HD formatkrigen. - Side 547

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 547 av 653 FørsteFørste ... 47 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 543 544 545 546 547 548 549 550 551 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste
Viser resultater 10,921 til 10,940 av 13053
    Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...-dmp-bd50.html og er dermed bedre spekket enn noen annen HD-spiller, være seg Blu-ray eller HD DVD.
    BD-spillerne blir ikke bedre spekket før de er sonefrie, som HD-DVD er/var
    Men man må kanskje ha 2stk BD-spillere da? sone a og b?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BF-Medic
    4 millioner, inkludert PS3? Jeg trodde PS3 alene nærmet seg 9 millioner solgte enheter worldwide.
    Kansje det bare er snakk om i USA?
    Korrekt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Vurderte en stund PS3, men den jeg hadde råd til støttet ikke vanlig dvd. Dermed var valget enkelt. Det måtte bli hd dvd.
    Da har du tatt valget ditt på feil grunnlag. Alle utgaver av PS3 spiller DVD.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke en sjel i denne verden

Tror at hd dvd vil komme tilbake. Det er bare å innse at jeg for min del valgte feil format. Men vil avvente utviklingen på pris osv. I mellomtiden får jeg se film på tv og kose meg med de titlene jeg har på hd dvd og dvd. Vi blir nok blide igjen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Da har du tatt valget ditt på feil grunnlag. Alle utgaver av PS3 spiller DVD.
    den 40 gb og? Mener jeg leste at den ikke var bakover kompatibel? Var det kun for spillene? Haha, skikkelig blemme da, hahahaha Eller var det at den ikke oppskalerte? Samme det , Nå får vi komme oss videre. Vi har overhode ingen innvirkning på dette her i lille Norge hvor det i stor grad kun har vært et format å oppdrive i butikkene , nemlig PS3 med Blue Ray. Bortsett fra nett butikkene da. Og Elkjøps litt i seneste laget satsing på hd dvd.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    BD-spillerne blir ikke bedre spekket før de er sonefrie, som HD-DVD er/var
    Men man må kanskje ha 2stk BD-spillere da? sone a og b?
    Det er tydelig at mange tror det var HD DVD som var sonefri. Vel, det var filmselskapene som bestemte sonefriheten, og ikke HD DVD eller BD. Husk at DVD-delen på Toshibaspillerne var regions-sperret til region 1 eller 2...

Universal var hele tiden sonefri på HD DVD. Paramount var hele tiden sonefri på HD DVD (og BD). Warner var sonefri på HD DVD og BD. New Line, som ligger under Time Warner hadde soner. Så dette bestemte Hollywood sjøl.

Det har ingenting med formatet å gjøre. Hadde f.eks Fox gått til Toshiba, så hadde de garantert beholdt sone A og B, også på HD DVD

Men, selvfølgelig. Nå som Profile 2.0 spillerne annonseres på løpende bånd på CES, så er det snart ikke mer å "kritisere" på BD. Da bruker man sonefrihets-argumentet, som etter min mening blir litt skivebom

Profile 2.0
    50GB
    Overveldende studiostøtte
    Overveldende CE-støtte

Så isteden for å niholde på tanken om at HD DVD skal klare seg; spre nyheten blant venner og kjente. Fortell dem at "the war i over", og at de trygt kan kjøpe seg en PS3/ Blu-rayspiller. Fortell dem hvor fantastisk det er å oppleve film i ekte HD, og fortell dem hva deres nye flatskjerm egentlig er til.

Jeg har allerede begynt å spre budskapet i min vennekrets
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selvhjelps gruppe

Kanskje denne tråden skal stenges nå, også lager vi en krigs veteran tråd. hehe

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er tydelig at mange tror det var HD DVD som var sonefri. Vel, det var filmselskapene som bestemte sonefriheten, og ikke HD DVD eller BD. Husk at DVD-delen på Toshibaspillerne var regions-sperret til region 1 eller 2...
    Jeg kjøpte ikke HD-spiller for å spille dvd`er:-|
    Og ikke si det ikke irriterer mange at man ikke kan spille USA-BD filmer på "norske" spillere. Det var en av fordelene med HD DVD. Jeg tror ikke noen HD DVD filmer ville blitt sone-inndelt uansett selskap.
    På spec på min Sony BD står det at spilleren er region B
    Skjønner ikke dette helt:?:

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den 40 gb og? Mener jeg leste at den ikke var bakover kompatibel? Var det kun for spillene? Haha, skikkelig blemme da, hahahaha Eller var det at den ikke oppskalerte? Samme det , Nå får vi komme oss videre. Vi har overhode ingen innvirkning på dette her i lille Norge hvor det i stor grad kun har vært et format å oppdrive i butikkene , nemlig PS3 med Blue Ray. Bortsett fra nett butikkene da. Og Elkjøps litt i seneste laget satsing på hd dvd.
    Det gjaldt bare PS2-spill. DVD fungerer fint på 40 GB-versjonen også. Samt på alle andre Blu-ray-spillere i denne verden. Det er en del av specs-ene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje denne tråden skal stenges nå
    Forslår at vi stenger den når Universal og Paramount går blu.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det satt en ny dato for pressekonferansen for HD DVD eller jobber de fremdeles med å få til en overraskelse?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Er det satt en ny dato for pressekonferansen for HD DVD eller jobber de fremdeles med å få til en overraskelse?
    Når Toshiba-løpeguttene med pengekoffertene er tilbake med rapporter om hva de fikk til av avtaler så kanskje

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Forslår at vi stenger den når Universal og Paramount går blu.
    Jepp, krigen er ikke over før det evt. skjer. HD DVD-siden må komme med noen sterke utalelser snart, helst i løpet av dagen, amerikansk tid. Hvis de fortsatt skal satse hardt på formatet, så må de få ryddet all tvil av veien så fort som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at hd dvd vil komme tilbake. Det er bare å innse at jeg for min del valgte feil format. Men vil avvente utviklingen på pris osv. I mellomtiden får jeg se film på tv og kose meg med de titlene jeg har på hd dvd og dvd. Vi blir nok blide igjen.
    HD-DVD er nå STEIN-dødt. Uansett hva Toshiba måtte finne på nå så er løpet kjørt. Årsaken er ikke bare at Warner gikk eksklusiv Blu-ray, men spesielt at media rundt om i verden har kjørt saken som at krigen nå er over og at HD-DVD har tapt.

Bare ta en titt på salgsstatistikken (eproductwars feks) rundt om så ser du at salgstallene for HD-DVD er i fritt fall. Dette betyr at forbrukerne har ikke lenger tillit til HD-DVD. De eneste filmene som kommer til å selge noe særlig framover er nye releaser. Allerede utgitte titler kommer til å selge tilnærmet null og niks framover.

Så man kan takke media med sine krigstyper og sensasjonalisering av nyheter for at krigen nå DEFINITIVT er over.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Jeg kjøpte ikke HD-spiller for å spille dvd`er:-|
    Og ikke si det ikke irriterer mange at man ikke kan spille USA-BD filmer på "norske" spillere. Det var en av fordelene med HD DVD. Jeg tror ikke noen HD DVD filmer ville blitt sone-inndelt uansett selskap.
    På spec på min Sony BD står det at spilleren er region B
    Skjønner ikke dette helt:?:
    Vel, kanskje ikke du. Men jeg leser stadig at mange kjøpte HD DVD-spiller fordi det var en god DVD-spiller.

Uansett tar du feil. Man kan spille av USA-BD-filmer. Warner er ett eksempel, Paramount et annet (før de gikk til HD DVD). Dessuten er de fleste katalogtitler regionsfri. Tror også at den siste POTC var sone ABC.

Og hva du tror om soneinndeling på HD DVD, om andre selskap hadde tilsluttet seg formatet spiller liten rolle. Tipper nettopp sonefriheten ble oppfattet som en ulempe for selve bransjen. Enormt mange i Europa kjøpte filmene fra USA. Dermed ble det lite salg i butikkene her.

Om ett års tid vil de fleste BD-filmene bli utgitt på alle soner...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Det er nei til begge deler. Tosh har vært kjent med Warners avhopping i en 14 dagers tid. De har hatt god tid til å riste noen gode kort ut av ermet.

Av store aktører som ikke har mottat penger det siste halvåret er det vel bare Disney igjen på BD siden. Sjansen for at det skal bytte nå er minimal.

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Universal var hele tiden sonefri på HD DVD. Paramount var hele tiden sonefri på HD DVD (og BD). Warner var sonefri på HD DVD og BD. New Line, som ligger under Time Warner hadde soner. Så dette bestemte Hollywood sjøl.

Det har ingenting med formatet å gjøre. Hadde f.eks Fox gått til Toshiba, så hadde de garantert beholdt sone A og B, også på HD DVD
    ALLE nåværende HD DVD spillere er og vil forbli sonefrie på HD DVD, hva angår soner på DVD har med DVD formatet å gjør.

Dette vet du.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    HD-DVD er nå STEIN-dødt. Uansett hva Toshiba måtte finne på nå så er løpet kjørt. Årsaken er ikke bare at Warner gikk eksklusiv Blu-ray, men spesielt at media rundt om i verden har kjørt saken som at krigen nå er over og at HD-DVD har tapt.

Bare ta en titt på salgsstatistikken (eproductwars feks) rundt om så ser du at salgstallene for HD-DVD er i fritt fall. Dette betyr at forbrukerne har ikke lenger tillit til HD-DVD. De eneste filmene som kommer til å selge noe særlig framover er nye releaser. Allerede utgitte titler kommer til å selge tilnærmet null og niks framover.

Så man kan takke media med sine krigstyper og sensasjonalisering av nyheter for at krigen nå DEFINITIVT er over.
    Jepp, det verste ved det hele er mediaomtalen dette gir. Derfor er det ekstra viktig og kontre raskt nå, hvis de fortsatt vill satse videre. Universal og Paramount må ut og si at det er HD DVD som er deres format, og at de fortsatt har troen på at det er fremtiden. Får de gjort det, så tror jeg fortsatt HD DVD har muligheter.
    Tok en kjapp kikk på annonserte filmer på begge format så langt i år, og må si at HD DVD fortsatt har de mest spennende titlene, i alle fall for min del, med eller uten Warner.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jepp, krigen er ikke over før det evt. skjer. HD DVD-siden må komme med noen sterke utalelser snart, helst i løpet av dagen, amerikansk tid. Hvis de fortsatt skal satse hardt på formatet, så må de få ryddet all tvil av veien så fort som mulig.
    Jo, Andy, krigen er over. Men kanskje ikke for fanboysen, som sikkert mener at HD DVD ikke er dødt før den siste Toshiba-spilleren bæres ut på bakrommet for kondemnering
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til eProductwars så dere selv kan se tallenes tale;

The Product Wars fought on Amazon.com

Side 547 av 653 FørsteFørste ... 47 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 543 544 545 546 547 548 549 550 551 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •