HD formatkrigen. - Side 554

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 554 av 653 FørsteFørste ... 54 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 550 551 552 553 554 555 556 557 558 564 574 584 594 604 614 624 634 644 ... SisteSiste
Viser resultater 11,061 til 11,080 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bilde av New Lines siste HD DVD utgivelse:

Det kommer ingen HD DVD fra New Line i 2008 mao. I motsetning til Warner så avslutter de med en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Tror jeg stoler litt mere på Penton-man når det gjelder hva om faktisk har foregått. Han er tross alt en verifisert insider med en rimelig god "trackrecord".

Og som jeg har sett andre kommentere, hvorfor i all verden skulle Fox vurdere HD-DVD når de har vært så knallharde i forhold til sikkerhet på sine Blu-ray utgivelser? La oss ikke glemme at Fox la sine utgivelser på is inntil BD+ var impementert. Det er jo null og niks som tilsier at Fox hadde noen motiver for å gå til HD-DVD. Det eneste jeg kan se for meg er at de lurte Toshiba til "fiktive" forhandlinger.
    Hvem av disse "insiderne" man stoler på er jo opp til de enkelte. Det høres umiddelbart litt merkelig ut at Fox skulle ha vært på vei over til HD DVD. Men kilden på avsforum som kom med detaljer om Warner/Fox pakken er også av typen som har vært pålitelige tidligere. Så...

Fox sitt motiv kan ha vært så enkelt som at hvis Warner gikk HD DVD, så ville det gjøre de selv litt mer nervøse for utfallet av krigen, og de satte seg derfor kanskje ved forhandlingsbordet for se hvordan dette bærte ann - enten for å følge Warner hvis de fikk god deal med HD DVD eller dra med seg Warner tilbake hvis de selv synes forhandlingene med Toshiba ikke ga de nok. Snakker ikke nødvendigvis bare penger, men også formatets framtid og spesifikasjoner, f.eks ville TL51 bli noe av, kopibeskyttelse, kanskje ønske om innføring av soner osv... Det er masse vi ikke veit.

Men, hvem bryr seg? Utfallet er klart. Med mindre det ikke bare er viktig å få rett, men også få rett med en viss stil og underbygge sine tidligere antagelser. Det oppleves som bra for de fleste av oss.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til dere som fortsetter å støtte HD-DVD og argumenterer med at dere har filmene og kan se dem "om og om igjen"... hva skjer når Toshiba slutter å lage spiller (veldig snart?) og plutselig endag er spilleren din død? Da hjelper det lite å ha 140 HD-DVD'er om du ikke kan spille dem.

Var i den situasjonen med Laserdisc jeg... etter at poden greide å velte spilleren slik at transporten sluttet å gjøre jobben sin

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Burde lært av historien

Enig med at det er synd for HD DVD leiren det som nå har skjedd, men det måtte komme. Hvis ikke dette hadde skjedd ville HD formatene endt opp som SACD og DVD-Audio som flere allerede har påpekt. Sony har sliti lenge i motbakke som sikkert mange har fått med seg både på bærbart hvor Walkman var GUD og også TV fronten hvor de var en av de største i mange år. Enden på visa var at Sony sparket han som satt på toppen og dro inn en viss Sir som sikkert flere har sett på nettet fra CES. Han har tatt en rå gjennomgang av hva Sony har drevet med og hva de skal drive med i framtiden. Han stod også bak det siste forsøket på å få til ett kompromiss mellom HD DVD og Blue Ray uten å lykkes. Så i dag syns jeg faktisk han fortjener "seieren" hvis man kan kalle det det.

Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Selvom en krig alltid vil få en taper (men ikke nødvendigvis noen vinner..) så syntes jeg faktisk litt synd på Tosh og HD DVD. Sørgelig bilde fra CES og hvis folk så lei seg ut på pressekonferansen så er ikke det hyggelig heller. Er tross alt endel penger på spill og mange aktører vil nok merke dette skikkelig. Hva gjør man f.eks med alt som blir returnert eller liggende på lager? Produksjonen stopper ikke opp på dagen osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det var vel det Warner også sa mens de satt i forhandlinger om å bli eksklusive for en av sidene.

Dette kan skifte totalt i løpet av noen timer.
    De er vel bundet til en kontrakt, så ville vært rart om de sa noe annet nå.
    Jeg er uansett glad for jeg har begge spillerene, jeg kommer garantert til å kjøpe flere HD-DVD filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    En ting til dere som fortsetter å støtte HD-DVD og argumenterer med at dere har filmene og kan se dem "om og om igjen"... hva skjer når Toshiba slutter å lage spiller (veldig snart?) og plutselig endag er spilleren din død? Da hjelper det lite å ha 140 HD-DVD'er om du ikke kan spille dem.
    Det er selvfølgelig en mulighet, men det gjelder jo å sikre seg mot slikt, da

Jeg mistenker at det ikke vil gå så veldig lang tid før man kan få kjøpt HD DVD-spillere for en slikk og ingenting. Butikkene vil dumpe beholdningen sin, og det vil være mange som selger spilleren og filmene sine brukt, for å hoppe over på Blu-ray. Tanken min er å plukke opp en spiller når jeg kan få den for rundt 500,-, og putte den i skapet så jeg har en reserve.

I tillegg er det ikke utenkelig at jeg vil kjøpe en kombospiller, så jeg slipper å ha så fryktelig mange spillere i racket. Da får jeg plutselig en reservespiller til.

Til slutt, så har man jo alltids harddisk. Jeg har kjøpt ca. 60 HD DVDer til nå, og kommer nok til å kjøpe en del til på tilbudene som kommer etter hvert som butikkene tømmer lagrene av filmer. La oss si jeg havner på totalt 100 filmer. Dette vil ta opp maks 3TB med plass. Om 4-5 år regner jeg med at 3TB harddiskplass vil være relativt rimelig (1500,- - 2000,-), så da kan jeg f.eks. kopiere filmene over på harddisk, og spille dem av med en eller annen form for mediaspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare kjøpe en HD-DVD spiller til og ha som backup. Så har du garantien som uansett gjelder.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det var vel det Warner også sa mens de satt i forhandlinger om å bli eksklusive for en av sidene.

Dette kan skifte totalt i løpet av noen timer.
    Jepp. Så absolutt. Jeg synes også det er interessant at Paramount ikke bruker ordet "exclusively", når de sier at de fortsatt vil gi ut filmer på HD DVD.

Faktum er at HD DVD-markedet ikke er på langt nær stort nok til at det egentlig er interessant å gi ut filmer her. (Det samme kan for så vidt også sies om Blu-ray markedet til nå). Enhver utgivelse må regnes som en investering i å bygge opp markedet, slik at fremtidige utgivelser kan bli lønnsomme.

Med Warners avgjørelse, er det lite sannsynlig at det vil selges noe særlig med HD DVD-spillere fremover. Ergo vil HD DVD-markedet med all sannsynlighet bare bli mindre og mindre i tiden fremover. Det vil derfor være relativt uklokt å investere mer penger i dette markedet ved å gi ut ytterligere filmer som man vet man vil gå underskudd på.

Så hvis Paramount (og Universal, for den saks skyld) vil fortsette å gi ut HD DVD i tiden fremover, så mistenker jeg at det vil bli veldig få katalogtitler. Nei, nye utgivelser vil nok veldig fort bli begrenset til nyheter, tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var i den situasjonen med Laserdisc jeg... etter at poden greide å velte spilleren slik at transporten sluttet å gjøre jobben sin
    Mener jeg så noen kommentarer omkring spiller-støtte i USA og der var det vistnok et minimum på 6 år support. Men etter den tid vil man nok kunne slite med å finne deler. Tipper det lett går an å få tak i brukte spillere i mange år framover om det er vanskelig å få tak i reservedeler for å reparere eksisterende spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

ITavisen | Paramount forlater HD DVD?

Hører pulsen til hddvd tikker saktere og saktere

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RVD - Olive ActiveMagazine

Side HD4/HD5: Dobbeltsidig annonse med teksten:
    "Why HD DVD is the high-def format of the future."

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsetter å støtte HD DVD eller ikke... ser ikke helt slik på det. Selv om Warner kutter ut HD DVD så er det ingen automatikk i at Toshiba slutter å ha ansvar for eksiterende kunder - selv om de skulle kutte satsingen på HD DVD som stand alone format i løpet av ett år eller to.

Det er uansett drastisk å selge sin spiller nå sammen med sine evt 140 filmer fordi et filmstudio gikk fra begge format til kun ett.

Likevel, jeg kjøper ikke noen ny HD DVD spiller (med mindre jeg får tak i en med 24Hz støtte svært billig da), ei heller kjøper jeg HD DVD versjonene av eksisterende Warner titler slik jeg til tider har gjort. Nå blir det BD utgaven i stedet. Men Universals og Paramounts HD DVD titler er jeg ikke redd for å kjøpe - de av de som måtte ha lyst på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Er bare kjøpe en HD-DVD spiller til og ha som backup. Så har du garantien som uansett gjelder.
    Jeg har selv 'falt' for den tankegangen flere ganger, med både LaserDisc og Dtheater D-VHS(har 3 LD-spillere og 4 D-VHS spillere), og det går ikke lang tid før man ikke har bruk for de i det hele tatt.

Kjøper man en spiller 'bare for å ha det', så kan man føle seg litt dum etter 1 år eller 2, hvis man ikke har fått brukt den, og spilleren ikke er verdt noe som helst.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?

Var da veldig bastant av Dagbladet?

Db.no artikkel

I og for seg greit i å spekulere i HD-DVD's død etter WB overgang

Men legger rykter om Paramount til grunn?
    Er ryktene så sikre?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD spilleren blir jo ikke ubrukelig over natta selv om det er utvikling i denne saken. De fleste har vel noen hundre SD-DVD'er som man kan brukes i HD-DVD spilleren. I tillegg kommer det da fortsatt flere filmer på HD-DVD framover så å påstå at det kun er BD som gjelder nå blir litt snevert...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    HD-DVD spilleren blir jo ikke ubrukelig over natta selv om det er utvikling i denne saken. De fleste har vel noen hundre SD-DVD'er som man kan brukes i HD-DVD spilleren. I tillegg kommer det da fortsatt flere filmer på HD-DVD framover så å påstå at det kun er BD som gjelder nå blir litt snevert...
    Tja, hvis vi snakker om massene som ikke har investert i HD DVD eller som allerede har valgt HD DVD så er det ingne grunn til å vurdrer HD DVD.

Siden Financial Times har gått så bastant ut med ryktet så vil jeg forvente at vi vil høre noe fra Paramount i løpet av få timer/dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe Stand-alone BR spiller fra USA for å kunne spille Region A filmer.
    Men irriterer meg litt over at de fleste BR spillerne bare har en HDMI utgang. HDMI sender jo både lyd og bilde og ofte er det behov for å sende de signalene til 2 forskjellige enheter (jeg bruker hdmi-splitter idag).
    Litt off topic dette men er det noen som har forklaring på hvorfor bare en HDMI ?
    På bildet under ser man at det er maaaange forskjellige lydutganger å velge på, men bare en HDMI.

Engadget

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skjer videre?

For meg helt personlig så har ikke warner sin overgang og HD DVD's eventuelle død veldig stor betydning. Jeg har de filmene jeg har og de kommer til å virke like godt i tiden fremover, eneste konsekvens er at jeg må kjøpe en BD spiller litt før det jeg hadde planlagt. Slik tror jeg situasjonen er for de fleste som har investert i HD DVD. Vi visste risikoen ved det valget vi gjorde, men de positive aspektene(lav pris, sonefrihet) gjorde at vi valgte å legge penger i det.

Jeg sier altså HD DVD's eventuelle død. Dette fordi jeg ikke har sett noe håndkle blitt kastet eller noen feit dame som synger. Universal og Paramount er fortsatt ekslusive HD DVD. Selv om det går rykter om at de kommer til å skifte og at de bare holder med HD DVD fordi de er kontraktsbundet så er faktisk situasjonen pr. i dag at de fortsatt støtter HD DVD ekslusivt. Hva som kommer er en helt egen diskusjon, men siden jeg først er inne på det så tror jeg nok Toshiba er nødt til å trekke opp Disney eller noe liknende opp av hatten for at HD DVD ikke skal bukke under i det lange løp.

En annen ting er den volsomme feiringen og "vi spådde det!" og "haha hva sier du nå ----- (sett inn det som passer)". Jeg har selvfølgelig forståelse for at dere føler en viss lettelse ved at det formatet dere valgte vant, men å si at dere visste det og at det har vært opplagt fra dag en og ikke minst snakke nedsettende til andre som ikke har de samme meningene som dere hører da ingensteder hjemme. Om det var Sony sjefen som sendte en litt spydig kommentar til Toshiba sjefen så ville jeg skjønt det, men på et norsk diskusjonsforum der ingen sitter på innsidekunnskap eller innflytelse på krigen utover å kjøpe de "riktige" filmene så blir det litt for dumt syns jeg.

Edit: Warner-overgangen

Jeg har forresten ingen tro på at det faktum at filmutgivelsene til Warner kommer ekslusivt på BD skal avgjøre krigen. Går vi tilbake i tid så finner vi Universal som eneste ekslusive HD DVD selskap og Paramount og Warner som nøytrale. Nå har de tatt en side hver. Dessuten får jo ikke BD noen flere utgivelser enn de ellesr ville fått. De bare hindrer at de kommer på HD DVD.

Det jeg derimot tror besegler HD DVD's sjebne er "Krigen er avgjort - BD vant!" overskriftene som pryder alle verdens aviser og sriveblekker. Signal effekten ved at Warner skiftet til BD er utolig viktig! Dette vet/visste alle parter (Sony, Toshiba og ikke minst Warner selv). Dette bringer meg direkte over på neste punkt: Ble Warner kjøpt?

Ytterpunktene i denne diskusjonen er følgende: "Warner fikk 500M$ for overgangen" og "Warner skiftet side til det formatet de syns er best". De fleste har nok konkludert på egenhånd at sannheten sannsynligvis ligger ett sted mellom disse. I og med at Warner var veldig klar over hvilken situasjon de satt i (mulighetten til å vippe krigen) så er det veldig nærliggende å annta at de solgte seg dyrt. Det kan veldig godt hende at Warner ville skifte over til BD uten betaling også, men jeg er hellig overbevist om at Sony og co (Toshiba og co også forresten) var villige til å strekke seg langt for å sikre seg Warner ekslusivt. Siden Warner ikke akkurat driver vedledighet så har de nok forhandlet seg frem en god avtale med Sony.

Så får vi heller diskutere hvor langt sony strakk seg for å sikre seg Warner. Dette er i og for seg et ganske spennede aspekt med Warner overgangen. Strakk sony seg så langt (billigere replikasjonspriser osv) for å sikre seg Warner at det blir murring internt i BD leieren? Andre selskap som kanskje vil ha de samme prisene. Dette vil i så fall være avgjørende, for Toshiba og MS er nok rimelig desperate etter å sikre seg ett av de BD ekslusive selskapene. Om ikke annet så for å vise at de er i live og ikke gir opp. Det er nok ett viktig signal å få ut nå.

Avlysning av pressekonferranser er ikke et slik signal.

Tar forbehold om skriveleif.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    ITavisen | Paramount forlater HD DVD?

Hører pulsen til hddvd tikker saktere og saktere
    Pulsen stiger når man blir irritert. Dette er det samme ryktet som blir postet om og om igjen.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Jeg har forresten ingen tro på at det faktum at filmutgivelsene til Warner kommer ekslusivt på BD skal avgjøre krigen. Går vi tilbake i tid så finner vi Universal som eneste ekslusive HD DVD selskap og Paramount og Warner som nøytrale. Nå har de tatt en side hver.
    Warner er det største filmstudioet i hollywood, og har størst prosentdel i HD-markedet. De har også flest tittler på markedet. Warner er usammenlignbart viktigere enn Paramount.

Men ja, PR-effekten har fått hjulene (hodene?) til å rulle, men på sikt er uansett ikke krigen lenger vinnbar for Toshiba og HD DVD.

Side 554 av 653 FørsteFørste ... 54 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 550 551 552 553 554 555 556 557 558 564 574 584 594 604 614 624 634 644 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •