HD formatkrigen. - Side 546

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 546 av 653 FørsteFørste ... 46 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 542 543 544 545 546 547 548 549 550 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 ... SisteSiste
Viser resultater 10,901 til 10,920 av 13053
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Kan bli hett rundt øra på Warner ?
    Nei, for meg høres dette heller tvilsomt ut. Jeg tror ikke det finnes noe juridisk grunnlag for å saksøke Warner her. Høres mer ut som ønsketenkning og spekulasjoner fra forfatterens side. Hvis det virkelig fantes et juridisk grunnlag for søksmål så hadde nok Toshibas reaksjon vært annerledes. Såvidt jeg vet har ikke dette vært noe tema engang.

Edit: Dessuten: Hvis du leste mitt forrige innlegg så vil du se at Warner og Toshiba var i forhandlinger helt til siste liten ifølge Dave Vaughn. Toshiba hevder de er overrasket over kunngjøringen, men dette er nok bare et taktisk utspill siden forhandlingene med Warner og Fox brøt sammen. Jeg tror også det er viktig å være klar over at det kan være forskjell på hva et selskap sier offentlig og hva de sier internt og mellom sine egne partnere bak lukkede dører. Det er godt mulig de ikke har vært helt oppriktige i sine uttalelser ovenfor mannen i gata (men slik er det ofte i businessverdenen), men så lenge de forholder seg til avtaler og kontrakter med sine egne partnere så er de ikke nødvendigvis juridisk bundet til hva de sier til offentligheten.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Jeg er rimelig nøytral så la meg forsøke. ;-)

PS3 er vel fremdeles den beste BD spilleren IMO. Ikke at den er perefekt, det er feks mangler på audiosiden, spesielt for de som ikke har HDMI inn på forsterkeren. Men bortsett fra det så vel den spille alt av dill på fremtidige plater med både Bonus View og BD Live. Og funksjonaliteten på maskinen er en drøm.

[/url]
    Det er bl. a. dette som er så fryktelig trist. Om Universal og Paramount skulle kaste inn håndkleet, så har vi bare dette TV-spill formatet og forholde oss til. Jeg kommer ikke til å vurdere Blu-Ray i det hele tatt før evt. Universal skifter side, og da har det forhåpentligvis kommet noen riktig gode og rimelige Dualformat-avspillere. Å kjøpe en PS3 er totalt uaktuelt for min del!

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjipt

Jeg kommer ihvertfall ikke til å kjøpe Blu spiller før det er en fornuftig priset spiller som har dei same spesifikasjoner som HD DVD spillere med tanke på lydformater og spec.

F.eks BDP-300
    8-kanals lineær PCM-bitstrøm ut JA
    Dolby® Digital-dekoding JA
    Dolby®Digital-bitstrøm ut JA
    Dolby® Digital Plus-dekoding JA
    Dolby® Digital Plus-bitstrøm ut NEI
    Dolby® True HD-dekoding NEI
    Dolby® True HD-bitstrøm ut NEI
    DTS-dekoding JA
    DTS®-bitstrøm ut JA
    DTS-HD-dekoding for høy lydoppløsning NEI
    DTS-HD-bitstrøm ut for høy lydoppløsning NEI
    DTS-HD Master Audio-dekoding NEI
    DTS-HD Master Audio for bitstrøm ut NEI

Selvom jeg sitter med en toppmodell av en Surroundreciever så får jeg maks DD+ dersom filmen ikke har PCM.

LATTERLIG

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster meg nok ikke over Blu-ray med det første jeg heller, venter lengst mulig. Sone inndelingen på blu-ray er helt bak mål!!! Tipper piratebay kommer til å vokse på hd fremover...

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Noen tilbakemeldinger postet av Dave Vaughn (industry insider) på Industry Insiders Master Q&A-tråden på AVSForum:
    Hadde blitt skikkelig overrasket hvis Fox hadde gått HD DVD eksklusive, de er jo det selskapet som har vært ivrigst på sonekoding, og utsatte en drøss utgivelser i påvente av at BD+ skulle bli ferdig.

Har nok gått hett for seg i styrerommene i forrige uke

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Jeg kommer ihvertfall ikke til å kjøpe Blu spiller før det er en fornuftig priset spiller som har dei same spesifikasjoner som HD DVD spillere med tanke på lydformater og spec.

F.eks BDP-300
    8-kanals lineær PCM-bitstrøm ut JA
    Dolby® Digital-dekoding JA
    Dolby®Digital-bitstrøm ut JA
    Dolby® Digital Plus-dekoding JA
    Dolby® Digital Plus-bitstrøm ut NEI
    Dolby® True HD-dekoding NEI
    Dolby® True HD-bitstrøm ut NEI
    DTS-dekoding JA
    DTS®-bitstrøm ut JA
    DTS-HD-dekoding for høy lydoppløsning NEI
    DTS-HD-bitstrøm ut for høy lydoppløsning NEI
    DTS-HD Master Audio-dekoding NEI
    DTS-HD Master Audio for bitstrøm ut NEI

Selvom jeg sitter med en toppmodell av en Surroundreciever så får jeg maks DD+ dersom filmen ikke har PCM.

LATTERLIG
    http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...-dmp-bd50.html svarer JA på alle spørsmålene, i tillegg er dem Profile 2.0., og er dermed bedre spekket enn noen annen HD-spiller, være seg Blu-ray eller HD DVD. Men spørs bare om den blir 'fornuftig priset'.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...-dmp-bd50.html svarer JA på alle spørsmålene, i tillegg er dem Profile 2.0., og er dermed bedre spekket enn noen annen HD-spiller, være seg Blu-ray eller HD DVD. Men spørs bare om den blir 'fornuftig priset'.
    Blir interessant å se prisingen på denne, men den vil vel ikke akkurat gå for knapper og glansbilder. Skal BD ha sjangs til å slå igjennom må de ha en fornuftig prising på dedikerte avspillere med alle specsene i orden, sånn som denne her. Folk flest lar seg ikke avspise med PS3.

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Etter det jeg kunne tyde har den intern dekoding av HD lyd og ikke bitstrøm.
    Men man får i det minste utnytte beste tilgjengelige lyd.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Etter det jeg kunne tyde har den intern dekoding av HD lyd og ikke bitstrøm.
    Men man får i det minste utnytte beste tilgjengelige lyd.
    Fra HDDigest:
    The new player will include all of the features of the company's recently-released DMP-BD30K (read our review), plus internal TrueHD/DTS-HD Master Audio decoding and analog outputs allowing for full 7.1 channel surround sound when connected with a 7.1 channel amplifier and speakers.
    CES: Panasonic Intros First BD-Live Blu-ray Player | High-Def Digest

Ettersom DMP-BD30K har bitstream, så tyder dette på at BD50 også har det.

En fordel med intern dekoding er dette:
    Audio Mixing*

The Audio Mixing function lets you choose which soundtrack to listen to: the one from the content playing in the main window, the one from the sub-window, or both at the same time. The sub-window soundtrack can also be reproduced in 5.1-channel surround sound.
    Blu-ray.com - CES 2008: Panasonic Press Conference - DMP-BD50

Så også noen rykter om en pris på $700.-

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel

Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Nei, for meg høres dette heller tvilsomt ut. Jeg tror ikke det finnes noe juridisk grunnlag for å saksøke Warner her. Høres mer ut som ønsketenkning og spekulasjoner fra forfatterens side. Hvis det virkelig fantes et juridisk grunnlag for søksmål så hadde nok Toshibas reaksjon vært annerledes. Såvidt jeg vet har ikke dette vært noe tema engang.

Edit: Dessuten: Hvis du leste mitt forrige innlegg så vil du se at Warner og Toshiba var i forhandlinger helt til siste liten ifølge Dave Vaughn. Toshiba hevder de er overrasket over kunngjøringen, men dette er nok bare et taktisk utspill siden forhandlingene med Warner og Fox brøt sammen. Jeg tror også det er viktig å være klar over at det kan være forskjell på hva et selskap sier offentlig og hva de sier internt og mellom sine egne partnere bak lukkede dører. Det er godt mulig de ikke har vært helt oppriktige i sine uttalelser ovenfor mannen i gata (men slik er det ofte i businessverdenen), men så lenge de forholder seg til avtaler og kontrakter med sine egne partnere så er de ikke nødvendigvis juridisk bundet til hva de sier til offentligheten.
    Når det gjelder USA så kan man vel saksøkes for det meste. Det ser unektelig ut som Warner kan ha misledet hd dvd kundene før jul ved sin taushet om hva som skulle skje. Og samtidig avbekrefter rykter og to ganger bekrefter sin hd dvd støtte. Og så det faktum at de går ut med dette 5 mnd før kontrakten går ut har klart skadet både Toshiba og de andre som støtter hd dvd eksklusivt økonomisk. Og det er ikke nødvendigvis Toshiba som kan saksøke, men forbruker grupper. Det gjøres et stort poen av at dette er best for bransjen og forbrukerene med tanke på et format osv. Her har nok penge pungen til Sony vært forholdsvis viktig. det er vel sånn at hvis Blue-ray hadde tapt , så hadde det sett stygt ut for Sony som har kastet omtrent rubbel og bit inn i dette. Toshiba nevner vel i en setning et sted at det muligens kan være noen kontrakts brudd ute å går. Jeg er slett ikke sikker på at dette er over. Om de vil vinne frem eller om HD DVD vil overleve dette er en annen sak. Men jeg tror ikke vi skal trekke ut pluggen riktig enda.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Når det gjelder USA så kan man vel saksøkes for det meste. Det ser unektelig ut som Warner kan ha misledet hd dvd kundene før jul ved sin taushet om hva som skulle skje. Og samtidig avbekrefter rykter og to ganger bekrefter sin hd dvd støtte.

...

Men jeg tror ikke vi skal trekke ut pluggen riktig enda.
    Warner har gjentatte ganger sagt at de skulle se an salget Q4 før videre beslutninger skulle taes. Det eneste de har avvist er rykter i forkant som dreide seg om at de allerede hadde gjort endringer i strategien.

Hvis vi legger til grunn påstanden om "budrunder"/samtaler mellom de forskjellige leirene og at Toshiba allerede var klar over at forhandlingen for deres del hadde brutt sammen for over 2 uker siden så fremstår det som lite troverdig å spille overrasket i pressemeldinger. Men sannsynligvis er det hele et offentlig spill fra begge parter. Hvorfor og hvordan er i grunn lite interessant for veien fremover. Resultatet er uansett at Warner for fremtiden utgir kun BD. Det er på tide å gratulere BDA med seieren.

Hva Toshiba gjør videre er som sagt helt uniterresant, nå får vi bare avvente hva Universal og Paramount annonserer i løpet av de neste ukene.

Det eneste som er sikkert at HD DVD ikke vil overleve dette på lengre sikt. Greit nok at noen fremdeles støtter HD DVD offentlig, men dette er et så gigantisk PR nederlag at det i realiteten er over. Og det kan skje fleren endringer raskt nå. Det er noen få sære HD DVD only fanboys som er pissed og ikke vil bytte, men de fleste er mer interessert i HD fra disc. For resten av markedet derimot så gjør dette det bare enklere å velge BD. Det gjelder både forbrukere og retailhandelen.

BDA har pressekonferanse kl 01:00 i natt. Så i morgen vet vi BDAs syn på veien videre.

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spikeren i kista for HD DVD?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Det er bl. a. dette som er så fryktelig trist. Om Universal og Paramount skulle kaste inn håndkleet, så har vi bare dette TV-spill formatet og forholde oss til. Jeg kommer ikke til å vurdere Blu-Ray i det hele tatt før evt. Universal skifter side, og da har det forhåpentligvis kommet noen riktig gode og rimelige Dualformat-avspillere. Å kjøpe en PS3 er totalt uaktuelt for min del!
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Kaster meg nok ikke over Blu-ray med det første jeg heller, venter lengst mulig. Sone inndelingen på blu-ray er helt bak mål!!! Tipper piratebay kommer til å vokse på hd fremover...
    Dere viser jo helt klart at dere er HD DVD fanboys, som heier kun på formatet uten interesse for film. Hva skal dere se på av filmer, når det etter 1. juni 08 knapt gis ut på HD DVD (dersom det ikke er skrinlagt før det).

Det viktigste må jo være å støtte opp om HD som filmmedium; være seg HD DVD eller BD. Jeg har som alle vet begge format, fordi hovedinteressen er HD-film og ikke HD-format. Jeg har i hele 2007 holdt med BD, men dersom de hadde tapt og det neste formatet hadde blitt HD DVD; ja, så er det viktigste at vi får ETT format som kan konkurrere med DVD.

Da måtte jeg ha kjøpt meg en ny og bedre HD DVD-spiller enn HD-XA1.

Men-men, furt i vei dere, mens vi andre koser oss med Blu-ray og HD

Du kunne jo ha kjøpt deg denne, Andy_Dandy:
    CES: Sharp Unveils Second-Gen Blu-ray Player | High-Def Digest

Og som tklev og Esp1 skrev:

HD DVD er død. Lenge leve Blu-ray
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony: skyttegravskrigen er over.

FROM CES: Sony cheers Warner move; preps advanced BD players - 1/6/2008 - Video Business

FROM CES: Sony cheers Warner move; preps advanced BD players
    By Susanne Ault -- Video Business, 1/6/2008
    JAN. 6 | LAS VEGAS—Sony Corp. chief Howard Stringer reversed his previous description of the high-def format war as "at a stalemate" in light of Warner Bros.’ abandonment of the HD DVD format, and cheered what he now sees as a Blu-ray victory.

Stringer closed Sony's Sunday press conference on the eve of the Consumer Electronics Show here by saying “All of us at Sony are feeling Blu. But that is a good feeling. We thank Warner to release only in Blu-ray."

The HD DVD format has shown pluck, with sales of its set-tops—particularly Toshiba players—topping sales during the holiday season’s Black Friday week. But BD set-tops surged during December, overtaking HD DVD players, Sony VP Chris Fawcett told VB after the press conference.

"Every week after Black Friday, BD set-tops collectively beat Toshiba players," he said. "During the week leading up to Christmas, BD set-tops were 67% of market share unit sales and Sony was 50% of that."

Sony will continue to advance the format with the planned 2008 rollout of two BD-Live/picture-in-picture players, the company's first with these enhanced capabilities.

Pricing and street dates haven't been determined but Fawcett believes they could come as early as summer. The models are dubbed Sapphire 3 and Sapphire 4. Both are similar, but the latter will have more elite audio abilities.

To date, more than 4 million BD devices have sold, including Playstation 3 and set-tops, according to Sony. Toshiba has counted 1 million HD DVD settops and Xbox 360 drives in homes to date.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    In other CES news:

Panasonic is expected to create some waves upon Monday's opening of the Consumer Electronics Show with demonstrations of a BD Live player at its booth. Company executives gave few details, including street date or pricing, when they first talked about their model during a Sunday CES press conference. But Panasonic is one of the first manufacturers to commit to this type of Web-enabled BD set-top.

Det går også rykter om at Sony vil slippe ny PS3 firmware med BD Live i løpet av kort tid.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dere viser jo helt klart at dere er HD DVD fanboys, som heier kun på formatet uten interesse for film. Hva skal dere se på av filmer, når det etter 1. juni 08 knapt gis ut på HD DVD (dersom det ikke er skrinlagt før det).

Det viktigste må jo være å støtte opp om HD som filmmedium; være seg HD DVD eller BD. Jeg har som alle vet begge format, fordi hovedinteressen er HD-film og ikke HD-format. Jeg har i hele 2007 holdt med BD, men dersom de hadde tapt og det neste formatet hadde blitt HD DVD; ja, så er det viktigste at vi får ETT format som kan konkurrere med DVD.

Da måtte jeg ha kjøpt meg en ny og bedre HD DVD-spiller enn HD-XA1.

Men-men, furt i vei dere, mens vi andre koser oss med Blu-ray og HD

Du kunne jo ha kjøpt deg denne, Andy_Dandy:
    CES: Sharp Unveils Second-Gen Blu-ray Player | High-Def Digest

Og som tklev og Esp1 skrev:

HD DVD er død. Lenge leve Blu-ray
    Jeg kunne ikke vært mer enig. Begge disse formatene fungerer utmerket, men hvis HD skal få et marked så kan det bare være ett format. Akkurat nå ser det svært lysende ut for blått. Personlig trodde jeg denne krigen skulle vare i flere år, men her har nok noen dradd skikkelig i trådene. Selv gikk jeg for Blu-Ray og det var et valg jeg gjorde fordi jeg også ville ha en PS3.

Det handler om film og ikke minst maksimal billed kvalitet. Dette var noe begge formatene kunne levere og forskjellene var ikke noe øyet så særlig godt. Nå er neste steg å vinne kampen med forbrukerene slik at dvd faller bort til fordel for hd. Flatskjermer er ment for hd og lite annet. En krig som dreier seg om personlig mening og teknisk teori går over hodet på en vanlig forbruker. Det er ikke bra.

Hvis jeg skal se inn i fremtiden så tipper jeg at infomasjon på plate vil forsvinne om noen år uansett. Jeg kjøpte meg en mini disc da dette dukket opp på markedet, men da MP3 spilleren kom så døde den fort. MP3 er liten, du trenger ingen plate eller disc, den har stor lagrings kapasitet og den er lett å bruke. Slike ting kan folk like.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det, da har alltid like oppdaterte og tilstedeværende DAGBLADET også endelig fått med seg at Warner satser på Blu-Ray.

Velkommer etter, seriøse riksavis............

- HD-DVD er død - Dagbladet.no - tvogmedier

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hvis jeg skal se inn i fremtiden så tipper jeg at infomasjon på plate vil forsvinne om noen år uansett. Jeg kjøpte meg en mini disc da dette dukket opp på markedet, men da MP3 spilleren kom så døde den fort. MP3 er liten, du trenger ingen plate eller disc, den har stor lagrings kapasitet og den er lett å bruke. Slike ting kan folk like.
    50gb er selv i dag en ganske uhåndterlig mengde data for kun én film. Skal litt til for å streame noe sånt over nett.
    Har du en 500gb disk får du inn 10 filmer, hvis du ikke bruker den til noe annet

Newcomer BF-Medic sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    To date, more than 4 million BD devices have sold, including Playstation 3 and set-tops, according to Sony. Toshiba has counted 1 million HD DVD settops and Xbox 360 drives in homes to date.
    4 millioner, inkludert PS3? Jeg trodde PS3 alene nærmet seg 9 millioner solgte enheter worldwide.
    Kansje det bare er snakk om i USA?

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snakk om soneinndeling på Blu-ray her.
    Hvis du har en rask pc så kan dere kjøre denne løsningen som jeg har gjort :

Fikk mitt drev til pc'en på fredag (samme dag som Warner annonserte) ett LG GGW-H20L SuperMultiblu som spiller og brenner Blu-ray og også spiller HD DVD.
    Bruker AnyDvd HD som jobber i bakgrunnen og fjerner alle soner fra BD og DVD og fjerner også all kopibeskyttelse og HDCP.
    Altså bare og legge i hvilken som helst disc og maskinen spiller den uansett region.
    Støtter også profil 1.1 rett fra esken.Har prøvd med Terminator 3 BD og det fungerer utmerket.
    Prisen på drevet er ca. 2000,- bestilte mitt fra england.

Kjøpt her : LG GGW-H20L Blu-Ray Rewriter & HD-DVD ROM Serial ATA Drive - Retail

Hvis dere har spørsmål om dette så ikke nøl med å sende en pm til meg !

Side 546 av 653 FørsteFørste ... 46 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 542 543 544 545 546 547 548 549 550 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •