HD formatkrigen. - Side 544

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 544 av 653 FørsteFørste ... 44 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 540 541 542 543 544 545 546 547 548 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 ... SisteSiste
Viser resultater 10,861 til 10,880 av 13053
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Er på jakt etter ny BD spiller, og kommer til å vente til over CES for å se hva de sier der. Men PS3 er fotsatt et relativt sikkert valg, den har krefter nok til å gjøre det meste bare den får firmware som støtter det.

Av stand-alone spillere ser vel den nye Panasonicen ut som det beste hittil.
    Jeg har tatt noen sjappe sjekker, ingen fasit dette. Men pr i dag, så er det vel Philips sin BD spiller i USA som er den "beste" da den har profil 1.1 og både intern og ekstern dekoding av DTS HD

Forran PS3 så ligger Samsung BD-U5000 som også har intern dekoding av DTS, samt bitstream

Etter der kommer Panasonicen, som har bitstream.

Alle de nevnte er Profil 1.1, og støtter DTS Ma og Dolby True HD på ett eller annet vis.

PS3 er nok den mest "fremtidsrettede" spilleren. Men for filmentusiaster så er den egentlig "ubruktlig" så lenge de ikke kommer med DTS HD dekoding eller bitstream. Den utelukker gromlyd fra alle Fox og MGM tittler.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CES 2008 Toshiba pressekonferanse gir ikke så mye nytt ser det ut som, korte kommentarer her:
    Live from the Toshiba CES press conference - Engadget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyhawk
    Jeg sitter da på en Toshiba HD-E1 og lurer litt på hva jeg skal gjøre, tror jeg kjøper en PS3 da de kanskje blir litt enda billigere, men hvilken er best til å spille av vanlige DVDer? PS3 eller Toshiba HD-E1?
    Slik jeg ser det er PS3 den beste oppskaleringsenheten for DVD. Anbefales på det varmeste. Spiller også CD og SACD!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy
    Slik jeg ser det er PS3 den beste oppskaleringsenheten for DVD. Anbefales på det varmeste. Spiller også CD og SACD!
    Billigmodellen på 40GB spiller ikke SACD og den gamle 60GB modellen er vrien å få tak i. Elprice hadde billigste 60GB til 4490 tidligere (med spill og ekstra kontroller), men de har være utsolgt i lang tid

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YTD standalone share er kun 49% for HD DVD, og de som har skrytt så av overlegenhet av rene 'stand-alone' enheter.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Vel, feair enough then, hehe. Noen som vil kjøpe en hd-ep10 eller bytte mot en BD spillere?
    Hvorfor ikke bare beholde den? HD DVD'ene har jo ikke akkurat sluttet å virke over natta, Paramount og Universal er fortsatt røda, og det blir sikkert OK priser på filmer, både når lagre skal tømmes og folk skal selge. Den er vel en helt kurant DVD-spiller også.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus
    Hva gjør meg skråsikker på hva?
    På at Warner hadde dette som sin viktigste grunn for å i det hele tatt å kunne tjene penger eller at HD-formatene er det siste fysiske film-medium?
    Sistnevnte.

Når det gjelder sistnevnte har jeg intet klart svar. Bare en hunch.
    Nettopp. Og det er mitt poeng: Jeg synes ikke det er så lurt å uttale seg skråsikkert om noe man bare har en "hunch" om Spesielt når du uttaler deg om teknologi 10 år inn i fremtiden. Teknologi er nettopp et av de områdene som det er vanskeligst å spå sikkert om, siden feltet stadig er i rask utvikling.

Edit: Tasteleif.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hvorfor ikke bare beholde den? HD DVD'ene har jo ikke akkurat sluttet å virke over natta, Paramount og Universal er fortsatt røda, og det blir sikkert OK priser på filmer, både når lagre skal tømmes og folk skal selge. Den er vel en helt kurant DVD-spiller også.
    Er vel akkurat det jeg fant ut også. Bestilte en Toshiba HD-EP35 forrige uke gjennom en kamerat. Solgte min trofaste Denon 3910 her om dagen før jeg fikk snusk i dette HD greiene. (Ikke særlig oppdatert) Denne Toshibaen funker jo meget godt som en SD spiller også. Da bedre enn min gamle 3910. Fikk da også HD-DVD på kjøpet.
    Når HD-DVD filmene forsvinner, så handler jeg inn en Blu-Ray spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...så funksjonen til et forum er å utelukkende utale seg når man er 100% sikker på sannhetsgehalten i det man har å formidle? Da kan man jo renske bort 99% av den dritten som folk snakker om på de fleste fora.

Ellers; tusen takk for den innføringa om at "teknologi er vanskelig å spå om for den er i stadig forandring". Det visste jeg ikke fra før av.

Men jeg kan si dette; Blu-Ray er TROLIG det siste fysiske medium å se film på. Dette er ikke noe jeg tar fra løse lufta. Bare lest hva Bill Hunt skriver på sin eksellente hjemmeside The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age. Ellers x-antall andre kilder til dette. Det er ikke noe kontroviersielt med den uttalelsen. Punktum :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toshiba Press Conference Liveblog

Liveblog: Toshiba Press Conference Liveblog

En fornøyelig øyeblikksbeskrivelse av Toshibas pressekonferanse, akkurat ferdig i Las Vegas.

Her er noen høydepunkt:

Will Toshiba get up on stage and cry about the sad state of HD DVD? UPDATE: Yep, they cry salty, salty tears onstage!

President guy onstage: "We are surprised by Warner Bros. announcement" that they're dropping HD DVD and are "particularly disappointed" since HD DVD has gained "momentum" in the market. "We maintain the belief that HD DVD" is best for consumers. Sounds just like the press release!

En del fornøyelige leserkommentarer også:

If they released a $50 dollar player, I'd probably buy one just to able to explain to my future kids what a "format war" is.

Ya we know Blu-ray has won, but it would be nice to buy a HD-DVD player as a souvenir.

Og så en skikkelig optimist. Det skal han ha!

it's good they're staying in...if they threw in the towel now, there would be no competition and the blu-ray prices would stay skyhigh because there is no reason they can't make an extra buck off it.
    I know most of us know that HDDVD will probably lose. But, what does the average consumer know? A high definition movie player for $50?? I thought those were in the hundreds! Snatches on up, soon everyone has these and it forces studios to release HD DVD movies again.

Skulle ikke forundre meg om det blir en blåmandag også for Tosh, hvis Par og Uni allerede i morgen bekrefter at de også vil utgi på BD. Det er jo åpenbart at de, om de ikke vil, så MÅ det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremstiller du spekulasjoner som om det var fakta så er det propaganda. Fremstill informasjon som det det er.

Jeg tror hovedgrunnen til at HD DVD flopper i Norge er at butikkene ikke tar inn for "det selger jo ikke". Det er standardsvaret jeg har fått, men jeg har ikke sett at de har prøvd. Hvordan de har fått for seg at det ikke selger uten å ha prøvd er et mysterie for meg. Men som BlueBoy sa, "Release har rådet den norske videobransjen til å velge BD-formatet."

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Ser ingen grunn til at det ikke fortsatt vil være "behagelige" priser og etterhvert billigere Blu-ray filmer tilgjengelig. Den EGENTLIGE krigen er jo mot SD DVD på sikt.

Forøvrig blir det spennende å se hva Toshiba sier på sin pressekonferanse på CES ja. HD-DVD group kastet inn håndkleet og avlyste sin 2 timers konferanse, men Toshiba som CE leverandør skal ha egen. Kommer garantert noen ubehagelige spørsmål om ikke de avstår fra spørsmåle fra journalister.
    Hehe, de avstod fra å ta spørsmål fra journalister.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD DVD Takes Backseat at Toshiba Press Conference

Tosh godtok ikke spørsmål, annonserte IKKE 4. generasjon HD DVD-spiller, snakket bare så vidt om formatet, og virket generelt lei seg ifølge rapportene .... Here's another one, just in.

CES: HD DVD Takes Backseat at Toshiba Press Conference | High-Def Digest
    Sun Jan 06, 2008 at 02:46 PM ET
    Tags: CES 2008, Toshiba (all tags)

In one of the first major press conferences at this year's Consumer Electronics Show, Toshiba was uncharacteristically quiet regarding its upcoming HD DVD plans.
    The company dedicated less than five minutes of its presentation to HD DVD, and tucked the only mention of the format's CES presence at the end of its accompanying press release, which failed to directly mention any new HD DVD product launches.
    Toshiba had been expected to introduce a fourth-generation HD DVD player at this year's show.
    Addressing Warner's decision to drop support of the HD DVD format, the company echoed its earlier public statements, expressing surprise at the timing of Friday's announcement, and emphasizing the format's strong fourth quarter momentum.
    Jodi Sally, VP of Marketing at Toshiba, described HD DVD unit sales in Q4 as being the best to date, with nearly one million dedicated HD DVD players in the market, saying that "only HD DVD has delivered on its commitments to the market, bringing advanced functionality and affordability."
    The exec went on to caution those sounding the death knell for HD DVD. "We've been declared dead before," said Sally. "HD DVD has always put the interests of consumers ahead of companies."
    From there, it was on to a lengthy unveiling of Toshiba's new line of LCD releases for 2008. There was no Q&A session following the presentation.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus
    ...så funksjonen til et forum er å utelukkende utale seg når man er 100% sikker på sannhetsgehalten i det man har å formidle?
    Nei, det har med måten man uttaler seg på. Hvis man tror eller mener noe så kan man gjerne gi uttrykk for det selvsagt, men det blir litt dumt når man fremlegger meninger i skråsikre ordelag eller som om de var harde fakta.

Men jeg kan si dette; Blu-Ray er TROLIG det siste fysiske medium å se film på.
    Kanskje, men jeg er langtifra overbevist.

Dette er ikke noe jeg tar fra løse lufta. Bare lest hva Bill Hunt skriver på sin eksellente hjemmeside The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age.
    Kan du gi meg en konkret link der han uttaler seg om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    En ting er sikkert, det blir slutt på BOGO salg og andre gode tilbud. Sony kan igjen ta 50$ for filmer (må jo tross alt tjene inn 500mill$ ekstra) og dessverre vil også den tekniske konkuransen forsvinne.

HD markedet har tjent stort på konkuransen og jeg tror salget totalt for HDM vil synke i tiden fremover.
    Hvorfor tror du det ? Det var ikke HD-DVD som var BR sin konkurrent. Det var, og fortsatt er, DVD. Hvorfor skal folk kjøpe BR (eller HD-DVD) når en god DVD spiller med oppskalering gir like bra bilde (i mange folks øyne) ?

Personlig synes jeg det er bra at det kom en avklaring. Nå begynner fase-2 i overgangen og det er å få flyttet "den store massen" fra DVD til BR. Og det gjøres ikke med høye priser på spillere og filmer. Det er selvsagt for alle som kan noe om markedsøkonomi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

War Is Over, Phase 1

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Fremstiller du spekulasjoner som om det var fakta så er det propaganda. Fremstill informasjon som det det er.

Jeg tror hovedgrunnen til at HD DVD flopper i Norge er at butikkene ikke tar inn for "det selger jo ikke". Det er standardsvaret jeg har fått, men jeg har ikke sett at de har prøvd. Hvordan de har fått for seg at det ikke selger uten å ha prøvd er et mysterie for meg. Men som BlueBoy sa, "Release har rådet den norske videobransjen til å velge BD-formatet."
    BlueBoy her. Lang redegjørelse for hvorfor jeg rådet bransjen til dette er gitt tidligere på forumet, og i bladet selvsagt. Men hovedårsakene er de samme, og enda mer tydelige med Warners klare valg. Bransjen og forbrukerne er best tjent med ett format. Snakket med en kamerat for 15 minutter siden. Nå skal han ned fra gjerde og investere i Blu-ray. Tvilen om formatene er borte, mente han. Det er selvsagt positivt; for filmselskapene, for faghandelen og for oss forbrukere. Det handler om gode filmopplevelser på en best mulig måte.

Hva gjelder hva butikkene i Norge har tatt inn så har nok mange lyttet til mine råd, men de bestemmer jo 100 % selv, og de har vel sett at det har vært flest nyheter og sterke titler på BD. Med unntak av Warners flotte innsats for begge formater, hvor det jo har vært noen flere på HD DVD, faktisk. (Som vi alle vet, titler med PIP etc).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt

Ikke rart de aller fleste butikker velger å sløyfe HD DVD. Blu-ray hadde folk hørt om lenge før det kom. HD DVD har vært for anonym i markedsføringen/promoteringa. Rett og slett.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja HD DVD kan skylde seg selv for å ignorere Europa.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Personlig synes jeg det er bra at det kom en avklaring. Nå begynner fase-2 i overgangen og det er å få flyttet "den store massen" fra DVD til BR. Og det gjøres ikke med høye priser på spillere og filmer. Det er selvsagt for alle som kan noe om markedsøkonomi.
    Enig. Blu-Ray kan sette inn flere ressurser mot DVD den dagen da HD-DVD ikke lenger utgjør den største direkte konkurrenten til Blu-Ray. Denne jobben blir jo litt enklere når forbrukerne bare har ett nytt format å forholde seg til. Og jeg tror nok vi vil få se prisreduksjoner over tid etterhvert som flere kjøper Blu-Ray filmer og spillere. Dette har sammenheng med at det blir rimeligere å produsere når kvantiteten går opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FT.com / In depth - Format war re-run of 1980s battle

Interesting:

It was unclear whether the studios backing HD-DVD would change sides, although it is understood that Paramount has reserved the right to switch its backing to Blu-ray.

Side 544 av 653 FørsteFørste ... 44 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 540 541 542 543 544 545 546 547 548 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •