HD formatkrigen. - Side 570

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 570 av 653 FørsteFørste ... 70 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 566 567 568 569 570 571 572 573 574 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste
Viser resultater 11,381 til 11,400 av 13053
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Noe konkret nytt etterlyses.
    Bare å smøre seg med tålmodighet, alle parter har vel uttalt seg, og jeg tror ikke det skjer noe før tidligst i månedsskiftet januar/februar.

Eventuelt må man vente på at retail gradvis prioriterer Blu-ray mer og mer slik at Universal og Paramount tilslutt må skifte side.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis det er noen som tviler på at blå fansen er de som er værst så viser dette bildet en tydelig trend, desverre :evil:
    Koselig at du feier alle over en kam.

Ok, jeg tok tydeligvis feil når jeg trodde at andre ville synes denne her var morsom, men alt skal visst være så utrolig seriøst og politisk korrekt. Jaja.

Uansett, hvis du tror jeg er en rabiat BD fanboy så tar du skrekkelig feil. Ja, jeg har valgt for lenge siden, men var alltid klar til å gå over til HD-DVD dersom de skulle hale seieren i land. Kanskje da jeg kunne ha posta samme bilde, bare med Blu-ray logo og muligens da hadde det blitt noen fnisinger å høre ifra de mange hjørner.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Fordi det er som du selv nevner senere uakseptabelt å argumentere på denne måten.
    Ja, men da bør du ha guts nok til å "strekke opp" han som skrev det, og ikke stemple alle BD-tilhengerne som "de værste"...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig nynner jeg sterkt med når P3 pøser på med Kaiser Chiefs:

Everything is average nowadays
    And everything is of no consequence
    Cos everyone is sitting on the fence
    And everything will always stay the same

Det er krigen jeg hater – ikke det ene eller andre formatet. Alle har sittet på gjerdet å sett på average DVD-filmer. Jeg har hoppet ned.... og vil ha HD nå. Jeg vil ikke ha flere average filmopplevelser! Derfor håper jeg alle entusiaster kjøper seg inn i BD nå. Jo raskere omsetningen tar seg opp i BDs favør, jo raskere blir studiostøtten 100%. De neste månedene er definitivt kritiske. Det er nå snøballen har startet å rulle…

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Enig med både svs og counter her

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, men da bør du ha guts nok til å "strekke opp" han som skrev det, og ikke stemple alle BD-tilhengerne som "de værste"...
    Det er usmakelig å bruke sånne symboler. De fleste tåler vel et balle spark i beste mening og på morsomt. Men jeg synes at 2.verdens krig og Adolf Hitler er for alvorlig til å spøkes med. Det handler om respekt for andre mennesker, og jeg og reagerte sterkt på det bildet. Nå har ikke jeg personlig opplevd krigen, men hadde en far som måtte flykte for Tysk okupasjon under krigen. Absolutt ikke noe å spøke med. Har absolutt ikke noe med format krigen, eller format kampen.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frod
    Personlig nynner jeg sterkt med når P3 pøser på med Kaiser Chiefs:

Everything is average nowadays
    And everything is of no consequence
    Cos everyone is sitting on the fence
    And everything will always stay the same

Det er krigen jeg hater – ikke det ene eller andre formatet. Alle har sittet på gjerdet å sett på average DVD-filmer. Jeg har hoppet ned.... og vil ha HD nå. Jeg vil ikke ha flere average filmopplevelser! Derfor håper jeg alle entusiaster kjøper seg inn i BD nå. Jo raskere omsetningen tar seg opp i BDs favør, jo raskere blir studiostøtten 100%. De neste månedene er definitivt kritiske. Det er nå snøballen har startet å rulle…
    HØR HØR

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg får en BD-spiller til samme pris som en HD-DVD spiller bytter jeg, frem til da fortsetter jeg og kjøpe HD-DVD filmer :-)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Når jeg får en BD-spiller til samme pris som en HD-DVD spiller bytter jeg, frem til da fortsetter jeg og kjøpe HD-DVD filmer :-)
    Det kan du gjøre, men hva om det tar slutt på nye filmer? Er du villig til å kjøpe filmene på nytt? Eller har du tenkt å ha to spillere i racket "until the end of time"

/S

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det kan være dyrt å være gjerrig.

/S
    Sant nok..hehe Kommer nok til å bytte når det ikke er noen vei utenom..

Vet du prisen på billigste BD spiller?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Sant nok..hehe Kommer nok til å bytte når det ikke er noen vei utenom..

Vet du prisen på billigste BD spiller?
    Det er jo fortsatt 400-500 HD DVD-titler å glede seg over, og noen flere kommer det jo til. Det kan man jo glede seg med, inntil man eventuell finner en BD-spiller man finner attraktiv nok til å kjøpe.

HD er HD, det er det vi vil ha.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det er jo fortsatt 400-500 HD DVD-titler å glede seg over, og noen flere kommer det jo til. Det kan man jo glede seg med, inntil man eventuell finner en BD-spiller man finner attraktiv nok til å kjøpe.

HD er HD, det er det vi vil ha.
    Sier meg enig der ja! Skal utnytte det max før jeg eventuelt må gi meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    BD-Java er innebygget i alle spillere og bruker ikke spesielt lang tid på å starte opp. Når du ser den første grafikken (f.eks. en "loading" screen med progress-bar) er allerede JavaVM blitt lastet og et BD-Java program har blitt startet.

Det som tar tid er innlesing og behandling av ressurser fra plata. Når programmet har fått tak grafikk og lyd ressurser skal de pakkes ut, data skal kopieres til persistent minne, ting skal buffres og prekalkuleres m.m.

Siden det er snakk om et stream-format kan ikke BD-Java gå ned i en vilkårlig katalog på disken å hente filer, den får servert data fra datastrømmen på plata i den båndbredden som er allokert av de som mastrer disken. Er det store og mange data og liten båndbredde allokert vil også selve lastingen ta tid.

Så for å gjøre oppstart raskere er det flere ting som kan gjøres. Man kan optimere masteringen, bruke flinkere BD-Java programmerere eller forbedre JVM implementasjonen i spilleren. Raskere SoC og mer internt i spilleren vil selvsagt også hjelpe enormt.

Selv om PS3 er kongen på oppstart i dag, er det ingen grunn til å tro at BD-Java implementasjonen i denne er optimal. Det er heller ingen ting som tyder på at programmering eller mastering av de BD-Java programmene vi har sett så langt er strømlinjeformet og optimert.

Dette kan bare bli bedre ... akkurat som PS3 spill
    Har en noen glede av slikt på en film-plate da? Jeg synes menyer og interaktiviteten stort sett er i veien.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert svart på flere ganger tidligere i denne tråden, men jeg våger meg frempå: Hva annet sånn dere PIP funksjon er fordelen med profil 1.1? Og den dere PIP, hva bruker man det til? Har det kommet noen utgivelser enda som har tatt i bruk 1.1 profilens egenskaper?

Jeg tror neppe dette er noe jeg kommer til å bruke, men har lyst på å prøve det før spillkonsolen PS3 ryker ut døra pent pakket inn og ned på postkontoret til en ny lykkelig eier som sikkert er mer glad i spill enn meg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jasse
    Nei, jeg satte deg i sammenheng med en del andre som desverre har det til felles at de bruker uakseptable måter å ytre seg på.

Men gjerne for meg, det bildet du postet var usmakelig og hadde vært like ille om det hadde stått blu-ray på hatten.

Har hele tiden reagert på slike utsagn, og det kommer jeg til å fortsette med!

For ordens skyld. Mener IKKE at alle som er pro blu-ray argumenterer uakseptabelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Ok, jeg tok tydeligvis feil når jeg trodde at andre ville synes denne her var morsom, men alt skal visst være så utrolig seriøst og politisk korrekt. Jaja.

Uansett, hvis du tror jeg er en rabiat BD fanboy så tar du skrekkelig feil. Ja, jeg har valgt for lenge siden, men var alltid klar til å gå over til HD-DVD dersom de skulle hale seieren i land. Kanskje da jeg kunne ha posta samme bilde, bare med Blu-ray logo og muligens da hadde det blitt noen fnisinger å høre ifra de mange hjørner.
    Jeg vil at moderatoren til denne tråden ber deg fjerne hakekorset du har i din logo.Dette begynner å bli sykt og har ingenting med et erfaringsutvekslingsforum av lyd og bilde å gjøre.Vi har hatt en telefonrunde i kveld med en del seriøse medlemmer og nå er dette forumet god på vei til å bli helt ødelagt.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Minst!

På den annen side; det har vært mange diktatorer etter det 3dje rikets fall også.
    Du må ha mistet helt gangsynet når du blir med på en slik syk spøk.
    Stølen

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holdt på å le meg ihjel når jeg så denne her...
    [/bilde-snipp]

Det innlegget ditt var stygt.

Samme gjelder avataren din.

Modis??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg vil at moderatoren til denne tråden ber deg fjerne hakekorset du har i din logo.Dette begynner å bli sykt og har ingenting med et erfaringsutvekslingsforum av lyd og bilde å gjøre.Vi har hatt en telefonrunde i kveld med en del seriøse medlemmer og nå er dette forumet god på vei til å bli helt ødelagt.
    Stølen
    Ok, for det første så meg beklage dersom dette fornærmet deg, og eventuelt alle de andre som måtte føle seg krenket av bildet. Ikke så mye mer jeg kan gjøre enn å beklage det.

Når det gjelder min avatar, så har jeg hatt den siden jeg opprettet bruker på dette forumet, og plutselig nå må den fjernes. For de som ikke vet det, så var min avatar en Manji. For de uvitende så kan dere se her : Manji

Den har overhodet ingenting med Nazi hakekorset å gjøre, og det har sannelig ikke jeg heller. Jeg har selv besteforeldre som måtte flykte under tyske okkupasjonen her til lands. Som sagt, beklager min spøk. Så får jeg heller ta til takke med at noen synes jeg er syk i hodet, skal alltids kunne leve med det.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, for det første så meg beklage dersom dette fornærmet deg, og eventuelt alle de andre som måtte føle seg krenket av bildet. Ikke så mye mer jeg kan gjøre enn å beklage det.

Når det gjelder min avatar, så har jeg hatt den siden jeg opprettet bruker på dette forumet, og plutselig nå må den fjernes. For de som ikke vet det, så var min avatar en Manji. For de uvitende så kan dere se her : Manji

Den har overhodet ingenting med Nazi hakekorset å gjøre, og det har sannelig ikke jeg heller. Jeg har selv besteforeldre som måtte flykte under tyske okkupasjonen her til lands. Som sagt, beklager min spøk. Så får jeg heller ta til takke med at noen synes jeg er syk i hodet, skal alltids kunne leve med det.
    Dette synes jeg var en moden reaksjon. Innkludert meg selv så har alle gjort en feil eller to innimellom. Det er evnen til å se det som skiller klinten fra hveten.

Side 570 av 653 FørsteFørste ... 70 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 566 567 568 569 570 571 572 573 574 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •