HD formatkrigen. - Side 558

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 558 av 653 FørsteFørste ... 58 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 554 555 556 557 558 559 560 561 562 568 578 588 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste
Viser resultater 11,141 til 11,160 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått min amerikanske 80GB PS3 i hus

Utrolig kjekt med PS3 at alt man trenger å gjøre er å bruke en norsk PC strøm-kabel og plugge den i.

Fikk sett "Shoot 'em up" i går kveld og det var utrolig moro :-D Sinsyk film med svært høy billed kvalitet. Lyden var også meget bra men jeg fikk ikke utnyttet hele 7.1 lydbildet man får på platen.

I kveld blir det "Crank" og forhåpentligvis får jeg "Resident Evil 3:Extinction" samt "3:10 to Yuma" før helgen.

Tilsammen kostet PS3 maskinen meg 545 dollar (2900 kr). Det var da maskin, 1 stk kontroller og spillet "Motorstorm". I tillegg 15 gratis Blu-ray filmer som jeg ga til bror min som handlet maskinen for meg i Vegas.

Så det koster ikke all verden å få tak i en god amerikansk Blu-ray spiller:-D

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    For meg var det også revnende likegyldig hvem som vant, men det er fint å se at vi nå kanskje kan få en snarlig avklaring på denne "krigen"
    Det blir spennende å se hvor lenge HD DVD kan holde dampen oppe med så begrenset støtte.
    Jeg tror faktisk jeg skal gå å kjøpe meg en PS3 imorgen.

Ja kjøp deg en PS3!
    Det er en kjempebra maskin,her om dagen viste jeg kona hva PS3 kan gjøre,
    dro ut minnekortet av digitalkamraet hennes,og viste bildene som lysbilder på 120" dreamscreen lerretet og hun fikk seg en skikkelig "wow".
    Så snart kommer svigers på besøk med sitt kamera!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oooh første gang jeg har funnet artige HD nyheter først på Dabladet...

Xbox 360 kan få Blu-ray - Dagbladet.no - spill

Microsoft vil vurdere å tilby et Blu-ray drev til Xbox 360 hvis forbrukerne ønsker det :-D

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB

Microsoft vil vurdere å tilby et Blu-ray drev til Xbox 360 hvis forbrukerne ønsker det :-D
    Ja, hvorfor ikke en BD add on. Eller ny utgave med integrert BD.

Her er forvørig direktelinken til Reuters:
    Microsoft's Xbox could consider Blu-ray support | Technology | Reuters

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dersom dette blir den nye prispolitikken på BD etter at vi får ett HD-format, kan vi jo bare smile:
    DVDstrax scandinavias largest online DVD shop
    Hadde den nettbutikken hatt et meny og søkesystem hvor i alle fall ideen hadde vært at det skulle virke, hadde jeg kanskje brukt dem. Makan til krøkkete greier skal man lete lenge etter. Jeg går stort sett etter pris på nettbutikker, men enkelte lager så dumme butikkløsninger at jeg ikke gidder.

Jeg har tidligere ikke vært så glad i å kjøpe DVD fra USA, siden jeg er glad i teksten. Får ikke med meg alt som blir sagt uten den. Gledelig er det da at alle Blu-ray jeg har kjøpt i alle fall har engelsk tekst, hvilket ikke var like vanlig på DVD. Med dollarkurs på 5.30 så får man nyheter som WAR og 3:10 til Yuma for ca 160 inkl frakt. Det kan jeg like. Jeg hater som resten her importgrensa på 200,- men jeg ser også poenget. Ikke en film hadde blitt solgt i norge uten den

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB

Som jeg sa til en kompis for to dager siden; Nå gjenstår det å se hvor lang tid det tar før Bill lanserer Blu-Ray på 360

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Det kan vel diskuteres det også all den tid det faktisk er 500+ titler på HD-DVD tilgjengelig og utgivelsene er jo ikke stoppet fra og med denne helgen.
    Neida, men antallet nye utgivelser kommer nok til å bli ganske begrenset, så jeg tror jeg ville vært veldig forsiktig med å kjøpe en ny HD DVD-spiller nå.

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Forøvrig er EP35 en glimrende SD DVD spiller i tillegg.
    Joda, men det kan man si om samtlige Blu-ray-spillere også, så det argumentet holder egentlig ikke i lengden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Som jeg sa til en kompis for to dager siden; Nå gjenstår det å se hvor lang tid det tar før Bill lanserer Blu-Ray på 360
    Og det er jo bare bra. Nå når det nå (etter alt å dømme) bare blir ett format, er det jo best at det kommer på så mange enheter som mulig. hddvd spilleren blir fin bokstøtte :-p :?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den ene annonseres til 500kroner, det er nesten litt fristende

Han har da i alle fall litt galgenhumor når han skriver: "Lykke til"

/S

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray.com - CES 2008: THX

"Another interesting tidbit of information is about the upcoming Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull. As we all know, Paramount's deal does not cover Steven Spielberg films, and so Indy 4 is being prepped for Blu-ray Disc for release sometime late this year."

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye Paramount rykter: De vil komme med en offisiell uttalelse i morgen, den 10.01.08.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ask the Insiders: Judgment Day Edition - Page 114 - Blu-ray Forum

"At CES, Toshiba's execs were conspicuously missing. For instance, Sony and Panasonic sent their chairmen to give presentations. However, Toshiba did not even have Mr. Fujii, the person who's generally considered the driving force behind HD-DVD. In fact, Japanese news is reporting that Mr. Fujii cancelled his trip."

"He actually turned around upon landing at LAX and returned to Japan, where he was greeted at Narita by a throng of reporters (on a Sunday). I wouldn't be surprised if a round of resignations aren't likely soon."

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Men kameraet har ikke samme fokus ser det ut til? Pikslene er langt mere synlig på det første bildet enn det andre noe de ikke ville vært så nærme uansett HD eller SD, men forøvrig så er jo klart HD mye bedre... Men virker som du også har tatt bilde til fordel for HD?
    Om kameraet har samme fokus vet jeg ikke,jeg er langt fra noen ekspert.
    Har et Fujifilm finepix F31d og jeg har kameraet på auto.Ved begge bildene ventet jeg til kameraet hadde fått stilt seg inn før jeg knipset.Skal det ikke da bli like forhold,eller er jeg helt ute på jordet? Kan hvertfall si at jeg ikke under noen omstendigheter,med vilje,prøver å fremstille hd bedre enn det er i,forhold til sddvd.
    Men som sagt,jeg er ingen ekspert på foto,men bare tok to bilder jeg mente skulle være tatt under like forhold Correct me if i`m wrong.

Uansett så trengte jeg ikke kamera for å se forbedringen i billedkvaliteten HD er morsomt!!!!

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-panikk

Litt panisk spør du meg... og lurt å legge disse ut på et forum der "alle" er oppdatert.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk meg en tur ned i byen i går (Trondheim) og tenkte jeg skulle ta turen innom Free Record Shop for å se om de hadde fått noen spennende HD titler til en rimelig penge. Det hadde de jo ikke da alle filmene der, uansett format, kostet 300-350kr. Håpløst!

Det var imidlertid noe annet også jeg la merke til ved HD hylla. Vet ikke om det er et utspekulert forsøk fra HD DVD-sjeler på å øke disksalget, eller om det bare er en som har gått på en smell Resultatet er i hvertfall noe komisk og bidrar jo ikke akkurat til å minske forvirringen rundt formatene.

Edit: Bildet ble litt stort så dere får klare dere med en link

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Har et Fujifilm finepix F31d og jeg har kameraet på auto.Ved begge bildene ventet jeg til kameraet hadde fått stilt seg inn før jeg knipset.Skal det ikke da bli like forhold,eller er jeg helt ute på jordet?
    Autofokus på kompaktkamera baserer seg på kontrastforskjeller i motivet, så det er fullt mulig at det er ulikt fokus på de to bildene, og at bildene sånn sett ikke illustrerer forskjellen på en god måte.

Men interessant ide, jeg har flere filmer på både DVD og BD, og speilrefleks med manuell fokus, så jeg kan se om jeg kan gjøre en test under like forhold.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Har et Fujifilm finepix F31d og jeg har kameraet på auto.Ved begge bildene ventet jeg til kameraet hadde fått stilt seg inn før jeg knipset.Skal det ikke da bli like forhold,eller er jeg helt ute på jordet? Kan hvertfall si at jeg ikke under noen omstendigheter,med vilje,prøver å fremstille hd bedre enn det er i,forhold til sddvd.
    Men som sagt,jeg er ingen ekspert på foto,men bare tok to bilder jeg mente skulle være tatt under like forhold Correct me if i`m wrong.

Uansett så trengte jeg ikke kamera for å se forbedringen i billedkvaliteten HD er morsomt!!!!
    Det er meget vanskelig og ofte ganske missvisende med screenshot for å vise kvaliteten bildet blir på bildevisnings enheter. Man ender ofte opp med å bedømme kameraets optiske og exponerings egenskaper, visnings enheten man ser de fotograferte bildene på og fotografens evne til å bruke utstyret osv i slike sammenhenger. Det at man kunne se skjermvisnings enhetens firkantede pixceler i det ene og ikke i det andre bildet (de må være like hvis man tar bildet av samme pixcel inndelteskjerm i begge tilfellene) vitner vel om at det mye av forskjellene er det kameraet sin autofokus og eksponering som står for.

Det er imiddlertid ofte ikke serlig tvil om hvor godte gode HD kilder er i forhold til gode SD kilder i praksis. Dette så lenge kildens egenskaper og betraknings avstanden er innenfor den oppløsningen og skarpheten øyet klarer å gjennkjenne og klarer å bli "lurt" til å ikke se det pixcel oppløste bildet og ikke en mengde firkanter.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he he he......Dette skal jeg overlate til eksperter ser jegMen greit å få avklart at det er mange ting som spiller inn ved å ta bilde direkte fra skjermen.Men artig om noen med de rette forutsetnigene kan poste noen bilder,der kamera,innstillinger ,speilrefleks osv osv er korrekt.
    Det som er morsomt med dette forumet,er at man lærer noe hver dag

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Hva tror du lønner seg?

A) Straks gå over fra ett marginalt HD-format til et annet marginalt HD-format med litt mere salg. Og gjøre det uten betaling.

B) Fortsette å gi ut på et marginalt HD-format og få godt betalt for det. Vente med å skifte side til man får enda mere betalt for det og så satse på å selge HD-titlene en gang til.

Tror B gjør at HD formatet ikke får noen utbredelse.

Side 558 av 653 FørsteFørste ... 58 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 554 555 556 557 558 559 560 561 562 568 578 588 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •