HD formatkrigen. - Side 572

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 572 av 653 FørsteFørste ... 72 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 568 569 570 571 572 573 574 575 576 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste
Viser resultater 11,421 til 11,440 av 13053
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høh, ramaskrik over bildet til Jasse? Ikke lov å spøke med WWII? Får dere fyrstekaka i vrangstrupen over Monty Python og Allo Allo også? Småtragisk at manjien ble moderert også, for å være ærlig.

Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Har en noen glede av slikt på en film-plate da? Jeg synes menyer og interaktiviteten stort sett er i veien.
    Enig. Jeg vil se film, ikke javabling.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Høh, ramaskrik over bildet til Jasse? Ikke lov å spøke med WWII? Får dere fyrstekaka i vrangstrupen over Monty Python og Allo Allo også?
    Kremt.

Når man setter likhetstegn mellom Nazisme og HD DVD, og dermed nazister og HD DVD-eiere, så er det faktisk ikke nazistene man gjør narr av.

Hvis jeg f.eks. hadde sagt at du er dum som et brød, så er ikke dette et forsøk på å spøke med bakverk, det ville vært et forsøk på å fornærme deg. Og om du hadde blitt sur, så ville det vært berettiget.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig hvor følsomme folk blir etter snart 600 sider med engasjert krangling og diskusjon om et mediaformat. Skjønner at det må være litt bittert at HD-DVD er i kommet i den posisjonen det er i dag, men situasjonen vært snudd og BluRay hadde stått på det bildet hadde det neppe vært protester fra samme individer.

Så fremt man ikke er CEO i Toshiba, har en hel familie som ble grusomt henrettet i 2.verdenskrig og faktisk tenker på å da "ei pille" for å få slutt på det hele, så kan jeg ikke skjønne at et slikt bilde er noe å ta seg nær av....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Ser du har Bullitt på hd-dvd, hvordan var den sammenlignet med standard dvd?
    Jeg har ikke sett den på standard DVD, så jeg har dessverre ingenting å sammenligne med. Men, jeg hadde ikke noe å utsette på bildet. Det var skarpt og detaljert hele filmen gjennom. Og med tanke på at filmen er førti år gammel, så er jeg egentlig veldig fornøyd.

For øvrig kan jeg anbefale HighDefDigests anmeldelse av utgivelsen:

HD DVD Review: Bullitt | High-Def Digest

All things considered, this is certainly the best 'Bullitt' has every looked -- and likely ever will -- even if I wouldn't place this in the top tier of Warner catalog remasters.
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Har så langt selv bare sett den på standard dvd...vurderer kjøp om du vil anbefale den..?
    Vel, det kommer litt an på hva du betaler for den. Jeg kjøpte den på amazons 2-for-1 salg før jul, så jeg betalte totalt 80,-. Det salget er over, så nå koster det 145,- å kjøpe den fra amazon. Kjøper du den i Norge, på f.eks. Platekompaniet, må du betale 229,-

For min del er Bullitt en "kjekt å ha"-film, så jeg tviler på at jeg hadde vært interessert i å betale så veldig mye mer enn 100,- for den. Men, hvis du liker filmen godt, så er det selvfølgelig opp til deg å vurdere hvor mye du er villig til å gi for den.

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rett meg hvis jeg tar feil, men dette innlegget må jo være et forleløpig lavmål i denne debatten?

Temmelig unødvendig, tatt i betraktning at behovet for diskusjonen mer eller mindre er over.

Til GabbaGabbaHey!; fint at du føler du har kreative evner som trenger utløp, men jeg tror du klarer bedre enn dette. Hadde vi hatt en egen tiss-bæsj-promp-tråd, kunne du nok med hell heller ha postet dette "kunstverket" der.

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg har ikke sett den på standard DVD, så jeg har dessverre ingenting å sammenligne med. Men, jeg hadde ikke noe å utsette på bildet. Det var skarpt og detaljert hele filmen gjennom. Og med tanke på at filmen er førti år gammel, så er jeg egentlig veldig fornøyd.

For øvrig kan jeg anbefale HighDefDigests anmeldelse av utgivelsen:

HD DVD Review: Bullitt | High-Def Digest

Vel, det kommer litt an på hva du betaler for den. Jeg kjøpte den på amazons 2-for-1 salg før jul, så jeg betalte totalt 80,-. Det salget er over, så nå koster det 145,- å kjøpe den fra amazon. Kjøper du den i Norge, på f.eks. Platekompaniet, må du betale 229,-

For min del er Bullitt en "kjekt å ha"-film, så jeg tviler på at jeg hadde vært interessert i å betale så veldig mye mer enn 100,- for den. Men, hvis du liker filmen godt, så er det selvfølgelig opp til deg å vurdere hvor mye du er villig til å gi for den.
    Takker for svar!

Kan nok komme til å kjøpe den som hd-dvd om det dukker opp ett billig eksemplar, så om du noen gang vurderer å selge den kan du jo gi meg ett hint

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GabbaGabbaHey!
    Choke on this!
    Nok en i rekken...

Bør kanskje vurdere aldersgrense på forumet?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er jo bare trist. Kanskje et krav at man burde ha fylt 12 år før man kan være medlem.

Ellers synes jeg moderatorene godt kan være langt strengere, og følge opp med utestengelser...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Nok en i rekken...

Bør kanskje vurdere aldersgrense på forumet?
    Hvis en ikke har konstruktive ting å komme med, så burde en la være å skrive noe som helst. Selv en 12 åring hadde ikke skrevet slik. Er vel ikke alderen som er problemet. Men som du skriver "Nok en i rekken..."

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GabbaGabbaHey!
    Choke on this!
    Jeg håper inderlig en moderator tar tak i slike kromspring. En slik holdning og oppførsel hører ingen sted hjemme på et forum med forholdsvis dannede mennesker.

Hvis dette er ok, da finnes det ikke grenser. Varsle knappen er brukt og moderator tipset.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til Per Johnny for å fjerne innlegget som nevnt over! Det er desverre mange innlegg her i tråden som allerede er irriterende unødvendige, men innlegget til GabbaGabbaHey var desverre nok et "far beyond believe" i denne tråden.

Mer fakta og mindre følelser er mitt ønske for en nytt 2008 HD-år.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er utrolig hvor følsomme folk blir etter snart 600 sider med engasjert krangling og diskusjon om et mediaformat.
    Det er ikke spørsmål om å være følsom, det er snakk om å holde en anstendig tone.
    Det er stor forskjell på humor og hets.
    [QUOTE=HåkonN]Skjønner at det må være litt bittert at HD-DVD er i kommet i den posisjonen det er i dag, men situasjonen vært snudd og BluRay hadde stått på det bildet hadde det neppe vært protester fra samme individer./QUOTE]

Du har foresten fullstendig feil i dette, hadde det stått blu-ray på hatten hadde jeg reagert på samme måte (det har jeg gjort tidligere, og ville gjort det igjen)!

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dette den største tråden ever på avforum ?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er stats. fra amazon:

Amazon Sales Ranks: Best Sellers (Blu-ray & HD DVD Combined) | High-Def Digest

Velg 'top 250'

Sist lørdag var fordelingen 66/34 , idag er den 75/25.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Så minførste blå film i dag. Ble en smule skuffet faktisk. Er det sånn at det er mye mer grain på blueray generelt eller er ps3 bare en elendig spiller? Så Dead Mans Chest. Angrer nesten på at jeg solgte benq8720 så jeg heller kunne fått sammenlignet med den. Har bar en forholdsvis rimelig 50" lg plasma. Tar inn 1080 p 24fps men nedskalerer selvfølgelig da det ikke er en full hd tv. 50PC56

Har sett en del hd dvd filmer på den. Ingen HD DVD film jeg har sett på den foreløbig som har hatt mer digital støy, grain kall det hva man vil, enn på dead mans chest på blueray. (Bruker den gode gamle hda1 på hd dvd filmene) I lyse scener er det ikke så mye og klage på. Men de mørke scenene var jo helt forferdelig. Skal prøve flere filmer og innstilinger og se hva jeg får til.

Jeg er klar over at jeg sikkert får bedre bilde med en pioneer kuro tv, men må forholde med til lgen. Som jeg forøvrig aldri har reagert på med hd dvder. Er denne filmen spesielt ille eller er det sånn det er med blueray filmer. Har prøvd med samme hdmi kabel.

Mener og ha lest et innlegg tidligere hvor det blir kommentert at blueray er gennerelt skarpere enn hd dvd men med mer støy i bildet, mens hd dvden har et litt glattere bildet???

Jeg foretrekker ihvertfall det jeg har sett på HD dvd foreløbig. Men skal jo ikke dømme alt etter en tittel.

Blir nok fremdeles King Kong jeg drar på hvis jeg skal vise frem oppsettet. Var altid den jeg viste på 8720en.

Tror nok jeg blir en av de som beholder hd dvdspilleren og hamstrer filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Hmmm. Så minførste blå film i dag. Ble en smule skuffet faktisk. Er det sånn at det er mye mer grain på blueray generelt eller er ps3 bare en elendig spiller? Så Dead Mans Chest. Angrer nesten på at jeg solgte benq8720 så jeg heller kunne fått sammenlignet med den. Har bar en forholdsvis rimelig 50" lg plasma. Tar inn 1080 p 24fps men nedskalerer selvfølgelig da det ikke er en full hd tv. 50PC56

Har sett en del hd dvd filmer på den. Ingen HD DVD film jeg har sett på den foreløbig som har hatt mer digital støy, grain kall det hva man vil, enn på dead mans chest på blueray. (Bruker den gode gamle hda1 på hd dvd filmene) I lyse scener er det ikke så mye og klage på. Men de mørke scenene var jo helt forferdelig. Skal prøve flere filmer og innstilinger og se hva jeg får til.

Jeg er klar over at jeg sikkert får bedre bilde med en pioneer kuro tv, men må forholde med til lgen. Som jeg forøvrig aldri har reagert på med hd dvder. Er denne filmen spesielt ille eller er det sånn det er med blueray filmer. Har prøvd med samme hdmi kabel.

Mener og ha lest et innlegg tidligere hvor det blir kommentert at blueray er gennerelt skarpere enn hd dvd men med mer støy i bildet, mens hd dvden har et litt glattere bildet???

Jeg foretrekker ihvertfall det jeg har sett på HD dvd foreløbig. Men skal jo ikke dømme alt etter en tittel.

Blir nok fremdeles King Kong jeg drar på hvis jeg skal vise frem oppsettet. Var altid den jeg viste på 8720en.

Tror nok jeg blir en av de som beholder hd dvdspilleren og hamstrer filmer
    Uansett hvordan man ser på det så er HD DVD og BD lagringsmediumer. Hvordan ting ser ut bunner ikke utifra formatet, men hvordan kilden, mastere og enkoding er gjort. Identiske enkodinger ser identisk ut, uavhenging utifra hvilke medium de er lagret på. BD kan deriomot bruke mer plass og høyere bitrate, noe som ihvertfall ikke gjør resultatet dårligere.

Blu-ray Review: Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest | High-Def Digest

"Film grain just doesn't seem to exist, yet this is a picture that always looks incredibly life-like and natural."

HD DVD Review: King Kong (2005) | High-Def Digest

Begge filmer ble stort sett filmet digitalt med noe bruk av Super 35mm kameraer. (Rettelse: De er laget kun i Super 35mm. Takk: eirik73

Personlig finner jeg både King Kong og DMC meget visuelt attraktive.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Begge filmer ble stort sett filmet digitalt med noe bruk av Super 35mm kameraer.
    Jeg må desverre arrester deg litt på dette sitatet, som filmer flest i våre dager (stikk i strid med hva alle tror) så er også de nevnte filmer (skal man tro imdb.com - og de tror jeg på) filmet analogt på 35mm film:

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
    Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006) - Technical specifications

King Kong er også filmet på 35mm nærmere bestemt:
    35 mm (Kodak Vision2 200T 5217, Vision2 500T 5218, Vision 250D 5246)
    King Kong (2005) - Technical specifications

I USA; nærmer nå forskjellige HD opptaksmedier seg på spillefilm 10%, men fortsatt skytes 90% på gode gammeldagse filmruller, tungvint - men suverent... I Norge filmes så godt som alle reklamefilmer fortsatt på 35mm film, som så skannes til video.

En utfordrer er RED ONE, kommer snart til Norge...
    RED / Index

Tilbake til topic:
    Ovennevnte kan være grunnen til at noen klager på "grain", eller korn som vi kaller det i Norge.
    (om de nevnte filmer var filmet digitalt, så har også digitale filmer sine drawbacks... mer enn nok av dem!)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Dette tror jeg er begynnelsen på slutten for HD DVD. I tillegg når Warner nå slipper sine filmer likt på SD/ BD, men 3 uker senere på HD DVD, tipper jeg at færre og færre kjøper HD DVD-filmer. Hardcore-fansen klarer ikke å holde liv i formatet alene. Forundrer meg ikke om Nielsen-tallene er oppe i 80/20 i februar måned...

THX-nyheten om Indiana Jones filmene og klargjøring til BD er og interessant. Hvorfor skulle de gjøre dette dersom ikke Paramount hadde i tankene om å gå BD i løpet av kort tid.

Så i løpet av uken som kommer; når GE har hatt møter med Ken Graffeo og Paramount har fått sett på situasjonen, får vi kanskje noen gode nyheter for Blu-ray
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Jeg må desverre arrester deg litt på dette sitatet, som filmer flest i våre dager (stikk i strid med hva alle tror) så er også de nevnte filmer (skal man tro imdb.com - og de tror jeg på) filmet analogt på 35mm film:
    Takker for det. Det var litt sent på natten, da jeg sjekket imdb.

"Digital Intermediate (master format)
    Super 35 (source format)"

ifølge imdb som du har rett i.

Side 572 av 653 FørsteFørste ... 72 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 568 569 570 571 572 573 574 575 576 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •