HD formatkrigen. - Side 553

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 553 av 653 FørsteFørste ... 53 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 549 550 551 552 553 554 555 556 557 563 573 583 593 603 613 623 633 643 ... SisteSiste
Viser resultater 11,041 til 11,060 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asbjornjp
    Men PS3 vil vel aldri kunne oppgraderes i dag til og gi ut alle lyd-formatene heller? Man må vel over på en standalone spiller for og få oppleve 'sikkelig' HD lyd slik som denne Panasonicen som ble lansert på CES i går?
    Vel, dekodet PCM i spilleren er vel egentlig like bra som dekoding ekstern IMO. Den mangler bare mulighet til å sende ut bitstream, men alt kan jo dekodes internt (bortsett fra DTS HD for øyeblikket og det kan jo evt endres).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung om HD DVD:

Interview: Samsung Says There's Life After Hollywood for HD DVD

* HD DVD er dødt for Hollywood etter Warner annonseringen
    * USD 300 er den magiske prisen for BD-spillere (juli/juni)
    * 1000 utgivelser er den magiske tittelgrensen (ca 500 nå)
    * digital distribusjon vil drepe SD, men folk vil eie HD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Samsung om HD DVD:

* Blu-ray er dødt for Hollywood etter Warner annonseringen
    *kremt-kremt*

Tror du leifet litt der du hehe...tidlig på morran så du er unskyldt :-)

Ser forøvrig ut som om HD-DVD Group er i full meltdown-modus nå. Tipper vi har Paramount og Universal på Blu-ray siden allerede til slutten av uken (men utgivelser først fra Q2 tidligst vil jeg tro, om ikke Paramount har masse blått på lager fra før forrige kuvending).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt Toshiba HD-EP10 og Sony BDP-S300.
    Ingen planer å slutte kjøpe HD-DVD, men det blir nok mest BD i stua.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, dekodet PCM i spilleren er vel egentlig like bra som dekoding ekstern IMO. Den mangler bare mulighet til å sende ut bitstream, men alt kan jo dekodes internt (bortsett fra DTS HD for øyeblikket og det kan jo evt endres).
    Dekoding i spilleren kan vel i enkelte tilfeller være å foretrekke, da spilleren kan mikse originallyden med lydspor fra PiP eller online-innhold.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Wohoo, nå kommer det sikkert endelig porr på BD også :P

Fikk siste Lyd & Bilde i posten idag, der lå det ett 13siders bilag med KUN HD DVD. Timingen var vel ikke helt god, men den kampanjen var vel i likhet med Elkjøps tv-spot betalt for lenge siden. Skal man gjøre et godt varp av en filmvår så er vel forresten HD DVD genialt, billig HW og 'restesalg' av filmer. Vil tro alle nyheter blir solgt i amerikanske nettbutikker i relativt lang tid (måneder, ikke år). Så dere med HD DVD får bare bruke tiden godt, det er ikke lett å forutsi når tilbudet fases ut for deres del, men det er liten tvil om dere kan få mye billige og gode filmer i månedene som kommer.
    Kjøper du nok restsalg-HD DVD kan du sikkert investere i en spiller også og komme billigere ut enn om du skulle kjøpt tilsvarende på Blu-Ray.
    Du får jo for svingende 5 filmer med selve spilleren Så er du en skikkelig filmfreak er det ingen grunn til å ikke kjøpe begge nå

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung om HD DVD:

* Blu-ray er dødt for Hollywood etter Warner annonseringen
    Har du drevet med omvendt psykologi hele veien ESP1? Forsøker du å si oss at du egentlig liker HD DVD best? Bare slipp følelsene ut....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    Et lite hypotetisk sprm.. hva hvis xbox 360 hadde kommet med en hd-dvd spiller i sine konsoller feks elite.. hadde det gjort forandringer på krigen?? Jeg mener att kanskje dagens situasjon hadde vært snudd da.. eller??
    Det ryktes jo at Microsofts eneste hensikt med å involvere seg i krigen var å forlenge den slik at HD på disk skulle feile og nedlasting ta over. Hvis dette stemmer så har nok en 360 med HD DVD spiller aldri vært aktuelt.

Men hypotetisk, hadde det kommet en Xbox med HD DVD før/samtidig med PS3, så kunne nok dette sett temmelig anderledes ut. Er vel ikke tvil om at antallet PS3'er har bidratt til å øke Blu-ray salget, og Warner har nok sett en god del på salgstall uavhengig av ymse andre insentiver for å gå blå.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray Forum - View Single Post - Ask the Insiders: Judgment Day Edition

"Rumors are fox was flirting with hd exclusivity/neutraility. How close did Fox come to changing sides?"

"About as close as a drunken sailor getting a date with Queen Elizabeth II, while yelling into the window of her carriage as it is passing by in a procession.
    Please, spare me anymore after-the-fact internet intrigue."

Penton man går også langt i å påstå at Toshiba ble lurt av Paramount:

"Tosh………
    ”But you promised you would marry me and it turned out to be a one night stand.”

Software Company……..
    “Wam, Bam………Thank You Mam…..It’s been swell but, marry into a family with packaged goods?,…… sorry you got the wrong impression”.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    *kremt-kremt*

Tror du leifet litt der du hehe...tidlig på morran så du er unskyldt :-)

Ser forøvrig ut som om HD-DVD Group er i full meltdown-modus nå. Tipper vi har Paramount og Universal på Blu-ray siden allerede til slutten av uken (men utgivelser først fra Q2 tidligst vil jeg tro, om ikke Paramount har masse blått på lager fra før forrige kuvending).
    Sorry. Jepp, var oppe kl 02:30 i natt for å sjekke om det var noe nytt fra BDA. Det tar på...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Dekoding i spilleren kan vel i enkelte tilfeller være å foretrekke, da spilleren kan mikse originallyden med lydspor fra PiP eller online-innhold.
    Jepp, da er det best å få dekodet og mikset PCM rett ut over HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Mye snakk om soneinndeling på Blu-ray her.
    Hvis du har en rask pc så kan dere kjøre denne løsningen som jeg har gjort :

Fikk mitt drev til pc'en på fredag (samme dag som Warner annonserte) ett LG GGW-H20L SuperMultiblu som spiller og brenner Blu-ray og også spiller HD DVD.
    Bruker AnyDvd HD som jobber i bakgrunnen og fjerner alle soner fra BD og DVD og fjerner også all kopibeskyttelse og HDCP.
    Altså bare og legge i hvilken som helst disc og maskinen spiller den uansett region.
    Støtter også profil 1.1 rett fra esken.Har prøvd med Terminator 3 BD og det fungerer utmerket.
    Prisen på drevet er ca. 2000,- bestilte mitt fra england.

Hvis dere har spørsmål om dette så ikke nøl med å sende en pm til meg !
    Hvor fikk du den for 2000NOK?? Har bare sett det til ca 180 pund på nettet jeg, og det er jo nær 2000 NOK, men så må man jo legge på frakt og 25% moms ved import til norge, så da havner man jo fort nær 3000...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Rumors are fox was flirting with hd exclusivity/neutraility. How close did Fox come to changing sides?"

"About as close as a drunken sailor getting a date with Queen Elizabeth II, while yelling into the window of her carriage as it is passing by in a procession.
    Please, spare me anymore after-the-fact internet intrigue."
    Admin på HTF gir et litt annet syn på saken. Slik gikk det i følge ham for seg:
    1) The studios (all of them) were not happy with the relatively slow growth of both formats. While, at the same time, standard def DVD sales were declining.

2) Warner preferred to go HD DVD exclusive but didn't want to do it by themselves. They felt they needed one more studio from the Blu-ray camp to go HD DVD exclusive.

3) Warner and Fox had worked out a deal where both of them would announce going HD DVD exclusive at CES' HD DVD press conference. That was what the big news was going to be.

4) At the last minute, Fox got a better offer from the Blu camp and backed out of the deal.

5) Warner, feeling that the format war needed to end sooner rather than later (see #1), threw in the towel and accepted the fat offer that the Blu camp had been dangling in front of them.
    Home Theater Forum - View Single Post - Breaking News!! Warner is soon to be Blu-Ray Exclusive!

Close call, hvis det stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg stoler litt mere på Penton-man når det gjelder hva om faktisk har foregått. Han er tross alt en verifisert insider med en rimelig god "trackrecord".

Og som jeg har sett andre kommentere, hvorfor i all verden skulle Fox vurdere HD-DVD når de har vært så knallharde i forhold til sikkerhet på sine Blu-ray utgivelser? La oss ikke glemme at Fox la sine utgivelser på is inntil BD+ var impementert. Det er jo null og niks som tilsier at Fox hadde noen motiver for å gå til HD-DVD. Det eneste jeg kan se for meg er at de lurte Toshiba til "fiktive" forhandlinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paramount/DreamWorks: "Still Supporting HD DVD"

We have received word from Paramount/DreamWorks that although they continue to support HD DVD, they will not be making any new high-def title announcements at CES 2008.

Paramount/DreamWorks responded to Warner's shift to Blu-ray exclusivity today, saying that the studios have no plans to abandon the HD DVD format.
    High-Def Digest | HD DVD & Blu-ray News and Reviews in High Definition[UPDATED]/1345

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Og som jeg har sett andre kommentere, hvorfor i all verden skulle Fox vurdere HD-DVD når de har vært så knallharde i forhold til sikkerhet på sine Blu-ray utgivelser? La oss ikke glemme at Fox la sine utgivelser på is inntil BD+ var impementert. Det er jo null og niks som tilsier at Fox hadde noen motiver for å gå til HD-DVD. Det eneste jeg kan se for meg er at de lurte Toshiba til "fiktive" forhandlinger.
    Ja, jeg nevnte vel det samme selv i en tidligere post. Jeg ville blitt veldig overrasket dersom Fox hadde byttet side. Men interessant å se hvordan to respekterte postere på hvert sitt forum har totalt forskjellige versjoner av saken.

Det skal visstnok snart komme en Fox-insider på Blu-ray.com, blir interessant å se om han har noen kommentarer.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del blir det nok ikke noe stopp i kjøp av hd dvder med det første. Så får jeg bare håpe på noen billige ep35 eller xe1 tilbudkommer snart så jeg kan sikre meg en rå avspiller før de stopper å selge de.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Men hypotetisk, hadde det kommet en Xbox med HD DVD før/samtidig med PS3, så kunne nok dette sett temmelig anderledes ut. Er vel ikke tvil om at antallet PS3'er har bidratt til å øke Blu-ray salget, og Warner har nok sett en god del på salgstall uavhengig av ymse andre insentiver for å gå blå.
    Mye av det tidligere salgsargumentet til XBOX360 var pris. Skulle de implementert HD DVD ville det argumentet falt bort, utviklingstiden ville kanskje også blitt lengre. Da ville lanseringen kanskje sammenfalt med PS3 og det hadde ikke vært noe bedre.
    Mye man kan diskutere i etterpåklokskapens navn, men jeg tror nok MS gjorde det smarteste ved å ikke legge HD DVD inn i XBOX'en sin. De drar vel uansett inn pengene sine når spill som HALO selger millioner bare på preorder..

Selvom en krig alltid vil få en taper (men ikke nødvendigvis noen vinner..) så syntes jeg faktisk litt synd på Tosh og HD DVD. Sørgelig bilde fra CES og hvis folk så lei seg ut på pressekonferansen så er ikke det hyggelig heller. Er tross alt endel penger på spill og mange aktører vil nok merke dette skikkelig. Hva gjør man f.eks med alt som blir returnert eller liggende på lager? Produksjonen stopper ikke opp på dagen osv.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Paramount/DreamWorks: "Still Supporting HD DVD"
    Det var vel det Warner også sa mens de satt i forhandlinger om å bli eksklusive for en av sidene.

Dette kan skifte totalt i løpet av noen timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ytterligere indikasjoner på at Paramount dropper HD DVD:

FT.com / Companies / Media & internet - Paramount in HD DVD blow

Side 553 av 653 FørsteFørste ... 53 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 549 550 551 552 553 554 555 556 557 563 573 583 593 603 613 623 633 643 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •