HD formatkrigen. - Side 566

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 566 av 653 FørsteFørste ... 66 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 562 563 564 565 566 567 568 569 570 576 586 596 606 616 626 636 646 ... SisteSiste
Viser resultater 11,301 til 11,320 av 13053
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Synes bluray folka her viser/har vist mer sympati ovenfor de/dere som nå brenner inne med veldig mye hd-dvd'er. Kan se for meg at det hadde vært annerledes hvis bluray hadde tapt..
    Er rene BD-tilhengere bedre mennesker, ihverfall mer sympatiske, enn rene HD DVD-tilhengere?

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja..

ja..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hva mener du?
    Jeg ser ikke noe poeng i å utheve enkeltpersoner eller enkeltinnlegg, men mange innlegg her inne er skremmende unyanserte. Jeg har ikke objektiv statistikk (finnes det, forresten? :-)) som tilsier at de fleste slike innlegg kommer fra BD-siden, men det er likevel det inntrykket jeg sitter med etter å ha fulgt tråden siden starten.

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å drive å rakke ned på hd-dvd folka er jo nærmest komisk og barnslig, vet ikke alderen på dem men man kan jo lure..

Skiller meg kanskje ut med å være en nybakt eier av hd-dvd spiller, kjøpt etter den siste tids nyheter! Fikk den billig og det finnes ennå mange gode titler å finne til den..får heller kjøpe BD når jeg får råd.

Ps. Noen som har hd-dvd'er til salgs?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD vs DVD er neste krig

Nå ser det ut for at BD vant krigen mot HD DVD men DVD er fortsatt kongen når det gjelder film i volum. For filmfrelste med stor skjerm og surroundanlegg er BD kult men for en "vanlig" forbruker er ikke kvalitetsløftet fra DVD til BD like stort og merkbart som fra VHS til DVD. Hvis ikke salget av BD filmer klarer å ta betydelige markedsandeler fra DVD markedet kan BD ende opp som Laserdisc, SACD, D-Theater og DVD Audio.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Marsellus
    20 til 1 er rimelig heftige greier. Ikke bare håper jeg at HD-DVD lider en hurtig død. Når den inntreffer så er det intet mindre enn en naturlig død. HD-DVD med sine kapasitetsbegrensninger ville aldri blitt noe mer enn en videreføring av DVD-teknologien, mens Blu-Ray virkelig representerer noe nytt og har et poensiale for videreutvikling. Nå bør alle aktører konsentrere seg om å utnytte dette potensiale istedet for å holde HD-DVD i respirator.

PULL THE PLUG AND LET THEM STOP SUFFERING!!!
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    SVS! man: Dette tenker jeg?
    Tragisk å skrive no sånn. Denne personen........, nei jeg gidder ikke engang:evil:
    Enig med Myagi her. Toskete skrevet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg ser ikke noe poeng i å utheve enkeltpersoner eller enkeltinnlegg, men mange innlegg her inne er skremmende unyanserte. Jeg har ikke objektiv statistikk (finnes det, forresten? :-) som tilsier at de fleste slike innlegg kommer fra BD-siden, men det er likevel det inntrykket jeg sitter med etter å ha fulgt tråden siden starten.
    Jeg skrev "hva mener du", fordi du nevnte meg.

Kan ikke si at det er unyansert å sitere kommentarer og uttalelser i bransjen, og hvilken retning dette bærer.

Og akkurat nå er det vel neppe unyansert å hevde at HD DVD er et døende format?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Opprinnelig skrevet av Marsellus
    20 til 1 er rimelig heftige greier. Ikke bare håper jeg at HD-DVD lider en hurtig død. Når den inntreffer så er det intet mindre enn en naturlig død. HD-DVD med sine kapasitetsbegrensninger ville aldri blitt noe mer enn en videreføring av DVD-teknologien, mens Blu-Ray virkelig representerer noe nytt og har et poensiale for videreutvikling. Nå bør alle aktører konsentrere seg om å utnytte dette potensiale istedet for å holde HD-DVD i respirator.

PULL THE PLUG AND LET THEM STOP SUFFERING!!! Enig med Myagi her. Toskete skrevet.
    Det ble nevnt mitt "nick" i kommentaren. Noe jeg lurte på hvorfor, da jeg ikke har skrevet sitatet...?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bitforbit
    Nå ser det ut for at BD vant krigen mot HD DVD men DVD er fortsatt kongen når det gjelder film i volum. For filmfrelste med stor skjerm og surroundanlegg er BD kult men for en "vanlig" forbruker er ikke kvalitetsløftet fra DVD til BD like stort og merkbart som fra VHS til DVD. Hvis ikke salget av BD filmer klarer å ta betydelige markedsandeler fra DVD markedet kan BD ende opp som Laserdisc, SACD, D-Theater og DVD Audio.
    Dette styrer bransjen veldig mye selv. Går de inn for det, får BD godt fortfeste i løpet av kort tid. Markedsføring og pris er vel de to største faktorene å så måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å se et engasjement i denne tråden, også fra HD-DVD supportere. Jeg står for det jeg har skrevet. Men for nyanseringens skyld;
    Det at alle aktørene nå fokuserer på High Definition er det som er mitt hovedpoeng. Disney hadde en enestående suksess med sin opplysningsturnee over noen måneder med å drive reklame for Blu-Ray parallelt med nøktern informasjon om fordelene med HD. Det er DETTE vi trenger nå; at filmstudioene forener seg om ETT FORMAT, som det nå er en aller tiders sjans for blir Blu-Ray, og tar opp kampen mot DVD slik at dette får gjennomslag hos massene.

Det at folk driver på og pusher brukte HD-DVD spillere på hverandre for en billig penge og maser om at "HD-DVD har ikke sluttet å fungere".....vel det hjelper ikke akkurat mot dette målet.

Men for all del; kom med argumentene for at det er smarte penger å satse på HD-DVD på dette tidspunktet. De savner jeg fra de siste dagers diskusjon. Bring `em on.

...og Mr Myagi; jeg har ingen tro på at HD-DVD metaforisk sett nå inntar en posisjon ala Karate Kid og gjør seg klar for et realt comeback. I`m sorry man. :-D

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rene BD-tilhengere bedre mennesker, ihverfall mer sympatiske, enn rene HD DVD-tilhengere?
    Det inntrykket jeg har fått av all diskusjonen som har pågått er at hvis HD-DVD hadde vunnet, så ville veldig mange HD tilhengere frydet seg mer enn hva jeg synes BD tilhengere gjør nå.

Som hovedsakelig BD tilhenger (men som har kjøpt 20-30 HD Eksklusive filmer) så føler jeg at BD tilhengere har valgt det formatet de likte best, ut ifra spesifikasjoner etc. Mens HD tilhengere i stor grad har fremstått mest som Sony-hatere, noe jeg ikke fatter.

Dette gjelder selvsagt ikke alle, men veldig mange av de som "skriker høyest" synes jeg har fremstått slik.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus
    Fint å se et engasjement i denne tråden, også fra HD-DVD supportere. Jeg står for det jeg har skrevet. Men for nyanseringens skyld;
    Det at alle aktørene nå fokuserer på High Definition er det som er mitt hovedpoeng. Disney hadde en enestående suksess med sin opplysningsturnee over noen måneder med å drive reklame for Blu-Ray parallelt med nøktern informasjon om fordelene med HD. Det er DETTE vi trenger nå; at filmstudioene forener seg om ETT FORMAT, som det nå er en aller tiders sjans for blir Blu-Ray, og tar opp kampen mot DVD slik at dette får gjennomslag hos massene.

Det at folk driver på og pusher brukte HD-DVD spillere på hverandre for en billig penge og maser om at "HD-DVD har ikke sluttet å fungere".....vel det hjelper ikke akkurat mot dette målet.

Men for all del; kom med argumentene for at det er smarte penger å satse på HD-DVD på dette tidspunktet. De savner jeg fra de siste dagers diskusjon. Bring `em on.

...og Mr Myagi; jeg har ingen tro på at HD-DVD metaforisk sett nå inntar en posisjon ala Karate Kid og gjør seg klar for et realt comeback. I`m sorry man. :-D
    Godt sagt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Dette styrer bransjen veldig mye selv. Går de inn for det, får BD godt fortfeste i løpet av kort tid. Markedsføring og pris er vel de to største faktorene å så måte.
    Er det bransjen(produsenter og distribusjonsnettet) eller markedet(forbrukerne) som kommer til å styre den videre utviklingen. Hvis markedet ikke føler noen grunn til å bytte system og BD filmer ikke blir billigere enn DVD så blir vel ikke BD mainstream.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Det inntrykket jeg har fått av all diskusjonen som har pågått er at hvis HD-DVD hadde vunnet, så ville veldig mange HD tilhengere frydet seg mer enn hva jeg synes BD tilhengere gjør nå.

Som hovedsakelig BD tilhenger (men som har kjøpt 20-30 HD Eksklusive filmer) så føler jeg at BD tilhengere har valgt det formatet de likte best, ut ifra spesifikasjoner etc. Mens HD tilhengere i stor grad har fremstått mest som Sony-hatere, noe jeg ikke fatter.

Dette gjelder selvsagt ikke alle, men veldig mange av de som "skriker høyest" synes jeg har fremstått slik.
    Nå har vel stengt tatt de som har skreket høyest her inne vært store tilhengere av BD.

Hadde HD DVD vunnet krigen, og HD DVD tilhengerene frydet seg her inne, så tror jeg det mer hadde vært fordi den harde kjernen av BD tilhengere fikk feil, ikke fordi formatet var "dårlig".

Men syntes uansett ikke BD gjengen har vært spesielt overfrydfulle. Det virker som det er en del som har fått panikk og selger sine ting, ser ingen grunn til å ikke "mobbe" dem litt. Jeg ser det slik som en del andre gjør, de slutter ikke å funke med det første, og det er mye godt utgitt på formatet.

Tok faktisk å bestilte min første BD film i fremfor for HD DVD i dag, føltes litt rart, men blir nok vant til det (det var "King of California").

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg skrev "hva mener du", fordi du nevnte meg.

Kan ikke si at det er unyansert å sitere kommentarer og uttalelser i bransjen, og hvilken retning dette bærer.

Og akkurat nå er det vel neppe unyansert å hevde at HD DVD er et døende format?
    Jeg har ikke nevnt deg i det hele tatt før jeg siterte "Hva mener du?"-posten din :-) Forøvrig er dine innlegg ikke til å skamme seg over i det hele tatt, kanskje tvert imot :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke nevnt deg i det hele tatt før jeg siterte "Hva mener du?"-posten din :-) Forøvrig er dine innlegg ikke til å skamme seg over i det hele tatt, kanskje tvert imot :-)
    Beklager så mye, Hellnoob . Det var MrMyagi som dro inn meg i en sammenheng jeg ikke skjønte, og ikke du.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg helt enig med MrMyagi, Helnoob, Da-ty@online og AndersT2 det er ingen grunn til å bruke den tonen som en del bruker nå.

Det er vanskelig å være en god taper, men det er like vanskelig å være en god vinner.

Det er en del nye debattanter som nå kaster seg på banen med gamle argumenter som de som har fulgt tråden er ferdig med. Det er litt trist og historieløst.

Jeg har fulgt tråden fra starten og jeg er overbevist om at det er såkalte blå som står/sto for et stort flertall av overtramp, men det er nok av eksempler på røde overtramp også. I stedet for å krangle om dette er det bare å sette seg ned å lese på nytt. Heldigvis er det værste moderert bort, men trenden vises nok uansett.

Selv hadde jeg ikke noe ønske om at HD DVD skulle vinne, jeg hadde mest tro på to konkurerende formater. Spesielt med situasjonen hvor filmselskapene var delt.

Det som er positivt nå er at det virker som alle filmselskapene vil gi ut på blu-ray i løpet av kort tid. Det som vil bli spørsmålet er hvordan det går med prisnivået nå, spesielt på filmer? Jeg frykter at blu-ray vil holde seg dyrt og vi får da et nytt lazerdisk format som blir kun for entusiaster (ikke så ille det heller, men hadde vært bedre med rimelig software).

Peace :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Og MrMyagi ble merkelig stille den siste timen :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Må si meg helt enig med MrMyagi, Helnoob, Da-ty@online og AndersT2 det er ingen grunn til å bruke den tonen som en del bruker nå.

Det er vanskelig å være en god taper, men det er like vanskelig å være en god vinner.

Det er en del nye debattanter som nå kaster seg på banen med gamle argumenter som de som har fulgt tråden er ferdig med. Det er litt trist og historieløst.

Jeg har fulgt tråden fra starten og jeg er overbevist om at det er såkalte blå som står/sto for et stort flertall av overtramp, men det er nok av eksempler på røde overtramp også. I stedet for å krangle om dette er det bare å sette seg ned å lese på nytt. Heldigvis er det værste moderert bort, men trenden vises nok uansett.

Selv hadde jeg ikke noe ønske om at HD DVD skulle vinne, jeg hadde mest tro på to konkurerende formater. Spesielt med situasjonen hvor filmselskapene var delt.

Det som er positivt nå er at det virker som alle filmselskapene vil gi ut på blu-ray i løpet av kort tid. Det som vil bli spørsmålet er hvordan det går med prisnivået nå, spesielt på filmer? Jeg frykter at blu-ray vil holde seg dyrt og vi får da et nytt lazerdisk format som blir kun for entusiaster (ikke så ille det heller, men hadde vært bedre med rimelig software).

Peace :cry:
    Ja, det virker som en del nye her inne på tråden er inspirert av visse andre forum. Men, stort sett synes jeg at samtlige av oss gamle hard-core BD-tilhengere ikke har tråkket over streken da Warner-saken ble kjent. Noe jubel og entusiasme må være lov.

Ei er jeg redd for prisene. Har man fulgt med, så ser du at prisene har sunket. Både på filmer og på HW. Filmene nærmer seg 200 kr i butikk, og godt under 200 kr på nettbutikk. Spillerne blir også rimeligere og rimeligere utover 2008. LD-filmer kostet vel 4-500 kr og vel så det.

Tror ikke man kan sammenligne med LD i det hele tatt. LD var i en annen tid, og det er en helt annen vilje hos selskapene for at BD skal lykkes som DVDs arvtager..
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Det hørtes jo veldig riktig ut. Hvilken moroklump var det som fant på dette?
    Animal House.

YouTube - Animal House - Bluto's Speech

Side 566 av 653 FørsteFørste ... 66 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 562 563 564 565 566 567 568 569 570 576 586 596 606 616 626 636 646 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •