HD formatkrigen. - Side 557

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 557 av 653 FørsteFørste ... 57 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 553 554 555 556 557 558 559 560 561 567 577 587 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste
Viser resultater 11,121 til 11,140 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Så langt denne uken har HD DVD 43% av HD-salget hos dvdempire. Og dette er en økning.

Så ikke ta "seieren" på forhånd.
    Har man speller så må man vel sikre seg de filmene som er igjen

Men mer seriøst Robert, tror du Universal og Paramount kan fortsette å sitte å se på lengden at de når ut til såpass lite av markedet i lengden? De ønsker jo å få solgt filmene sine. Og med alle dommedagsprofteiene i media verden rundt siste dagene, hvor mange får lyst til å invistere i formatet nå? Greit nok for oss som har spillere - vil nok fortsette å kjøpe filmer så lenge det finnes. Men... når så mange nettsteder og media ellers rapporterer at nå ser løpet kjørt ut så.. vel...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom dette blir den nye prispolitikken på BD etter at vi får ett HD-format, kan vi jo bare smile:
    DVDstrax scandinavias largest online DVD shop
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg hopper i taket for en Blu-ray film til 180kr...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur innom Nordby på Svineund i går, og i den store DVD-butikken hadde de en mengde med BD-filmer (tror jeg så en HD DVD film).

Uansett kjøpte jeg meg Master and Commander (endelig). De hadde også Independence Day. Tydelig at Europa ikke alltid får filmene etter USA. Så for meg spiller det dermed liten rolle at vi har forskjellige soner

Og om jeg betaler ca 220 kr for en film, og kan se den samme kveld, eller om jeg betaler 160 kr og må vente i 14-20 dager før den ligger i postkassa....Da betyr ikke prisen så mye for meg.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Kan ikke si jeg hopper i taket for en Blu-ray film til 180kr...
    Merkelig. Hadde det vært en HD DVD hadde det sikkert vært merker i taket ditt...

Rart er det og; at du har en såpass dyr hobby som lyd og bilde, men synes at 180 kr for en BD-film er dyrt. Da er det jo bare å kjøpe SD DVD til 59,-...

Men om ett par uker får du sikkert også HD DVD-filmer også til 59,-
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og om jeg betaler ca 220 kr for en film, og kan se den samme kveld, eller om jeg betaler 160 kr og må vente i 14-20 dager før den ligger i postkassa....Da betyr ikke prisen så mye for meg.
    Hmm hvor i all verden handler du filmer fra med så lang leveringstid? Alle gangene jeg har bestillt fra utlandet har det gått toppen 10 dager før jeg har den i postkassa. Avhengig om jeg bestiller rett før helg eller ikke. Raskeste gikk på 4 dager fra Australia

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur innom Nordby på Svineund i går, og i den store DVD-butikken hadde de en mengde med BD-filmer (tror jeg så en HD DVD film).

Uansett kjøpte jeg meg Master and Commander (endelig). De hadde også Independence Day. Tydelig at Europa ikke alltid får filmene etter USA. Så for meg spiller det dermed liten rolle at vi har forskjellige soner

så når du bikker 200 filmer så har du brukt 12k mer en resten her
    Så kommer det nye og bedre formater, så kjøper vi de samme filmene enda flere ganger.. blir dyrt det her

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Hmm hvor i all verden handler du filmer fra med så lang leveringstid? Alle gangene jeg har bestillt fra utlandet har det gått toppen 10 dager før jeg har den i postkassa. Avhengig om jeg bestiller rett før helg eller ikke. Raskeste gikk på 4 dager fra Australia
    Amazon. Har alltid ventet min 14 dager før den er i postkassa. At filmen koster kanskje 50-60 kr mer her enn i USA, så skal jeg ærgre meg over soneinndelingen. Hva får en for 60 kr. En boks snus

Sikkert noen som synes dette er mye penger, men når jeg sitter med utstyr til mangfoldig tusen; så synes jeg det er rimelig å betale ca 200 kr for en BD.

Men det er meg...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    så når du bikker 200 filmer så har du brukt 12k mer en resten her
    Så kommer det nye og bedre formater, så kjøper vi de samme filmene enda flere ganger.. blir dyrt det her
    DET kan jeg love deg. Når utleiemarkedet på BD tar seg vesentlig opp i 2008, så kommer jeg kun til å kjøpe de filmene som har helt spesiell samleverdi for meg. Jeg har også hundrevis av SD DVDer, og som andre her inne, ser jeg de fleste kun en gang.

Grunnen til at jeg nå har kjøpt såpass mange BD-filmer, er for det første at det er den eneste muligheten man har til å se en BD. Og for det andre så har jeg ønsket om å støtte opp om favorittformatet.

Hadde filmer som Sunshine, Spiderman 3, Balboa, Deja-vu, Letters from Iwo Jima osv vært på utleie, hadde jeg neppe kjøpt disse. Men når filmer som LOTR, The Hobbit, Star Wars etc ankommer, er dette filmer jeg vil kjøpe.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var der forrige uke, og da hadde de to store søyler med hidef film stående midt i lokalet. Søylene hadde tre sider hver. To av disse var HD DVD og fire av de var BD, så masse BD og én HD DVD film stemmer vel ikke helt :-)

Men jeg er enig i at det å slippe å vente på pakke fra Amazon er et stort pluss. Fikk Pan's Labyrinth på HD DVD i dag - litt vemodig å åpne pakken med det som sannsynligvis er mitt siste HD DVD innkjøp. Mye har skjedd mens den discen har vært på reise over havet...

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en tur ned til byen i morgen på jakt etter ID4 og Master and Commander da. Ser Platekompaniet.no har begge inne.

Merkelig dette med Fox sine filmer som kommer før på Sone B. ID4 kommer jo ikke på sone A før i mars. Jeg fikk meg From Hell også en måned før USA ved å kjøpe den her i Norge. I´m not complaining. Jeg betaler gjerne litt ekstra for å få disse lenge før amerikanerne.

EDIT: Å, yes! Jeg har gledet meg utrolig lenge til Master and Commander på Blu-ray! Mener å huske det var en av grunnen til at jeg valgte Blu-ray for de månedene siden.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme for meg hviket format som vant/vinner,men fy f... hvor deilig det var å endelig se hd bilder på sin egen tvKjøpte meg ps3 idag og filmen "Letters from Iwo Jima".Hadde samme film på "vanlig" dvd også.Sender med to bilder jeg tok med mitt digitale kamera på 20 cm avstand.Gjett hva som er hva Selvfølgelig var det ikke like stor forskjell på litt lengre avstand,men kvalitetsløftet var stort!!
    Nå må vi slutte å krangle og glede oss over hd i stedet Noe jeg tror de fleste av oss gjør.

PS:Innstillingene på tv var nøyaktig den samme.Brukte hdmi fra min Denon 3910 og selvfølgelig hdmi fra ps3

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg var det også revnende likegyldig hvem som vant, men det er fint å se at vi nå kanskje kan få en snarlig avklaring på denne "krigen"
    Det blir spennende å se hvor lenge HD DVD kan holde dampen oppe med så begrenset støtte.
    Jeg tror faktisk jeg skal gå å kjøpe meg en PS3 imorgen.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Samme for meg hviket format som vant/vinner,men fy f... hvor deilig det var å endelig se hd bilder på sin egen tvKjøpte meg ps3 idag og filmen "Letters from Iwo Jima".Hadde samme film på "vanlig" dvd også.Sender med to bilder jeg tok med mitt digitale kamera på 20 cm avstand.Gjett hva som er hva Selvfølgelig var det ikke like stor forskjell på litt lengre avstand,men kvalitetsløftet var stort!!
    Nå må vi slutte å krangle og glede oss over hd i stedet Noe jeg tror de fleste av oss gjør.

PS:Innstillingene på tv var nøyaktig den samme.Brukte hdmi fra min Denon 3910 og selvfølgelig hdmi fra ps3
    Så akkurat ferdig Blade Runner på Blu-ray. For en nytelse! Fantastisk TrueHD lyd som nesten føltes som kom fra en nymotens film. Bildet er også skarpt og detaljert, og samtidig sjarmerende med en liten uskyldig dose grain. Fant haugevis med detaljer i bildene jeg aldri har observert på DVD-en.

Jeg elsker HD. Hvis vi bare får skikkelig svartnivå på TV-ene så er det selvsagt ingenting jeg savner med "DVD-eraen".

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Men mer seriøst Robert, tror du Universal og Paramount kan fortsette å sitte å se på lengden at de når ut til såpass lite av markedet i lengden? De ønsker jo å få solgt filmene sine.
    Hva tror du lønner seg?

A) Straks gå over fra ett marginalt HD-format til et annet marginalt HD-format med litt mere salg. Og gjøre det uten betaling.

B) Fortsette å gi ut på et marginalt HD-format og få godt betalt for det. Vente med å skifte side til man får enda mere betalt for det og så satse på å selge HD-titlene en gang til.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Hadde det vært en HD DVD hadde det sikkert vært merker i taket ditt...
    Jeg har ikke HD DVD, men syns det er litt trist det som har skjedd... men på en annen side så er det fint at man nå får ett meget dominerende format med langt flere filmer å velge i.

Rart er det og; at du har en såpass dyr hobby som lyd og bilde, men synes at 180 kr for en BD-film er dyrt. Da er det jo bare å kjøpe SD DVD til 59,-...
    Som student så blir det fort en del penger og da er det lettere å kjøpe SD DVD til 59,- i stede for å leie den samme filmen for 59,-.

Men om ett par uker får du sikkert også HD DVD-filmer også til 59,-
    Nettopp! Skal ikke pris være en fordel for HD DVD? hehe

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Men kameraet har ikke samme fokus ser det ut til? Pikslene er langt mere synlig på det første bildet enn det andre noe de ikke ville vært så nærme uansett HD eller SD, men forøvrig så er jo klart HD mye bedre... Men virker som du også har tatt bilde til fordel for HD?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Why is Paramount displeased with Toshiba?

They are unhappy because certain things that Toshiba promised Pramount when they signed their exclusivity arrangement never came to pass, the major one being WB moving to HD DVD exclusively by the end of Q1 2008.

Another was the addition of another Teir 1 manufacturer to HD DVD which never happened because of the $99 sale. Neither of these came to pass, LG and Samsung produced combo players, but no major CE other than Toshiba has ever thought about making a HD DVD only standalone because of predatory pricing and subsidisation and WB have gone Blu-ray exclusive.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Var der forrige uke, og da hadde de to store søyler med hidef film stående midt i lokalet. Søylene hadde tre sider hver. To av disse var HD DVD og fire av de var BD, så masse BD og én HD DVD film stemmer vel ikke helt :-)

Men jeg er enig i at det å slippe å vente på pakke fra Amazon er et stort pluss. Fikk Pan's Labyrinth på HD DVD i dag - litt vemodig å åpne pakken med det som sannsynligvis er mitt siste HD DVD innkjøp. Mye har skjedd mens den discen har vært på reise over havet...
    Da må jeg ha blingset, for når jeg var der mener jeg at alle sidene på søylene var BD.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg har ikke HD DVD, men syns det er litt trist det som har skjedd... men på en annen side så er det fint at man nå får ett meget dominerende format med langt flere filmer å velge i.

Som student så blir det fort en del penger og da er det lettere å kjøpe SD DVD til 59,- i stede for å leie den samme filmen for 59,-.

Nettopp! Skal ikke pris være en fordel for HD DVD? hehe
    Akkurat, jeg skjønner. Du har ikke HDM i det hele tatt...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 557 av 653 FørsteFørste ... 57 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 553 554 555 556 557 558 559 560 561 567 577 587 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •