HD formatkrigen. - Side 568

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 568 av 653 FørsteFørste ... 68 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 564 565 566 567 568 569 570 571 572 578 588 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste
Viser resultater 11,341 til 11,360 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tklev, dette handler i første rekke om penger, og det har det altid gjort for disse selskapene.

Når de tar beslutninger til fordel for det ene eller andre så ligger det altid en økonomisk begrunnelse bak dette.

På det tidspunktet bølgene gikk som høyest omkring Warner og framtidige valg tydet alt på at Blu-ray var dominerende på software. Hele veien etter dette har Blu-ray dominert salget. Det er ingenting som har tydet på at HD-DVD har maktet å ta igjen dette forspranget på noen måte. At Blu-ray også for desember klarte å selge flere standalone spillere enn HD-DVD er bare nok et tegn på at Blu-ray befestet sin stilling som dominerende på HD markedet.

At du nå forsøker å framstille mitt innlegg som "etterpåklokskap" synes jeg blir litt historieløst da jeg hele tiden har argumentert med at selskapene vil velge der pengene er. Og da snakker vi ikke kortsiktige gevinster men på sikt. Det er enormt mye penger i DVD markedet som studioene ønsker å overføre til en tilsvarende avkastning i HD markedet. Alle visste at en todelt løsning med 2 rivaliserende HD formater var hemmende for veksten av salget. Derfor var det en naturlig utvikling at man valgte å satse mer på det dominerende formatet for å skape enhet.

Det som skjer nå er etter alt å dømme at eierne av de 2 siste store studioene i HD-DVD leirene krever nøytralitet for å dra fordeler av Blu-ray sitt "momentum" samt at man ikke ønsker å knytte seg utelukkende til et tapende format av profileringshensyn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det folk ikke har skjønt, er at vi er inne i en overgangsfase, BD eller HD-DVD er ikke fremtiden. Norsk film tar straks i bruk et kamera som spiller inn med kvalitet og oppløsning som er for HD som HD er for DVD, vi snakker 4K. Teknologien er dermed allerede tilstede for å kunne lage filmer der oppløsningen krever flere hundre gigabyte i lagringsmediet. Allikevel snakker folk om at BD er mer fremtidsrettet da det har 10-20 GB mer lagringsplass. Hva skal denne plassen brukes til, subtitles og dubbing på spansk, fransk og tyrkisk? HD-DVD var (er) det perfekte formatet for nået, da det oppfyller forventningene våre for overskuelig fremtid, og teknologien på digital filming holder på å ta av, og vi vil 'snart' måtte ha noe nytt. BD er et produkt av storkapitalen, med sin marketing, soneinndeling og monopoliserende styreromsavtaler.

Jeg for en likte LD, det var noe mer dekadent over hjemmekinoen når filmene og formatet var for entusiastene. Sånn er det med HD nå. Forventningen når disken penetrerer chassis'et, måpingen over detaljrikdommen i bildet, og praten med likesinnede i etterkant. Håper virkelig ikke HD blir allemannseie. VHS hadde alle. DVD har alle. Ikke noe spennede med å kjøpe seg en DVD.

Folk flest trenger ikke HD. Det er en hype. Man må nesten være entusiast for å ville gi 150,- ekstra bare for det bedre bildet. Nå er vi i en situasjon der den nye teknologien ikke ekskluderer den gamle. Alle har et tonn med DVDs, så det formatet blir med som baggasje. Spørsmålet er om BD i det hele tatt kan slå ut DVD uten å ekskludere det. I og med at spillerene ikke ekskludere DVD'er som DVD'er gjorde VHS, vil DVD aldri bli helt utdatert. Og siden alle spillere tar DVD, vil det alltid lønne seg å gi ut på det. Særlig over BD, der produksjonen av platene er så vanskelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Ser at den utalelsen fra Universal nesten blir diskutert i biter til å bety at: vi støtter hd dvd, men vi kommer med blue ray. Sånn leste ikke jeg det. Skjønner ikke at Universal skal behøve å si eksklusiv hd dvd mer enn en gang? De sier de tvert i mot kommer med nye utgivelser på hd dvd. Er klar over at det i lys av Warners overgang kan bli vanskelig. Og at all presse har utropt blue ray som vinneren. Men jeg er ikke så fordømt sikker på at det er kun hd dvd fan boys som er skuffet over dette med tanke på pris på stue spillere i forhold til BD osv. Og går det ikke an å tenke seg at de ser et lys i tunnelen?Kanskje de har en strategi? For alt vi vet kan det være hemmlige samtaler mellom Toshiba og Sony for alt vi vet? Kanskje de finner et kompromiss sammen med Warner og de andre store i en overgangs fase? Vel, bare noen tanker...
    Jeg tror du er inne på noe som kan vise seg å være riktig.Det er lite sannsynlig at det ikke blir et kompromiss her.Overgangstid eller produksjon av begge systemene fra flere selskaper en tid fremover.Jeg tror at det er solgt ca.1 mill spillere fra Tosh og jeg regner med at det å gå glipp av 1 mill kunder ikke er en enkel beslutning å ta.Itillegg så er det sammarbeidsformer i alle leire som selvsagt har en betydning i forhandlingene som foregår event. skal foregå fremover.Konsekvensene av Warner`s valg er ikke klare enda.Microsoft er en aktør de fleste må forholde seg til og som kan sette klare premisser i denne saken.F.eks. fremtidig betalingsnedlasting noe som alle filmselskapene vil være endel av. For oss som er i salg så er det lurt å tenke litt fremover når vi har en konkurrent som også er en sammarbeidspartner.Dessuten sitter de fleste aktørene sammen i flere bransjefora og jeg regner med at tonen mellom disse partnerene er bedre enn hva vi har fått til på vårt forum.Vi får vente å se.For sikkerhet skyld så har jeg begge systemene. 1stk.PS3 US/1 stk.PS3 eur. og en Tosh.Så for meg er dette ikke noe problem.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kirkiings
    Det folk ikke har skjønt, er at vi er inne i en overgangsfase, BD eller HD-DVD er ikke fremtiden. Norsk film tar straks i bruk et kamera som spiller inn med kvalitet og oppløsning som er for HD som HD er for DVD, vi snakker 4K. Teknologien er dermed allerede tilstede for å kunne lage filmer der oppløsningen krever flere hundre gigabyte i lagringsmediet. Allikevel snakker folk om at BD er mer fremtidsrettet da det har 10-20 GB mer lagringsplass. Hva skal denne plassen brukes til, subtitles og dubbing på spansk, fransk og tyrkisk? HD-DVD var (er) det perfekte formatet for nået, da det oppfyller forventningene våre for overskuelig fremtid, og teknologien på digital filming holder på å ta av, og vi vil 'snart' måtte ha noe nytt. BD er et produkt av storkapitalen, med sin marketing, soneinndeling og monopoliserende styreromsavtaler.
    Både Ritek og Hitatchi har laget fullt fungerende BD-plater med langt høyere lagringskapasitet. Ritek på sin side har en 10-lags BD-plate hvor hvert lag er på 25gb og som da gir en plate med lagringskapasitet på 250gb. Problemet med denne er at den på dette stadiet ikke er lesbar av dagens spillere.

Hitachi sin løsning gir 100gb, men til gjengjeld er denne lesbar av alle spillere på markedet i dag.

Jeg tror nok ikke lagringskapasiteten vil være det største problemet, verken med BD eller HDDVD. Men på dette stadiet hvor 1080p er standarden, hva skal man med 4k oppløsning de nærmeste 5 årene? Det vil i alle fall kun bli en entusiastgreie. Så jeg tror nok det vil være feil av deg å si at "HD" per dagens standard ikke er framtiden da det er dette som presses på kjøperne over en lav sko i hele verden. Så lenge 1080p er det formatet som tv'n/prosjektorene på markedet klarer, så vil nok også BD være det formatet som muligens vil overta etter DVD. Jeg tviler sterkt på at bransjen vil lansere en lignende krig om et par år for å presse gjennom 4k oppløsning osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg for en likte LD, det var noe mer dekadent over hjemmekinoen når filmene og formatet var for entusiastene. Sånn er det med HD nå. Forventningen når disken penetrerer chassis'et, måpingen over detaljrikdommen i bildet, og praten med likesinnede i etterkant. Håper virkelig ikke HD blir allemannseie. VHS hadde alle. DVD har alle. Ikke noe spennede med å kjøpe seg en DVD.

Folk flest trenger ikke HD. Det er en hype. Man må nesten være entusiast for å ville gi 150,- ekstra bare for det bedre bildet. Nå er vi i en situasjon der den nye teknologien ikke ekskluderer den gamle. Alle har et tonn med DVDs, så det formatet blir med som baggasje. Spørsmålet er om BD i det hele tatt kan slå ut DVD uten å ekskludere det. I og med at spillerene ikke ekskludere DVD'er som DVD'er gjorde VHS, vil DVD aldri bli helt utdatert. Og siden alle spillere tar DVD, vil det alltid lønne seg å gi ut på det. Særlig over BD, der produksjonen av platene er så vanskelig.
    4K teknologien er vel faktisk det som brukes for å lage masteren til Blu-ray/HD-DVD i mange tilfeller. Men det som er tingen er at kvalitetsforskjellen mellom Blu-ray/HD-DVD og 4k masteren begynner da å bli marginal også på store skjermer. Det er få som ser på det som hensiktsmessig eller realistisk å tro på -enda- en formatutskiftning av Blu-ray/HD-DVD til fordel for 4K. Nettopp fordi forskjellen da begynner å bli så marginal at det er vanskelig å se fordelen.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med naboen igår og han streamer stort sett film fra SFanytime. Har ikke sett kvaliteten, men jeg ser nytten av et tilbud som er enkelt. Stort filmbibliotek hadde de også. Leiemarkedet vil nok merke slike løsninger etterhvert, og med tiden også kanskje dvd-salget, men så langt er det få som har mulighet og teknisk innsikt nok til å koble pc til TV'n i stua. De som sitter på gutterommet og ser film på 21" og headset har uansett aldri betalt for en film i hele sitt liv.

Jeg har tidligere hevdet at HD kan få seg en trøkk mot nedlastingsspøkelset (typisk lovlig streaming var tanken) grunnet bedre og bedre codecer og båndbredde. Men etter å ha sett SFanytimes løsning og hva som kreves av utstyr (HTPC i praksis) så er det nok langt igjen. Men skal man møte piratene så må man i alle fall ha et tilbud og der ligger filmselskapene åresvis bak hva markedet burde hatt.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv for digital kino så vil 2K materiale være tilstrekkelig til å erstatte 35 mm film for vanlige kinoer med et par hundre sitteplasser. De tre siste Star Wars filmene er alle filmet med 2K oppløsning. Den dynamiske oppløsningen til standard filmprojeksjon er i første rekke begrenset av de mekaniske bevegelsene i filmporten og ikke den statiske oppløsningen til selve 35 mm filmen.

Vi snakker uansett om et hjemmevideoformat som skal levere et bedre bilde på skjermer/lerret fra 40-150 tommer. 2K materiale har 5 ganger flere piksler enn DVD. Sånn umiddelbart ser jeg ikke noe poeng med 4k materiale til denne typen hjemmebruk.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    BD er et snobbeformat, hele grunnen til at så mange produsenter har satset på BD har vært fordi det er "litt dyrere, for smakens skyld".

BD kommer nok til å få en grei andel(10-20%), men jeg har ingen tro på at de har noen interesse av å konkurrere med DVD. Det er mye mer penger i å beholde BD som et litt dyrere format, men som også gir bedre bilde og lyd. De som synes det er verdt å betale litt ekstra for bedre kvalitet gjør det, men det er altfor mange som er fornøyd med det de har. Hvorfor skal de da betale ekstra for noe de ikke føler de trenger?
    Det var jo LD som var et snobbeformat, med dyre avspillere og veldig kostbare filmer. Store og upraktiske var de platene også. At du kan si at BD er et snobbeformat, når spillerne er nede i under $300 og filmer til under $20, blir jo litt underlig.

Og selvfølgelig vil BDA og Hollywood at dette skal overta for SD. Det er langt mer penger å tjene dersom "alle" kjøper BD, fremfor et luksus-format. Akkurat DET er det vel mange bedrifter som har opplevd i bransjen. Electrocompaniet var vel ett av de; som satset på kvalitet og litt dyrere enn det billige. Og få salg pr enhet.

Argumentet med at forbrukeren er mer enn godt nok fornøyd med DVD, så hvorfor skal du oppgradere til et enda bedre bilde? Hm. Når bransjen klarte å lure folk til å bytte ut sine gode CRT-skjermer med dårligere flatskjermer til en dyrere penge, så tror jeg absolutt ikke det blir problem å overtale forbrukeren til å kjøpe noe som faktisk ER bedre enn DVD. Det er såpass mye bedre, at alle med skjerm på 40"+ og normalt syn, vil bli imponert over kvalitetshoppet

BD vil ta over...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Argumentet med at forbrukeren er mer enn godt nok fornøyd med DVD, så hvorfor skal du oppgradere til et enda bedre bilde? Hm. Når bransjen klarte å lure folk til å bytte ut sine gode CRT-skjermer med dårligere flatskjermer til en dyrere penge, så tror jeg absolutt ikke det blir problem å overtale forbrukeren til å kjøpe noe som faktisk ER bedre enn DVD. Det er såpass mye bedre, at alle med skjerm på 40"+ og normalt syn, vil bli imponert over kvalitetshoppet

BD vil ta over...
    Du misforstår, selvsagt hadde BD hatt mulighet til å ta over for DVD dersom studioene hadde ønsket det! Problemet er at studioene er veldig fornøyd med å ha et todelt marked, et lavprismarked (DVD) og et høyprismarked (BD).

Nå skal jeg ikke påstå at HD DVD ikke hadde samme instillingen, men de kjørte i det minste på med prising av selve avspillerne som absolutt gjorde at de konkurrerte med DVD i pris. Vi så jo også en utvikling hvor HD DVD solgte bedre og bedre i forhold til BD (på nøytrale titler), og hadde Warner ikke annonsert overgangen til BD nå, så hadde vi mest sansynlig hatt en situasjon hvor HD DVD faktisk hadde solgt bedre enn BD på nøytrale titler ganske snart.

Uansett, dette er historie. HD DVD er i praksis dødt, og det beste vi nå kan gjøre er å legge hele greia bak oss, og fokusere på det som er igjen! Det som er viktig for meg er uansett at HD tar av, hvilken farge det er på innpakning er irellevant for meg.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen blir aldri fornøyd... Og det er bra, for ellers ville vi ikke hatt noen utvikling. Er det noen som tror det kommer til å stoppe med 1080p? Selvfølgelig kommer det høyere oppløsning. Men det er nå 1080p som er det beste akkurat nå.

For meg er kunsten å kunne glede seg over det man har nå, for livet er for kort til å ikke se filmer i det formatet de er tilgjengelig i til enhver tid...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi skulle få noe nytt bildeformat vil jeg anta 3D eller holo er det man vil få mest utbytte av.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det skjedd noe med Blu-ray prisene nå?
    http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?SCREEN=pr&pr=159

"Vi har satt ned prisen på dette produktet med Nok 150.00"

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    At du kan si at BD er et snobbeformat, når spillerne er nede i under $300 og filmer til under $20, blir jo litt underlig.
    Når det nå ser ut som det kan bli dårligere med HD DVD utgivelser fremover så tok jeg en vurdering på om jeg skulle importere en Blu-ray spiller. Jeg har en kjenning som er i USA og som tilbød seg å ta med en Blu-ray spiller til meg, men jeg tror man skal lete lenge for å finne noen spillere i butikk til under 300$. De starter på omkring 400$ og de eneste som er tilgjengelig er profil 1.0.
    En slik spiller vil nok medføre laange lastetider etter hvert som filmer med profil 1.1 og 2.0 kommer på markedet.

Jeg har derfor bestemt meg for å droppe dette i denne omgang. Det er fortsatt en hel del av de ca 70 HD DVD filmene jeg har som jeg ikke har rukket å se enda. Det er utgitt over 500 filmer på formatet så langt og det kommer fortsatt ut filmer så jeg skal nok klare meg et års tid til å eventuelt kjøpe en profil 2.0 spiller da.

Det jeg sannsynligvis kommer til å gjøre er å oppgradere min HTPC. Da kan jeg sette inn et Blu-ray drev når disse blir tilgjengelige (og billige nok) og jeg vil også ha muligheten til å utnytte fiberbredbåndet mitt til å laste ned HD materiale hvis dette blir tilgjengelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mange billige HD DVD-titler på amazon.com nå

amazon.com har visst satt ned prisene på en håndfull HD DVD-titler nå. Opptil 57% rabatt (av MSRP - ikke av amazons opprinnelige pris). De har ingen samleside for tilbudet, men en fyr på AVSforum har samlet en liste over alle filmene han har funnet til nedsatt pris. De er:

Anchorman (47%)
    The Architect (56%)
    Antarctica Dreaming (57%)
    Assault on Precinct 13 (57%)
    Babel (48%)
    Backdraft (50%)
    The Big Lebowski (40%)
    Black Rain (50%)
    Black Snake Moan (46%)
    The Bone Collector (50%)
    The Bourne Supremacy (43%)
    Bubble (48%)
    Casino (50%)
    The Chronicles of Riddick (Unrated Director's Cut) (57%)
    Coming to America (50%)
    CREAM, Royal Albert Hall: London May 2-3-5-6 2005 (50%)
    Dante's Peak (50%)
    The Deer Hunter (50%)
    District B13 (48%)
    Disturbia (44%)
    Dragonheart (50%)
    Dune (1984) (50%)
    Eagles: Farewell 1 Tour - Live From Melbourne (50%)
    Enron: The Smartest Guys in the Room (48%)
    Failure to Launch (50%)
    Fear and Loathing in Las Vegas (50%)
    Field of Dreams (50%)
    Freedom Writers (46%)
    Friday Night Lights (57%)
    The Game (50%)
    Happy Gilmore (50%)
    HD Window: Hawaii (46%)
    The Host (46%)
    Jarhead (57%)
    The Jerk (50%)
    Liar Liar (50%)
    Lost City (48%)
    Mallrats (50%)
    The Manchurian Candidate (50%)
    March of the Penguins (48%)
    Meet Joe Black (50%)
    Meet the Fockers (50%)
    Meet the Parents (50%)
    Midnight Run (50%)
    Mission Impossible 2 (50%)
    Mission Impossible III (Two-Disc Collector's Edition) (46%)
    Mission: Impossible (Special Collector's Edition) (50%)
    Mission: Impossible 2 (50%)
    Mission Impossible - Ultimate Missions Collection (Box Set) (40%)
    Monty Python's The Meaning of Life (50%).
    The Mummy (50%)
    The Mummy Returns (50%)
    A Musicares Person of the Year Tribute Honoring James Taylor (45%)
    Nacho Libre (50%)
    New Orleans Concert - The Music Of America's Soul (50%)
    Norbit (46%)
    Nutty Professor 2: The Klumps (50%)
    Old School (50%)
    Payback (50%)
    Red Dragon (50%)
    Reds (25th Anniversary Edition) (49%)
    The Rundown (40%)
    Sahara (50%)
    Serenity (50%)
    Shrek the Third (44%)
    Sleepy Hollow (50%)
    Smoyey and the Bandit (50%)
    Sneakers (50%)
    Spartacus (50%)
    Stardust (44%)
    Streets of Fire (50%)
    Top Gun (50%)
    Traffic (50%)
    Transformers (Two-Disc Special Edition) (44%)
    The Untouchables (Special Collector's Edition) (50%)
    View From Space With Heavenly Music (50%)
    The Warriors (50%)
    Waterworld (50%)
    The World's Fastest Indian (48%)

Esp1, følger du med? Nå kan du få HD DVDen du har lyst til å ha i formatkirkegården din til kun $14,99

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ehhm.. Warner valgte Blu-Ray, gratulerer! Men det hadde vært greit om vi slipper den type etterpåklokskap som du nå hinter til: "Underlige argumentasjon". "Virkelighetsflukt". Hva er nå dette for noe tull da?

Slike generelle argumenter som du kommer med her blir for dumt. Det er helt riktig at Warner har valgt Blu-Ray, og det er helt riktig at HD DVD nå mest sansynlig er dødsdømt, men det blir allikevel helt feil å bruke det valget som Warner gjorde til noen fasit for hvor gode argumentene var for at de skulle gjøre det valget.. Ingen av oss vet hva som faktisk var utslagsgivende for at Warner valgte side, vi kan spekulere så mye vi vil, men med mindre vi sitter i møtene, så er det kun spekulasjoner vi kan komme med. Gode argumenter har det vært på begge sider, og det har vært gøy å delta i disse kranglene våre, men jeg synes det blir for dumt med slike "Se hva som skjedde, vi fikk rett, motstanderen hadde helt idiotiske argumenter. Ædda-bædda."
    Slå deg til ro med det Tklev at de som kommer med slike utsagn sier mest om seg selv.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Selv for digital kino så vil 2K materiale være tilstrekkelig til å erstatte 35 mm film for vanlige kinoer med et par hundre sitteplasser. De tre siste Star Wars filmene er alle filmet med 2K oppløsning.
    Kun de to siste (Attack of the Clones og Revenge of the Sith) og de ble faktisk skutt i 1080p med Sonys da rykende ferske CineAlta HDW-F900 (EPII) og HDC-950 (EPIII). The Phantom Menace ble skutt på film.

Det folk ikke har skjønt, er at vi er inne i en overgangsfase, BD eller HD-DVD er ikke fremtiden. Norsk film tar straks i bruk et kamera som spiller inn med kvalitet og oppløsning som er for HD som HD er for DVD, vi snakker 4K.
    Snakker du om RED ONE? Hvor har du fra at norsk film kommer til å bruke det? Uansett er dette irrelevant da en kan trekke ut mer enn 4k oppløsning fra et 35 mm negativ. Oppløsningen har alltid vært der, men vi kommer ikke til å trenge mer enn 1080p. I hvertfall ikke vanlige forbrukere.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ingen i filmbransjen tror at hi def på disc (uansett format) vil kapre hele DVD markedet om noen få år. De mest optimistiske anslagene jeg har set er 35-40 prosent av markedet om 3-5 år. Men det ser ut til å være en konsensus om at skal man fortsette å selge film som et packaget media så må det gi en kvalitet ut over dagens DVD.
    Hvis disse anslagene slår til så har vi jo i realitet fått et nytt format for de som er mest opptatt av kvalitet, slik som lazerdisk var i sin tid. (og jeg mener ikke noe galt med det i det hele tatt, det er bare veldig mange som ser for seg at BD skal ta over fullstendig for DVD...)

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    En slik spiller vil nok medføre laange lastetider etter hvert som filmer med profil 1.1 og 2.0 kommer på markedet.
    Jeg kikker meg litt rundt etter en BD-spiller for tiden jeg også i lys av de siste forandringene, og vurderte en profil 1.0 som grei nok siden jeg aldri har brukt PiP eller hørt på komentatorsporet. Men vil lastetidene bli vesentlig lengre med en profil 1.1 disc på en profil 1.0 spiller? Det har jo blitt brukt som argument i denne tråden flere ganger at de "gamle" spillerene ikke hadde noe problem med å spille av de "nye" filmene. De bare ser bort i fra PiP osv i menyen. Er det mer bonusmateriale man går glipp av en bare PiP? Hvor lang tid snakker vi om her da? Det er jo ikke akkurat kort lastetid på HD DVD-spilleren min heller, så litt tåler jeg jo, men det finnes jo grenser.

Jeg har forøvrig prøvd å sette opp en oversikt over BD-spillere og profiler her hvis det er til hjelp for noen:
    Oversikt over BD-spillere og profiler

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Esp1, følger du med? Nå kan du få HD DVDen du har lyst til å ha i formatkirkegården din til kun $14,99
    Hm, kjøper for så vidt bare lokale ting med norsk tekst. Men har uansett en HD DVD i hylla nå så det burde være greit nok, selv om jeg tenkte å kjøpe en spillefilm også (har Dolbys TrueHD demoplate på både BD og HD DVD).

Det beste er vel å kjøpe en Warner utgivelse eller noe som jeg har på BD fra før for å unngå fristelsen til å kjøpe en HD DVD spiller på opphørssalget også... ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Jeg kikker meg litt rundt etter en BD-spiller for tiden jeg også i lys av de siste forandringene, og vurderte en profil 1.0 som grei nok siden jeg aldri har brukt PiP eller hørt på komentatorsporet. Men vil lastetidene bli vesentlig lengre med en profil 1.1 disc på en profil 1.0 spiller? Det har jo blitt brukt som argument i denne tråden flere ganger at de "gamle" spillerene ikke hadde noe problem med å spille av de "nye" filmene. De bare ser bort i fra PiP osv i menyen. Er det mer bonusmateriale man går glipp av en bare PiP? Hvor lang tid snakker vi om her da? Det er jo ikke akkurat kort lastetid på HD DVD-spilleren min heller, så litt tåler jeg jo, men det finnes jo grenser.

Jeg har forøvrig prøvd å sette opp en oversikt over BD-spillere og profiler her hvis det er til hjelp for noen:
    Det kommer drøssvis med profil 1.1 og 2.0 spillere utover året. I mellomtiden kan du bruke en PS3. Kjapp og genial. I tillegg har den jo andre bruksområder også!

Side 568 av 653 FørsteFørste ... 68 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 564 565 566 567 568 569 570 571 572 578 588 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •