HD formatkrigen. - Side 552

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 552 av 653 FørsteFørste ... 52 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 548 549 550 551 552 553 554 555 556 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste
Viser resultater 11,021 til 11,040 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Prosjek-tor
    Skjønner at HD-folket er frustrert, og at de ikke er helt rede for å ta innover seg "nederlaget" ennå. Men slaget er tapt, det kan det ikke være noen tvil om. Det er tøff nok kamp om markedsandelene for filmselskapene allerede, og ingen av dem vil drømme om å fortsette lenge på et så svekket marked som det blir nå.
    Jeg er en av de svært mange som har sittet på gjerdet. Det har vært totalt likegyldig for meg hvilket format som skulle gå av med seieren - bare den tullete "krigen" skulle slutte. Nå blir det Blu-Ray såfort de kommer med en noe mer prisgunstig 2-versjon. Og det tror jeg vil skje i løpet av forholdsvis kort tid.
    Både Philips og Funai har annonsert spillere i 300 dollars området, før jul så ligger de på rundt 200 USD i USA regner man med. Så prisen er på vei ned for de som ikke vil ha mer påkostede produkter.

Enda flere kinaprodusenter er i gang med prototyper.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wohoo, nå kommer det sikkert endelig porr på BD også :P

Fikk siste Lyd & Bilde i posten idag, der lå det ett 13siders bilag med KUN HD DVD. Timingen var vel ikke helt god, men den kampanjen var vel i likhet med Elkjøps tv-spot betalt for lenge siden. Skal man gjøre et godt varp av en filmvår så er vel forresten HD DVD genialt, billig HW og 'restesalg' av filmer. Vil tro alle nyheter blir solgt i amerikanske nettbutikker i relativt lang tid (måneder, ikke år). Så dere med HD DVD får bare bruke tiden godt, det er ikke lett å forutsi når tilbudet fases ut for deres del, men det er liten tvil om dere kan få mye billige og gode filmer i månedene som kommer.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor er sjansen for at Universal møter opp på BDA pressekonferansen i natt og annonserer BD utgivelser mon tro?

Er rimelig sikker på at de vil komme en slik annonsering i løpet av de neste 6 mnd, men det hadde jo vært greit å få det avklart nå under CES.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Wohoo, nå kommer det sikkert endelig porr på BD også :P

Fikk siste Lyd & Bilde i posten idag, der lå det ett 13siders bilag med KUN HD DVD. Timingen var vel ikke helt god, men den kampanjen var vel i likhet med Elkjøps tv-spot betalt for lenge siden. Skal man gjøre et godt varp av en filmvår så er vel forresten HD DVD genialt, billig HW og 'restesalg' av filmer. Vil tro alle nyheter blir solgt i amerikanske nettbutikker i relativt lang tid (måneder, ikke år). Så dere med HD DVD får bare bruke tiden godt, det er ikke lett å forutsi når tilbudet fases ut for deres del, men det er liten tvil om dere kan få mye billige og gode filmer i månedene som kommer.
    Ja, det er helt klart at de som ikke selger HD-utstyret sitt kan komme over mange supre filmtilbud av HD-folk som tror de har tapt (de som selger altså).

Gjorde et slikt varp selv, og gleder meg stort til ny spiller! Trenger uansett en PAL DVD-spiller da PS3 kun tar NTSC. Digger hardt at folk selger unna utstyret sitt =D

Esp1: Er spent på hva Universal sier selv

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H

Esp1: Er spent på hva Universal sier selv
    Synd det ikke begynner før kl 02:00 i natt (og varer til 03:00). Får vel vente til i morgen med å se om det har skjedd noe interessant.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ganske betydelig forandring for Universal å skifte til Blu-Ray når de ikke har det tekniske som er nødvendig for å lage BD-utgivelser klart fra før. Da tenker jeg ikke på plateproduksjon, men softwareproduksjon før de presses på plate.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Det er vel ganske betydelig forandring for Universal å skifte til Blu-Ray når de ikke har det tekniske som er nødvendig for å lage BD-utgivelser klart fra før. Da tenker jeg ikke på plateproduksjon, men softwareproduksjon før de presses på plate.
    Gjør studioene slikt in-house da? Ville tro de outsourcet slikt, så de ikke trenger eget utstyr. Eventuelt kan de bruke samme transfer for Blu-ray som for HD DVD slik som Warner gjør.

Tror ikke produksjon av plater har så mye å si for når Universal eventuelt gjør noe.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Det er bare Warner og Sony som gjør dette selv. Ihvertfall av BD studioene. Det vanligste er å bruke en underleverandør til både video-/audioinnkoding og forfatterprosessen. Ofte er det et postprosesshus som også tilbyr andre tjenster som skanning av filmen etc. Det er også egen aktører som tilbyr å sjekke at platen funker i de vanligste spillerne før pressa starter etc. Kort sagt, skal du utgi på BD kan du få gjort alt eksternt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke, men jeg tenkte ikke på selve videomaterialet. Jeg mener interface og menyer osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj da, jeg som nettopp har kjøpt meg HD-DVD spiller :P Hehe
    Jaja, hihi, har fått meg ny dvd spiller iaffal!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at BD-eksklusiviteten kun gjelder USA og Canada (foreløpig)?

EDIT:
    Niks. Warner tyskland og UK har visst presseuttalelse om det de og.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ouch...

Dette bildet fra CES taler vel for seg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber jo som kjent i elektrokjede. Var faktisk flere kunder innom i dag som hadde fått med seg at format krigen var ferdig og skulle nå ha seg en bd spiller. Synd vi ikke hadde flere ps3 på lager.

Men den pressedekningen denne nyheten har fått tviler jeg sterkt på at vi får solgt så mange hd dvd spillere nå.

Forresten første gang jeg er borti at vanlige voksne mennesker skal ha en spillmaskin for og primært se film. Vi lever i en gal verden

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Jobber jo som kjent i elektrokjede. Var faktisk flere kunder innom i dag som hadde fått med seg at format krigen var ferdig og skulle nå ha seg en bd spiller. Synd vi ikke hadde flere ps3 på lager.

Men den pressedekningen denne nyheten har fått tviler jeg sterkt på at vi får solgt så mange hd dvd spillere nå.

Forresten første gang jeg er borti at vanlige voksne mennesker skal ha en spillmaskin for og primært se film. Vi lever i en gal verden

Hva er så galt med å bruke en spillmaskin til å primært se film? Den er kjappere enn de fleste stand alone spillere, billigere, mer fremtidsrettet, og kan gjøre mye mer enn de andre stand alone spillerene kan. For eks. streame fra nettverk, spill divx, spille av cd/sacd, mp3, vise bilder, og SPILLE spill.
    PS3 er nok ikke perfekt på bilde og lyd, men det skiller ikke mye opp imot de beste stand alone spillerene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe om Universal på CES ser det ut til. Nyhetsbrev fra BDA kom inn i epostleseren kl 01:00.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Financial Times vil Paramount gå tilbake til Blu-Ray nå.

FT.com / Mergermarket - Paramount in HD DVD blow

Sitat fra Engadget:
    "The Financial Times is reporting that Paramount is preparing to use a get out clause in its HD DVD exclusivity deal, and go back to Blu-ray, about 4 months after ending its dual-format release schedule. The move would be a result of Warner's switch to Blu-ray, using a "get out" clause in Paramount's promotional agreement with the HD DVD camp. No details on what it might take to rip up the contract and make Michael Bay very, very happy, but if the rumor proves true this could make the slow death he predicted for HD DVD a very, very fast one."

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite hypotetisk sprm.. hva hvis xbox 360 hadde kommet med en hd-dvd spiller i sine konsoller feks elite.. hadde det gjort forandringer på krigen?? Jeg mener att kanskje dagens situasjon hadde vært snudd da.. eller??

driter i hvem som vinner. sitter med en hd til xbox.mulig jeg invisterer i en pl3

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    Et lite hypotetisk sprm.. hva hvis xbox 360 hadde kommet med en hd-dvd spiller i sine konsoller feks elite.. hadde det gjort forandringer på krigen?? Jeg mener att kanskje dagens situasjon hadde vært snudd da.. eller??

driter i hvem som vinner. sitter med en hd til xbox.mulig jeg invisterer i en pl3
    Det er nok for sent nå. Det er klart at hd dvd hadde gått av med seieren hvis de for halvannet år siden hadde fått hd dvd innebygget i alle xbox360 som ble solgt. Det er ingen tvil om at ps3 har sørget for bd seiren. Jobber som sagt i en elektro butikk. Vi har iløpet av fjoråret solgt ca 60 hd dvd spillere og 4 bd spillere. Det samme går igjenn i de andre butikkene i kjeden. Nesten ikke solgt bd spillere i det hele tatt. Men omtrent 12 x så mange hd dvd spillere. Tar man ps3 med i betraktningen er det klart at den har solgt langt bedre.

At ikke Microsoft gjorde det samme med xbox360 er uforståelig. Ville sansynligvis ha sett helt anderledes ut da. Men men... gjort er gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Hva er så galt med å bruke en spillmaskin til å primært se film? Den er kjappere enn de fleste stand alone spillere, billigere, mer fremtidsrettet, og kan gjøre mye mer enn de andre stand alone spillerene kan. For eks. streame fra nettverk, spill divx, spille av cd/sacd, mp3, vise bilder, og SPILLE spill.
    PS3 er nok ikke perfekt på bilde og lyd, men det skiller ikke mye opp imot de beste stand alone spillerene.
    Men PS3 vil vel aldri kunne oppgraderes i dag til og gi ut alle lyd-formatene heller? Man må vel over på en standalone spiller for og få oppleve 'sikkelig' HD lyd slik som denne Panasonicen som ble lansert på CES i går?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haljan
    I følge Financial Times vil Paramount gå tilbake til Blu-Ray nå.

FT.com / Mergermarket - Paramount in HD DVD blow

Sitat fra Engadget:
    "The Financial Times is reporting that Paramount is preparing to use a get out clause in its HD DVD exclusivity deal, and go back to Blu-ray, about 4 months after ending its dual-format release schedule. The move would be a result of Warner's switch to Blu-ray, using a "get out" clause in Paramount's promotional agreement with the HD DVD camp. No details on what it might take to rip up the contract and make Michael Bay very, very happy, but if the rumor proves true this could make the slow death he predicted for HD DVD a very, very fast one."
    Så den på Engadget akkurat. Det fine er jo at Paramount allerede har gjort ferdig masteren til både Transformers, Top Gun, etc, samt alle de gamle utgivelsene og deremed kan komme raskt på banen med utgivelser.

Her er meldingen rett fra kilden:
    FT.com / Home UK / UK - Paramount in HD DVD blow

"Paramount in HD DVD blow
    By Matthew Garrahan and Mariko Sanchanta in Las Vegas

Published: January 8 2008 02:49 | Last updated: January 8 2008 02:49

Paramount is poised to drop its support of HD DVD after Warner Brothers’ recent backing of Sony’s Blu-ray technology, in a move that will sound the death knell of HD DVD and bring the home entertainment format war to a definitive end.

...

However, Paramount, which is owned by Viacom, is understood to have a clause in its contract with the HD DVD camp that would allow it to switch sides in the event of Warner Bros backing Blu-ray, according to people familiar with the situation."

Dette er jo enda morsommere enn om Universal hadde gått til BD allerede i natt IMO.

I alle tilfelle vil krigen slutte rimelig kjapt nå.

Ikke rart HD DVD promo gruppen avluste sin presse events. De var selvsagt klar over at Paramount hadde dette smutthullet i avtalen og vet godt at løpet nå er kjørt.

Side 552 av 653 FørsteFørste ... 52 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 548 549 550 551 552 553 554 555 556 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •