HD formatkrigen. - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 653 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 555 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 13053
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    da har jeg fjernet litt vranglære i det forrige innlegget mitt

Grunnen til at HD DVD'er og Blu-ray discer er rippet og lagt ut på nettet er at piratene fant en nøkkel i et HD DVD-drev og brukte den til å løse opp HD DVD'er (denne nøkkelen viste seg å virke på Blu-ray titler også).

Med BD+ så vil "den blå bande" ha muligheten til å låse de drevene som er blitt knekt. Hvis du innehar et av de drevene som har blitt svartelistet og setter inn en ny blu-ray tittel i den så vil det ligge med info på den som låser avspilleren din.

For Sony¨s skyld så får vi håpe de ikke gjør alvor av disse "truslene", da tror jeg nemmelig HD DVD vinner ganske fort

En annen ting med BD+ er at hvis du er så uheldig (dum) å sette en piratkopiert Blu-ray disc i spilleren din så vil du plutselig sitte med en bokstøtte til 10000,-
    Det jeg ikke klarer å forstå er hvordan vet spilleren, sony eller hvem det nå er som sperrer disc/spiller, at disken er en kopi, hvis den ikke behøver å kobles til nett?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke å koble opp spilleren din på nettet en gang. Hvilke koder som er svartelistet kan bli lagt med på nye discer. finner de koden på din maskin når du skal se på den så kommer du til å angre på at du kjøpte ny film
    Aha, det gjorde det noe enklere å forstå.
    Men hvordan vet de hvilke disker som er svartelistet/kopiert?

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forresten samme prinsipp som HD DVD kommer til å ta i bruk for å oppdatere menyene på sine allerede utgitte HD DVD'er med nedlastbart innhold.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og infoen om at denne tittelen er kopiert kommer fra??

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Aha, det gjorde det noe enklere å forstå.
    Men hvordan vet de hvilke disker som er svartelistet/kopiert?
    Akkurat hvordan de identifiserer hvilke discer som er piratkopiert er jeg ikke sikker på, men en mulighet er jo at Sony laster ned piratkopien selv og ser hvilken nøkkel som ligger der

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat hvordan de identifiserer hvilke discer som er piratkopiert er jeg ikke sikker på, men en mulighet er jo at Sony laster ned piratkopien selv og ser hvilken nøkkel som ligger der
    Hvis de gjør dette, så er det jo ikke noe problem så lenge du kopierer til kompiser, familie og eget bruk. Ser ikke helt nytte verdien.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at HD DVD'er og Blu-ray discer er rippet og lagt ut på nettet er at piratene fant en nøkkel i et HD DVD-drev og brukte den til å løse opp HD DVD'er (denne nøkkelen viste seg å virke på Blu-ray titler også).
    Hehe, ikke for å være frekk, men jeg tror du er nødt til å endre denne meldingen din også.. Det er nemlig ikke drevet som ble knekt i første omgang, men avspiller-programmet. Ved å søke i minnet på PCen, så fant de nøkkelen som blir brukt til å dekode AACS filene som er lagret på HD-DVD og Blu-Ray platene. Når de først har denne nøkkelen, så kan de dekode filmen og lagre den ukryptert på HD'en. Når de først har funnet denne nøkkelen til en bestemt film, så kan alle lese av disse filmene ved hjelp av samme nøkkel. Filmselskapene kan ikke gjøre noe med det. (Annet enn å trykk opp nye discer med nye nøkler.)

Etterhvert så vil det komme et nytt sett med nøkler(på nye filmer), som ikke vil la seg dekode av WinDVD/PowerDVD. Brukere av disse programmene vil da være nødt til å oppgradere til nyeste versjon for å kunne spille av nye filmer. Med de nyere versjonene så skal det nok bli betraktelig vanskeligere å finne nøkkelen i system-minnet i PCen, den kommer iallefall ikke til å ligge i klartekst lenger..

Iallefall, AACS har allerede brukbare systemer for å hindre kopiering, men der ligger beskyttelsen på hver enkelt maskin/avspiller. "Fordelen" med BD+ er at hver enkel disc inneholder sitt eget lille program med en nøkkel som er spesifikk for den discen, noe som skulle gjøre det mye vanskeligere å omgå kopibeskyttelsen. Samt at det i teorien ikke skal bli mulig å finne *en* nøkkel som skal gjøre det mulig å låse opp *alle* filmene..

Her er litt om statusen til AACS:
    Clarification on the state of AACS - Doom9's Forum

Skal bli virkelig spennende å se hva som skjer når de første (nye) AACS titlene kommer på markedet, og se hvor lang tid det tar før de havner ute på nettet..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Det jeg ikke klarer å forstå er hvordan vet spilleren, sony eller hvem det nå er som sperrer disc/spiller, at disken er en kopi, hvis den ikke behøver å kobles til nett?
    Hmm, personlig så hadde jeg trodd at spilleren bare hadde nektet å spille av den kopierte platen. Har ikke lest noe annet iallefall.. Det eneste jeg har lest i så måte, er at dersom spilleren finner en "Theatrical" watermark på lydsporet, så kan du faktisk bli nektet å spille av discen.. Den delen er det AACS som står for, og vil isåfall gjelde både for HD-DVD og BD. Sansynligheten for at dette faktisk er et problem (at noen tar opp lyden i en kino, og så viser den på en HD-DVD/Blu-Ray spiller) er ganske lite..

Det jeg har lest, er at hvis du setter inn en orignal disc, og den finner ut at spilleren din er "corrupted", så kan discen forsøke å "fikse" det.. Slik jeg tolker det så kan den da isåfall prøve å legge inn ny firmware, eller whatever.. Skjønner ikke helt hvordan de skal fikse det, men regner med at det kommer mer informasjon når produktet faktisk kommer i hackerens hender..

Det jeg helt sikkert kan si, er at BD+ kommer til å sette vesentlig høyere krav til PC-avspilling enn det nåværende systemet gjør.. så skal spennende å se hva slags invirkning det vil ha..

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, ikke for å være frekk, men jeg tror du er nødt til å endre denne meldingen din også.. Det er nemlig ikke drevet som ble knekt i første omgang, men avspiller-programmet. Ved å søke i minnet på PCen, så fant de nøkkelen som blir brukt til å dekode AACS filene som er lagret på HD-DVD og Blu-Ray platene. Når de først har denne nøkkelen, så kan de dekode filmen og lagre den ukryptert på HD'en. Når de først har funnet denne nøkkelen til en bestemt film, så kan alle lese av disse filmene ved hjelp av samme nøkkel. Filmselskapene kan ikke gjøre noe med det. (Annet enn å trykk opp nye discer med nye nøkler.)
    He he jeg setter bare pris på å ble rettet på hvis jeg tar feil. Men her har jeg faktisk rett:-D

Det er riktig det du sier at Muslix64 lette frem avspillernøkkelen fra avspiller-programmet (husker ikke hvilket program det var jeg) men arnezami var avhengig av å vite "nøkkelen" på avlesningsdrevet siden hvert drev har sin unike nøkkel og får også hver sin unike discnøkkel. For å kunne finne hovednøkkelen måtte han ha minst 2 discnøkler med tilhørende drevnøkler.

Det er denne "hovednøkkelen" som de bruker for å låse opp alle HD DVD'er og som også viste seg å virke med Blu-ray discer.

[Moderator: Det er interessant med nyheter om "krigen" mellom antikopimekanismene og hackerne, siden det kan avsløre inkompatibilitetsproblemer etterhvert som det kommer nytt utstyr og nye filmer med nye mekanismer, men lenking til hvordan man bryter disse sperrene er ikke tillatt på AVforum. Lenke slettet.]

Beklager. Det var bare for å begrunne påstandene mine

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, mulig du har rett.. Jeg trodde de første HD-DVD rippene blir gjort pga. nøkkelen de fant i minnet, og som lå der pga. at avspilleren la den der (WinDVD eller PowerDVD). Uansett, skal ikke dvele mer med det. Kopibeskyttelsen er uansett omgått, det skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før de nye discene blir knekt.. (og hvor lang tid det tar før de nye discene er i butikken.)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kall meg fan-boy eller blå-øyd ( det siste stemmer ) nmen jeg tror faktisk at de som har laget disse nye formatene har rimelig peiling på hva de driver med.

Det sier seg selv at de vil ha et system denne gangen som ikke er så lett å knekke samtidig som de ikke gjør det umulig å spille orginalfilmene på lovlige spillere.

Det mange av dere glemmer er at denne krypteringen er nødvendig for at filmselskapene ska gi ut filmer på formatet, de er ikke intressert i å få filmene sine piratkopiert.
    Hvis det ene formatet klarer å lage ett system som fungerer er det det filmselskapene velger.

Jeg tipper at HD DVD har noen krypterings ess i ermet, hvis ikke vil filmselskapene forlate HD DVD til fordel for Blu-ray og motsatt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Kall meg fan-boy eller blå-øyd ( det siste stemmer ) nmen jeg tror faktisk at de som har laget disse nye formatene har rimelig peiling på hva de driver med.

Det sier seg selv at de vil ha et system denne gangen som ikke er så lett å knekke samtidig som de ikke gjør det umulig å spille orginalfilmene på lovlige spillere.

Det mange av dere glemmer er at denne krypteringen er nødvendig for at filmselskapene ska gi ut filmer på formatet, de er ikke intressert i å få filmene sine piratkopiert.
    Hvis det ene formatet klarer å lage ett system som fungerer er det det filmselskapene velger.

Jeg tipper at HD DVD har noen krypterings ess i ermet, hvis ikke vil filmselskapene forlate HD DVD til fordel for Blu-ray og motsatt.
    Men om ikke brukerene vil ha det så hjelper det ikke hvor mye filmselskapene ønsker dette.

Apple har jo nå fjernet sperren på itunes som gjorde at nedlastet musikk kun kan brukes på produkter fra Apple.
    Dette etter press fra bla.a Norge og Tyskland.
    Blir jo noe av det samme.

Om filmselskapene ikke ønsker kopier, da får de like godt slutte å lage film, for det tar bare noen få uker så er det en eller annen smarting som har funnet en omvei rundt problemet.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en ting som er sikkert, så er det at de STORE piratkopieringsfirmaene rundt om i verden ikke har noe problem med å sette av ressurser til å piratkopiere diskene.

Piratkopidiskene vil høyst sannsynlig leveres uten kopibeskyttelse. Hvis kopibeskyttelsen på originaldisker blir effektiv i forhold til vanlige, datakyndige konsumenter (som i dag står for mesteparten av det som legges ut for fildeling i dag), så tar det ikke så lang tid før de ivrigste fildelerne kjøper filmer fra de STORE piratkopieringsfirmaene og legger ut disse istedet. Det er kun snakk om tilbud og etterspørsel. Når det ikke er mulig å kopiere originaldiskene, så vil man få større etterspørsel etter piratkopidiskene istedet... Og vips, så har man status quo, bare med mer av omsetningen flyttet fra originaldisker til piratdisker.

Løsningen på dette er selvfølgelig at leverandørene av originaldisker vil kreve at spillerne KUN skal kunne spille av plater som er kopibeskyttede. Det vil vel i så fall bane vei for at man får mer PC-basert avspilling, der piratkopiene avspilles fra fil i andre formater enn HD-DVD og BD(+). Det er også mulig at piratdiskene da kommer med egne piratkopieringskoder, noe som faktisk gjør piratdiskene like vanskelig å kopiere som originaldiskene.

En ting er sikkert: If there is a will, there is a way. Så lenge det sitter en del uformuende studenter og datainteresserte som ikke vil betale for film, så vil det bli lagt ned innsats for å piratkopiere.

Det verste med det hele er at man ved å legge inn meget strenge krav vil gjøre det vanskeligere å være lovlydig konsument. De fleste har spillere i bilen, på barnerommet, på hytta, i stua, i hjemmekinoen, i PCene etc. Mange vil ønske å kopiere platene til harddisk på HTPC for å øke tilgjengeligheten og minske plateslitasjen. Hvis man ikke kan spille av diskene på flere spillere, så vil selv lovlydige konsumenter gå for piratkopier. Ikke bare fordi de er billige, men også fordi de er mer brukervennlige.

Selv har jeg INGEN piratkopierte DVD-filmer i min samling, men jeg irriterer meg stadig over advarsler og høylytte "forfilmer" mot piratkopiering som man ikke kan skippe forbi. Hvorfor skal jeg som lovlydig stadig måtte minnes på dette? Det er et tankekors at de som piratkopierer og henter sine filmer fra fildelingsnettverk får en høyere brukervennlighet ved å slippe denne typen irritasjon.

Gjør de det for vanskelig, tipper jeg DVD vil være det foretrukne formatet for vanlige konsumenter i mange år framover. Hvem gidder kjøpe en film på både DVD og HD, bare fordi man også skal kunne vise den i bilens DVD-system? Det er bare oss spesielt interesserte, for å si det slik. Det er vel en grunn til at det er få barnefilmer på HD-DVD/BD ennå...

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ganske «blå-øyd» ja;-) ; AACS som er hovedbeskyttelsen ble jo knekt overaskende fort, som beviser at de langt fra har så peiling som de ønsker å gi inttrykk av. Når bare AACS koden koster$10K pr. disk betalt til AACS organisasjonen så ville en jo forvente en bedre beskyttelse.

Når vi vet hvor mye småfeil i pressingen av diskene forårsaker allerede skal det bli morro å se hva ekstra koder/programmer mikset inn i AV strømmen skaper av nye problemer.

Det blir som en barnslig trussel mot konsumentene; «hvis det ikke blir slutt på piratkopieringen så får dere ikke se filmene våre.» Siden disk media er blitt den største inntektskilde pr. film så er ikke argumentet troverdig.

Hvis det ene formatet klarer å lage ett system som fungerer er det det filmselskapene velger. Jeg tipper at HD DVD har noen krypterings ess i ermet, hvis ikke vil filmselskapene forlate HD DVD til fordel for Blu-ray og motsatt.
    Det er to forskjellige holdninger innen innhold-industrien.

1: Den paranoide og egennyttige:Beskyttelse for enhver pris, samme hvor mye problemer det skaper for folk som faktisk har betalt for legitime disker.

2: Lag en beskyttelse som lager såpass mye ekstra arbeid for legitime kunder hvis de vil kopiere at de heller kjøper legitime disker, kombiner dette med konkuransedyktige prise på filmer og spillere. Rett og slett konkurrer ut piratenekopiering på pris og kvalitet.
    Dette er HD DVD sin filosofi.

De proffe piratene vil jo klare å få ut informasjonen fra diskene samme hva slags beskyttelse man lager. Det er bare de legitime konsumentene som eventuelt vil lide hvis ikke beskyttelsen fungerer 100% teknisk.

Industriens oppblåste beregninger på hva de taper på piratkopieringen inkludere aldri fratrekk fra ; hadde folk kjøpt filmen legitimt hvis den ikke fantes på en billig piratkopi? Hvor mange kjøper en legitim kopi etter at de har sett den på en piratkopi fordi de ønsker seg bedre kvalitet?

Nå er piratkopi salg stort sett ett marked i Asia, og for Asiatisk film i vesten. Utenom det befinner den fremtidige «pirat trusselen» seg på Internett.

Tross alt så har filmselskapene tjent masse penger på DVD så det kan argumenteres hvor "skadelidende" de er.

Har ikke filmselskapene lært noe fra musikk industrien fiasko i hvordan de skulle forholde seg til nedlasting?

Kortsiktig grådighet og Copyright paranoia gjorde at musikk industrien tapte millioner av dollar.
    Nå går BD i samme fella.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Er det en ting som er sikkert, så er det at de STORE piratkopieringsfirmaene rundt om i verden ikke har noe problem med å sette av ressurser til å piratkopiere diskene.

Piratkopidiskene vil høyst sannsynlig leveres uten kopibeskyttelse. Hvis kopibeskyttelsen på originaldisker blir effektiv i forhold til vanlige, datakyndige konsumenter (som i dag står for mesteparten av det som legges ut for fildeling i dag), så tar det ikke så lang tid før de ivrigste fildelerne kjøper filmer fra de STORE piratkopieringsfirmaene og legger ut disse istedet. Det er kun snakk om tilbud og etterspørsel. Når det ikke er mulig å kopiere originaldiskene, så vil man få større etterspørsel etter piratkopidiskene istedet... Og vips, så har man status quo, bare med mer av omsetningen flyttet fra originaldisker til piratdisker.

Løsningen på dette er selvfølgelig at leverandørene av originaldisker vil kreve at spillerne KUN skal kunne spille av plater som er kopibeskyttede. Det vil vel i så fall bane vei for at man får mer PC-basert avspilling, der piratkopiene avspilles fra fil i andre formater enn HD-DVD og BD(+). Det er også mulig at piratdiskene da kommer med egne piratkopieringskoder, noe som faktisk gjør piratdiskene like vanskelig å kopiere som originaldiskene.

En ting er sikkert: If there is a will, there is a way. Så lenge det sitter en del uformuende studenter og datainteresserte som ikke vil betale for film, så vil det bli lagt ned innsats for å piratkopiere.

Det verste med det hele er at man ved å legge inn meget strenge krav vil gjøre det vanskeligere å være lovlydig konsument. De fleste har spillere i bilen, på barnerommet, på hytta, i stua, i hjemmekinoen, i PCene etc. Mange vil ønske å kopiere platene til harddisk på HTPC for å øke tilgjengeligheten og minske plateslitasjen. Hvis man ikke kan spille av diskene på flere spillere, så vil selv lovlydige konsumenter gå for piratkopier. Ikke bare fordi de er billige, men også fordi de er mer brukervennlige.

Selv har jeg INGEN piratkopierte DVD-filmer i min samling, men jeg irriterer meg stadig over advarsler og høylytte "forfilmer" mot piratkopiering som man ikke kan skippe forbi. Hvorfor skal jeg som lovlydig stadig måtte minnes på dette? Det er et tankekors at de som piratkopierer og henter sine filmer fra fildelingsnettverk får en høyere brukervennlighet ved å slippe denne typen irritasjon.

Gjør de det for vanskelig, tipper jeg DVD vil være det foretrukne formatet for vanlige konsumenter i mange år framover. Hvem gidder kjøpe en film på både DVD og HD, bare fordi man også skal kunne vise den i bilens DVD-system? Det er bare oss spesielt interesserte, for å si det slik. Det er vel en grunn til at det er få barnefilmer på HD-DVD/BD ennå...
    Er uhorvelig enig i dette inlegget. Skal bli spennende å se resultatet av EMI og Itunes. Musikken blir vel lagt ut på Itunes DRM fri i Mai tror jeg. Det som jeg syntes er litt kjipt er at prisen skulle være høyere på DRM fri musikk. Kan egentlig ikke fatte og begripe at ikke bransjen inser at de ikke kan vinne kampen mot piratene. Jeg må inrømme selv å ha kopiert en og annen DVD og CD plate men de siste åra har jeg sluttet med dette. Om det ikke er noen som kjøper musikken og filmen så blir det heller ikke laget noen gode filmer eller god musikk. Og det hadde jo vært kjipt. Jeg mener at ser du en god film som gir deg masse gleder så syntes jeg den fortjener å bli kjøpt. ER ganske lei av alle forskjellige varianter av DRM som gir den lovlydige bruker masse problemer kontra den som ikke er lovlydig og ikke betaler for seg. Håper at innen en snar framtid så tenker alle selskapene som EMI og Apple. Det er ihvertfall en begynnelse.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en forsmak på hva vi kan vente oss fra Sony og BD+?
    Rapportert i mange artikler på Internet.
    Dette gjelder SD DVD.

Edit: Lagt til Dagbladets versjon:
    Oops, Sony gjorde det igjen

Sony 'breaks its DVDs with DRM'
    Sony "breaks its DVDs with DRM"

Some outfits never learn

By Nick Farrell: Monday 16 April 2007, 07:04

A BLOKE claims that Sony is back to its old tricks and has installed a new DRM system on its DVDs which do not work in some machines.

Writing in a bog here, a geezer called Micky B recounts his adventurers trying to get some new disks to play on his Sony DVP-CX995V DVD player.

Several copies of two movies 'Stranger than Fiction' and 'The Holiday' loaded up to the splash title screen, stopped and then switched the machine off.

There were no problems with DVD’s or new releases from other movie companies, Mickey said.

He called Sony who admitted that the problem was being caused by its new copy protection making these discs unplayable in some players including our own. Sony says that it does not not intend to change the copy protection.

They told him he would have to have a firmware update to his player. Unfortunately this has not been released yet. In fact they do not know when it will be released.

Obviously he is a bit miffed about spending $350 on a Sony DVD player three months ago which cannot play Sony movies The player is still being flogged and makes no mention of this fact.
    Gjelder ikke bare Sony spillere.
    Først "root-kit", nå dette.
    Sony Pictures DVD Issue - AVS Forum

Slashdot | New Sony DVDs Not Working In Some Players

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lol.. og allerede er det knekt..
    [Moderator: Lenke til side som gir instruksjoner om piratkopiering er slettet]

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten legge til, dette her er et eksempel på dårlig kopibeskyttelse. Ærlige brukere blir rammet (ustabil/treig avspilling), mens de som kopierer/laster ned ikke blir hindret i det minste..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Dagbladet artikkelen.
    Oops, Sony gjorde det igjen

Sony skal foreløpig ikke ha planer om å rette feilen, men henviser til kommende firmwareoppdateringer for de aktuelle spillerne.
    Håper ikke Sony har solgt for mange av disse spillerne, ellers blir det laaaang kø foran service verkstedene eller fra folk som vi ha pengene tilbake.
    Dette gjelder jo ikke bare Sony spiller.
    Regner med at DVD spillere ikke kan oppdateres med en firmware disk?

Dette er en fantastisk måte å promotere det positive med BD+! Fantastisk timing!

Sony BD spillere har Internet tilkobling så liknende problem med BD+ er ikke så stort, men flere av BD spillerne fra andre produsenter har ikke internet, så da blir det mange disker med firmware å sende ut.

På den andre siden så er det vel ingen som kjøper BD standalone nå for tiden, siden disse ikke kan spille av alt materialet fra fremtidige disker fordi de mangler BD-J og den nye BD profilen.

Spillere med det nødvendige Hardware for den nye profilen kommer ikke før etter 1 november, som Europa i praksis betyr ett års tid.

Heia BD !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på hva som foregår i hodene på endel Sony folk. Lærer de aldri?

Tilbake til BD+, om dette er en kryptering som skal kunne fungere uten internett oppkobling så vil det si at enten spilleren eller disken har en nøkkelen. I prinsippet er det da bare spørsmål om tid før den blir brutt siden den da ikke kan være dynamisk. Hadde det vært en internet oppkobling som sa ifra om disken var godkjent for avspilling dvs at spilleren mottok en unik nøkkel pr disk for avspilling tror jeg piratene hadde slitt. Tror selv Sony innser at det er galskap å lansere BD med et slikt system men man vet aldri hva den gjengen der finner på.

Side 55 av 653 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 555 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •