HD formatkrigen. - Side 542

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 542 av 653 FørsteFørste ... 42 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 538 539 540 541 542 543 544 545 546 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste
Viser resultater 10,821 til 10,840 av 13053
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er selvfølgelig synd på alle de som i hovedsak har kjøpt bare HD DVD, men seieren til Bluray har vært rimelig åpenbar fra dag en vil jeg si.
    Bluray et uferdig produkt ? Ok, så det er fremdeles utvikling som gjør at man må kjøpe ny spiller om noen mnd/år, men ALLE filmene kan spilles og det meste kan støttes med FW oppgraderinger. Og uansett, hvem vil om etpar år sitte med en 1. eller 2. generasjon spiller som bruker 2-3 min på oppstart ??(gjelder både bd og hd).
    Du snakker også om å handle ut fra lommeboka. Hvis du vil være tidlig ute på ett nytt format så kan ikke økonomi være en faktor. Riktignok har denne "krigen" gjort det "billig" i en periode, men uansett hvem som vinner/vant så ville de pengene garantert bli tjent inn igjen i fremtiden.

Jeg har selv kjøpt 1 BD spiller, og er på min andre HD spiller, men har kun kjøpt nye eksklusive titler til HD og alt annet på BD. Kjøper nok ikke HD filmene på ny i BR med det første, men HD spilleren blir nok ikke stående i så mange år.

Fredag 4.1.2008 var en gledens dag for meg, og tydeligvis over 70% av markedet! Flertallet avgjør.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    04.01.08 er datoen verden fikk et nytt videogram.
    Finnes ikke en person i en Hi Fi shappe som ønsker sine kunder tilbake som kommer til å anbefale HDDVD nå.
    Pluss all presse Blu Ray har fått på dette vil koste HDDVD hundretalls av millioner i kampanjer for å snu.

It's over!!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp er jo troende til å gjøre det for å bli kvitt spillerene... Men så regnes vel ikke de som Hi Fi sjappe, og jeg har aldri fått inntrykk av at de ønsker kunden tilbake hehe
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter da på en Toshiba HD-E1 og lurer litt på hva jeg skal gjøre, tror jeg kjøper en PS3 da de kanskje blir litt enda billigere, men hvilken er best til å spille av vanlige DVDer? PS3 eller Toshiba HD-E1?

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Det som blir spennende nå er om Thoshiba kaster in håndkleet eller kjører løpet til Paramount har oppfylt forpliktelsen sin. Håper de skjønner at nok er nok.
    De skal visst satse mer på PC-markedet. På folk som ser film på dataen. Ser ikke helt at det er noen god strategi heller, hvis filmstudioene alikevel ikke støtter formatet.

Hvis ikke de gir opp produksjonen, blir vel HD-DVD til slutt bare et rent lagrigsmedium for konsumere.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Hehe. Hissig på morraen Appeti. :-)

For å trekke paraleller til min skala over forskjeller på bildekvalitet litt tidligere i tråden. Hvor ville du plasser Arrogant drittsekk hvis 1 var "Din slemming" og 10 var "Din pedofile barnemorder".

Jeg tror jeg ville plasser den på en sterk 2'er. Uttrykket er rimelig harmløst og beskriver en oppførsel som ser ned på HD DVD folket (arrogant) og med vilje provoserer dem (HD DUD, bokstøtte) (altså en drittsekk) Og det er forskjell på å oppføre seg som noe og være noe.
    Neida, jeg er ikke hissig.
    Men jeg syntes ikke det er ok at vi skal bruke denne tråden til å kalle folk for arrogante drittsekker. For meg så vitner det om dårlig folkeskikk og det slags gir ikke noe positivt til denne tråden.
    Har sett at du tidligere har prøvd å få enkelte til å bli med på karakter setting på en skala som du definerer så vid at det den passer inn i din argumentasjon.
    For meg så er det helt uakseptabelt å kalle folk for arrogante drittsekker , så enkelt er det.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurer mest på nå er

VIL HD PÅ PLATE FÅ GJENOMSLAG I MARKEDET NÅ?
    Dette har vært hevdet hardnakket av tilhengere av både BD og HD DVD. Antagelig må vi vel vente ut dette året før vi ser noen klar trend.

VIL PRISENE PÅ SOFTWARE (FILMER) HOLDE SEG PÅ DET HØYE NIVÅET DET ER I DAG (RUNDT 250 kr i butikk sone B)?
    Svaret på første spørsmål vil etter mitt syn avhenge sterkt av svaret på spørsmål nr to.

Til slutt, KAN VI NÅ SLUTTE MED NEDSETTENDE BEMERKNINGER OG ALT DET ANDRE NEGATIVE SOM TILDELS HAR DOMINERT DENNE TRÅDEN???
    Det har vært fler som har tatt opp dette. Nå er det et nytt år og det avgjørende punktet i kampen mellom formatene er antagelig kommet. Kan vi nå legge bort karrakterestikker ol. og begynne på nytt.
    Dvs de som har "død" over det ene eller andre i signatur eller avatar fjerner dette og vi starter på nytt?
    Dette er mitt litt naive men godt mente nyttårsønske for denne tråden.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Det er selvfølgelig synd på alle de som i hovedsak har kjøpt bare HD DVD, men seieren til Bluray har vært rimelig åpenbar fra dag en vil jeg si.
    Bluray et uferdig produkt ? Ok, så det er fremdeles utvikling som gjør at man må kjøpe ny spiller om noen mnd/år, men ALLE filmene kan spilles og det meste kan støttes med FW oppgraderinger. Og uansett, hvem vil om etpar år sitte med en 1. eller 2. generasjon spiller som bruker 2-3 min på oppstart ??(gjelder både bd og hd).
    Du snakker også om å handle ut fra lommeboka. Hvis du vil være tidlig ute på ett nytt format så kan ikke økonomi være en faktor. Riktignok har denne "krigen" gjort det "billig" i en periode, men uansett hvem som vinner/vant så ville de pengene garantert bli tjent inn igjen i fremtiden.

Jeg har selv kjøpt 1 BD spiller, og er på min andre HD spiller, men har kun kjøpt nye eksklusive titler til HD og alt annet på BD. Kjøper nok ikke HD filmene på ny i BR med det første, men HD spilleren blir nok ikke stående i så mange år.

Fredag 4.1.2008 var en gledens dag for meg, og tydeligvis over 70% av markedet! Flertallet avgjør.
    Ja, men hva er det som gjør blue ray til et bedre produkt enn hd dvd? Det har blitt sagt det med 50giga plater, men bortsett fra det? Er det ikke Sonys overveldende styrke i forhold til hd dvd og Toshiba, økonomisk og størrelses messige overtak som har vært avgjørende? Og hvor var advarslene her på dette forumet? Jeg har hektet meg ved disse agressive innleggen om blue rays fortreffelighet osv som underholdning. Men var det noen her på forumet som advarte mot å velge format tidlig? Folk her er mer eller mindre entusiaster som kjøper slike produkter av pur interesse og kanskje ikke alltid med tanke på at dette skal vare for "evig". Jeg mener at i den grad det har blitt gitt anbefalinger i denne tråden så har det vært ,ofte, med hån mot hd dvd, noe som for min del virker motsatt og vitner om liten innsikt. Igjen , korriger meg hvis jeg tar feil. Jeg er her for å lære , ikke krangle. :-D

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zedarix
    De skal visst satse mer på PC-markedet. På folk som ser film på dataen. Ser ikke helt at det er noen god strategi heller, hvis filmstudioene alikevel ikke støtter formatet.

Hvis ikke de gir opp produksjonen, blir vel HD-DVD til slutt bare et rent lagrigsmedium for konsumere.
    De vil vel kanskje satse på samme effekt som PS3, å ha støtte i ett produkt med flere bruks områder.

Folk kjøper PC, og hvis de kan bruke den som avspiller samtidig, så trenger de egentlig ingenting annet. Slik som PS3 er for spillkonsoller.

Men det er vel litt for sent nå tror jeg.

For de som mener at BD spillere enten vil gå opp eller ned i pris nå, for å slåss mot DVD. Ned i pris går de nok ikke. Sony var jo ute å sa i fra at prisene på spillerene ikke ville gå ned i pris i november desember, selv for å prøve å sloss mot billige HD DVD spillere. Da var PS3 billigste spiller til $499. Vi har sett billigere spillere etter dette.

Men jeg tror ikke vi får noe pris ras for å sloss mot DVD. De setter nok heller opp prisene noen få dollar (ikke 100 osv), for å tjene litt på spillere, og heller ta tiden til hjelp, og la folk bruke sin tid på å kjøpe formatet. De er jo uansett i medvind for tiden.

Det eneste jeg frykter er at filmene går litt opp, spesielt Warner sine, da disse til nå har vært billigst av alle. Hva gjør de nå som de kun utgir på BD?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det jeg lurer mest på nå er

VIL HD PÅ PLATE FÅ GJENOMSLAG I MARKEDET NÅ?
    Dette har vært hevdet hardnakket av tilhengere av både BD og HD DVD. Antagelig må vi vel vente ut dette året før vi ser noen klar trend.

VIL PRISENE PÅ SOFTWARE (FILMER) HOLDE SEG PÅ DET HØYE NIVÅET DET ER I DAG (RUNDT 250 kr i butikk sone B)?
    Svaret på første spørsmål vil etter mitt syn avhenge sterkt av svaret på spørsmål nr to.

Til slutt, KAN VI NÅ SLUTTE MED NEDSETTENDE BEMERKNINGER OG ALT DET ANDRE NEGATIVE SOM TILDELS HAR DOMINERT DENNE TRÅDEN???
    Det har vært fler som har tatt opp dette. Nå er det et nytt år og det avgjørende punktet i kampen mellom formatene er antagelig kommet. Kan vi nå legge bort karrakterestikker ol. og begynne på nytt.
    Dvs de som har "død" over det ene eller andre i signatur eller avatar fjerner dette og vi starter på nytt?
    Dette er mitt litt naive men godt mente nyttårsønske for denne tråden.
    Sier meg enig med han fra nabobygda her. Bra oppsumert Counterpointer!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert, det blir slutt på BOGO salg og andre gode tilbud. Sony kan igjen ta 50$ for filmer (må jo tross alt tjene inn 500mill$ ekstra) og dessverre vil også den tekniske konkuransen forsvinne.

HD markedet har tjent stort på konkuransen og jeg tror salget totalt for HDM vil synke i tiden fremover.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Ja, men hva er det som gjør blue ray til et bedre produkt enn hd dvd? Det har blitt sagt det med 50giga plater, men bortsett fra det?
    Jeg tror at en av hovedgrunnene til at krigen har trukket i langdrag er at formatene er så like. Både HD DVD og Blu-ray støtter de samme codec'ene på lyd og bildesiden, så lyd- og bildekvalitet er i praksis lik. Stort sett alle Warner-utgivelsene er kliss like på HD DVD og Blu-ray.

Og i og med at formatene er så like, så er det vanskelig å basere valg av et format framfor det andre bare på tekniske spesifikasjoner. Det går mer på følelser og andre faktorer.

Selv endte jeg opp med Blu-ray fordi jeg uansett skulle ha en ny PlayStation, og samtidig så jeg det som en fordel at BD hadde bredest studiostøtte. Content is king, som det så fint heter.

I følge noen rykter på nettet så vurderte Warner fram og tilbake helt til det siste om de skulle gå blå eller røde, så valget var nok ikke rett fram for dem heller. Jeg tror de valgte strategisk, og gikk for det som sannsynligvis ville ende krigen raskest.

Vi får nok aldri vite hva som virkelig har foregått bak kulissene, men det hadde vært utrolig interessant å vært flue på veggen hos de ulike aktørene de siste ukene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men hva er det som gjør blue ray til et bedre produkt enn hd dvd? Det har blitt sagt det med 50giga plater, men bortsett fra det?
    Ekstra plass er selvsagt glimrende for de som har tenkt å benytte formatet til datalagring men som internasjonalt filmformat er 50% høyere bitrate viktigere.

Høyere bitrate fra disken betyr at man får plass til mer video, flere lydspor, flere subtitles og flere objekter til interaktivitetslaget. Spesielt det siste har man bare såvidt snust på og kreative sjeler vil garantert finne noe morsomt / intr / viktig å bruke det til etterhvert.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men hva er det som gjør blue ray til et bedre produkt enn hd dvd? Det har blitt sagt det med 50giga plater, men bortsett fra det? Er det ikke Sonys overveldende styrke i forhold til hd dvd og Toshiba, økonomisk og størrelses messige overtak som har vært avgjørende? Og hvor var advarslene her på dette forumet? Jeg har hektet meg ved disse agressive innleggen om blue rays fortreffelighet osv som underholdning. Men var det noen her på forumet som advarte mot å velge format tidlig? Folk her er mer eller mindre entusiaster som kjøper slike produkter av pur interesse og kanskje ikke alltid med tanke på at dette skal vare for "evig". Jeg mener at i den grad det har blitt gitt anbefalinger i denne tråden så har det vært ,ofte, med hån mot hd dvd, noe som for min del virker motsatt og vitner om liten innsikt. Igjen , korriger meg hvis jeg tar feil. Jeg er her for å lære , ikke krangle. :-D
    For n'te gang:
    De fleste tidligere sammarbeidspartneren i DVD Forumet opprettet BDA for å standardisere fremtidens HD plate. Unntaket var Toshiba som absolutt skulle presentere sin egen løsning. Toshibas løsning ble _nedsemt_ i DVD Forumets styrende komitee! Først da Toshiba fikk inn tre ekstra medlemmer i komiteen så gikk forslaget deres igjennom. Da hadde BDA for lengst utviklet sin løsning.

At ikke HD DVD hadde fremtiden foran seg har jeg hevdet på dette forumet siden august 2005. Kom ikke å si at dere ikke ble advart.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Jeg tror at en av hovedgrunnene til at krigen har trukket i langdrag er at formatene er så like. Både HD DVD og Blu-ray støtter de samme codec'ene på lyd og bildesiden, så lyd- og bildekvalitet er i praksis lik. Stort sett alle Warner-utgivelsene er kliss like på HD DVD og Blu-ray.

Og i og med at formatene er så like, så er det vanskelig å basere valg av et format framfor det andre bare på tekniske spesifikasjoner. Det går mer på følelser og andre faktorer.

Selv endte jeg opp med Blu-ray fordi jeg uansett skulle ha en ny PlayStation, og samtidig så jeg det som en fordel at BD hadde bredest studiostøtte. Content is king, som det så fint heter.

I følge noen rykter på nettet så vurderte Warner fram og tilbake helt til det siste om de skulle gå blå eller røde, så valget var nok ikke rett fram for dem heller. Jeg tror de valgte strategisk, og gikk for det som sannsynligvis ville ende krigen raskest.

Vi får nok aldri vite hva som virkelig har foregått bak kulissene, men det hadde vært utrolig interessant å vært flue på veggen hos de ulike aktørene de siste ukene...
    Så du mener de 500mill dollar ryktene er grunnløse? Men nå da, er det noen BD spiller på markedet som vil være et sikkert kjøp nå, med tanke på fremtiden? Og har HD DVD Promotion Group lagt seg flate nå og anser krigen som over? Eller er det bare sånn at med det overtaket Blue-ray har nå så vil hd dvd fade ut? Kunne tenkt meg et nøytralt synnspunkt på dette.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frod
    Det er noen fagjournalister (Lance Ulanoff - Ziff Davis) som fremdeles tror på mirakler:

HD-DVD: Don't Throw in The Towel - Gearlog

Dear HD-DVD,
    I know things look bad right now. One of your closest and perhaps smartest partners--Warner Home Video--has walked away from you. You're reaction has been strangely muted and now I hear you've canceled a CES press conference. Not good, HD-DVD.
    Dette må være ironi. Kanskje ufrivilig, men det er det eneste som gir innholdet en fornuftig mening.

Foreslår at Tosh nå gir bort HD DVD spillerne sine sammen med ti filmer.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Toshiba is now expected to further promote installation of HD-DVD drives in personal computers, targeting users who watch movies on their PCs, the Nikkei business daily said.

"The core of its turn-around plan is to capture those who watch DVDs on personal computers, a popular practice in the United States," the newspaper said.
    For meg så høres dette ut som en innrømmelse av at de har tapt krigen. Det er godt mulig at det er populært å se filmer på PC i USA, men jeg har ikke inntrykk av at dette er en mainstream praksis (hverken i USA eller her til lands). Når de har tapt slaget om mainstream-markedet så sikter de seg altså inn på et nisjemarked.

Et sentralt problem vil fortsatt være filmutvalget: Hvor mye hjelper det egentlig å kunne spille av HD-filmer på PC hvis utvalget er begrenset? Hvis Universal og Paramount bestemmer seg for å satse på Blu-Ray senere så vil nytteverdien til HD-DVD være svært begrenset, hvis en ser bort ifra datalagring.

Jeg har heller ikke stor tro på kommersiell nedlasting av HD-filmer via nettet. Per idag finnes det ikke engang (såvidt jeg vet) noen utbredte kommersielle nedlastingstjenester for vanlig DVD (til tross for utbredelsen av raskere bredbånd), hvis en ser bort ifra all piratnedlastingen. Jeg tror de fleste mainstream brukere foretrekker å ha en fysisk kopi som man bare kan putte inn i spilleren, eller at de velger å kjøpe abonnement på HD-kanaler som sendes via satelitt eller bakkenettet (per idag sendes det vel ikke HD-kanaler via bakkenettet, men det vil nok komme senere etter at de analoge sendingene legges ned).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gruppen forbrukere har tapt, blitt forledet til å kjøpe et produkt som kanskje vil bli borte fra markedet kanskje i løpet av et år. Det er en sorgens dag, fredag den 4.01.08.
    Hva snakker du her om? DVD'en som vil forsvinne?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå da, er det noen BD spiller på markedet som vil være et sikkert kjøp nå, med tanke på fremtiden?
    Er på jakt etter ny BD spiller, og kommer til å vente til over CES for å se hva de sier der. Men PS3 er fotsatt et relativt sikkert valg, den har krefter nok til å gjøre det meste bare den får firmware som støtter det.

Av stand-alone spillere ser vel den nye Panasonicen ut som det beste hittil.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få litt ekstra fart på Blu Ray fremover tipper jeg at endel store releaser kommer til å få et vindu på en uke, hvor Blu Ray blir lanser uken før SD.
    Kommer til å skape kjøpelyst slike strategier.

Side 542 av 653 FørsteFørste ... 42 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 538 539 540 541 542 543 544 545 546 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •