HD formatkrigen. - Side 543

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 543 av 653 FørsteFørste ... 43 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 539 540 541 542 543 544 545 546 547 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 ... SisteSiste
Viser resultater 10,841 til 10,860 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Så du mener de 500mill dollar ryktene er grunnløse? Men nå da, er det noen BD spiller på markedet som vil være et sikkert kjøp nå, med tanke på fremtiden? Og har HD DVD Promotion Group lagt seg flate nå og anser krigen som over? Eller er det bare sånn at med det overtaket Blue-ray har nå så vil hd dvd fade ut? Kunne tenkt meg et nøytralt synnspunkt på dette.
    Jeg er rimelig nøytral så la meg forsøke. ;-)

PS3 er vel fremdeles den beste BD spilleren IMO. Ikke at den er perefekt, det er feks mangler på audiosiden, spesielt for de som ikke har HDMI inn på forsterkeren. Men bortsett fra det så vel den spille alt av dill på fremtidige plater med både Bonus View og BD Live. Og funksjonaliteten på maskinen er en drøm.

Finnes det sannsynlig måte for HD DVD å overleve dette på som et seriøst alternativ til HD video fra plate? Det korte svaret er nei.

Vi vil få høre mer om dette i timene som kommer siden alle de store aktørene har CES pressekonferanser i Vegas i løpet av dagen. Selv om HD DVD promo gruppen har kansellert sin event så har Toshiba fremdeles sin egen konferanse kl 10:00 lokal tid (er vel kl 19:00 her i Norge med 9 timers tidsforskjell til Vegas). Regn med at de vil måtte bruke mye tid på HD DVD der.

Saddest Sight in the World: HD DVD Sponsored Bags at CES
    Saddest Sight in the World: HD DVD Sponsored Bags at CES

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Hva snakker du her om? DVD'en som vil forsvinne?
    Nei HD DVD

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Toshiba har 3 alternativer nå:

A) Snarest mulig betale for en avtale med noen av filmselskapene som støttet BD. Kan antagelig bli dyrt.

B) Si at annonseringen fra WB har minimal betydning og fortsette nisjekrigen som før.

C) Holde en lav profil og slutte promotering/subsidiering av HD DVD.

Har de andre alternativer?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Til dere som er beykmret for at Blu-ray er sone-inndelt så tror jeg som sagt dere kan ta det med ro. Jeg er hellig overbevist om at det vil komme flere spillere som kan sonemodifiseres.
    Det finnes noen spillere i USA som er modifiserte (en fra Sony og en fra Samsung). Men du må betale en del ekstra, siden moddingen innebærer fysiske inngrep (lodding osv.) på innmaten av spillerne. De er ikke sonefrie fra fabrikk.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    De kommer til å få stor samleverdi.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner har blitt blå, men hvorfor?? Så vidt jeg har forstått så er blue ray et uferdig produkt med PS3 som den eneste velfungerende avspilleren. Føl fri til å korrigere dette, for jeg har ikke nok teknisk innsikt til å hverken si det ene eller andre. Jeg barserer dette på hva som har blitt antydet rundt om på div. forum. Det blir også hevdet at sony måtte betale dyrt for dette. Hvis det er sant, så er det vel forståelig at Warner gjør som de gjør. Så vidt jeg forstår så er det solgt flere stand alone hd dvd spillere enn Blue ray spillere, så hvis Warner hadde gått for HD DVD så tror jeg faktisk de etterhvert ville ha vunnet, selv om det da ble hevdet at det da ville ha blitt 50% for begge. Jeg tror markedet hadde tålt ett år til, og jeg tror ikke at denne avgjørelsen ene og alene var til forbrukernes beste som det hevdes. Særlig med tanke på alle de hd dvd spillerene som ble solgt forut for dette, jeg vil kalle, svik mot oss over en mill som valgte rødt. Jeg leste i en artikkel som jeg linker til tidligere her, at Toshiba antydet brudd på div kontrakter. Det synes også merkelig når man også vet at Warner har vært med på utviklingen av hd dvd, og også samarbeider med Microsoft og Toshiba om en nett basert løsning eller hva nå enn det dreide seg om. Det kan jo tenkes nå at vi med "for lite innsikt" har tapt. mener ikke at alle hd dvd entusiaster har for lite innsikt, men vi vanlige forbrukere som kanskje har kjøpt hd dvd på Elkjøp feks, som har handlet ut i fra lommeboka og ikke var intresert i å kjøpe en spill maskin til 3-4000kr som nesten ikke hadde spill tilgjengelig. dette vil nok sikkert bli bedre etter hvert, men det er mange godt voksne, med kanskje ikke verdens beste økonomi som også er intresert i lyd og bilde. Denne gruppen forbrukere har tapt, blitt forledet til å kjøpe et produkt som kanskje vil bli borte fra markedet kanskje i løpet av et år. Det er en sorgens dag, fredag den 4.01.08.
    Waner blitt blå, men hvorfor? Les pressemeldingen deres.

Og det er da flere velfungerene BD spillere enn PS3! Jeg har en til her hjemme. (Noen som vil kjøpe? Panasonic DMP BD10).

Sony betalt dyrt for dette? Det har da vært velkjent at Warner har sagt at de skal se ann hva som skjer ut 2007 før de bestemmer seg. Jeg trodde nok at de skulle drøye litt til, men egentlig skal vi være glade for at de tok grep såpass tidlig og valgte side. Hadde de valgt HD DVD hadde Microsoft og Toshiba fått beskyldninger om pengeutbetalninger, og BD eiere ville følt seg snytt osv... Og hadde de valgt HD DVD hadde ikke krigen vært over - hvilket jeg tror at vi av alle praktiske hensyn kan si at den er nå. Da hadde dette drøyd enda lenger. Og den største kampen - mot DVD ville sannsynligvis aldri startet skikkelig en gang.

Jeg synes ikke vi skal si at noen er blitt forledet om det ikke selges flere HD DVD spillere om ett år. Du snakker om de voksne kundene med interesse for lyd og bilde, men ikke vil ha spillmaskin, med begrensede penger, at de har blitt forledet. Jeg vil si at de som faktisk har invistert i en stand alone spiller fra Toshiba, og evt. har interesse for lyd/bilde, høyst sannsynlig har vært mer kjent med produktet og den pågående krigen enn de som har plukket opp PS3. Og det har da ikke akkurat manglet med "Vi har vunnet formatkrigen - hilsen Sony" siste året. Så hvis noen har vist interessere for - og invistert i "next gen DVD format" uten å ha fått med seg at det finnes et alternativ, så har de vært rimelig blinde. De har også vært rimelig blinde for, i hvert fall kundene her på berget, at det er langt lettere å få kjøpt BD filmer enn HD DVD filmer. Det er heller ikke så at eksisterende avspillere slutter å fungere, ei heller eksisterende hd dvd plater. Dessuten, Toshiba's HD DVD spillere fungerer også meget bra som oppskalerende DVD spillere.

Utbredelsen av HD film avspillere er såpass liten totalt sett at Warners avgjørelse på dette tidspunktet er det beste som kunne skje. Vi bør være glad over at det kom en avgjørelse nå og ikke senere. For jeg tror at "mannen i gata" - Elkjøp kunden - han uten teknisk innsikt - at det han evt har fått med seg av HD film er at det er en krig, at man bør vente å se hvem som vinner. Men nå veit vi.

Det er ikke noe svik fra Warner. De har vært åpne med at de ville velge siden før eller siden. Hadde de valgt rødt så hadde de svikta de blå. Og det ville vært like ille hvis man skulle se slik på det. Hadde de fortsatt å ri begge hester hadde de svikta begge leire da HD film formatet ville fortsatt å vært en kuriositet for spesielt interesserte.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas

A) Snarest mulig betale for en avtale med noen av filmselskapene som støttet BD. Kan antagelig bli dyrt.

B) Si at annonseringen fra WB har minimal betydning og fortsette nisjekrigen som før.

Hele retail bransjen i USA kommer nå til å kaste ut HD DVD fra hyllene de neste ukene - både hard og soft - men spesielt soft. Dermed har ikke de gjenværende filmselskapene mye valg hvis de vil være en del av HD packaged media salget fremover. Hva Toshiba gjør er i og for seg helt uinterresant for andre enn Toshiba selv IMO.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Waner blitt blå, men hvorfor? Les pressemeldingen deres.

Og det er da flere velfungerene BD spillere enn PS3! Jeg har en til her hjemme. (Noen som vil kjøpe? Panasonic DMP BD10).

Sony betalt dyrt for dette? Det har da vært velkjent at Warner har sagt at de skal se ann hva som skjer ut 2007 før de bestemmer seg. Jeg trodde nok at de skulle drøye litt til, men egentlig skal vi være glade for at de tok grep såpass tidlig og valgte side. Hadde de valgt HD DVD hadde Microsoft og Toshiba fått beskyldninger om pengeutbetalninger, og BD eiere ville følt seg snytt osv... Og hadde de valgt HD DVD hadde ikke krigen vært over - hvilket jeg tror at vi av alle praktiske hensyn kan si at den er nå. Da hadde dette drøyd enda lenger. Og den største kampen - mot DVD ville sannsynligvis aldri startet skikkelig en gang.

Jeg synes ikke vi skal si at noen er blitt forledet om det ikke selges flere HD DVD spillere om ett år. Du snakker om de voksne kundene med interesse for lyd og bilde, men ikke vil ha spillmaskin, med begrensede penger, at de har blitt forledet. Jeg vil si at de som faktisk har invistert i en stand alone spiller fra Toshiba, og evt. har interesse for lyd/bilde, høyst sannsynlig har vært mer kjent med produktet og den pågående krigen enn de som har plukket opp PS3. Og det har da ikke akkurat manglet med "Vi har vunnet formatkrigen - hilsen Sony" siste året. Så hvis noen har vist interessere for - og invistert i "next gen DVD format" uten å ha fått med seg at det finnes et alternativ, så har de vært rimelig blinde. De har også vært rimelig blinde for, i hvert fall kundene her på berget, at det er langt lettere å få kjøpt BD filmer enn HD DVD filmer. Det er heller ikke så at eksisterende avspillere slutter å fungere, ei heller eksisterende hd dvd plater. Dessuten, Toshiba's HD DVD spillere fungerer også meget bra som oppskalerende DVD spillere.

Utbredelsen av HD film avspillere er såpass liten totalt sett at Warners avgjørelse på dette tidspunktet er det beste som kunne skje. Vi bør være glad over at det kom en avgjørelse nå og ikke senere. For jeg tror at "mannen i gata" - Elkjøp kunden - han uten teknisk innsikt - at det han evt har fått med seg av HD film er at det er en krig, at man bør vente å se hvem som vinner. Men nå veit vi.

Det er ikke noe svik fra Warner. De har vært åpne med at de ville velge siden før eller siden. Hadde de valgt rødt så hadde de svikta de blå. Og det ville vært like ille hvis man skulle se slik på det. Hadde de fortsatt å ri begge hester hadde de svikta begge leire da HD film formatet ville fortsatt å vært en kuriositet for spesielt interesserte.
    Vel, feair enough then, hehe. Noen som vil kjøpe en hd-ep10 eller bytte mot en BD spillere?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener de 500mill dollar ryktene er grunnløse?
    Jeg tror nok det vil vise seg at det ligger mye sannhet i de ryktene (vi vil nok få vite de faktiske forhold før eller senere). Jeg er ikke overrasket over å høre at Warner mottok et pengebeløp. Begge parter forsøker å trekke til seg studiostøtte og Warner er en av nøkkelspillerne. Da virker det ikke urimelig at partene skriver ut sjekker og $500 m er ikke så mye når er en tenker på hvor stort videomarkedet er.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A) Det ville bli sikkelig dyrt! Men om noen ønsker å gjøre det etter Warner's bytte er tvilsomt. Spesielt siden alle har dømt formatet nord og ned de siste dagene og kaller det dødt. Alle pr fra HD DVD er over natta revet i filler og blåst bort. Mye rart skjer i denne "krigen" og ingen ting vil overraske meg.

Synes å se en D) mulighet her også: selge lagret tomt og legge ned hele greiene. Og kanskje en E) satse på datalagring.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som noen andre her allerede nevnte i et sitat så vil Toshiba satse på filmavspilling på PC. Men jeg har liten tro på denne strategien og jeg tror nok de etterhvert vil folde kortene. Når Blu-Ray salget begynner å ta av for alvor i forhold til HD-DVD, så vil det være mindre og mindre økonomisk vinst eller interesse for HD-DVD.

Jeg husker godt DIVX for en rekke år tilbake: Dette var en kommersiell løsning som aldri tok av, men CC brukte store ord og uttalte seg med stor tillit. Helt til de begynte å tape penger fordi folk ikke var interesserte. Da tok pipen en annen lyd og de begynte å fase ut systemet over en 2 års periode. Det skulle ikke forbause meg om HD-DVD vil lide den samme skjebnen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er vel fremdeles den beste BD spilleren IMO. Ikke at den er perefekt, det er feks mangler på audiosiden, spesielt for de som ikke har HDMI inn på forsterkeren. Men bortsett fra det så vel den spille alt av dill på fremtidige plater med både Bonus View og BD Live. Og funksjonaliteten på maskinen er en drøm.
    Har den noen andre svakheter for de som har HDMI 1.3 overalt? Er det noen som helst grunn til å kjøpe en dedikert Blu-ray spiller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Har den noen andre svakheter for de som har HDMI 1.3 overalt? Er det noen som helst grunn til å kjøpe en dedikert Blu-ray spiller?
    Ja, den kan ikke bitstreame True HD og DTS HD MA hvis du ønsker at forsterkeren din skal gjøre dette i stedet for avspilleren. Og det kommer neppe heller ut fra hva som er sagt om HDMI chipn som er i den. Og foreløpig kan den heller ikke dekode DTS HD MA heller.

Ellers er den en ypperlig og kjapp avspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktgiste poenget for Warner med å "gå blå" som det sies her i forumet er å berge muligheten for å skaffe seg inntekter i det som kommer til å bli det aller siste softwarebaserte film-medium. Dersom Warner hadde gått rødt istedet hadde fordelingen i Hollywood blitt 50/50 istedet for 70/30 som den er nå, og formatkrigen ville fortsatt i lang tid. Dette ville alle tapt på, ikke minst forbrukeren. Alle vet at vi trenger 1 format for at HD skal overleve som et reellt produkt og få tilstrekkelig gjennomslag hos massene. Og når beregninger viser at DVD salget har tapt seg med omlag 5-7% for 2007, så var Warners valg om Blu-Ray eksklusivitet en real no-brainer.
    HD-DVD kommer til å fade ut og forsvinne helt innen julesalget starter i november 2008.

HURRA FOR DET!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For n'te gang:
    De fleste tidligere sammarbeidspartneren i DVD Forumet opprettet BDA for å standardisere fremtidens HD plate. Unntaket var Toshiba som absolutt skulle presentere sin egen løsning. Toshibas løsning ble _nedsemt_ i DVD Forumets styrende komitee! Først da Toshiba fikk inn tre ekstra medlemmer i komiteen så gikk forslaget deres igjennom. Da hadde BDA for lengst utviklet sin løsning.

At ikke HD DVD hadde fremtiden foran seg har jeg hevdet på dette forumet siden august 2005. Kom ikke å si at dere ikke ble advart.
    Advart mot hva?Fortsatt er det billigere å se HD-DVD og skulle det ble lite med HD DVD filmer etterhvert så er HD-DVD spilleren like mye verdt som en DVD avspiller.
    Men nå vil jeg advare mot dyrere Blu-ray plater,særlig hvis HD-DVD leiren gir seg nå.Så jeg skjønner ikke den jublingen som mange Blu-ray fans viser her på forumet.
    Det dere må håpe på nå er at folk fortsatt ikke kjøper Blu-ray plater i stort omfang for da må de sette ned prisene for å få folk over.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus
    Det viktgiste poenget for Warner med å "gå blå" som det sies her i forumet er å berge muligheten for å skaffe seg inntekter i det som kommer til å bli det aller siste softwarebaserte film-medium.
    Hva gjør deg så skråsikker på det?

HD-DVD kommer til å fade ut og forsvinne helt innen julesalget starter i november 2008.
    Kanskje innen filmbransjen (selv om jeg synes det virker litt vel tidlig), men jeg tror det vil ta litt lenger tid før HD-DVD eventuelt forsvinner som teknologi (og selv det er ikke helt sikkert). HD-DVD har tross alt muligheter som lagringsmedium, særlig med tanke på tungvekterne innen databransjen som støtter HD-DVD (Microsoft, Intel osv.).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poppe
    Advart mot hva?Fortsatt er det billigere å se HD-DVD og skulle det ble lite med HD DVD filmer etterhvert så er HD-DVD spilleren like mye verdt som en DVD avspiller.
    Jeg betaler omtrent det samme for en HD-DVD film som for en Blu-Ray film. Prismessig er HD-DVD spillere fremdeles litt rimeligere, men prisforskjellen er ikke så stor lenger.

Men nå vil jeg advare mot dyrere Blu-ray plater,særlig hvis HD-DVD leiren gir seg nå. Så jeg skjønner ikke den jublingen som mange Blu-ray fans viser her på forumet.
    Folk er glade fordi det endelig ser ut som Blu-Ray vil vinne krigen. Da vil forhåpentligvis flere kjøpe Blu-Ray og prisene vil etter all sannsynlighet falle enda mer over tid.

Jeg synes det virker helt bakvendt å håpe på en forlenget formatkrig bare fordi en er redd for at prisene vil stige.

Det dere må håpe på nå er at folk fortsatt ikke kjøper Blu-ray plater i stort omfang for da må de sette ned prisene for å få folk over.
    Du mener HD-DVD plater? Det er vel bare positivt at folk kjøper flere Blu-Ray plater nå som dette formatet ser ut til å få overtaket. Jeg tror folk vil fortsette å kjøpe HD-DVD plater så lenge slike filmer selges (selv om salget vil falle av), men når studiostøtten for Blu-Ray blir fullstendig (noe som jeg tror er et tidsspørsmål) vil folk gå over til Blu-Ray simpelthen fordi de ikke har noe valg lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør meg skråsikker på hva?
    På at Warner hadde dette som sin viktigste grunn for å i det hele tatt å kunne tjene penger eller at HD-formatene er det siste fysiske film-medium?

Når det gjelder førstnevnte, her et sitat fra Meyer fra den opprinnelige press-release fra Warner:

"The window of opportunity for high-definition DVD could be missed if format confusion continues to linger. We believe that exclusively distributing in Blu-ray will further the potential for mass market success and ultimately benefit retailers, producers, and most importantly, consumers."

Når det gjelder sistnevnte har jeg intet klart svar. Bare en hunch. Med stadig større båndbredde og multimedia integrasjon mener jeg det er et tidsspørsmål, ikke et kapasitetsspørsmål, for når vi vil få HD-downloading direkte hjem. Og noe bedre enn Blu-Ray vil ikke bli forberedt, investert i og markedsført innen de neste 10 år. Og innen 10 år er det nedlastning som er greia.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja ja

Da er det vel bare å vente å høre hva Toshiba har å si da ca kl 1900 norsk tid, var det ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen grunn til at det ikke fortsatt vil være "behagelige" priser og etterhvert billigere Blu-ray filmer tilgjengelig. Den EGENTLIGE krigen er jo mot SD DVD på sikt.

Forøvrig blir det spennende å se hva Toshiba sier på sin pressekonferanse på CES ja. HD-DVD group kastet inn håndkleet og avlyste sin 2 timers konferanse, men Toshiba som CE leverandør skal ha egen. Kommer garantert noen ubehagelige spørsmål om ikke de avstår fra spørsmåle fra journalister.

Side 543 av 653 FørsteFørste ... 43 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 539 540 541 542 543 544 545 546 547 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •