HD formatkrigen. - Side 560

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 560 av 653 FørsteFørste ... 60 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 556 557 558 559 560 561 562 563 564 570 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste
Viser resultater 11,181 til 11,200 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Ikke helt over likevel?

Breaking News!! Warner is soon to be Blu-Ray Exclusive! - Page 28 - Home Theater Forum

Litt usikker på hvordan dette kan tolkes...
    Tja, det hele avhenger egentlig veldig av hvor mye Toshiba er villig til å bruke på å klore seg fast.

Det blir ikke flere filmer tilgjengelig på Blu-ray av Warner's avgjørelse, så dersom Toshiba klarer å holde på Paramount og Universal, så kan de fortsatt tvinge frem en situasjon der markedet blir fullstendig delt. BD har allikevel såpass god studiostøtte at det er helt greit å kjøpe seg en BD-spiller, og så kjøpe Paramount og Universals filmer på DVD. Men de som vil ha alle filmer i HD må altså fortsatt kjøpe begge typer spillere (eller kombispillere).

Men det vil ikke lenger være spesielt interessant å kun kjøpe HD DVD-spiller, så det vil nok kun være eksisterende Blu-ray-eiere som kjøper HD DVD i fremtiden, dersom de velger denne strategien.

Jeg har hele tiden trodd at Toshibas primærstrategi har vært basert på at de mener HD DVD vil være vesentlig billigere å produsere i store volum (minst 10-20x dagens filmsalg) enn Blu-ray, samt at det vil være lettere (og ikke minst billigere) å fase ut DVD med HD DVD enn med Blu-ray. I så fall er det svært viktig for å Toshiba å være med i gamet lenge nok til at produksjonsvolumene blir store nok til å demonstrere HD DVDs fordeler.

Jeg vil tro at dette ligger minst to år frem i tid, og nå ser jeg det ikke som veldig sannsynlig at HD DVD vil klare å holde seg flytende helt dit. Men, hvis Toshiba er villig til å bruke penger på å prøve, så må de jo gjerne gjøre det.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Why is Paramount displeased with Toshiba?

Sitat: They are unhappy because certain things that Toshiba promised Pramount when they signed their exclusivity arrangement never came to pass, the major one being WB moving to HD DVD exclusively by the end of Q1 2008.

Nå er jo ikke slutten av Q1 av 2008 her enda, mye kan skje

(Du skjønte det var en spøk? )

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Det var imidlertid noe annet også jeg la merke til ved HD hylla. Vet ikke om det er et utspekulert forsøk fra HD DVD-sjeler på å øke disksalget, eller om det bare er en som har gått på en smell Resultatet er i hvertfall noe komisk og bidrar jo ikke akkurat til å minske forvirringen rundt formatene.
    Hadde de plassmangel?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Oooh første gang jeg har funnet artige HD nyheter først på Dabladet...

Xbox 360 kan få Blu-ray - Dagbladet.no - spill

Microsoft vil vurdere å tilby et Blu-ray drev til Xbox 360 hvis forbrukerne ønsker det :-D
    Det er jo ingen ny nyhet det. MS sa vel de rundt sommertider i fjor, at de mest sannsynlig kom til å komme med BD drev hvis markedet ville det og BD vant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jøss!

Jeg trodde SF allerede var BD-eksklusive, jeg.
    SF har vært BD-eksklusive via agenturet på Fox.

For egne filmer – som de selv eier rettigheter til – sa de i desember at de støttet begge formater, HD DVD og BD.

Nå i dag sier det at de dropper HD DVD, og støtter bare BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har lest med et smil den voldsomme seiersgleden som BD gjengen har.Det må være ensomt og fortsette diskusjonen som om den ikke var avgjort? Etter det jeg ser så er det stort sett ingen av HDDVD gjengen som svarer og derfor har denne siden ingen verdi for de fleste av oss bortsett fra de som fremdeles må feire.Når rusen har gitt seg så foreslår jeg at rekordtråden legges ned,slik at vi kan begynne å diskutere hva BD må forbedre teknisk(lyd) og utvalg av film o.s.v
    NB! Jeg tror det er smart å vente med dødsdommen til Tosh har sagt sitt.
    Selskapene som støtter formatet er så store og seriøse så noe vil de sikkert finne på.Jeg tror ikke at de legger seg ned og dør imorgen!
    Stølen
    Synes tråden skal fortsette, helt klart. Så lenge ting er uavklart med de to andre storstudioene som er røde, og så lenge HD DVD eksisterer, er det jo en «krig». Dette er jo moro, eller hva karer?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy

For egne filmer – som de selv eier rettigheter til – sa de i desember at de støttet begge formater, HD DVD og BD.

Aha! Sånn det var, ja.

Kunne de i teorien gitt ut alle ikke-Fox-titler på HD DVD, dersom de hadde hatt lyst til det? Overvekten av studioene de har distribusjonsavtale med ser jo ut til å være rene BD-studioer (I hvert fall nå som New Line er helblå).

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det skal litt til for å knekke HD DVD så fort som enkelte nå hevder, når det kommer titler som dette:

Indie Comedy 'The Ten' Headed to HD DVD | High-Def Digest

The Ten' barely rated a theatrical release this past August, eventually earning less than $1 million at the domestic box office.

Sorry. Måtte bare...

Dette derimot var mer spennede:
    Warner: Profile 1.1 Blu-ray Titles Coming Soon | High-Def Digest

Two titles specifically cited by Tsujishara as being prepped for Blu-ray release were 'Batman Begins,' and the blockbuster 'Matrix' trilogy, although he stopped short of naming actual street dates.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Aha! Sånn det var, ja.

Kunne de i teorien gitt ut alle ikke-Fox-titler på HD DVD, dersom de hadde hatt lyst til det? Overvekten av studioene de har distribusjonsavtale med ser jo ut til å være rene BD-studioer (I hvert fall nå som New Line er helblå).
    Sistnevnte stemmer, det er BD-studioer de har avtaler med.

Nei, de bestemmer ikke over Fox-titlene. Her distribuerer de bare. Fox har egen avdeling i Norden (Stockholm) og ville aldri godtatt HD DVD-utgivelser, det kan jeg love deg.

Denne nyheten er relevant for egne titler de kontrollerer, som Arn, og på sikt f.eks. Veiviseren, Varg Veum etc.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Ikke helt over likevel?

Breaking News!! Warner is soon to be Blu-Ray Exclusive! - Page 28 - Home Theater Forum

Litt usikker på hvordan dette kan tolkes...
    Glem FUD'en! Financial Times har _ikke_ demantert sin artikkel sist jeg sjekket. Dette til tross for Paramounts "current plan" om å støtte HD DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Tosh er helt uinteressante Stølen. Vi venter på annonseringer fra Paramount og Universal nå.
    Det var Tosh som skulle brukes til bokstøtte ikke filmselskapene.Det var det jeg kommenterte dersom du leser hele.
    Stølen

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy

Jeg vil ha Arn - Tempelridderen på BD (den er vel SF?). Rop ut om/når du vet om denne kommer på BD samtidig som DVD-en. Det hadde vært gøy.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem FUD'en! Financial Times har _ikke_ demantert sin artikkel sist jeg sjekket. Dette til tross for Paramounts "current plan" om å støtte HD DVD.
    Hvem er egentlig denne Ronald J Epstein? Er han Blu-ray og HD DVD-insider? I tillegg til en enorm Apple-reklame, står det han er medeier av et Hi-fi forum i signaturen hans. Hvorfor skulle han ha kjenskap til hvordan filmselskapene opererer?

Han visste hvordan Sony, Warner og Fox-avtalene foregikk før Warner-switchen, og nå vet han ydeligvis også hva Universal og Paramount vil gjøre videre? Jeg har mine tvil om denne karen.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen bilder fra den utrolige lekre/påkostede standen til BDA på CES:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Hvem er egentlig denne Ronald J Epstein? Er han Blu-ray og HD DVD-insider? I tillegg til en enorm Apple-reklame, står det han er medeier av et Hi-fi forum i signaturen hans. Hvorfor skulle han ha kjenskap til hvordan filmselskapene opererer?

Han visste hvordan Sony, Warner og Fox-avtalene foregikk før Warner-switchen, og nå vet han ydeligvis også hva Universal og Paramount vil gjøre videre? Jeg har mine tvil om denne karen.
    Det han skrev sist er:
    "As I stated, in regards to Universal, Paramount and Dreamworks --
    you may be surprised!

I think too many people are jumping to conclusions that while
    obvious, may not necessarily be correct.

As far as we are concerned, there is still a format war here despite
    the fact some people think they hear the fat lady singing."

Ligger det noen "bomber" her slik det antydes? Vel, ser vel bare tre muligheter her:

* De fortsetter som før med HD DVD only

* Det annonserer ugivelser på BD (hvorvdt det er eksklusivt eller ikke betyr ikke noe)

* De skraper HD fra plate og begynner eksklusivt med VOD (MS rules)

Jeg personlig tror mer på ryktene om at de nå forhandler med BDA/Sony, men skulle de stae fortsette som HD DVD only så vil det forsåvidt ikke være noen betydelig overraskelse gitt de summene som tydelighvis kan brukes på å kjøpe eksklusiv støtte for tiden. Men jeg tror ikke at det vil funke for HD DVD som format, så det vil være bortkastet. Men det er jo vanlig å gå ned med flagget til topps...

(Det eneste som vil forbause meg er at Disney og FOX bytter til HD DVD!)

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Hva tror du lønner seg?

A) Straks gå over fra ett marginalt HD-format til et annet marginalt HD-format med litt mere salg. Og gjøre det uten betaling.

B) Fortsette å gi ut på et marginalt HD-format og få godt betalt for det. Vente med å skifte side til man får enda mere betalt for det og så satse på å selge HD-titlene en gang til.
    Nå er du vell litt enkel.
    Det er altså bare disse to alternativene som du har beskrevet som er aktuelle?
    Det er ikke sikkert at det er så mye penger å hente ved å vente, de blir liksom mye mindre verdt å bare kunne selge de 10-15 siste prosent andelene.
    Det vell bli lite tilsig av solgte HD DVD spillere kontra BD spillere med de overskriftene vi blir foret med om dagen. Det vil innebære at markedandelen til de siste filmstudioene på HD blir mindre,trorikke det blir ikke like interessant å kjøpe disse andelene over til BD siden som det eventuelt har vært å få tak i Warner på sin side.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hadde den nettbutikken hatt et meny og søkesystem hvor i alle fall ideen hadde vært at det skulle virke, hadde jeg kanskje brukt dem. Makan til krøkkete greier skal man lete lenge etter. Jeg går stort sett etter pris på nettbutikker, men enkelte lager så dumme butikkløsninger at jeg ikke gidder.
    Nå har endelig DVDstrax utbedret nettbutikken i forhold til sone 2 filmer ved å lage egen banner for BD filmer sone 2.
    Du har fremdeles ikke mulighet til å sortere etter forskjellige kriterier
    Nå er det i alle fall enklere å finne BD filmer i den sonen en ønsker. Flere her har sendt dem e-poster med beskjed om at de bør utbedre dett og det ser ut til å ha hjulpet, bra.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CES: All Quiet on the Universal Front | High-Def Digest

"Amidst mounting speculation that it is soon to shift alliances, Universal Studios has confirmed that it will not be making any new HD DVD title announcements at this year's CES."

"Paramount similarly declined to make any new title announcements at CES"

Tyder ikke akkurat på fortsatt HD DVD støtte spør du meg.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Han er en av mennene bak Home Theater Forum, et av de eldste og mest respekterte AV-forum på nettet. De har holdt en meget proff tone gjennom hele HD-krigen, og har slått hardt ned på ethvert tilløp til krangling og usakligheter.

HTF arrangerer stadig Q&A sessions med ymse insidere og bransjefolk, og jeg vil tro han kjenner mer enn nok innflytelsesrike folk i bransjen til å kunne uttale seg.

Han har vel sagt at han før foretrakk HD DVD, men sa i sammenheng med annonseringen til Warner at han nå støtter Blu-ray og en slutt på krigen.

Normalt ville jeg festet stor lit til det han sier, men tre ulike Blu-ray insidere motsier ham på det med at Fox holdt på å gå over til HD DVD, så jeg vet neimen ikke hva jeg skal tro om denne siste uttalelsen.

Side 560 av 653 FørsteFørste ... 60 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 556 557 558 559 560 561 562 563 564 570 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •