HD formatkrigen. - Side 561

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 561 av 653 FørsteFørste ... 61 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 557 558 559 560 561 562 563 564 565 571 581 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste
Viser resultater 11,201 til 11,220 av 13053
    Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Allright, men det var i hvertfall godt å høre at han har kredibilitet. Jeg hater hemmelighetsfulle folk på nettet som gir intrykk av, men aldri beviser at de sitter på troverdig informasjon.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

Well... we've had SOME confirmation this morning of the details of the Financial Times story from last night. While the studio isn't yet commenting, reliable industry sources are telling us that Paramount is indeed preparing to end their HD-DVD support and announce a return to the Blu-ray fold. Details are currently being finalized, and an announcement is expected as soon as they're complete. Paramount's first new Blu-rays will almost certainly include many of those titles that were cancelled last year, but that were already packaged and ready for shipping, so you could see them in stores very quickly once the studio announces.

Meanwhile, sources are telling us that Universal has also been talking with the BDA, and is looking to follow Paramount and Warner's lead as soon as possible.

Selv om de ikke har vært nøytrale under denne slutten av formatkrigen, så har The digital bits hatt gode insidere når de har annonsert "rykter". Så ,vi får se om det snart kommer noen gode offisielle nyheter vedrørende Paramount og Universal.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The suspense is killing me.

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Free Record Shop.....

Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Jeg gikk meg en tur ned i byen i går (Trondheim) og tenkte jeg skulle ta turen innom Free Record Shop for å se om de hadde fått noen spennende HD titler til en rimelig penge. Det hadde de jo ikke da alle filmene der, uansett format, kostet 300-350kr. Håpløst!
    He, he, det overrasker meg ikke....

Husker da de etablerte seg i Norge. De mente da at prisene på
    CD´er, spill og DVD´er var altfor rimelig i Norge og at de skulle
    bidra til å få prisene _OPPOVER_ !
    Ikke den lureste meldingen ifra noen som prøver å etablere seg,
    men jeg ser de har klart det, så det er vel nok av penger iblandt
    folk, samt folk som ikke bryr seg.

Jeg for min del kjøper ikke noe i sjappene deres ihvertfall..... har vært
    innom jevnlig (de har en sjappe på mitt lokale kjøpesenter.) for å sjekke
    om de har "justert prispolitikken sin".
    Det ender med at jeg hoderystende, samt smilende, går derifra når jeg ser prisene deres.

Mvh Smiley :-)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.digitalbits.com/#mytwocents

"We remain convinced that both Paramount and Universal are moving towards announcing Blu-ray Disc support soon, and we have real reason for that belief, not the least of which is that our sources in this situation are second to none - a fact which should be readily obvious by now. Announcements could happen tomorrow, they could happen next week, they could happen next month. We'd be surprised if it took longer than a month or two. We're hearing that Universal may not announce until February at the earliest, as we're given to understand that their contract period with the HD-DVD camp expires at the end of January. So everyone needs to just take a deep breath and relax. We know that's hard, given how fast things have been moving this past week. Rest assured, Paramount and Universal are going Blu, but sorting out all the legal details and organizing the logistics takes time. The Warner move was apparently well planned, but Paramount and Universal have only just started that process. They may or may not continue releasing HD-DVDs for a time - we'll have to wait and see. But retailers are now seriously pressuring these studios to go Blu, and we'd be surprised if many mainstream stores still have HD-DVD hardware and software on their shelves come next Christmas. I suspect that Paramount especially wants to be able to announce a few actual titles when they announce their Blu-ray support, and it takes time to get all that ready. Keep in mind that things have been extremely chaotic within the home video industry this week. So everyone just take a deep breath and try to calm down, while we wait for things to play out."

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age er nettopp oppdatert:
    ...So everyone needs to just take a deep breath and relax. We know that's hard, given how fast things have been moving this past week. Rest assured, Paramount and Universal are going Blu, but sorting out all the legal details and organizing the logistics takes time. The Warner move was apparently well planned, but Paramount and Universal have only just started that process. They may or may not continue releasing HD-DVDs for a time - we'll have to wait and see. But retailers are now seriously pressuring these studios to go Blu, and we'd be surprised if many mainstream stores still have HD-DVD hardware and software on their shelves come next Christmas....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    http://www.digitalbits.com/#mytwocents
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Tror vi fikk fram linken :-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi fikk fram linken :-D
    Sorry, du fikk postet den mens jeg skrev den ser det ut til, Dobbeltposten (som jeg fjernet) skyldes at det til tider går ekstremt treiiigt på dette forumet nå.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Normalt ville jeg festet stor lit til det han sier, men tre ulike Blu-ray insidere motsier ham på det med at Fox holdt på å gå over til HD DVD, så jeg vet neimen ikke hva jeg skal tro om denne siste uttalelsen.
    Sitter med en følelse av at kildene til mange av AVS gutta er å finne i HD DVD leieren. Dermed blir det lett en dreining av informasjonen i den retningen.

Det er godt mulig at det er omfattende kronasje med i bildet for å få Warner blu. Men hvorfor skulle FOX bytte til HD DVD uten regional koding, ekstra kopisikring, etc. Det finner jeg lite trolig.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Amazon. Har alltid ventet min 14 dager før den er i postkassa. At filmen koster kanskje 50-60 kr mer her enn i USA, så skal jeg ærgre meg over soneinndelingen. Hva får en for 60 kr. En boks snus
    Selvsagt Har brukt dem før og når det står estimated delivery time 14-21 days, så kan du ta deg f på at det går 21 dager også :P

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med en følelse av at kildene til mange av AVS gutta er å finne i HD DVD leieren. Dermed blir det lett en dreining av informasjonen i den retningen.

Det er godt mulig at det er omfattende kronasje med i bildet for å få Warner blu. Men hvorfor skulle FOX bytte til HD DVD uten regional koding, ekstra kopisikring, etc. Det finner jeg lite trolig.
    Det er det jeg finner ekstremt usansynlig selv. Vi får se når Fox-insideren kommer på Blu-ray.com.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dette høres ut som en relativt plausibel forklaring:
    Sitat Opprinnelig postet av Brian-W@HTF
    I've received second hand information from someone who met with a studio head recently about the whole WB side change. I wasn't there, so I can't verify it, so take it with a grain of salt -

Essentially no money changed hands. The switch was apparently due to the following:

1) Sony, Fox, Disney were not even considering changing sides, regardless of 'payouts' being discussed;

2) All the studios, especially a couple were putting pressure on WB to make a choice to help end the stale mate so everyone (studios) could benefit;

3) The revenue from the BD sales far outweighed the HD-DVD sales for WB contrary to sales charts;

4) BD is seen as the revolutionary format with HD being seen as just an evolution with a shorter lifespan in the eyes of the BD studios;

5) consumers aren't buying into either format due to confusion;

6) the big one I'm told, because of #5, DVD sales as a result of #5 PLUS the recent 6 month trend of video games eating into DVD sales (and growing game sales, declining DVD sales) contributed to the decision to establish one format that consumers could graduate into rather than leave the studio with declining DVD sales, and no big next-gen (BD, HD) sales because of the consumer confusion and statemate of 'which one will win'.
    Breaking News!! Warner is soon to be Blu-Ray Exclusive! - Page 29 - Home Theater Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CES: All Quiet on the Universal Front | High-Def Digest

"Amidst mounting speculation that it is soon to shift alliances, Universal Studios has confirmed that it will not be making any new HD DVD title announcements at this year's CES."

"Paramount similarly declined to make any new title announcements at CES"

Tyder ikke akkurat på fortsatt HD DVD støtte spør du meg.

Vel, siden man ikke kan forvente redelige svar fra deg, så er ikke du den første jeg ville spurt

For meg virker det rett og slett som om de er i tenkeboksen, og at de avventer utspill fra Toshiba.

Jeg vil for øvrig ta det for gitt at Toshiba har spurt pent om ikke Paramount og Universal kan være så snille og ha bittelitte grann is i magen, og ikke ta noen beslutninger om formatstøtte nå med en gang. Men heller la Toshiba få en uke eller to på seg til å komme opp med en skikkelig plan om veien videre.

Husk at Universal har ikke planlagt mer enn en utgivelse 5. februar og 3 den 11. mars. Paramount/Dreamworks har planlagt utgivelser 26. februar, 4. og 11. mars (Star Trek TOS sesong 2 har allerede blitt utsatt). De har ikke bråhast med å erklære at de skifter side. Men jeg vil ikke bli overrasket om Paramount i det minste begynner å forhøre seg om muligheten for å ha en BD-versjon av Beowulf og Bee Movie klar til lansering hhv. 26/2 og 11/3. Det betyr ikke nødvendigvis at de kommer til å gå over til BD, men rett og slett at de ønsker å være klare i tilfelle det er det som blir konklusjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er nevnt, men leste i Dagbladet at Paramount har en klausul med HD DVD, som sier at de kan bryte den dersom Warner Bros gikk til BD. Da kan Transformers snart bli utgitt på BD dersom Paramount velger BD.

Noen formening om når Paramoung og Universel vil ta en avgjørelse? 1 uke? 1 mnd.. eller enda lengere?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

For meg virker det rett og slett som om de er i tenkeboksen, og at de avventer utspill fra Toshiba.
    Optimistisk til det siste?

Dagens runder på nett og fora ser ut til å kunne oppsummeres på følgende måte:

1. Paramount har allerede tatt i bruk smutthullet i 18 måneders kontrakten med Tosh og vil annonsere BD utgivelser igjen 7-14 dager etter Warners annonsering. Datoen 10.01.08 er også kastet ut.

2. Universals kontrakt med HD DVD varer ut januar 2008. Man forventer derfor ikke noen endringer derfra før tidligst i februar.

Det blir uansett artig å følge innspurten i formatkrigen!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba har absolutt intet med dette å gjøre, her er det filmstudioene som bestemmer. Presidenten for Toshiba snudde jo på flyplassen i Vegas og dro seg kjapt hjem til Japan med halen mellom beina. Slaget er tapt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optimistisk til det siste?
    Overhodet ikke. Jeg prøver, som jeg har gjort gjennom hele denne tråden, å være så realistisk som mulig.

Jeg tar det for gitt at Universal og Paramount har konkludert med at dette er game over for HD DVD, og at de allerede har begynt å planlegge en overgang til Blu-ray.

Jeg tar det også for gitt at så lenge Toshiba ikke har innrømmet nederlaget ennå, så betyr det at de er travelt opptatt med å prøve å utarbeide en strategi for veien videre.

Uansett hva denne strategien er, så er det rimelig opplagt at den vil være fullstendig avhengig av at både Paramount og Universal fortsetter å støtte HD DVD - aller helst eksklusivt.

Det betyr også at det er særdeles viktig for Toshiba at verken Paramount eller Universal sier noe sånt som "Ja, nå er det over for HD DVD, og vi vil produsere Blu-ray så fort som mulig" til pressen. Derfor er det bare rett og rimelig å anta at de har vært i kontakt med begge selskapene og ber dem avvente noen slike kunngjøringer før de har hørt hva Toshiba kommer frem til.

Hva er det med dette du synes høres urealistisk ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Vet ikke om det er nevnt, men leste i Dagbladet at Paramount har en klausul med HD DVD, som sier at de kan bryte den dersom Warner Bros gikk til BD.
    Mnja, det har blitt nevnt, men ikke mer enn 20-30 ganger på de siste 50 meldingene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Overhodet ikke. Jeg prøver, som jeg har gjort gjennom hele denne tråden, å være så realistisk som mulig.

Jeg tar det for gitt at Universal og Paramount har konkludert med at dette er game over for HD DVD, og at de allerede har begynt å planlegge en overgang til Blu-ray.

Jeg tar det også for gitt at så lenge Toshiba ikke har innrømmet nederlaget ennå, så betyr det at de er travelt opptatt med å prøve å utarbeide en strategi for veien videre.

Uansett hva denne strategien er, så er det rimelig opplagt at den vil være fullstendig avhengig av at både Paramount og Universal fortsetter å støtte HD DVD - aller helst eksklusivt.

Det betyr også at det er særdeles viktig for Toshiba at verken Paramount eller Universal sier noe sånt som "Ja, nå er det over for HD DVD, og vi vil produsere Blu-ray så fort som mulig" til pressen. Derfor er det bare rett og rimelig å anta at de har vært i kontakt med begge selskapene og ber dem avvente noen slike kunngjøringer før de har hørt hva Toshiba kommer frem til.

Hva er det med dette du synes høres urealistisk ut?
    Jeg synes du har en fornuftig holdning til dette og jeg er helt sikker på at Toshiba får tid til å tenke og ha forhandliger med sine partnere før noe blir offentliggjort. Det er garantert med i den eksisterende avtalen. Det er sikkert grunnen til at Tosh pr. dato ikke sier noe som helst fordi de vet hva slags tidshorisont de har på seg.
    Stølen

Side 561 av 653 FørsteFørste ... 61 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 557 558 559 560 561 562 563 564 565 571 581 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •