HD formatkrigen. - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 653 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 556 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 13053
    Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At filmindustrien har lyst til å beskytte invisteringene sine er noe all bør skjønne.
    Når Universal etter rykter har svidd av nesten 225millioner dollar på Evan Almighty kan en glatt forstå at de ikke har lyst til å la en kineser stikke av med HD DVD pro*****n.

NBC Universal calls for White House piracy role

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    At filmindustrien har lyst til å beskytte invisteringene sine er noe all bør skjønne.
    Når Universal etter rykter har svidd av nesten 225millioner dollar på Evan Almighty kan en glatt forstå at de ikke har lyst til å la en kineser stikke av med HD DVD pro*****n.

NBC Universal calls for White House piracy role
    Selvsagt skjønner vi det.

Men filmselskapene skjønner åpenbart ikke at forbrukerene vil ha mulighet til å bruke filmen de har kjøpt på en lovlig måte, altså kopiere til harddisk eller ny disk for ikke å skade originalen.

Jeg har aldri lastet ned ulovlig film eller lagt ut mine filmer til nedlasting, så ingen skal komme å presse på meg som lovlig bruker noe sperrer så jeg ikke kan ta sikkerhetskopi, som jeg ofte gjør pga. små barn og uforsiktig bruk! :???:

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Tilbake til BD+, om dette er en kryptering som skal kunne fungere uten internett oppkobling så vil det si at enten spilleren eller disken har en nøkkelen. I prinsippet er det da bare spørsmål om tid før den blir brutt siden den da ikke kan være dynamisk. Hadde det vært en internet oppkobling som sa ifra om disken var godkjent for avspilling dvs at spilleren mottok en unik nøkkel pr disk for avspilling tror jeg piratene hadde slitt. Tror selv Sony innser at det er galskap å lansere BD med et slikt system men man vet aldri hva den gjengen der finner på.
    BD+ fungerer ilag med spilleren. Det finnes et lite program på hver disc, med sin egen nøkkel, som utføres når filmen avspilles. For å sikre at programmet ikke blir "lurt" til å fungere på en maskin den ikke er godkjent å fungere på, så er programmet nødt til å avgi en fullstendig "checksum" for å kontrollere at avspillerprogrammet ikke er endret.. Dersom avspillerprogrammet er tuklet med, så skal vistnok BD+ systemet ha mulighet til å legge inn et nytt system som "fjerner" denne tuklingen.. Skal bli spennende å se hvordan dette vil fungere i praksis..

Spørsmålet er om det blir mulig å "lure" BD+ programmet til å gi ut informasjon om platen uten at det er det reelle avspillerprogrammet som brukes..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    BD+ fungerer ilag med spilleren. Det finnes et lite program på hver disc, med sin egen nøkkel, som utføres når filmen avspilles. For å sikre at programmet ikke blir "lurt" til å fungere på en maskin den ikke er godkjent å fungere på, så er programmet nødt til å avgi en fullstendig "checksum" for å kontrollere at avspillerprogrammet ikke er endret.. Dersom avspillerprogrammet er tuklet med, så skal vistnok BD+ systemet ha mulighet til å legge inn et nytt system som "fjerner" denne tuklingen.. Skal bli spennende å se hvordan dette vil fungere i praksis..

Spørsmålet er om det blir mulig å "lure" BD+ programmet til å gi ut informasjon om platen uten at det er det reelle avspillerprogrammet som brukes..
    Ok, men slik du skriver virker det mere som at BD+ sjekker at avspilleren, altså blu-ray spilleren, er ok og ikke om selve platen er kopiert eller ikke?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Ok, men slik du skriver virker det mere som at BD+ sjekker at avspilleren, altså blu-ray spilleren, er ok og ikke om selve platen er kopiert eller ikke?
    Det er korrekt.. Og jeg regner med at det finnes systemer i BD beskyttelsen som også gjør det vanskelig å lage bit-for-bit kopier av platen, slik at programmet også kan finne ut om det blir kjørt fra en kopiert plate.. Altså er det mest sansynlig umulig å lage en kopi av en BD+ plate, og så spille den av i en standard BD-spiller.. Det er vel dette de prøver å fikse.. Uansett, det å spille av en kopiert plate er vel uansett et minimalt problem, det er vel de som ripper for så å legge ut på nettet de er ute etter å ta..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvfølgelig dumt av Sony ( de er ikke alene riktignok ) å gå på den ene blemma etter den andre.
    bærbare enheter eller
    Men, det er ikke meg imot å få mange filmer tilgjengelig i bra kvalitet på bekostning av muligheten for å kopiere dem.

Det er ingenting som hindrer forbrukeren å spille av filmene på bærbare enheter eller HTPC så lenge filmen ikke er kopiert eller avpilleren ( hardware eller software ) er tuklet med.

Det er ikke kommet noen ofisielle meldinger om at man ikke kan gjøre det, bare ønsketenkninger fra HD DVD fanboys eller nervøse amatør hackere på Doom9 og liknende steder.

At det vil komme endringer også på HD DVD er jeg rimelig sikker på, hvis ikke er de i hvertfall ferdig.
    Universal er ikke ett selskap som applauderer piratkopiering av sine filmer.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    At det vil komme endringer også på HD DVD er jeg rimelig sikker på, hvis ikke er de i hvertfall ferdig.
    Universal er ikke ett selskap som applauderer piratkopiering av sine filmer.
    Det har allerede kommet endringer for HD-DVD, AACS har kommet ut med nye nøkler og satt nye krav til programvaren som skal spille av HD-DVD på PC. Så får se vi se hvor bra det fungerer. De kommer uansett ikke til å "trekke" HD-DVD fra markedet så lenge AACS fortsatt ikke er knekt. Enn så lenge har de bare klart å omgå sperrene.. Spørsmålet er hvor langt BD er villig til å gå for å hindre piratkopiering? F.eks.:
    Hindre avspilling på PC? Gjøre det nødvendig med firmwareoppgraderinger for gamle spillere for å kunne spille av BD+-titler?

Det er vel først til høsten at vi kan vente å se de første BD+ titlene (tidligs), og siden dette er et nytt system for hackerne så må de i praksis starte på nytt.. Siden BD ikke er noe spesielt utbredt i PC-verdenen, så kan det faktisk ta lang tid før hackerne evt. gidder å prøve seg på BD+.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de HD formatene ikke har tenkt å være døgnfluer så må de innse at alle kopisperrer som introduseres nå vil i framtiden før eller siden blir knekt. Om dette skjer om en mnd eller et år eller tre år så vil det skje før eller siden med tanke på at systemene skal leve i 10-20 år. Og når først sperrene er brudt vil det bli vanskelig å introdusere nye uten at gamle spillere blir ubrukelige.

Det er bare en måte å bekjempte pirater på å det er på innehold,kvalitet og pris. Slik som det er nå med priser på rundt 100,- pr dvd så ser jeg liten grunn til å kopiere filmer om man ser bort fra release dato.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Det er ingenting som hindrer forbrukeren å spille av filmene på bærbare enheter eller HTPC så lenge filmen ikke er kopiert eller avpilleren ( hardware eller software ) er tuklet med...
    Neida, ingenting som hindrer dette, annet enn at svært mange må kjøpte ny laptop/skjermkort som støtter HDCP. Selv om dem i utgangspunktet har utstyr som allerede er bra nok til avspilling.

Evnt. dem kan kjøpe gråsone software som gir dem muligheten til å spille av sine lovlig eide HD plater på det utstyret dem allerede har.

Er ikke meningen å være spydig, men er det ingen andre enn meg som ser hvor riv ruskende galt og bakvendt dette er?

Vi blir tvunget til å "oppgradere" til ny teknologi som har innebygde begrensinger vi tidligere ikke har hatt. Begrensinger som i mye større grad har negativ påvirkning for lovlydige forbrukere, enn det hjelper mot piratkopiering.

Filmbransjen har virkelig lagt gullegget her. Dem ønsker mest mulig markedskontroll (les monopol) og styring av hvordan vi bruker dere produkter via DRM.
    Og ikke bare får dem dette til, med dem lar oss betale regningen for dette også, hver gang vi kjøper et produkt med de nyeste "oppgraderingene".

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det er surt, men det er jo snakk om å knuse noen egg, sluke kameler, målet helliger midlet osv:-D

At vi må ha utstyr med HDCP er jo ikke så vanskelig å forstå.

Hvis det er dette som må til for å få filmer i HD så får det heller være.

Dessuten tror jeg ikke dette har noe å si for den jevne forbruker i valget mellom HD DVD og Blu-ray.
    Folk flest kopierer jo ikke DVD en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det er surt, men det er jo snakk om å knuse noen egg, sluke kameler, målet helliger midlet osv:-D

At vi må ha utstyr med HDCP er jo ikke så vanskelig å forstå.

Hvis det er dette som må til for å få filmer i HD så får det heller være.

Dessuten tror jeg ikke dette har noe å si for den jevne forbruker i valget mellom HD DVD og Blu-ray.
    Folk flest kopierer jo ikke DVD en gang.
    Hvorfor må vi ha HDCP? Hva kunne vi gjort om det ikke var HDCP som vi ikke allerede gjør?
    De fleste HD spillere støtter component, og HDMI til VGA/component bokser finnes i søkk og kav. Om du på død og liv vil gå den tunge omveien med å recapture HD rett fra spilleren, (isteden for å rippe rett fra platen) så krever dette dyrt proft utstyr. STORE mengder harddisk plass og masse tid. Og dette blir ikke stoppet av HDCP. Siden det kun er i pro markedet du finner HD capture, så bruker disse HD-SDI med tilhørende bokser som konverterer component til HD-SDI.
    Evnt. om du er desperat, så kan du ta opp filmen med et HDV kamera via component inngang. Overføre dette til PC via firewire og reencode..

Argumentene som brukes nå, er akkurat dem samme som når DVD ble lansert.
    Sluttet bransjen å distribuere filmer på DVD når krypteringen der ble fullstendig knekt?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel snakk om å melke/utnytte markedet så lenge som mulig. Samt beholde markedsmakt.
    Synes det var et godt poeng med DVD salget som ikke EGENTLIG har tatt skade av kopieringen. De har bare gått glipp av litt fortjeneste, kanskje..... For det kan tenkes at de har tjent mer på at det er som det er.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Det tok altså 1 mnd lenger tid en jeg regnet med, før det var HD DVD som hadde vunnet igjen.

Men det viser jo klart at det er HD DVD som er stueformatet for forbrukeren, og PS3 til gamerne :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Det tok altså 1 mnd lenger tid en jeg regnet med, før det var HD DVD som hadde vunnet igjen.

Men det viser jo klart at det er HD DVD som er stueformatet for forbrukeren, og PS3 til gamerne :-D
    Vel vil jo tro at av de 2 million PS3 som er solgt så har 10 % kjøpt for BD sin del. Jeg har ihvertfall gjort det, og flere av mine venner. Spillene vi vil spille kommer ikke før neste år. Da har vel BD solgt ihvertfall like mye spillere til film fans som HD DVD.

Uavgjort hehe....

Ehhh oops glemte at BD filmer selger det dobbelte av HD DVD filmer

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner godt at det selges mye HD DVD spillere med tanke på at man får en god DVD spiller på kjøpet, evt en HD DVD spiller på kjøpet avhengig av hva man er ute etter.

Prisene er jo svært bra, så det jo en liten risiko å ta.

Med så mange spillere er det rart at det selges så lite filmer.
    Det tyder jo på at spillerene blir brukt til DVD og ikke HD DVD.

Derimot så kjøper Blu-ray eiere flere filmer til sine spillere.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Vel vil jo tro at av de 2 million PS3 som er solgt så har 10 % kjøpt for BD sin del. Jeg har ihvertfall gjort det, og flere av mine venner. Spillene vi vil spille kommer ikke før neste år. Da har vel BD solgt ihvertfall like mye spillere til film fans som HD DVD.

Uavgjort hehe....

Ehhh oops glemte at BD filmer selger det dobbelte av HD DVD filmer
    Joda, salget av PS3 har så definitivt mye å si for BD (har jo og kjøpt denne selv).
    Men det har ikke vært noe eksplosivt salg av BD fimer selv 20:1 BD spillere mot HD DVD.
    Jeg synes det er merkelig at det faktisk ikke er solgt mye mer BD, men det bare beviser at det er HD DVD som blir brukt til film, PS3 maskinen blir hovedsaklig brukt til spill.

BD salget har stagnert etter februar, så det viser jo at PS3 stormen har begynnt å avta.
    Og selger BD 2 ganger mer lenger, nå har de jo hatt en del store filmer, som Bond, Crank osv. nå når det er tørke så ser HD DVD ut til å ta igjen BD.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derimot så kjøper Blu-ray eiere flere filmer til sine spillere.
    Hæ?
    Med 20:1 i antall spillere (du tar jo alltid med PS3 så da gjør jeg det og), og 2:1 i antall solgte filmer, så får du det til å bli solgt flere filmer pr BD spiller??

Slik jeg ser det blir det solgt 10:1 HD DVD filmer pr. spiller vs BD :???:

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så mange spillere er det rart at det selges så lite filmer.
    Det tyder jo på at spillerene blir brukt til DVD og ikke HD DVD.
    Vel, synes ikke det er rart jeg, sånn som det er nå. HD-filmene er veldig dyre i forhold til DVD. Hadde alle nye filmer kommet ut i HD formatene på likt med DVD så hadde det fort snudd litt. Dessuten er det få "store" titler til den vanlige mann å få kjøpt i HD. Den nærmeste er vel Matrix i neste måned.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hæ?
    Med 20:1 i antall spillere (du tar jo alltid med PS3 så da gjør jeg det og), og 2:1 i antall solgte filmer, så får du det til å bli solgt flere filmer pr BD spiller??

Slik jeg ser det blir det solgt 10:1 HD DVD filmer pr. spiller vs BD :???:
    Når har jeg tatt med PS3 eller HD DVD add on?

Vel det var du som skrev:
    Men det viser jo klart at det er HD DVD som er stueformatet for forbrukeren, og PS3 til gamerne
    Og, da kjøper BR eierene mange flere filmer til sine standalone spillere enn det HD DVD eierene til sine stand alone spillere.

Tar man bort spillkonsollene så får man ta dem bort og ikke legge til og trekke fra som det passer deg.

Side 56 av 653 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 556 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •