HD formatkrigen. - Side 569

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 569 av 653 FørsteFørste ... 69 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 565 566 567 568 569 570 571 572 573 579 589 599 609 619 629 639 649 ... SisteSiste
Viser resultater 11,361 til 11,380 av 13053
    Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det kommer drøssvis med profil 1.1 og 2.0 spillere utover året. I mellomtiden kan du bruke en PS3. Kjapp og genial. I tillegg har den jo andre bruksområder også!
    Jo jo selvfølgelig kommer det mange spillere og jeg er klar over at jeg kan bruke PS3. Men det jeg lurte på var:
    - Blir det lengre oppstartstid på profil 1.0 spillere som skal lese 1.1 disc'er? I så fall hvor mye snakker vi om? 1 minutt til eller 10?
    - Hva annet, om noe, går man glipp av med en 1.0 spiller? Hvis det bare er PiP så er ikke det noe savn for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hm, kjøper for så vidt bare lokale ting med norsk tekst. Men har uansett en HD DVD i hylla nå så det burde være greit nok, selv om jeg tenkte å kjøpe en spillefilm også (har Dolbys TrueHD demoplate på både BD og HD DVD).

Det beste er vel å kjøpe en Warner utgivelse eller noe som jeg har på BD fra før for å unngå fristelsen til å kjøpe en HD DVD spiller på opphørssalget også... ;-)
    Jeg tenkte egentlig eksplisitt på denne plata her:

http://www.amazon.com/Esp1/dp/B000K7UG3Y/

og siden den heter "mambo" på norsk, så blir ikke symboleffekten helt den samme

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Men vil lastetidene bli vesentlig lengre med en profil 1.1 disc på en profil 1.0 spiller?
    Neppe. I hvert fall ikke på grunn av profilen. Men spillere som støtter profil 1.1 er jo nyere, og de har garantert gjort en del for å forbedre ytelsen på java-loading i disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holdt på å le meg ihjel når jeg så denne her...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jasse
    Selvfølgelig gjorde du det. Det er jo en velkjent sak at HD DVD har forårsaket minst like mange grusomheter som det tredje riket.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warner utsetter HD DVD-nyheter

I Warners pressemelding om overgangen til Blu-ray, ble det sagt at nye filmer ville gis ut samtidig på DVD og Blu-ray, og noe senere på HD DVD. Nå har de bekreftet hvor mye senere, og flyttet utgivelsesdatoen på en del av filmene deres.

HD DVD Format Blog: Warner's Upcoming HD DVD/DVD Combo Titles Delayed by 3 Weeks...

Det blir altså en tre ukers forsinkelse på alle WBs nyheter på HD DVD fra og med nå. Det betyr at følgende filmer har blitt utsatt med tre uker:

• The Invasion (2007) - Utsatt fra 29. jan til 19. feb
    • The Brave One - Utsatt fra 5. feb til 26. feb
    • No Reservations - Utsatt fra 12. feb til 4. mar
    • In the Valley of Elah - Utsatt fra 19. feb til 11. mar
    • Michael Clayton - Utsatt fra 19. feb til 11. mar
    • Appleseed: Ex Machina - Utsatt fra 11. mar til 1. apr

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Selvfølgelig gjorde du det. Det er jo en velkjent sak at HD DVD har forårsaket minst like mange grusomheter som det tredje riket.
    Minst!

På den annen side; det har vært mange diktatorer etter det 3dje rikets fall også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Tja, må si meg uenig der, men hvis du absolutt ser på det slik så.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Jeg kikker meg litt rundt etter en BD-spiller for tiden jeg også i lys av de siste forandringene, og vurderte en profil 1.0 som grei nok siden jeg aldri har brukt PiP eller hørt på komentatorsporet. Men vil lastetidene bli vesentlig lengre med en profil 1.1 disc på en profil 1.0 spiller? Det har jo blitt brukt som argument i denne tråden flere ganger at de "gamle" spillerene ikke hadde noe problem med å spille av de "nye" filmene. De bare ser bort i fra PiP osv i menyen. Er det mer bonusmateriale man går glipp av en bare PiP? Hvor lang tid snakker vi om her da? Det er jo ikke akkurat kort lastetid på HD DVD-spilleren min heller, så litt tåler jeg jo, men det finnes jo grenser.

Jeg har forøvrig prøvd å sette opp en oversikt over BD-spillere og profiler her hvis det er til hjelp for noen:
    Oversikt over BD-spillere og profiler
    Laste tidene har ingenting med Profil 1.0 eller 1.1 å gjøre. Det har med menysystemet BD-Java som en del plater har. Det er innlastingen av disse som tar tid.

Jeg vil tro at Profil 1.1 spillere er litt kjappere, men eneste grunn er nok at de er av nyere generasjon enn Profil 1.0 spillerene.

Syntes det egentlig er litt rart at Sony kom med Profil 1.1 når de så kjapt etter kom og annonserte 2.0. De kunne vel like greit hoppet rett på 2.0 som sikkert blir standarden etter hvert. Det vil vel ikke være noe forskjell på diskene på 1.1 og 2.0? Uten om interaktiviteten mot nettet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at HD DVD spillerene til Toshiba fortsatt selger bra hos Amazon, 2 stk inn på Topp 10, mens det kun er 1 BD spiller (Toshiba 3+8, BD-4).

Da vil jeg tro SVS har hatt rett, at mange ikke så forskjell på denne og en vanlig DVD spiller med oppskalering. Hvis man ser på spiller spesifikasjonene på listen så er det nok lettere å se at "Blu-ray" stikker seg mer ut en HD DVD. Spesielt hvis man kikker på Oppo spilleren.

Amazon.com Electronics Bestsellers: The most popular items in DVD Players & Recorders. Updated hourly.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ser at HD DVD spillerene til Toshiba fortsatt selger bra hos Amazon, 2 stk inn på Topp 10, mens det kun er 1 BD spiller (Toshiba 3+8, BD-4).

Da vil jeg tro SVS har hatt rett, at mange ikke så forskjell på denne og en vanlig DVD spiller med oppskalering. Hvis man ser på spiller spesifikasjonene på listen så er det nok lettere å se at "Blu-ray" stikker seg mer ut en HD DVD. Spesielt hvis man kikker på Oppo spilleren.

Amazon.com Electronics Bestsellers: The most popular items in DVD Players & Recorders. Updated hourly.

Det står HD Ready på Tv`en dems også. Lett å ta feil med HD DVD for en som ikke følger med.

Blu-ray er noe helt nytt, og alle skjønner at dette er noe annet...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paramount dropper HD DVD...???

...og Blu-ray???

I hvertfall vist IT Avisen tar rett: ITavisen | Vil levere filmer på harddisk

De skrev allerede at de har droppet HD DVD. Rart vi ikke har hørt det via andre kanaler.

Og da er det vel slutt på HD kvalitet også ser det ut til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...solid research og godt dokumentert info fra itavisen som vanlig.
    Kalkun-nytt here we go.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Laste tidene har ingenting med Profil 1.0 eller 1.1 å gjøre. Det har med menysystemet BD-Java som en del plater har. Det er innlastingen av disse som tar tid.
    BD-Java er innebygget i alle spillere og bruker ikke spesielt lang tid på å starte opp. Når du ser den første grafikken (f.eks. en "loading" screen med progress-bar) er allerede JavaVM blitt lastet og et BD-Java program har blitt startet.

Det som tar tid er innlesing og behandling av ressurser fra plata. Når programmet har fått tak grafikk og lyd ressurser skal de pakkes ut, data skal kopieres til persistent minne, ting skal buffres og prekalkuleres m.m.

Siden det er snakk om et stream-format kan ikke BD-Java gå ned i en vilkårlig katalog på disken å hente filer, den får servert data fra datastrømmen på plata i den båndbredden som er allokert av de som mastrer disken. Er det store og mange data og liten båndbredde allokert vil også selve lastingen ta tid.

Så for å gjøre oppstart raskere er det flere ting som kan gjøres. Man kan optimere masteringen, bruke flinkere BD-Java programmerere eller forbedre JVM implementasjonen i spilleren. Raskere prosessor og mer minne internt i spilleren vil selvsagt også hjelpe enormt.

Selv om PS3 er kongen på oppstart i dag, er det ingen grunn til å tro at BD-Java implementasjonen i denne er optimal. Det er heller ingen ting som tyder på at programmering eller mastering av de BD-Java programmene vi har sett så langt er strømlinjeformet og optimert.

Dette kan bare bli bedre ... akkurat som PS3 spill

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jasse

Hvis det er noen som tviler på at blå fansen er de som er værst så viser dette bildet en tydelig trend, desverre :evil:

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke noe nytt i format krigen?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis det er noen som tviler på at blå fansen er de som er værst så viser dette bildet en tydelig trend, desverre :evil:
    ...Og hvem er værst av israelerne og palestinerne...!? Idioter finnes det alltid på begge sider. Hvorfor er det så viktig for deg å stadfeste hvem som er slemmest og snillest, hvem som kommer med mest dritt og hvem som er saklig. Nå er hverken HD DVD-tilhengere eller BD-tilhengere organisert i deres interesseorganisasjoner. Så hva folk kommer med på et forum får vel stå for egen regning, uten at man skal henge merkelapper på grupper og påstå at BD-gjengen er værre enn HD DVD-gjengen...

For når det gjelder å komme med usakligheter, frekkheter og personhets så er ikke tilhengere av HD DVD noe bedre. Har selv merket det, ja. Det får hver enkelt stå for, og jeg ansvarliggjør ikke alle HD DVD-tilhengerne for en persons "idiot-utsagn"

For øvrig synes jeg det alltid er usmakelig å lime inn bilder av historiens massemordere, lime på en logo for så å le av det. Ingenting er morsomt med mannen som drepte millioner av kvinner og barn. Slike bilder har ingenting på en side som dette å gjøre (selv om personen på bildet var skuespiller):evil:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen umiddelbar fare for at BD-filmene skal opp i pris. De gode tilbudene fortsetter:

Amazon.com: High-Def Offer
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvorfor er det så viktig for deg å stadfeste hvem som er slemmest og snillest, hvem som kommer med mest dritt og hvem som er saklig.
    Fordi det er som du selv nevner senere uakseptabelt å argumentere på denne måten.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe konkret nytt etterlyses.

Side 569 av 653 FørsteFørste ... 69 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 565 566 567 568 569 570 571 572 573 579 589 599 609 619 629 639 649 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •