HD formatkrigen. - Side 551

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 551 av 653 FørsteFørste ... 51 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 547 548 549 550 551 552 553 554 555 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste
Viser resultater 11,001 til 11,020 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ITavisen
    ITavisen | PC Blu- Ray for 1000 kroner

Endelig en billig Blu-Ray leser til PCen.

Prisene synker
    Først kom Blu-Ray-brennerne, nå kommer spillerne. Først ute for $200 (1000 kroner) er Sonys BDU-X10S som er et billig alternativ for Media Center PCen.

Programvare medfølger
    Med spilleren følger en Blu-Ray utgave av PowerDVD. Spilleren bruker S-ATA grensesnitt og spiller også DVD og vanlige CDer. Så langt er det lansert nesten 500 Blu-ray-filmer på det amerikanske markedet.

Det er fortsatt usikkert når spilleren kommer på det norske markedet, men salget starter denne måneden
    Endelig en billig BD leser til PC'n, dette var etterlyst under den "kalde krigen".

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1000 kr er akseptabel pris. Men urealistisk i Norge enda tror jeg.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske sist gang jeg skrev at BD-salget i Europa, Japan og Australia var svært viktig for utfallet:

"Vrøvl og tull", var svarene. "Det er i USA dette avgjøres".
    Ja-ja, Warner syntes dog at resten av verden også var viktig

Eller da jeg sist gang nevnte at grunnen til at New Line ikke kom med en eneste release-dato for HD DVD, kunne indikere at Warner allerede hadde bestemt seg, og dermed ba New Line om å vente litt med HD DVD-utgivelser. New Line Cinema svarte bare "some time soon" om når evt HD DVD-releaser skulle komme, og "dekket" seg bak regionskodingen. Jeg syntes dette var veldig likt de svarene Paramount ga, rett før de byttet side.

Igjen; "vrøvl og tull! Hvor har du det i fra?! Propaganda! Hentet fra løse luften" osv osv...

Nå slipper også New Line å gi ut evt HD DVD-titler de måtte ha kommet med som fremtidige releaser i 2008. Var nok et smart trekk av New Line, det der...
    Vel:
    Nå bekreftes det at New Line Cinema, som for øvrig har vært veldig beskjedne med HD DVD-utgivelser (de har nok visst hva som lå i kortene en stund), at også deres titler kun kommer i BD, melder flere uavhengige nettsteder.

New Line har tidligere sagt at de har utsatt HD DVD-utgivelsene fordi formatet har manglet regionkoding, men dette har som kjent BD (3 mot DVD-formatets 6). Få titler har vært utgitt fra New Line som sagt, også på BD, men blant de som er tilgjengelig i USA finner vi Shoot 'em Up, Hairspray, og Rush Hour 3.

RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!

Litt godt i ettertid å se at mye som ble ihjelslått av HD DVD-fansen som BD-propaganda og grunnløse spekulasjoner, trolig var rett alikevel
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jepp, det verste ved det hele er mediaomtalen dette gir. Derfor er det ekstra viktig og kontre raskt nå, hvis de fortsatt vill satse videre. Universal og Paramount må ut og si at det er HD DVD som er deres format, og at de fortsatt har troen på at det er fremtiden. Får de gjort det, så tror jeg fortsatt HD DVD har muligheter.
    Tok en kjapp kikk på annonserte filmer på begge format så langt i år, og må si at HD DVD fortsatt har de mest spennende titlene, i alle fall for min del, med eller uten Warner.
    Ser du fremdeles har håp Andy_Dandy. Jeg tror du dessverre blir skuffet.
    Hva skal de kontre med?
    Hvorfor i alle verden skal Universal og Paramount nå gå ut å si at HD DVD er deres format og at de fortsatt har troen på fremtiden? Dette vil vell ingen har noe tiltro til.
    Vi har fått med oss at GE som eier Universal har vært opptatt av Universal sitt valg av format tidligere, tro ikke de sitter og lar Universal kjøre den veien lenge.
    Hvilke oppegående personer vil fremover kjøpe en HD DVD spiller som gir dem tilgang til ca 20 - 30 % av filmmarkedet.
    Nei, krigen er ikke helt over, men det virker veldig sort for HD DVD.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Hva gjør deg så skråsikker på det?

Kanskje innen filmbransjen (selv om jeg synes det virker litt vel tidlig), men jeg tror det vil ta litt lenger tid før HD-DVD eventuelt forsvinner som teknologi (og selv det er ikke helt sikkert). HD-DVD har tross alt muligheter som lagringsmedium, særlig med tanke på tungvekterne innen databransjen som støtter HD-DVD (Microsoft, Intel osv.).
    HD DVD har ikke sjanse i havet som datalagringsmedium.

Blu-ray har minst like store og tunge aktører på sin side og de gir 25GB på ett lag mot 15 GB på HD DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å se at BD tilhengerne er ved godt mot men denne krigen er nok langtfra over enda. Jeg satser fortsatt på HD DVD.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Enig, trolig vil også endel BD folk kjøpe mindre filmer da krigen er over. BOGO salg forsvinner og tilbudene vil bli færre. Ikke uventet om salget faller 20-30% i tiden fremover.
    Det er solgt bra med PS3 og bra med BD standalone spillere i desember måned. Forhåpentligvis så klatrer en del personer ned fra gjerdet og en del personer som har satset bare på HD DVD vil kjøpe seg BD spiller.
    BD spillere i de store kjedene i USA som til nå har satset ensidig mot HD DVD vil vi nok også se fremover.
    Jeg ser ikke at dette bør innebære at BD salget skal falle fremover. Tvert i mot.
    Hvis vi i tillegg får BD filmer fra Universal og Paramount så vil det også øke BD salget. Dette på litt lenger sikt enn de første månedene kanskje.
    Kampen mot SDDVD kan begynne og det er BDA er klar over, så BOGO salg og salg vil vi forhåpentligvis også se fremover, tro jeg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bitforbit
    Fint å se at BD tilhengerne er ved godt mot men denne krigen er nok langtfra over enda. Jeg satser fortsatt på HD DVD.
    Samtidig ser det ut til at en del HD DVD eiere begynner å få kalde føtter, og forsøker å selge spillerne før det er for sent.

eBay Global Buying Hub - Search Results

De som fra neste uke har tenkt til å kjøpe seg en HDM spiller, har nok fått med seg noen overskrifter den siste uken. At all verdens presse nå skriver at "HD DVD is dead", vil bety at de som står på tampen til å kjøpe, satser på Blu-ray.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel noe for deg, Esp1

CES 2008: Live from Sony Pictures Conference
    Posted January 7, 2008 by Josh

Sony Pictures today showcased upcoming Blu-ray interactive features for their titles. One feature will allow viewers to send a ring tone to their phone from the movie.

Men dette var ikke dumt:

Additionally, PSP owners will be happy to hear that a portable copy will be available on the disc encoded specifically for the PSP. Also shown was a Men In Black network trivia game. More later
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dette er vel noe for deg, Esp1

[I]CES 2008: Live from Sony Pictures Conference
    Posted January 7, 2008 by Josh

Sony Pictures today showcased upcoming Blu-ray interactive features for their titles. One feature will allow viewers to send a ring tone to their phone from the movie.
    Ha,ha, tror Esp1 får full tenning nå ja, hvordan skal dette gå.
    Men kanskje dette får de mest hardbarka BD motstanderne over på the dark side(ironi ?).

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Sitat Opprinnelig postet av bitforbit
    Dette kan ikke være seriøst. Det er vel ingen som tror på mirakler i denne sammenhengen, er det? Nå når den verste sorgen , for min del, er over så må jeg bare se sannheten i øynene.Det går mot en blå hd verden. Er det flere her nå som har håp? Kunne vært artig å høre noen argumenter for hvordan hd dvd skal ta seg opp igjen, så noen tidligere i tråden. Men med 30% studio støtte....mmmmskeptisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Dere må jo tåle at noen støtter HD DVD fortsatt uten at dere tar sånn på vei.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Hehe. Dere må jo tåle at noen støtter HD DVD fortsatt uten at dere tar sånn på vei.
    :-D Ja bevares, støtter/støttet det selv jeg, men denne blue ray snøballen ser bare ut til å bli større og større. Og som mange har sagt, så er det hd som er poenget ikke sant?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

"Well... the Microsoft counterstrike for HD-DVD never materialized this evening. I spent a couple hours waiting in line to get into Bill Gates' big CES opening keynote presentation, and it ended up as much ado about nothing with respect to the format war at least. The house was packed as you'd expect, but not a single time in the entire hour did Gates or his associates mention the HD-DVD format, which is interesting, because VERY reliable sources had informed us that, prior to Warner's Friday announcement, as much as 30 percent of the presentation was originally devoted to HD-DVD developments connected to the Xbox, Xbox Live, etc. Neither did Gates announce any kind of ultimate Xbox 360 with a built-in HD-DVD drive, though he did reveal that British Telecom and other CE companies will be partnering with Microsoft on Xbox-based media devices."

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony: PS3 Holiday Sales Total 1.2 Million

I perioden 23.12.07 - 31.12.07 solgt PS3 1,2 millioner i Nord Amerika. Så potensielle BD avspillere øker bra og dette må selge endel BD filmer fremover.

Sony: PS3 Holiday Sales Total 1.2 Million | High-Def Digest

Increasing Blu-ray's North American installed base by nearly 25% in one fell swoop, Sony is reporting stronger-than-ever holiday sales numbers for its PlayStation 3 game console.

According to a company press release, Sony sold through 1.2 million units of the PS3 in the period beginning Friday, November 23, 2007 and ending December 31, 2007.

"The PlayStation brand ended the year in a very strong position and clearly indicates more positive momentum going into 2008. We are particularly pleased to have sold through 1.2 million units of PS3 during the holiday selling season," said Jack Tretton, president and CEO, SCEA. "The strong PS3 sales also further establish Blu-ray's dominant position as the high-definition medium of choice for games and movies.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray will win format war at end of 2008, predicts Understanding & Solutions - 1/7/2008 - Video Business

Blu-ray will win format war at end of 2008, predicts Understanding & Solutions

By Susanne Ault -- Video Business, 1/7/2008

JAN. 7 | After Warner Bros. Entertainment’s decision to release titles exclusively on Blu-ray Disc, research firm Understanding & Solutions forecasts that the high-definition format war will be resolved by the end of this year.

The company had recently projected that falling Blu-ray set-top pricing was hurting what advantages the HD DVD format enjoyed, leading Blu-ray to be in a strong position to be victorious eventually. But the Warner bombshell moved up that timetable considerably, according to the company.

“As we stand today, Warner Bros.’ decision to shift from its dual-format position has brought much-needed clarity to the market and strengthens Blu-ray’s hand considerably,” said Jim Bottoms, co-managing director of Understanding & Solutions. “Looking ahead, the next six months will be critical for the future of high-definition discs. There’s significant market potential for a packaged format, and with 75% of Hollywood studio disc releases exclusively behind Blu-ray from the end of May 2008, the confusion may soon be over. We should see an end to the format war within the year.”

The company predicts that by 2011, high-def set-top penetration in the U.S should be at 36%.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    HD DVD har ikke sjanse i havet som datalagringsmedium.

Blu-ray har minst like store og tunge aktører på sin side og de gir 25GB på ett lag mot 15 GB på HD DVD.
    Jeg synes det er for tidlig å avskrive HD-DVDs muligheter som datalagringsmedium. Det kan godt hende at Blu-Ray står sterkere her også, men å si at de ikke har sjanse i havet virker litt drøyt.

Blu-Ray har større kapasitet og har således en teknologisk fordel, men jeg tror også prisen på plater/spillere og utvalget av spillere/brennere kan være en faktor her (i motsetning til videomarkedet, som hovedsaklig styres av filmutvalget). Dual-layer DVD-plater har f.eks. eksistert på markedet lenge, men salget har ikke tatt av og det tror jeg bl.a. skyldes de relativt høye prisene. Det er ikke bare kapasiteten det kommer an på.

Såvidt jeg vet har ingen parter fått skikkelig fotfeste på PC-markedet ennå, så muligheten er fremdeles der. Jeg tror uansett at HD-DVD har litt bedre fremtidsutsikter her enn på videomarkedet, hvor ting ser ganske svart ut etter Warners overgang til Blu-Ray. Det er heller ikke utenkelig slik jeg ser det at både Blu-Ray og HD-DVD vil eksistere side om side som datalagringsmedium.

Men jeg tror disse HD-løsningene står foran en liten utfordring i form av stadig større (eksterne) og rimeligere disker, som for mange har erstattet optiske media som backup-løsninger.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denne er litt morsom jeg.

Amazon Sales Ranks: Best Sellers (Blu-ray & HD DVD Combined) | High-Def Digest

Velg 'top 250' og scroll nedover. Ser blått ut ja..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at HD-folket er frustrert, og at de ikke er helt rede for å ta innover seg "nederlaget" ennå. Men slaget er tapt, det kan det ikke være noen tvil om. Det er tøff nok kamp om markedsandelene for filmselskapene allerede, og ingen av dem vil drømme om å fortsette lenge på et så svekket marked som det blir nå.
    Jeg er en av de svært mange som har sittet på gjerdet. Det har vært totalt likegyldig for meg hvilket format som skulle gå av med seieren - bare den tullete "krigen" skulle slutte. Nå blir det Blu-Ray såfort de kommer med en noe mer prisgunstig 2-versjon. Og det tror jeg vil skje i løpet av forholdsvis kort tid.

Side 551 av 653 FørsteFørste ... 51 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 547 548 549 550 551 552 553 554 555 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •