HD formatkrigen. - Side 550

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 550 av 653 FørsteFørste ... 50 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 546 547 548 549 550 551 552 553 554 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste
Viser resultater 10,981 til 11,000 av 13053
    Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ja

Sitat Opprinnelig postet av crank
    Så vel litt mer optimistisk ut for hd dvd der, men vente og se var størst da.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette minner mye om den gangen Beta og vhs krigen raste. Beta var et mye bedre format, men når maredskreftene bestemte seg for vhs forsvant beta innen et år
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Så vel litt mer optimistisk ut for hd dvd der, men vente og se var størst da.
    Bare underbygger at folkflest har ventet på en sikkerhet før de går til anskaffelse av spiller.
    Vente var smart men de som gikk for Blu Ray var "heldigst", de har sett HD film lenge uten å måtte skifte format.

Casualties of War

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I artikkelen du linket til står det:

[quote]Toshiba is quite surprised by Warner Bros.' decision to abandon HD DVD in favor of Blu-ray, despite the fact that there are various contracts in place between our companies concerning the support of HD DVD.[/quote]

Det står ingenting om søksmål her eller at kontraktene var juridisk bindende. Det kan være snakk om en kontrakt der partene blir enige om intensjoner, målsetninger og samarbeid. Men disse avtalene er ikke juridisk bindende. Og hvis det eksisterte en avtale så er den ikke nødvendigvis gyldig lenger når partene ikke kommer til fullstendig enighet og endeliggjør kontrakten (dette kan f.eks. være fremlagt i klausuler).

Men som nevnt tidligere: Dette kan også være en offisiell reaksjon (slik Dave antyder) og at Toshiba i realiteten visste at de risikerte å miste Warner etter at de mistet Fox.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    "Vinner" er absolutt. Ingen er vinner før det er over. Intil Universal og Paramount skifter side er det ikke over.
    Det er for så vidt sant det, men Warners avgjørelse markerer nok begynnelsen på slutten. Jeg blir ikke veldig overrasket om Universal og Paramount annonserer allerede på CES at de vil begynne å produsere BD-plater i nær fremtid (forhåpentligvis vil de fortsatt lage HD DVD, men man vet jo aldri). Om de ikke annonserer dette nå, så tror jeg nok de vil bekrefte nøytraliteten før 1. juni.

Slagsiden til BDs fordel blir såpass stor uten Warner, at det skal et lite mirakel til for at HD DVD skal gå seirende ut av kampen.

Men for all del, foreløpig så ser det jo ut til at tilstanden til HD DVD vil være den samme frem til 1. juni som den har vært helt siden begynnelsen, altså at Universal, Paramount, Dreamworks og Warner gir ut filmer på formatet. Så hvis man har vært fornøyd med utvalget hittil, trenger man ikke spurte ut i butikken for å kjøpe BD-spillere. Det går fint an å vente til sommeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp. Jeg som har tenkt å beholde HD DVD-spilleren uansett vil kjøpe HD DVDer som normalt så lenge de slippes ut.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste det et sted, men det spiller ingen rolle, gjør det?
    Nei, siden jeg mener de ikke har noe grunnlag for å saksøke utifra de opplysningene jeg kjenner til.

Trondm har linketdit over her, see?
    Ja, jeg har skrevet en egen kommentar til dette.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp. Jeg som har tenkt å beholde HD DVD-spilleren uansett vil kjøpe HD DVDer som normalt så lenge de slippes ut.
    Helt enig, nyter sonefriheten så lenge det varer. Blir vel også en ps3 i nærmeste fremtid når det kanskje kommer noen "må ha" tiltler på blu-ray.

Edit: Da var det jammen en Ps3 på vei

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris.

Sitat Opprinnelig postet av JD
    Dette er et spennende tema. Det er argumenter for både det ene og det andre. Jeg tror stikkordet er markedsføring. Vi er flokkdyr og følger strømmen. HD er et begrep som mange har hørt om som det "neste" og mange vil nok matche flatskjermen sin med en HD-spiller, les Blu-ray-spiller, hvis dette blir hypet tilstrekkelig. Hvis bransjen går inn for det, får nok BD fotfeste ganske raskt. Folk har penger nok, og hvis utvalget av filmer er bra og prisen på hard- og software er levelig blir det nok et folkeformat på sikt. Her tror jeg som sagt at bransjen styrer dette selv.
    Prisen på filmer må ned mot DVD pris. Tror de fleste har nok DVD filmer til barnerom soverom og lignende.Selv tror jeg at må ha filmene blir Bluray og greit og ha filmene blir DVD i en overgangs fase.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes det er bra at det blir avgjort viklet format man skall velge.
    men problemet med bluray er jo og få takk i nye filmer.
    ikke nokk att enkelte utgivelser på bluray har release flere uker etter dvd
    men kommer også flere uker for sent i forhold til release dato.
    antall nyheter er ikke akkurat noe og rope hurra for.
    for att noen skall satse på et hd format må man kunne kjøpe filmer i nærmeste butikk .

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jippi!!

Sony fortjener dette siden de tapte med Beta!
    ... men det er jo i grunn en meningsløs, men morsom og engasjerende diskusjon (ut i fra antall innlegg).

Jippi!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Overrasket.

Ok.

Jeg ser ikke problemet med 2 formater så lenge det er mulig å lage spillere/skrivere som støtter begge. Det er det jo.

Det har jo funket ålreit med DVD-RAM og DVD-RW osv.
    Og hvem er det i dag som bruker DVD-RAM ?

Denne sammenligningen kan ikke brukes. DVD-RAM og DVD-RW var variasjoner på lagringsstandarder som begge brukte samme type disk. Begge hadde sine fordeler i et datamiljø men hadde ikke noe å si for selve filmformatet DVD.

2 formater hindrer monopol samt gjør det vanskeligere med prissamarbeid mellom partnerne på det eventuelle eneste formatet på markedet.
    Og det er også til veldig hinder for "hvermansen" som ikke helt vet hvilket format en skal kjøpe.

En kan alltids snakke om den idelle situasjonen hvor både HD-DVD og BluRay levde side om side. Men før eller siden ville denne situasjonen opphørt av seg selv. Ingen av studioene ville tatt kostnadene, på sikt, med å levere filmer i både HD-DVD og BluRay. Dette ville igjen betydd at "hvermansen" ville måtte hatt en kombispiller. Og kombispillere er, og ville sannsynligvis forblitt, dyrere en rene HD-DVD og BluRay spillere.

/Øystein

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Da er vel New Line også en indikasjon på at Warner blir sonesperret nå?

Hvis ryktene er sanne, så satt Warner å forhandlet med Toshiba. Og Fox ikke ville bli med, så ble Warner også Blå. Det er ingen budkrig.

For å si det enkelt. Har absolutt ingen problemer med å tro Warner når de sier at de valgte BD fordi det ble det logiske valget (eventuelt fordi Fox ikke ble med på HD DVD).

Men nå håper jeg ikke at blå gutta her inner er såpass naive at de ikke tror Warner er smarte nok til å få med seg en del gratis kroner på kjøpet.
    Warner må jo værefullstendig gale hvis de ikke har tatt i mot mye penger for dette.

Det er jo ikke veldedighetsorganisasjoner vi snakker om.

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje denne tråden skal stenges nå, også lager vi en krigs veteran tråd. hehe
    Nå over til fasen med terror og gerilja krig

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja HD DVD kan skylde seg selv for å ignorere Europa.
    Litt artig å lese denne forklaringen nå, stort sett alle HD DVD fan har jo hele tiden predikert at det som skjer utenfor USA er helt uinteressant i forhold til format krigen. (Kan ikke huske at du har skrevet det)
    Dette avgjøres i USA har tonen vært fra HD DVD siden, når BD fan har snakket om det gode BD salget i Europa og Australia kontra HD DVD.
    Men jeg er enig med deg, det er det totale markedet som er interessant og da til slutt det avgjørende.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Mye snakk om soneinndeling på Blu-ray her.
    Hvis du har en rask pc så kan dere kjøre denne løsningen som jeg har gjort :

Fikk mitt drev til pc'en på fredag (samme dag som Warner annonserte) ett LG GGW-H20L SuperMultiblu som spiller og brenner Blu-ray og også spiller HD DVD.
    Bruker AnyDvd HD som jobber i bakgrunnen og fjerner alle soner fra BD og DVD og fjerner også all kopibeskyttelse og HDCP.
    Altså bare og legge i hvilken som helst disc og maskinen spiller den uansett region.
    Støtter også profil 1.1 rett fra esken.Har prøvd med Terminator 3 BD og det fungerer utmerket.
    Prisen på drevet er ca. 2000,- bestilte mitt fra england.

Hvis dere har spørsmål om dette så ikke nøl med å sende en pm til meg !
    Det er jo ikke rart at Terminator 3 funket fint. Det er en Profil 1.0 film.

De har lagt inn hele filmen 2 ganger på disken, 1 gang uten og 1 gang med PiP. Altså faket PiP utgivelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Det stemmer. Mulig jeg har sagt det selv også, men ikke i det siste.

Og jeg har mange ganger uttrykt irritasjon her på forumet over at jeg ikke får kjøpt HD DVD i butikken. To ganger har jeg sett HD DVD i butikk. En gang kosta det 350 kroner, andre gang var i jula da jeg var sørpå. Da kjøpte jeg Bourne Ultimatum til 250 kroner eller noe sånt.

Jeg har lenge hatt oppfatningen at de ikke gjør nok for å fremme formatet i europa.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Ironi er åpenbart en mangelvare i denne tråden....

Selvfølgelig er det ikke OK å kalle noen drittsekker - men jeg har etterhvert forstått at frontene er harde og stemningen varm.
    I en sånn setting er det ikke helt uvanlig at noen velger sterke ord for å få hevet stemmen litt - uten at det nødvendigvis er vondt ment.

Forøvrig har jo fighteren allerede forklart dette.
    Mulig jeg er treig, det var ikke lett å se at det var ironi du holdt på med.
    For meg så så det ut som om du mente at det var ok å kalle folk for arrogante drittsekker. Jeg er glad for at du skriver at det ikke er OK å kalle noen drittsekker, så da er vi jo enig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ironi eller sarkasme?

Side 550 av 653 FørsteFørste ... 50 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 546 547 548 549 550 551 552 553 554 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •