HD formatkrigen. - Side 555

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 555 av 653 FørsteFørste ... 55 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 551 552 553 554 555 556 557 558 559 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste
Viser resultater 11,081 til 11,100 av 13053
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    For meg helt personlig så har ikke warner sin overgang og HD DVD's eventuelle død veldig stor betydning. Jeg har de filmene jeg har og de kommer til å virke like godt i tiden fremover, eneste konsekvens er at jeg må kjøpe en BD spiller litt før det jeg hadde planlagt. Slik tror jeg situasjonen er for de fleste som har investert i HD DVD. Vi visste risikoen ved det valget vi gjorde, men de positive aspektene(lav pris, sonefrihet) gjorde at vi valgte å legge penger i det.

Jeg sier altså HD DVD's eventuelle død. Dette fordi jeg ikke har sett noe håndkle blitt kastet eller noen feit dame som synger. Universal og Paramount er fortsatt ekslusive HD DVD. Selv om det går rykter om at de kommer til å skifte og at de bare holder med HD DVD fordi de er kontraktsbundet så er faktisk situasjonen pr. i dag at de fortsatt støtter HD DVD ekslusivt. Hva som kommer er en helt egen diskusjon, men siden jeg først er inne på det så tror jeg nok Toshiba er nødt til å trekke opp Disney eller noe liknende opp av hatten for at HD DVD ikke skal bukke under i det lange løp.

En annen ting er den volsomme feiringen og "vi spådde det!" og "haha hva sier du nå ----- (sett inn det som passer)". Jeg har selvfølgelig forståelse for at dere føler en viss lettelse ved at det formatet dere valgte vant, men å si at dere visste det og at det har vært opplagt fra dag en og ikke minst snakke nedsettende til andre som ikke har de samme meningene som dere hører da ingensteder hjemme. Om det var Sony sjefen som sendte en litt spydig kommentar til Toshiba sjefen så ville jeg skjønt det, men på et norsk diskusjonsforum der ingen sitter på innsidekunnskap eller innflytelse på krigen utover å kjøpe de "riktige" filmene så blir det litt for dumt syns jeg.

Edit: Warner-overgangen

Jeg har forresten ingen tro på at det faktum at filmutgivelsene til Warner kommer ekslusivt på BD skal avgjøre krigen. Går vi tilbake i tid så finner vi Universal som eneste ekslusive HD DVD selskap og Paramount og Warner som nøytrale. Nå har de tatt en side hver. Dessuten får jo ikke BD noen flere utgivelser enn de ellesr ville fått. De bare hindrer at de kommer på HD DVD.

Det jeg derimot tror besegler HD DVD's sjebne er "Krigen er avgjort - BD vant!" overskriftene som pryder alle verdens aviser og sriveblekker. Signal effekten ved at Warner skiftet til BD er utolig viktig! Dette vet/visste alle parter (Sony, Toshiba og ikke minst Warner selv). Dette bringer meg direkte over på neste punkt: Ble Warner kjøpt?

Ytterpunktene i denne diskusjonen er følgende: "Warner fikk 500M$ for overgangen" og "Warner skiftet side til det formatet de syns er best". De fleste har nok konkludert på egenhånd at sannheten sannsynligvis ligger ett sted mellom disse. I og med at Warner var veldig klar over hvilken situasjon de satt i (mulighetten til å vippe krigen) så er det veldig nærliggende å annta at de solgte seg dyrt. Det kan veldig godt hende at Warner ville skifte over til BD uten betaling også, men jeg er hellig overbevist om at Sony og co (Toshiba og co også forresten) var villige til å strekke seg langt for å sikre seg Warner ekslusivt. Siden Warner ikke akkurat driver vedledighet så har de nok forhandlet seg frem en god avtale med Sony.

Så får vi heller diskutere hvor langt sony strakk seg for å sikre seg Warner. Dette er i og for seg et ganske spennede aspekt med Warner overgangen. Strakk sony seg så langt (billigere replikasjonspriser osv) for å sikre seg Warner at det blir murring internt i BD leieren? Andre selskap som kanskje vil ha de samme prisene. Dette vil i så fall være avgjørende, for Toshiba og MS er nok rimelig desperate etter å sikre seg ett av de BD ekslusive selskapene. Om ikke annet så for å vise at de er i live og ikke gir opp. Det er nok ett viktig signal å få ut nå.

Avlysning av pressekonferranser er ikke et slik signal.

Tar forbehold om skriveleif.
    Meget bra innlegg Håvard, som om jeg skulle ha skrevet det selv! Det fortjente å stå en gang til på denne siden også, for dere som ikke fikk lest det.....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å se hvor mange hd-dvd som leges ut på avtorget nå..
    Lurer fælt på det??
    Farvel hddvd

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Er bare kjøpe en HD-DVD spiller til og ha som backup. Så har du garantien som uansett gjelder.
    Men om spilleren ryker mens den er på sitt femte år, og det ikke er spillere å oppdrive, hjelper forbrukerkjøpsloven deg lite...du får pengene igjen for spilleren, men å se filmene dine blir verre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Universal og Paramount har vel ingenting å tape på å bli værende hos HD-DVD?

Om de blir der ut kontrakten, selger en god del HD-DVD og tjener litt penger. Så går kontrakten ut, HD-DVD er dødt og de skifter side til blu-ray.

Hva skjer så? Jo, de må gi ut de samme filmene på nytt = mer penger.

Jeg håper bare at HD-DVD kommer tilbake med mer, så blu-ray blir tvunget til å senke prisene ytterlige.

Hva om HD-DVD hadde kastet inn håndkle for lenge siden, da måtte vi ha betalt 4000 (PS3) minimum for å spille blu-ray. Sony har jo røde tall de vil ha gjort bedre.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Lurer fælt på det??
    Farvel hddvd
    På software siden er det 9 HD DVD og 9 Blu-Ray disker. Er det noe rart i det? Jeg synes ikke det er noe ut over det vanlige. Ligger 2 HD DVD spillere til salgs så vidt jeg ser, ikke mange det eller.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal man kvitte seg med utstyr man allerede har kjøpt? Selv har jeg fremdeles den gamle vhs spilleren liggende. Jeg har riktignok solgt eller byttet bort store deler av samlingen, men fremdeles har jeg et knippe med filmer som jeg aldri vil kvitte meg med. HD-dvdene slutter ikke å fungere selv om formatet mest sannsynlig har tapt krigen.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så har jeg ikke noe spesielt forhold til hverken HD-DVD, eller BR bortsett fra at begge er gjennomsyret med DRM (som jeg er sterkt imot) og at jeg hadde håpet på et sone fritt system, nå som vi lever i en internasjonal verden hvor internet bestillinger er vanlig osv.

Sony har jeg derimot store problemer med å forholde meg til. Det selskapet har gang på gang gjort seg fortjent til min misnøye og her er jeg er ikke alene. For meg så virker det som dem hele tiden prøver å se hvor lang dem kan strekke seg uten at den jevne forbruker går til opprør mot dem.
    Ta bare det siste utviklingen hvor det var rapportert at Sony skal begynne å selge DRM fri musikk online. Veldig ulikt normal oppførsel fra det selskapet. Nå kan det vise seg at det selvfølgelig var for godt til å være sant.
    Sony BMG to sell DRM-free music downloads through stores | InfoWorld | News | 2008-01-07 | By Peter Sayer, IDG News Service

Ifølge denne artikkelen så må du fysisk kjøpe et kodekort i en butikk, for så og kunne velge mellom et av 37 "hotte" album du kan laste ned. Hvis dette viser seg å være sant, så lurer jeg på hva dem har røkt når dem kom opp med dette konseptet. Ikke bare må du i butikken som før, men i tillegg så får du ikke engang fysisk CD plate for pengene... Yaj!

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Hvem av disse "insiderne" man stoler på er jo opp til de enkelte. Det høres umiddelbart litt merkelig ut at Fox skulle ha vært på vei over til HD DVD. Men kilden på avsforum som kom med detaljer om Warner/Fox pakken er også av typen som har vært pålitelige tidligere. Så...
    Hvis du tenker på Dave Vaughn (som jeg siterte her forleden dag angående sammenbruddet i forhandlingene mellom Fox/Warner og Toshiba) så har andre insidere fra HD-DVD leiren også gitt uttrykk for at han er en relativt pålitelig kilde.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Vurderer å kjøpe Stand-alone BR spiller fra USA for å kunne spille Region A filmer.
    Men irriterer meg litt over at de fleste BR spillerne bare har en HDMI utgang. HDMI sender jo både lyd og bilde og ofte er det behov for å sende de signalene til 2 forskjellige enheter (jeg bruker hdmi-splitter idag).
    Litt off topic dette men er det noen som har forklaring på hvorfor bare en HDMI ?
    På bildet under ser man at det er maaaange forskjellige lydutganger å velge på, men bare en HDMI.

Engadget

Det er vel fordi en ekstra HDMI koster penger, og de fleste kutter så mange svinger de kan for å få lav pris på spillerene.

Samt at det er utrolig få som virkelig trenger 2 stk. Da har man alternativet med splitter eller en receiver som støtter dette. Marantz har dette på sin toppmodell. Det lureste er nok på receiveren, så får man alle kildene begge veier. Her kommer det nok flere etter med en ekstra HDMI utgang etter hvert, men på spillere så tviler jeg veldig.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

Her er det visst sterke indikasjoner på at både Paramount og Universal er på gang.. Digital Bits pleier å ha gode kontakter i bransjen.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Lurer fælt på det??
    Farvel hddvd
    ...jeg har litt problemer med å se at det å selge spilleren og alle HD-DVD filmene til under halv pris nå er en intelligent reaksjon...:roll:

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Jobber jo som kjent i elektrokjede. Var faktisk flere kunder innom i dag som hadde fått med seg at format krigen var ferdig og skulle nå ha seg en bd spiller. Synd vi ikke hadde flere ps3 på lager.

Men den pressedekningen denne nyheten har fått tviler jeg sterkt på at vi får solgt så mange hd dvd spillere nå.

Forresten første gang jeg er borti at vanlige voksne mennesker skal ha en spillmaskin for og primært se film. Vi lever i en gal verden
    Dette har vell flere av oss prøvd å si til dere HD DVD fan lenge, PS3 er mer enn en spillemaskin. Den er faktisk det du ønsker å bruke den til. Multimedia PC, Spillkonsoll og DVD / BD spiller, Den kan være alt dette på en gang eller det bare det du ønsker at den skal være av disse tingene.
    Jeg er vanlig voksen person i 40 årene, har 60-70 BD filmer som jeg spiller av på min PS3.
    Så jeg tror ikke verden er så gal som du tror.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...jeg har litt problemer med å se at det å selge spilleren og alle HD-DVD filmene til under halv pris nå er en intelligent reaksjon...:roll:
    Det må jo vurderes av hver enkelt. Hvor mange ganger ser man hver film? Venter man altfor lenge, så blir det ikke aktuelt å selge det i det hele tatt. Allerede nå begynner det å bli litt forsent, hvis man hadde ønsket å få igjen en brukbar pris. Bruktprisene har nok sunket kraftig fra fredag til idag. Blir ryktene rundt Paramount og Uni bekreftet, så har vi bare sett starten.

Jeg beholder mine ihvertfall.

Newcomer overland sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    har bestillt ep-35 som kommer i slutten av denne mnd.bestillt den i begynnelsen av des.
    spilleren har vært utsatt 2 ganger.
    sa til selgeren at kjøpet ikke er så interessant hvis ikke jeg får med 5 filmer.
    tilbudet med 5 filmer gjaldt fram til 31 jan.kommer spilleren senere enn 31 jan får jeg ikke med 5 filmer.men nå blir kanske tilbudet utvidet?
    kanskje jeg ikke burde kjøpe noen hd spiller med tanke på hva som skjer i hd krigen?
    mvh
    Overland

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Haavard74:
    Jeg har forresten ingen tro på at det faktum at filmutgivelsene til Warner kommer ekslusivt på BD skal avgjøre krigen. Går vi tilbake i tid så finner vi Universal som eneste ekslusive HD DVD selskap og Paramount og Warner som nøytrale. Nå har de tatt en side hver. Dessuten får jo ikke BD noen flere utgivelser enn de ellesr ville fått. De bare hindrer at de kommer på HD DVD.

Dette blir litt for enkelt. En ting er at de aller fleste kan være enig om at fordeling når det gjelder filmstudioer i Hollywood nå er 70/30 i favør Blu-Ray, en annen ting er dersom man ser på listen over de mest sette filmene på kino og fordeler disse etter filmstudio. Dette vil gi et mer reellt bilde av effekten av Warners overgang til blått siden det eksisterer en klar sammenheng mellom filmer som blir mye sett på kino og deres respektive salg på DVD/HD-DVD/Blu-Ray.

Følgende er hentet fra DVDFILE.com, en meget god site i sin tid primært for DVD, med den dyktige skribenten Dan Ramer. Han ser på de 100 mestselgende filmer i historien både nasjonalt i USA og internasjonalt og skriver følgende:

A title ratio of 77 to 23 is 3.4:1, advantage Blu-ray Disc. Or, to put it another way, Blu-ray Disc now has captured 77% of the top one hundred grossing films of all time. Examining the films’ grosses yields very similar results. $45,997.9 million compared to $14,362.5 million yields a ratio of 3.2:1, advantage Blu-ray Disc. In other words, Blu-ray has captured 76.2% of the titles based on worldwide box office. And since Warner Bros. will be releasing some big titles in 2008 (The Dark Knight, Harry Potter And The Half-Blood Prince, Speed Racer(?) ) and in 2009 (Terminator Salvation: The Future Begins and Superman: Man of Steel), the balance should be maintained or perhaps tilt a little more toward Blu-ray Disc.
    Link til hele innlegget:
    DVDFILE.com

Dette tydeliggjør i klar matematisk tale at Blu-Ray står sterkere enn den rene PR-effekten av alle overskriftene i media som Haavard74 mener er hovedeffekten av Blu-Rays "eventuelle" seier i formatkrigen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det må jo vurderes av hver enkelt. Hvor mange ganger ser man hver film? Venter man altfor lenge, så blir det ikke aktuelt å selge det i det hele tatt. Allerede nå begynner det å bli litt forsent, hvis man hadde ønsket å få igjen en brukbar pris. Bruktprisene har nok sunket kraftig fra fredag til idag. Blir ryktene rundt Paramount og Uni bekreftet, så har vi bare sett starten.

Jeg beholder mine ihvertfall.
    njaaa... bruker du denne tankegangen i forhold til Blu-ray filmer så vil det jo si at man kjøper filmene, ser dem èn gang og så selger dem med en gang etterpå... kjedelig synes nå jeg! ;-)
    Poenget mitt er bare at disse "Blu-ray fanboy'ene" later til å tro at HD-DVD spillerne OG filmene plutselig er totalt ubrukelige...noe jeg ikke er helt med på.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av overland
    hei
    har bestillt ep-35 som kommer i slutten av denne mnd.bestillt den i begynnelsen av des.
    spilleren har vært utsatt 2 ganger.
    sa til selgeren at kjøpet ikke er så interessant hvis ikke jeg får med 5 filmer.
    tilbudet med 5 filmer gjaldt fram til 31 jan.kommer spilleren senere enn 31 jan får jeg ikke med 5 filmer.men nå blir kanske tilbudet utvidet?
    kanskje jeg ikke burde kjøpe noen hd spiller med tanke på hva som skjer i hd krigen?
    mvh
    Overland

Å kjøpe EP35 nå vil vel være som å kjøpe katta i den berømte sekken..

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har mulighet å avbestille vil nok det være et klokt valg..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel diskuteres det også all den tid det faktisk er 500+ titler på HD-DVD tilgjengelig og utgivelsene er jo ikke stoppet fra og med denne helgen. Forøvrig er EP35 en glimrende SD DVD spiller i tillegg.

Side 555 av 653 FørsteFørste ... 55 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 551 552 553 554 555 556 557 558 559 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •