? Dog er de helt avhengig av Universal og Paramount, ja.
    Ja det er jo en fordel at de som sitter på de fleste lisensene både på DVD og HD DVD produserer spillere, for så å selge dem med stort tap. Det åpner for bred aksept gjennom nye CE-produsenter. I tillegg så kan de starte eget filmproduksjonsselskap for å få utgitt filmer i formatet gratis!

/S

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    ...og kan oppskalere vanlig dvd til "nesten hd-kvalitet", i en og samme spiller...
    Det er i hvert fall også verdt å huske at Blu-ray-spillere også oppskalerer standard DVD, så "gir bra bilde på standard DVD" har etter min mening aldri vært et særlig godt argument for at man bør velge en HD DVD-spiller fremfor Blu-ray (eller HD VMD, for den saks skyld).

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra av Toshiba, nå konkurrerer de direkte mot vanlige oppkonverterende dvd-spillere og kan ta store andeler av standalone-markedet. Ingenting som er bedre for oss forbrukere enn to konkurrerende formater og kombispillere. Det nest beste er at HD DVD vinner og det aller verste er at BD vinner...så enn så lenge ser dette bra ut. Håper Toshiba snart kommer med $300 kombispillere.
    Ha-ha-ha...Så du tror at Toshiba dumper prisene fordi de selger så bra fra før av? Det kan godt være at Tosh selger mange spillere, men som trondmm sier, så kjøper folk den som ren DVD-spiller. Det blir ikke rare HD DVD salget av slikt.

Ta det med ro Sage. Toshiba har tapt. De plukker opp restene, og skal forsøke å kvitte seg med resten av spillerne. Dette er bare et tegn på japansk stahet og stolthet.

Men det er fortsatt morsomt å lese innleggene dine, Sage, hvor du faktisk fortsatt tror HD DVD skal vinne denne krigen Det har jo ingen rot i virkeligheten. Det viser bare at du er en diehard HD DVD-fanboy, ikke noe annet:?

Paramount
    Universal

vs

Sony Pictures
    MGM
    Lionsgate
    Fox
    Warner
    Buena Vista/ Disney

Og på DVDStrax står det ramset opp totalt 534 HD DVD-titler. Disse er både av mindre kjente og kjente filmer. Lurer på hvilke filmer Toshiba snakker om når de sier 800 HD DVD-filmer...?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo en fordel at de som sitter på de fleste lisensene både på DVD og HD DVD produserer spillere, for så å selge dem med stort tap. Det åpner for bred aksept gjennom nye CE-produsenter. I tillegg så kan de starte eget filmproduksjonsselskap for å få utgitt filmer i formatet gratis!
    Sarkasmen sitter løst, ser jeg

Faktum er at Toshiba ikke har tid til å vente på aksept fra andre CE-produsenter. Det eneste de kan gjøre i den situasjonen de er i nå, er å pumpe ut enda billigere spillere i håp om at det blir såpass mange flere HD DVD-spillere i amerikanske hjem at de andre studioene etter hvert lar seg friste til å gi ut på HD DVD også.

Kall det gjerne desperat, men alternativet er å legge inn årene, og det er Toshiba tydeligvis ikke interessert i.

Det at folk ikke skjønner at de har kjøpt HD DVD-spiller, finnes det også en løsning på. Men den koster penger. Bonusen er at de samtidig kommer rundt det problemet at de fleste forhandlere nå sannsynligvis vil slutte å ta inn HD DVD-plater. Det de kan gjøre, er å få Universal og Paramount til å gi ut fremtidige DVDer (minimum alt av nyheter av mainstream-filmer) som HD DVD/DVD-Twin-disker (eller kombo, men helst twin).

Hvis trelags Twin funker, er det selvfølgelig det aller, aller beste, men tolags twin (enkeltsidig plate med 15GB HD og 5GB DVD) kan også gjøre susen. La disk 1 være en disk som kun inneholder filmen og et minimum av lydspor (må muligens begrense lydsporet til 640kbps DD? også), og ta med en disk 2 med ekstramateriale i SD. Dette må så prises som standard DVD.

Som sagt, noe sånt vil koste skjorta, buksa, sokkene og kanskje også underbuksa. Men jeg tror nesten at Toshiba må finne på noe som er omtrent så drastisk for å få kunne komme inn i gamet igjen. Etter hvert vil forhåpentligvis selv de som ikke er klar over at de har kjøpt en HD DVD-spiller begynne å lure på hvorfor det er så mye klarere bilde på DVDene fra Universal og Paramount enn alle de andre (dessuten kan de ta med en "gratulerer med HD-spilleren din"-intro på alle diskene, og en tilsvarende "denne filmen blir MYE kulere hvis du kjøper en HD DVD-spiller"-intro på SD-laget) .

Ulempen er at dette egentlig vil gjøre HD DVD-utgivelsene kjedeligere, men det går an å gi ut en ren HD-versjon også i tillegg til HD/SD-utgaven, der filmen bruker 30GB, og ekstramaterialet er i HD. Denne versjonen kan prises til standard HD-pris.

Side 575 av 653 FørsteFørste ... 75 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 571 572 573 574 575 576 577 578 579 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •