HD formatkrigen. - Side 564

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 564 av 653 FørsteFørste ... 64 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 560 561 562 563 564 565 566 567 568 574 584 594 604 614 624 634 644 ... SisteSiste
Viser resultater 11,261 til 11,280 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Å si at folk ikke ser forskjell på High Def. film og DVD film er litt å ta i... Det kommer veldig mye ann på TVen. Min 32" Tatung i soverommet er så dvask at kun "HD-DVD" introen ser hinsides rått ut, mens på en Sony V3000 40" LCD eller Panasonic sine 10.000 kr. plasmaer eller fattern sin 507 Pioneer 50" begynner ting å virkelig ta av.
    Holdt på å miste puste da jeg så AV Shop sin projektor på Elektroworld 2006 eller når det var. Da var det kvalitet hele veien og det viste potensialet.

Må bare ha en skikkelig TV/projektor for å vise hva high def. går ut på.

For meg var forskjellen like stor som fra VHS til bedre DVD-spillere i 5000 kr. segmentet fra Denon...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Båndbredde vil på sin side begrense distribusjonen av HD-film over Internett en god stund til (jeg kjenner kun en liten håndfull mennesker som er villig til å kjøpe massive mengder med harddiskplass for å lagre HD-film)
    Jeg er ikke uenig i det.

Men - jeg tror SD nedlasting vil kunne være en veldig farlig konkurrent til HD-formatene. Dvs. ikke direkte til HD-formatene. De som kjøper HD-filmer vil nok ikke være interessert i SD-nedlasting. Men, jeg tror nedlasting kan ta store deler av DVD-markedet. Og de som går fra å kjøpe DVDer til å kjøpe eller "leie" nedlastet innhold, ikke vil være like interessert i å gå over til et diskbasert HD-format.

På samme måte som at folk mye heller vil laste ned mp3 enn å kjøpe SACD-plater, så tror jeg de vil foretrekke nedlasting/streaming av SD-film fremfor å kjøpe Blu-ray-plater.

Med kodemer som AVC og VC-1 vil man få et veldig godt resultat helt ned mot en drøy megabit/sekund, og en total filstørrelse under 1GB pr. film. Dette er så absolutt brukanes på de bredbåndsabonnementene som er i bruk i dag. Det er vel knapt nok mulig å få tak i abonnement med lavere hastighet enn 1Mbps i Norge i dag, i hvert fall.

Mulig det vil bli litt dårligere enn DVD-kvalitet, men i likhet med at folk aksepterer at mp3 er litt kjipere enn CD, så vil de nok akseptere kvalitetstap her også.

Forutsetningen må være at det blir dritenkelt å bruke. Noe á la apple TV, f.eks. iTunes-interfacet her er superenkelt, og andre download-to-own og VOD-bokser må få til noe som er like elegant.

En annen forutsetning er at selskapene bruker en kopibeskyttelse som er så lite restriktiv som mulig. Det har tatt musikkbransjen utrolig lang tid å skjønne at jo flere hindringer de legger i veien for kundene sine, jo færre kunder vil de få. Sannsynligvis vil filmbransjen gjør sitt ytterste for å gjenta hver eneste tabbe musikkbransjen har gjort de siste ti åra, og dette er etter min mening den aller, aller største hindringen for at nedlastingstjenester skal kunne lykkes.

Jeg antar at det vil ta bransjen minst 3-4 år å skjønne at jo mer penger de bruker på å sikre innholdet sitt, jo mer vil de tape på at folk ikke gidder å kjøpe det. Men når de først kommer igang med en fornuftig nedlastingstjeneste, så tror jeg dette kommer til ta over det aller meste av DVD-markedet på 1-2-3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    20 mbps holder lenge for 720p, som er bra nok for de fleste. De fleste kan få dette via adsl2+ i dag. VDSL2 er like rundt hjørnet fra minst en stor norsk levrandør. Fiber blir mer og mer vanlig. Båndbredde er vel i liten grad begrensende, og en ting som er sikkert er at ISP`ene vil tilrettelegge for disse tjenestene ettersom de kommer.
    lovelig streaming innebærer ikke nødvendigvis behov for lokal lagring.

Framtiden er VOD, ikke ..øøøh..DIH (disc i hylla)
    Vel, det er rimelig problemfritt for en enkelt mottaker å ta i mot 20 mbps. Å streame 20 mbps ut til mange kunder samtidig er en helt annen greie. Det vil ta mange år før vi er i nærheten til å ha båndbredde til at HD film streames til massene over nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    20 mbps holder lenge for 720p, som er bra nok for de fleste. De fleste kan få dette via adsl2+ i dag. VDSL2 er like rundt hjørnet fra minst en stor norsk levrandør. Fiber blir mer og mer vanlig. Båndbredde er vel i liten grad begrensende, og en ting som er sikkert er at ISP`ene vil tilrettelegge for disse tjenestene ettersom de kommer.
    lovelig streaming innebærer ikke nødvendigvis behov for lokal lagring.

Framtiden er VOD, ikke ..øøøh..DIH (disc i hylla)
    Er nok enig, men ser at dette ligger langt frem. Regn med 3-5 år før noen tilbyr dette i skikkelig skala (dvs VOD i HD format). Jeg tror ikke noe filmstudioer vil sitte på gjerdet og vente til dette er i orden. Husk også at Norge ligger langt fremme sammenlignet med resten av verden når det gjelder bredbånd. Så har vi i tillegg det faktum at slike tjenester normal først kommer til USA og deretter til Europe flere år senere.

/Øystein

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg er ikke uenig i det.

Men - jeg tror SD nedlasting vil kunne være en veldig farlig konkurrent til HD-formatene. Dvs. ikke direkte til HD-formatene. De som kjøper HD-filmer vil nok ikke være interessert i SD-nedlasting. Men, jeg tror nedlasting kan ta store deler av DVD-markedet. Og de som går fra å kjøpe DVDer til å kjøpe eller "leie" nedlastet innhold, ikke vil være like interessert i å gå over til et diskbasert HD-format.

På samme måte som at folk mye heller vil laste ned mp3 enn å kjøpe SACD-plater, så tror jeg de vil foretrekke nedlasting/streaming av SD-film fremfor å kjøpe Blu-ray-plater.

Med kodemer som AVC og VC-1 vil man få et veldig godt resultat helt ned mot en drøy megabit/sekund, og en total filstørrelse under 1GB pr. film. Dette er så absolutt brukanes på de bredbåndsabonnementene som er i bruk i dag. Det er vel knapt nok mulig å få tak i abonnement med lavere hastighet enn 1Mbps i Norge i dag, i hvert fall.

Mulig det vil bli litt dårligere enn DVD-kvalitet, men i likhet med at folk aksepterer at mp3 er litt kjipere enn CD, så vil de nok akseptere kvalitetstap her også.

Forutsetningen må være at det blir dritenkelt å bruke. Noe á la apple TV, f.eks. iTunes-interfacet her er superenkelt, og andre download-to-own og VOD-bokser må få til noe som er like elegant.

En annen forutsetning er at selskapene bruker en kopibeskyttelse som er så lite restriktiv som mulig. Det har tatt musikkbransjen utrolig lang tid å skjønne at jo flere hindringer de legger i veien for kundene sine, jo færre kunder vil de få. Sannsynligvis vil filmbransjen gjør sitt ytterste for å gjenta hver eneste tabbe musikkbransjen har gjort de siste ti åra, og dette er etter min mening den aller, aller største hindringen for at nedlastingstjenester skal kunne lykkes.

Jeg antar at det vil ta bransjen minst 3-4 år å skjønne at jo mer penger de bruker på å sikre innholdet sitt, jo mer vil de tape på at folk ikke gidder å kjøpe det. Men når de først kommer igang med en fornuftig nedlastingstjeneste, så tror jeg dette kommer til ta over det aller meste av DVD-markedet på 1-2-3.
    100 % enig!

Det folk nå er opptatt av er å putte DVD spillere i bilene sine slik at ungene holder fred i baksetet, de vil ha film på hytta, i båten, bobilen, mobilen og "i håret"

Bare se på youtube og lignende folk synes dette er helt fantastisk og er fornøyd med kvaliteten slik den er nå. Derfor har HD film solgt og distribuert på plate tapt, DVD vil bestå lenge og nedlastning kommer for fullt når komprimeringsalgoritmene blir enda bedre. Når filmselskapene innser at marginene fra DVD salget (som er tynne nok) fortsatt må finansiere HD produksjon og distribusjon, så kommer de til å legge det (slik som SACD og DVD-Audio).

MPEG 2 algoritmen er 20 år gammel nå? Og MPEG 4 må da være 10 år? Prosessorer for å enkode og dekode er "nesten gratis". Båndbredden på nettet bygges ut hele tiden og kapasiteten inn i de 1000 hjem øker også.

Mulig noen av oss vil ha problemer med "å slippe" taket i sølvplata, men da er det bare snakke om tid før nye generasjener har tatt over som ikke syns det er noe poeng i å ha en egen disk i hylla med filmen på. Se på musikkbransjen, de eneste som kjøper musikk på CD er 40 år og oppover. Ungdom har et naturlig forhold til "ikke fysiske" produkter og tjenester og ser ikke poenget med å eie en sølv skive.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warner bekrefter Twister HD DVD

Warner Unleashes 'Twister' Blu-ray, HD DVD Specs | High-Def Digest

Twister er visst fortsatt i rute til en utgivelse på HD DVD den 6. mai.

Dette kan bli den siste HD DVDen Warner gir ut, og hvis Universal og Paramount trekker seg, er det ganske god sannsynlighet for at dette vil bli den siste HD DVDen som gis ut også.

I så fall vil det bli en utrolig sjebnens ironi. Twister var nemlig den første filmen som ble gitt ut på standard DVD.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Filmer å glede seg til..
    Er vel egne emner for det.

Hadde vært interessant om Matrix kom på BD snart, nå som Warner blir eksklusive. Eller venter de fremdeles på utviklingen av BD? 300 vet jeg er gitt ut på begge formater, men synes det er en grusom film på alle måter. Er det gode filmen man kan få en reell sammenlikning på?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Er vel egne emner for det.

Hadde vært interessant om Matrix kom på BD snart, nå som Warner blir eksklusive. Eller venter de fremdeles på utviklingen av BD? 300 vet jeg er gitt ut på begge formater, men synes det er en grusom film på alle måter. Er det gode filmen man kan få en reell sammenlikning på?
    Warner sa nettopp at Batman Begins og Matrix var på tur, nå som BD hadde fått Profil 1.1, Tipper de er tilgjenglig før sommeren, kanskje til påsketider allerede.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig en mulig ende på denne tullete krigen. Nå prøver folk å selge unna sine HD-DVD avspillere, og salget av HD-DVD media kommer etter hvert til å dale. Noe som igjen vil føre til at filmselskapene som fortsatt støtter HD-DVD mer eller mindre vil bli tvunget over på BD.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Endelig en mulig ende på denne tullete krigen. Nå prøver folk å selge unna sine HD-DVD avspillere, og salget av HD-DVD media kommer etter hvert til å dale. Noe som igjen vil føre til at filmselskapene som fortsatt støtter HD-DVD mer eller mindre vil bli tvunget over på BD.
    Ser ikke poenget med å selge unna sånn så fort. HD dvdene funger jo fint selvom toshiba eller de andre bestemmer seg får å legge ned "prosjektet".
    Jeg vet at jeg kommer til å prøve å finne en Xe1 eller ep35 billig så fort prisene begynner å rase. I værste fall har jeg en veldig god dvd spiller

BluRay blir å komme til neste år for min del tenker jeg. Når de endelig klarer å bestemme seg for en profil.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    I så fall vil det bli en utrolig sjebnens ironi. Twister var nemlig den første filmen som ble gitt ut på standard DVD.
    Hehe, virkelig?! Isåfall litt av en skjebnens ironi, ja:-D
    Det er nok ingen tvil om at Blu-Ray har vunnet hi-def-krigen, men om HD DVD er dødt er nok en annen sak, blir spennende å se.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Warner sa nettopp at Batman Begins og Matrix var på tur, nå som BD hadde fått Profil 1.1, Tipper de er tilgjenglig før sommeren, kanskje til påsketider allerede.
    Når Batman kommer på BD blir DVD'n lagt i boden og ny reciever med støtte for HD lyd kommer inn. Mulig jeg kommer til å ha noen lefsete høyttalereelementer etter at Batmobilen har startet opp, dette blir moro

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Ser ikke poenget med å selge unna sånn så fort. HD dvdene funger jo fint selvom toshiba eller de andre bestemmer seg får å legge ned "prosjektet".
    Jeg vet at jeg kommer til å prøve å finne en Xe1 eller ep35 billig så fort prisene begynner å rase. I værste fall har jeg en veldig god dvd spiller

BluRay blir å komme til neste år for min del tenker jeg. Når de endelig klarer å bestemme seg for en profil.
    Når det er "såpass" vanskelig til å få folk til å kjøpe seg en HDM-spiller som fungerer, så skjønner jeg godt at de som har muligheten forsøker å kvitte seg med HD DVD. HD DVD kommer tross alt til å være dødt i løpet av året.

Vi entusiaster her inne kommer sikkert til å beholde våre Toshiba-spillere. I hvertfall jeg. Men til våren/ sommeren blir det en stand-alone spiller med Profile 2.0 fra Panasonic eller Sony
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Vi entusiaster her inne kommer sikkert til å beholde våre Toshiba-spillere. I hvertfall jeg. Men til våren/ sommeren blir det en stand-alone spiller med Profile 2.0 fra Panasonic eller Sony
    Enig med deg der. Bare for å få det på det tørre. 2.0 vil bli den siste profilen? Eller kan jeg risikere å sitte med en spiller som ikke kan spille filmplater med fancy funksjoner om noen år igjen?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg der. Bare for å få det på det tørre. 2.0 vil bli den siste profilen? Eller kan jeg risikere å sitte med en spiller som ikke kan spille filmplater med fancy funksjoner om noen år igjen?
    Det er vel ingen her inne som kan garantere at det ikke kommer flere profiler, men har man 2.0 så vil jo nye funksjoner kunne lastes som firmware. Akkurat som PS3 er i dag. Så akkurat det tror jeg ikke man trenger å bekymre seg for.

Video: Downloading content with Blu-ray interactive - Engadget
    Sjekk filmklippet angående PS3 og Profile 2.0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ja det ser ut som om det er HD-DVD skred på bruktmarkedet
    Jeg tok side igår, kjøpte meg en PS3.
    Bladerunner i HD var en flott opplevelse

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.0 er den siste profilen. 1.1 er egentlig "final", og er den profilen som er påkrevd for CE-firmaene. 2.0 er valgfritt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Universal HD DVD exclusivity contract has expired, sits non-renewed

Tviler på at kontakten blir fornyet, etter så mye trøkk Universal har hatt fra GE i 2007...

Posted Jan 10th 2008 12:39PM by Steven Kim
    Filed under: HDTV, Home Entertainment

More news from the format war today, and it isn't good for the red camp. Daily Variety has confirmed that Universal's agreement to stick with HD DVD has ended and has not been renewed. Additionally, Paramount has an escape clause in its contract that can be exercised following Warner's departure from the (now dwindling) HD DVD ranks. The article highlights various ongoing commitments both companies have to the format, but we've heard these kind of promises before from studios. It's feeling like a party where everyone leaves at once; nobody wants to be the first out the door, but everyone's looking in that direction.

Universal HD DVD exclusivity contract has expired, sits non-renewed - Engadget
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

More news from the format war today, and it isn't good for the red camp. Daily Variety has confirmed that Universal's agreement to stick with HD DVD has ended and has not been renewed. Additionally, Paramount has an escape clause in its contract that can be exercised following Warner's departure from the (now dwindling) HD DVD ranks. The article highlights various ongoing commitments both companies have to the format, but we've heard these kind of promises before from studios. It's feeling like a party where everyone leaves at once; nobody wants to be the first out the door, but everyone's looking in that direction

Universal HD DVD exclusivity contract has expired, sits non-renewed - Engadget

Side 564 av 653 FørsteFørste ... 64 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 560 561 562 563 564 565 566 567 568 574 584 594 604 614 624 634 644 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •