HD formatkrigen. - Side 545

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 545 av 653 FørsteFørste ... 45 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 541 542 543 544 545 546 547 548 549 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste
Viser resultater 10,881 til 10,900 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enda en interessant artikkel:

FT.com / In depth - Sony DVD move deals blow to Microsoft

The loss of Warner is also a blow to Microsoft, whose software is used in the HD format and which has been one of its main backers.

But while closely allied to the HD side, Microsoft has said that the technology is only part of a medium-term strategy, and that it expects consumers to shift to downloading high-definition video within seven years – a stance that has led critics to complain that it does not want either DVD format to succeed.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant, toshiba og co kan takke seg selv for at det går dårlig for dem. I utgangspunktet så burde de ha en fordel når det gjelder markedsføring og forståelse fra folk flest da navnet er selvforklarende( iallefall mere enn BR)

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva HD DVD-leiren bør gjøre om de fortsatt vil være en verdig deltager i "krigen":

1. Universal, Paramount og Dreamworks må gi ut filmer hyppigere og med høyere kvalitet enn i fjor.

2. Sette ned veiledende pris på hver HD DVD til rundt 20$.

3. Toshiba må slippe den beste og rimeligste kombispilleren på markedet. Med full støtte for alt av lydformater og profil 1.1.

4. Selge A2 eller A3 med en veiledende pris på 99$, overalt.

5. Droppe komboene, eller selge dem til samme pris som vanlige HD DVDer.

6. Toshiba og Microsoft må slippe en XBox 360 med intern HD DVD-spiller til en svært konkurranse-dyktig pris, maks 300$. Den bør bundles med et par filmer.

Alt dette bør gjøres eller i det minste offentliggjøres med mye oppstyr innen mai.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjyld.

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Ja HD DVD kan skylde seg selv for å ignorere Europa.
    Og Europa kan skylde seg selv for og kjøpe filmene fra USA.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Hva HD DVD-leiren bør gjøre om de fortsatt vil være en verdig deltager i "krigen":
    Jeg tror neppe noen av disse tiltakene vil ha noen større betydning. Et fundamentalt problem er at filmutvalget vil være begrenset til disse tre studioene.

Mens vi er inne på Dreamworks og Paramount: De støttet også eksklusivt det dødfødte og upopulære DIVX formatet, som heldigvis forsvant siden folk foretrakk DVD. Hvis HD-DVD taper denne krigen (slik ting tyder på), så er det andre gangen disse studioene står på taperens side i en formatkrig (hvis en kan kalle DVD vs DIVX for en formatkrig).

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basement -

1. Universal har allerede startet å gnage på biblioteket sitt, det er begrenset hvor mange ganger de kan selge samme filmen

2. Det vil si at HD DVD må subsidere filmindustrien, hvis ikke filmindustrien skal tape penger på dette. Jeg kan ikke se at Univeral og Paramount ønsker å svi av en hel haug med $$$.

3. Et kostbart forslag, det er en grunn til at kombispillere koster mer enn dobbelt så mye som formatene hver for seg.

4. Subsidiering av spillere

5. Subsidiering av kombo

6. Subsidiering av 360

Her har du brent av et veldig stort dollarbeløp. Da burde man i alle fall være sikker på at det leder frem til noe. Ikke bare det, når prisene er først blitt presset er det vanskelig å øke dem uten å øke misnøyen. Jeg vil si at et alternativ jeg ville vurdert seriøst om jeg var i Toshibas fotspor var å:
    Finne ut om det er noen realistisk mulighet til å vinne krigen og hva vil det koste? Vil de i det hele tatt tjene noe på formatet? Alternativet blir hvis/når svarene går i disfavør at de kaster inn handkle og gjennomfører en styrt avvikling av formatet.

/S

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er redd alt presseoppstyret rundt Warner-overgangen har gjort vel så stor skade som selve tapet av Warner. "HD DVD er død" er jo hovedoppslag på de fleste teknosider om dagen. Jeg tror Toshiba skal slite VELDIG med å slå tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første standalone BD-spiller med Profil 2.0 er her!

CES: Panasonic Intros First BD-Live Blu-ray Player

CES: Panasonic Intros First BD-Live Blu-ray Player | High-Def Digest

"Panasonic was the first to bring a Blu-ray player with Bonus View (Final Standard Profile 1.1) to market and now with the DMP-BD50 we are again leading the industry with the inclusion of BD-Live," said Gene Kelsey, Panasonic Vice President Entertainment Group. "The beauty of the Blu-ray player is that we can now see movies the way the film maker intended, in glorious HD video and audio. The consumer can now combine the new generation DMP-BD50 with a VIERA flat screen televison to create a true living in high definition experience."

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hvorfor ikke bare beholde den? HD DVD'ene har jo ikke akkurat sluttet å virke over natta, Paramount og Universal er fortsatt røda, og det blir sikkert OK priser på filmer, både når lagre skal tømmes og folk skal selge. Den er vel en helt kurant DVD-spiller også.
    Bare litt ironi. Det var sånn for meg at jeg trengte en ny dvd spiller. og hadde siklet litt på hd via nettet, lastet ned noen trailere, og syntes at det så bra ut via pc enda jeg brukte en vga kabel, og tenkte wow, hva om jeg hadde hatt en spiller som støttet 1080p og hadde hdmi! Og, vel da jeg kjøpte så var prisforskjellen på Bd og HD DVD så stor at valget ble lett. Dette var før jeg begynte å poste her på forumet. Før jeg visste at det var en krig i det heletatt. Eller i allefall hadde jeg ikke engasjert meg i det noe særlig til å velge rett, eller galt. Vurderte en stund PS3, men den jeg hadde råd til støttet ikke vanlig dvd. Dermed var valget enkelt. Det måtte bli hd dvd. Nå høres sikkert dette ut som jeg slikker mine sår, men du har rett. Kan sikkert bli noen røverkjøp på hd dvd i en tid fremover. Problemet vil vel bli da kanskje at man blir sittende på en haug med verdiløse hd dvd skiver når spilleren ryker.:?

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Basement -

1. Universal har allerede startet å gnage på biblioteket sitt, det er begrenset hvor mange ganger de kan selge samme filmen

2. Det vil si at HD DVD må subsidere filmindustrien, hvis ikke filmindustrien skal tape penger på dette. Jeg kan ikke se at Univeral og Paramount ønsker å svi av en hel haug med $$$.

3. Et kostbart forslag, det er en grunn til at kombispillere koster mer enn dobbelt så mye som formatene hver for seg.

4. Subsidiering av spillere

5. Subsidiering av kombo

6. Subsidiering av 360

Her har du brent av et veldig stort dollarbeløp. Da burde man i alle fall være sikker på at det leder frem til noe. Ikke bare det, når prisene er først blitt presset er det vanskelig å øke dem uten å øke misnøyen. Jeg vil si at et alternativ jeg ville vurdert seriøst om jeg var i Toshibas fotspor var å:
    Finne ut om det er noen realistisk mulighet til å vinne krigen og hva vil det koste? Vil de i det hele tatt tjene noe på formatet? Alternativet blir hvis/når svarene går i disfavør at de kaster inn handkle og gjennomfører en styrt avvikling av formatet.

/S
    1. Universal har fortsatt en del igjen: Hitchcock, Monster-collection og Back to the Future for å nevne noen megamuligheter. Paramount og Dreamworks har så vidt skrapt på sine kataloger.

2. Jeg tror dette vil gå ganske greit. Amazon.com har jo nesten alle "standard" titler til disse prisene, og går med greit overskudd. Det samme gjelder BestBuy og andre store kjeder i USA. 25$ kunne vært et annet fungerende tall. Om HD DVDer virkelig er så mye billigere å produsere som det sies, bør de kunne klare å legge seg fem dollar lavere enn Blu-ray.

3. Denne tror jeg også vil gå greit. Det vil sansynligvis ikke koste Toshiba noe særlig med tanke på HD DVD-delen, og Blu-ray-drev produseres jo i høyere antall så den er nok ikke så dyr å flette inn. Jeg tror Toshiba vil kunne lage en kombispiller mye rimeligere enn de fleste andre fabrikantene. Og jeg sier ikke at den skal selges like billig som en stand-alone, kun matche LG og Samsung sine, eller billigere om mulig. Toshiba er jo fortsatt et svært respektert merkenavn, så en kombispiller fra dem ville nok lett blitt svært populær.

4. Om de fortsatt har mange igjen av A2, er det nok i deres egen interesse å kvitte seg med den så fort som mulig. Spesielt etter Warner-nyheten vil nok spillerne være vanskeligere å selge. Sånn sett så tror jeg ikke de har noe valg: De MÅ finne seg i å tape penger på dem for å bli kvitt dem. Kostbart, men om de gjør det riktig trenger det ikke gå så galt.

5. Blir det for dyrt kan de heller droppes. Er det mulig å selge dem til samme pris uten for store tap, så burde de gjøre det.

6. Ikke nødvendigvis. Et HD DVD-drev er jo steinbillig i disse dager. Til oss forbrukere ligger de rundt seks hundre kroner. Skulle et bare-bones blitt inkorporert i en XBox, ville nok ikke kostnaden for maskinen steget med mer enn 30$ ville jeg tro. Dessuten trengs jo ikke noe ny maskinvare. Vi vet jo at XBoxen i seg selv er utrustet til å klare å spille av HD DVDer (iom at add-onen kun er et drev, som sender infoen videre via USB-kabel), så det eneste den trenger er en avleser, ergo en ekstra laser. Kan umulig koste noe særlig.

Jeg sier ikke at dette ikke vil koste penger. For det vil det jo. Sånn sett kan et lurere alternativ KANSKJE være å avvikle produksjonen helt. Det er opp til Toshiba og gjengen å avgjøre. Jeg sier kun at HVIS de har tenkt å fortsette, så ville jeg gjorte det nogenlunde slik jeg har beskrevet. Drastiske tiltak, men jeg tror de er nødvendige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle PS3-er støtter da vanlig DVD?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Historieløs???
    Fordi leppa fra Grorud som han kalles, kaller folk for drittsekker så skal det være ok å kalle folk for arrogante drittsekker her inne?
    Nei, drittsekk er ikke et legitimert uttrykk og jeg skjønner helt hva du prøver på ved å trekke denne parallellen???
    Ironi er åpenbart en mangelvare i denne tråden....

Selvfølgelig er det ikke OK å kalle noen drittsekker - men jeg har etterhvert forstått at frontene er harde og stemningen varm.
    I en sånn setting er det ikke helt uvanlig at noen velger sterke ord for å få hevet stemmen litt - uten at det nødvendigvis er vondt ment.

Forøvrig har jo fighteren allerede forklart dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stewart Muller fra Philips nevnte at Target dropper HD DVD og går Blu-ray exclusive. Er det offisielt noe sted?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert en del som har sett dette, men allerede spennende Blu-ray spillere i vente i 2008:

FUNAI USA | FUNAI CORPORATION, INC.

Specs from Panasonic's new DMP-BD50 - Engadget

Hands-on with the Philips BDP-7200 Blu-ray player - Engadget

CES: Samsung Unveils BD-P1500 Blu-ray Player | High-Def Digest

Lurer på hva Marantz, Denon, Sony og Pioneer tryller frem på CES, og hva vi kan forvente på den kanten:-D
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Stewart Muller fra Philips nevnte at Target dropper HD DVD og går Blu-ray exclusive. Er det offisielt noe sted?
    Får svare meg sjøl, står nå at det ikke stemmer likevel:

Rumor Smashed: Target NOT Going Totally Blu-ray Exclusive

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Sikkert en del som har sett dette, men allerede spennende Blu-ray spillere i vente i 2008:

Lurer på hva Marantz, Denon, Sony og Pioneer tryller frem på CES, og hva vi kan forvente på den kanten:-D
    Jeg sikler i hvertfall på Panasonic sin BD-Live spiller her. Den ser lekker ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Fra Marantz kan vi vente oss mer info om denne:

Marantz to Debut New BD8002 Blu-ray Player at CES

Forøvrig hvis du har noen HD nyheter kan du jo legge opp linken på denne tråden her. En tråd uten diskusjoner, men gjør det lettere å følge med på nyheter.

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...d-nyheter.html

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Jeg sier ikke at dette ikke vil koste penger. For det vil det jo. Sånn sett kan et lurere alternativ KANSKJE være å avvikle produksjonen helt. Det er opp til Toshiba og gjengen å avgjøre. Jeg sier kun at HVIS de har tenkt å fortsette, så ville jeg gjorte det nogenlunde slik jeg har beskrevet. Drastiske tiltak, men jeg tror de er nødvendige.
    Men ingen av tiltakene du nevner løser det fundamentale problemet deres, slik jeg har nevnt tidligere. Etter min mening er hele tankegangen din basert på feil strategi siden den ikke retter seg mot stridens kjerne.

For å trekke en parallell til krigføring (siden dette ofte omtales som en formatkrig):

Jeg tror de fleste er enige om at den strategiske likevekten er konsentrert rundt studiostøtten (det var tross alt studiostøtten som ble avgjørende for VHS sin seier over Betamax). Nå som HD-DVD har tapt et viktig slag (Warners overgang til Blu-Ray), så tror jeg den beste strategien er enten a) å foreta en taktisk tilbaketrekning for å minske tapene, eller b) skifte slagmark eller front.

Strategi a) innebærer at de heiser det hvite flagget. Slaget om studiostøtten er etter all sannsynlighet tapt, hvis ikke en av Blu-Ray tilhengerne ombestemmer seg (noe jeg finner svært lite sannsynlig). På lengre sikt tror jeg neppe løsningen er å spytte inn mer penger på salg av filmer og spillere. Såvidt jeg husker fra en av artiklene som ble linket her, så hadde Blu-Ray spillere bedre salgstall enn HD-DVD, til tross for litt høyere priser. Det er ikke mye som tyder på at enda lavere priser for HD-DVD er løsningen her. Jeg tror ikke folk vil satse på et tapende format, selv om prisene er fristende lave. Hva skal de med en 'billig' HD-DVD spiller til 1500 kr når filmene de ønsker å se kun finnes på Blu-Ray?

Strategi b) innebærer at de fokuserer på HD-DVDs andre bruksområde, nemlig PC bruk (datalagring). Hvis de reagerer raskt nok er det kanskje ikke for sent å pushe HD-DVD som nytt lagringsmedium for PC (selv om jeg noterer meg at flere nettbutikker har større utvalg i Blu-Ray brennere).
    De har tross alt Microsoft og Intel blant sine støttespillere i dataindustrien.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tilbakemeldinger postet av Dave Vaughn (industry insider) på Industry Insiders Master Q&A-tråden på AVSForum:

As for Paramount, I'm sure we will hear more in the next 7-10 days about which direction they will go.

And you are right...it wasn't a slam dunk. For people celebrating for Blu-ray, it could just as easily have gone the other way...yes it was that close. There was an agreement in principle between Toshiba, Fox and Warner, but FOX pulled out at the 11th hour and went to Sony with their intentions. To Sony's credit, the did whatever it took to get Fox and Warner (although Warner is denying any type of incentives...if you believe this, I have a bridge for sale if anyone is interested). For the record, I think "incentives" are perfectly acceptable and a part of doing business.

Let's look at this from a business perspective. Is Toshiba harmed by losing HD DVD? Yes, but not to the degree that Sony would be if Blu-ray died. Sony has literally bet the farm on Blu-ray with the PS3. The PS3 isn't considered a successful game machine (yet), and if Sony lost Fox and Warner after the Paramount defection, that would have been the end of Blu-ray and possibly the end of Sony as we know it.

...

The press conference was canceled.

For Toshiba to say they didn't know, I think is very disingenuous. I knew last Friday that things fell apart...I didn't know if they were 100% gone, but I knew that Fox walked away from the table (this wasn't told to me directly, but could tell by the tone and some subtle hints that something went wrong.) I also knew that the 4th was Judgement Day and I told it to a number of people in PMs (Darin, Rob Tomlin, Merrick)...they can confirm this. ....

Microsoft was not sitting at the table...it was only Toshiba.
    Kilde:
    Industry Insiders Master Q&A thread IV: ONLY Questions to Insiders - Page 113 - AVS Forum

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leste et intresant inn legg her

Re: Did Warner just set Themselves up for a hugh Class Action Lawsuit? - HD DVD and Blu-ray - Message Board - Discuss Movies on DVD, HD DVD and Blu-ray - DVDTOWN.com

Sitat: I forget the legal terms, but let me point out a few things. And I am sorry about the spelling, I don't write legal terms that often ( I had my own business for 7 years and was quite used to breach of contract issues)

First, Warner Brother's misled their investors, they are a public company. publicly held companies are very much required to make thruthful statements WB twice (once in november, once in december) spoke in regards to a commitment to stay nuetral for the foreseable future. All it takes is one investor who feels this was a bad move to open this can of worms.

Second, courts don't even need to go by what is in writing. Courts often look at whether what in an agreement or action is considered conciousable (*sp), that is, even if something is in writing, if it is so appauling courts can strike down an agreement

Third, courts do honor verbal agreements, the problem here is there is no party to which the agreement was directly targeting. However:

Fourth, courts don't need agreements.. Quite often telling someone you will do something for them if they do something, and then pulling out, causing loss to the other party, is a breach of agreement and courts will find for the side that was screwed over. I wish i had my business law book for the legal term, but this is the big one. People bought more HD DVD players and movies this winter after WB's statements, they gave people faith in the format, and then instantly pulled the rug out from under them. Hell, i bought a 2nd HD DVD player a week and a half ago. I ended up pawning my xbox drive yesterday before it lost all value, but will keep the A3 for my 48 movies.

Lets not even forget any advertising mistruths they have made by making those two statements.

I think WB is looking for a lot of problems for making untrue statements to increase sales.
    Also, look at it the other way. Toshiba, Universal, Paramount, Dreamworks, and Microsoft can now sue over breach of contract, lost revenue, etc. Why lost revenue? Because WB was contractually obligated to stay on thru May. Announcing you are ending your support 5 months early is as destructive to sales if not more so, than pulling out now. So while they may not be breaching contract, they have publically hurt the sales of their partners, who are now likely entitled to windwalls of releif.

We may be seeing HD DVD / WB related suits by the various consumer groups AND partner companies long after the format war is over.

Also, as a member of the HD DVD Promotion Group, the HD DVD Promo Group may infact be targets of lawsuits as the format may well have been purposefully destroyed by a member of its own group once they convinced customers to purchase it. Now, it wasnt the promo group's plan, but it was a member company's actions. Sitat slutt.

Kan bli hett rundt øra på Warner ?

Side 545 av 653 FørsteFørste ... 45 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 541 542 543 544 545 546 547 548 549 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •