HD formatkrigen. - Side 567

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 567 av 653 FørsteFørste ... 67 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 563 564 565 566 567 568 569 570 571 577 587 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste
Viser resultater 11,321 til 11,340 av 13053
    Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    JMen, stort sett synes jeg at samtlige av oss gamle hard-core BD-tilhengere ikke har tråkket over streken da Warner-saken ble kjent. Noe jubel og entusiasme må være lov.
    For de av oss som overlevde Format.fighter, (spesielt SVS-man) burde virkelig litt jubling være på sin plass!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må da kunne fryde seg litt over at BD vant..hehe, men også det at Sony var mye smartere enn Microsoft. Fordi da X360 aldri skulle få HDDVD innebygd, så sa jo det masse om hvor lite Microsoft trodde på sitt format da. Og da er det jo ikke rart at BD selger mer, når det er flere spillere. Og HDDVD spilleren på x360'en gir ikke noe bra bildet og lyd, og da ser jeg ingen grunn til å ha BD spiller på den heller, siden de fleste ikke har HDMI.
    Så da har jeg litt grunn til å smile, fordi det begynner å tyde på at jeg og mange andre har hatt rett(og har aldri tvilt). Både når det gjelder BD og PS3, de to er vinnerne i fremtiden.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Universal: We're staying with HD DVD
    5:00 pm ET January 10, 2008 -- Universal Studios has officially dispelled the rumors from Variety that it will drop HD DVD and switch to Blu-ray.

"Contrary to unsubstantiated rumors from unnamed sources, Universal's current plan is to continue to support the HD DVD format," said Ken Graffeo, executive vice president of HD strategic marketing for Universal Studios Home Entertainment and also co-president of the HD DVD Promotional Group.

The response would have come sooner, but many HD DVD executives were on flights home from CES when the story from Variety broke.
    Jeg håper nå fortsatt på to format og at kombispillere blir standarden Heia HD DVD!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det virker som en del nye her inne på tråden er inspirert av visse andre forum. Men, stort sett synes jeg at samtlige av oss gamle hard-core BD-tilhengere ikke har tråkket over streken da Warner-saken ble kjent. Noe jubel og entusiasme må være lov.
    Samtlige kan jeg desverre ikke si meg enig i. Skyline-GT-r er en som hvertfall ikke har holdt seg på riktig side. Vil ikke nevne fler, men han har fremdeles "død over" i signaturen sin sist jeg så han postet noe. Men jeg har postet til deg at jeg skjønner gleden.

Ei er jeg redd for prisene. Har man fulgt med, så ser du at prisene har sunket. Både på filmer og på HW. Filmene nærmer seg 200 kr i butikk, og godt under 200 kr på nettbutikk.
    Det er først fremover en kan si noe om prisutviklingen, frem til nå er det preget av konkuransen med HD DVD. Egentlig er det først når Universal og Paramount leverer blått at vi ser den trenden.
    Vil gjerne at du skal få rett her da
    Prisen i butikkene jeg ser her på Strømmen/Lørenskog er vesentlig høyere enn 200, nettbutikkene har jeg ikke fulgt med på. Er det under 200 på sone B, med norsk tekst, nyheter?

Tror ikke man kan sammenligne med LD i det hele tatt. LD var i en annen tid, og det er en helt annen vilje hos selskapene for at BD skal lykkes som DVDs arvtager..
    BD blir som LD hvis den ikke overtar for DVD. Det er så lenge til vi kan se at vi får heller ta det om noen år. Dette er kun på synsenivå nå. (men det var jo på synsenivå når blu-ray ble erklært som vinner for et år siden av trådstarter, altså feil i et helt år frem til det ble riktig...... )

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Æsj, du var kjappere enn meg

Men jeg må vel innrømme at denne uttalelsen fra Graffeo sannsynligvis ikke kunne vært vagere.

Spesielt bruken av ordet "current", og mangelen på ordet "exclusively" er verdt å legge merke til. Nei, denne korte uttalelsen, etter nesten en ukes venting, er ikke på langt nær nok til å få slutt på spekulasjoner om hva Universal vil gjøre nå.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Æsj, du var kjappere enn meg

Men jeg må vel innrømme at denne uttalelsen fra Graffeo sannsynligvis ikke kunne vært vagere.

Spesielt bruken av ordet "current", og mangelen på ordet "exclusively" er verdt å legge merke til. Nei, denne korte uttalelsen, etter nesten en ukes venting, er ikke på langt nær nok til å få slutt på spekulasjoner om hva Universal vil gjøre nå.
    La merke til det samme selv. Det spekulasjonene har gått på er om de skal forlate HD DVD, og gå eksklusivt til BD. Slik jeg tolker denne uttalelsen fra Graffeo, er at de (akkurat nå) ikke kommer til å forlate HD DVD, MEN...og jeg ser et stort "men" her, og det er at Universal ikke utelukker BD-utgivelser. Ikke ett ord om: We have no plans of releasing Universal films on Blu-ray...for eksempel...

Uansett skulle det bare mangle at det ikke tok noen dager med strategimøter mellom Universal/ GE/ Toshiba, før de tar en avgjørelse for videre satsing.

Men jeg tipper at innen midten februar så får vi BD-releaser (release-datoer) fra Universal. Dette tror jeg GE kommer til å kreve.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tyske Constantin Film forlater den synkende HD DVD skuta....
    Mer her:Constantin opts for Blu-ray - Entertainment News, International News, Media - Variety

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er først fremover en kan si noe om prisutviklingen, frem til nå er det preget av konkuransen med HD DVD. Egentlig er det først når Universal og Paramount leverer blått at vi ser den trenden.
    Vil gjerne at du skal få rett her da
    Prisen i butikkene jeg ser her på Strømmen/Lørenskog er vesentlig høyere enn 200, nettbutikkene har jeg ikke fulgt med på. Er det under 200 på sone B, med norsk tekst, nyheter?
    Her er ett eksempel:
    DVDstrax scandinavias largest online DVD shop <Kommende>

Enkelte Blu-ray filmer koster kun kr 149,- + 10kr i frakt Da kan vi ikke klage på filmprisene lengre...

Så langt har BD konkurrerert med HD DVD. Straks konkurrerer BD med SD. Til slutt konkurrerer BD med BD (altså hvilken BD-spiller er best ift pris mellom CE-produsentene).

Så jeg ser ikke helt den frykten om at prisen på BD skal flate ut nå.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    BD blir som LD hvis den ikke overtar for DVD. Det er så lenge til vi kan se at vi får heller ta det om noen år. Dette er kun på synsenivå nå. (men det var jo på synsenivå når blu-ray ble erklært som vinner for et år siden av trådstarter, altså feil i et helt år frem til det ble riktig...... )
    LD som format var ikke i nærheten av å kapre forbrukerne, slik BD kan. Trøkket med CE-selskaper og filmstudioer, og ikke minst markedsføringen og viljen til et nytt format er enormt mye større. Når de klarer å samle seg bak BD, så kommer de sagte men sikkert å fase ut DVD-formatet, akkurat slik de gjorde med VHS ift DVD

BD vil bli det nye folke-formatet. Det er jeg temmelig sikker på.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    Både når det gjelder BD og PS3, de to er vinnerne i fremtiden.
    Sammen så er de til dels vinnere, men ene og alene hadde de ikke kommet like langt. Klart at PS3 har vært viktig for BD således har BD vært litt viktig for PS3. Men når det gjelder spill så ligger xbox best ann med nintendo i hælene.(spillutvalg av kvalitet)

Det er vel ingen tvil om at PS3 hr gjort en god jobb for BD, både når det gjelder markedsføring og det å få spillere ut i de tusen hjem.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spekulere..

Ser at den utalelsen fra Universal nesten blir diskutert i biter til å bety at: vi støtter hd dvd, men vi kommer med blue ray. Sånn leste ikke jeg det. Skjønner ikke at Universal skal behøve å si eksklusiv hd dvd mer enn en gang? De sier de tvert i mot kommer med nye utgivelser på hd dvd. Er klar over at det i lys av Warners overgang kan bli vanskelig. Og at all presse har utropt blue ray som vinneren. Men jeg er ikke så fordømt sikker på at det er kun hd dvd fan boys som er skuffet over dette med tanke på pris på stue spillere i forhold til BD osv. Og går det ikke an å tenke seg at de ser et lys i tunnelen?Kanskje de har en strategi? For alt vi vet kan det være hemmlige samtaler mellom Toshiba og Sony for alt vi vet? Kanskje de finner et kompromiss sammen med Warner og de andre store i en overgangs fase? Vel, bare noen tanker...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk blekke i går fra elkjøp der de annonserer med HD-E1 til 1995,- med 5 filmer, venter vi en mnd kanskje dette synker til 1495,-? Da kjøper i allefall jeg den uansett om det er neden om og hjem igjen med HDDVD. For 1500kr for spiller med 5 filmer og masse filmer som blir solgt billig i hysteri så kan man få mye glede for pengene. Dessuten så trenger jeg en dvd spiller til også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man virkelig tror at HD-DVD kan berge skuta etter siste ukes hendelser så burde det vurderes medisinering mot vrangforestillinger.

Dette minner veldig mye om HD-DVD tilhengernes underlige argumentasjon om at HD-DVD var det klare valget for Warner Brothers om de skulle gå eksklusive. Det er en form for virkelighetsflukt som er litt underlig å observere.

Hverken Paramount eller Universal støtter HD-DVD fordi det er der hjertet hører hjemme. Dette dreier seg kun om -1- ting....PENGER. På en god andreplass kommer...PRESTISJE. Akkurat nå sitter Paramount og Universal og skuler på hverandre for den siste som blir sittende igjen som HD-DVD eksklusiv blir definitvt et latterligjøringsobjekt i media framover. At det er mest penger å hente i Blu-ray burde være selvsagt etter siste ukes krigstyper, samt at Blu-ray allerede har en formidabel kunde-base og et salg i stadig positiv utvikling.

Beslutninger om Universal skal fortsette sin HD-DVD eksklusivitet blir ikke tatt av feks Ken Graffeo. Den blir tatt høyere opp. GE har lenge hengt over skulderen til Universal i forhold til valget av HD format, så etter siste ukes begivenheter er det naturlig å tro at presset har økt betraktelig.

I det store og hele er det for mange rykter og hint til å avfeie at Universal og Paramount kommer til å i det minste gå format nøytrale i nærmeste framtid. Når Variety og Financial Times skriver artikler slik de har gjort så er det ikke fordi de har fått en e-post fra en pressetalsmann/kvinne fra et av studioene.

Formatkrigen er ferdig opp og avgjort. HD-DVD kommer til å dø ut som et levende format i løpet av de neste 6 månedene og i beste fall bli et nisjeprodukt på linje med Laserdisc. Det vi ser utspille seg i media nå er endgame der man forsøker å berge sin prestisje i markedet.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bitforbit
    Er det bransjen(produsenter og distribusjonsnettet) eller markedet(forbrukerne) som kommer til å styre den videre utviklingen. Hvis markedet ikke føler noen grunn til å bytte system og BD filmer ikke blir billigere enn DVD så blir vel ikke BD mainstream.
    Her tror jeg du undervurderer effekten av god markedsføring. Forbrukerne gjør som de blir fortalt ( satt litt på spissen). Se f.eks på begrepet HD-ready, som har fått godt fortfeste i befolkningen. HD som begrep betegner noe nytt og spennende. Når mannen i gata linker BD med HD, etter massiv markedsføring (fra bransjen), vil forbrukerne bevege seg mot det siste nye. Dette betinger selvfølgelig at prisene er akseptable og at tilgjengeligheten er god nok. Dette er også styrt av bransjen. I tillegg har bransjen også kontroll på DVD, det er ikke to motstridende krefter som BD/HD DVD, så jeg tror det blir som de vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RobertB:
    Det vi ser utspille seg i media nå er endgame der man forsøker å berge sin prestisje i markedet.
    Det kunne vel ikke sies bedre!
    Det er nok dette som nå skjer.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RobertB er absolutt inne på det. Siste ukens krigstyper i media har gjort ubotelig skade på HD DVD. Så mye redaksjonell omtale med "HD DVD er dødt" osv skader så mye at det ikke finnes et reklamebudsjett i verden som kan rette det opp igjen. BD har fått tilsvarende reklame i positiv retning at PR-folka i Sony går med en halvfeit'en alle mann.
    HD DVD var på ingen måte noe dårlig format og så absolutt en verdig kamphane, men nå har media 'bestemt' hvem som vinner og aktørene er nikkedukker. Filmselskapene som støtte HD DVD gjør det fordi de er programforpliktet, men nesa snur seg alltid etter pengene og markedet for HD DVD er i fritt fall.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Dette minner veldig mye om HD-DVD tilhengernes underlige argumentasjon om at HD-DVD var det klare valget for Warner Brothers om de skulle gå eksklusive. Det er en form for virkelighetsflukt som er litt underlig å observere.
    Ehhm.. Warner valgte Blu-Ray, gratulerer! Men det hadde vært greit om vi slipper den type etterpåklokskap som du nå hinter til: "Underlige argumentasjon". "Virkelighetsflukt". Hva er nå dette for noe tull da?

Slike generelle argumenter som du kommer med her blir for dumt. Det er helt riktig at Warner har valgt Blu-Ray, og det er helt riktig at HD DVD nå mest sansynlig er dødsdømt, men det blir allikevel helt feil å bruke det valget som Warner gjorde til noen fasit for hvor gode argumentene var for at de skulle gjøre det valget.. Ingen av oss vet hva som faktisk var utslagsgivende for at Warner valgte side, vi kan spekulere så mye vi vil, men med mindre vi sitter i møtene, så er det kun spekulasjoner vi kan komme med. Gode argumenter har det vært på begge sider, og det har vært gøy å delta i disse kranglene våre, men jeg synes det blir for dumt med slike "Se hva som skjedde, vi fikk rett, motstanderen hadde helt idiotiske argumenter. Ædda-bædda."

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Universal: We're staying with HD DVD

Jeg håper nå fortsatt på to format og at kombispillere blir standarden Heia HD DVD!
    Nå har vel både Para og Universal brukt ordet "current" i sine korte meldinger til pressen. Ikke et ord om at de ikke vil utgi på BD også. Warners plan er også å "currently" support HD DVD ut mai. Og alle rykten oppgir også februar som første mulige annonseringsdato for Universal pga kontrakten med HD DVD promo gruppen / Toshiba.

Det blir spennende å se hva forbrukerne velger ut måneden. Tviler på at HD DVD spillere vil bli noen bestselgere heretter.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LD som format var ikke i nærheten av å kapre forbrukerne, slik BD kan. Trøkket med CE-selskaper og filmstudioer, og ikke minst markedsføringen og viljen til et nytt format er enormt mye større. Når de klarer å samle seg bak BD, så kommer de sagte men sikkert å fase ut DVD-formatet, akkurat slik de gjorde med VHS ift DVD

BD er et snobbeformat, hele grunnen til at så mange produsenter har satset på BD har vært fordi det er "litt dyrere, for smakens skyld".

BD kommer nok til å få en grei andel(10-20%), men jeg har ingen tro på at de har noen interesse av å konkurrere med DVD. Det er mye mer penger i å beholde BD som et litt dyrere format, men som også gir bedre bilde og lyd. De som synes det er verdt å betale litt ekstra for bedre kvalitet gjør det, men det er altfor mange som er fornøyd med det de har. Hvorfor skal de da betale ekstra for noe de ikke føler de trenger?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    BD er et snobbeformat, hele grunnen til at så mange produsenter har satset på BD har vært fordi det er "litt dyrere, for smakens skyld".

BD kommer nok til å få en grei andel(10-20%), men jeg har ingen tro på at de har noen interesse av å konkurrere med DVD. Det er mye mer penger i å beholde BD som et litt dyrere format, men som også gir bedre bilde og lyd. De som synes det er verdt å betale litt ekstra for bedre kvalitet gjør det, men det er altfor mange som er fornøyd med det de har. Hvorfor skal de da betale ekstra for noe de ikke føler de trenger?
    Ingen i filmbransjen tror at hi def på disc (uansett format) vil kapre hele DVD markedet om noen få år. De mest optimistiske anslagene jeg har set er 35-40 prosent av markedet om 3-5 år. Men det ser ut til å være en konsensus om at skal man fortsette å selge film som et packaget media så må det gi en kvalitet ut over dagens DVD.

VOD/nedlasting er nevnt mye i de siste postingene i denne tråden, men bransjen selv tror ikke det vil ta av i noen stor grad de neste fem årene heller. Greit nok at det sikkert vil bli vanligere å laste ned filmer enn det er i dag, men sett i forhold til totalmarkedet vil det ikke utgjøre så mye. Og man forventer at VOD i første omgang vil ta fra SD delen av markedet - dvs DVD - ikke HD. Og VOD vil kanskje i enda større grad være en konkurrent til leie (og ikke eie) samt at alle former for streaming vil også konkurerer direkte med tradisjonell kringkasting.

Den siste faktoren er vel at man nå driver å ser på muligheten for å fylle opp flere av disse VOD greiene med annonser for å maksimere inntektene. Masse materiale vil trolig bli gratis mot at annonseavbruddene er hyppige - omtrent som på de værste tv-kanalene i dag. Og de værste nedlasterne på nettet er vant til å få lastet ned ting gratis - konkurrenten er piratkopiert materiale.

Og reklameavbrudd i filmen er ikke noe jeg etterlyser i min hjemmekino!

CES: Paid downloads a thing of the past - 1/8/2008 - Video Business

"JAN. 8 | FROM VARIETY: LAS VEGAS -- After years in which paid downloads saw little traction, Hollywood is focused on ad-supported streaming in 2008.
    Top showbiz execs at the Consumer Electronics Show here largely agreed on that point both in a panel sponsored by Variety and as reflected in the new initiatives they unveiled on Monday, the first official day of the Vegas tech confab.

Execs overseeing digital distribution for ABC Disney TV, Fox, Warner Bros. and Paramount joined Variety prexy-publisher Charlie Koones for the panel. Most of the talk about 2008 focused on high-quality on-demand streaming, from Paramount's Jackass 2.5 to Fox and NBC's Hulu.com to ABC's media player.

"People online want to watch for free, because they can get content for free via piracy," said Fox digital media prexy Dan Fawcett. "Downloading to own and keep on a PC seems to be losing out. People like to watch on an impulse.""

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AMEN

Side 567 av 653 FørsteFørste ... 67 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 563 564 565 566 567 568 569 570 571 577 587 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •