HD formatkrigen. - Side 541

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 541 av 653 FørsteFørste ... 41 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 537 538 539 540 541 542 543 544 545 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste
Viser resultater 10,801 til 10,820 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Hvor i mine kommentarer har jeg sagt at vi ikke skal betale?
    Stølen
    Beklager Stølen, det var en dårlig tolkning av det du skrev.
    Men poenget mitt er at alle har noe de vil selge oss, ingen ønsker å gi oss noe.
    MS har sikkert ikke bare sittet passivt på gjerdet å bare sett på, jeg tror som flere har skrevet, at de har ønsket at denne formatkrigen blir lang slik at deres løsning etterhvert blir lettere å implementere, fordi HD disk ble et nisje produkt.

Det er fremdeles en del år frem i tid før nedlastning i HD er løsningen, i mellom tiden så skal vi kose oss med HD disker og bruke pengene våre på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba har ikke gitt opp ennå.
    The Blu-ray format has gained the upper hand in the battle for next-generation DVD supremacy, Japanese press said Sunday, after Warner Bros. said it would only support the technology developed by Sony.

The announcement dealt a hard blow to the HD-DVD format, promoted by a group led by Japanese electronics giant Toshiba, which the press said may now be hard-pressed to regain momentum among consumers.

"With Warner Bros siding with the Blu-ray group, the battle over the next generation DVD standard is gradually becoming a one-sided game," said the Asahi Shimbun.

Warner Bros., which previously supported both formats, announced on Friday that it would release its films exclusively in Blu-ray beginning later this year, "in response to consumer demand."

Blu-ray will enjoy exclusive support from four of the six major Hollywood movie studios, with only Universal Pictures and Paramount Pictures supporting HD-DVD.

The battle between the two incompatible DVD formats is often dubbed as a "replay" of the VHS-Betamax battle between two types of video cassette tape in the late 1970s.

Warner Bros. said the competition has confused consumers, who grew reluctant to purchase next-generation machines, causing DVD firms to miss out on potentially lucrative opportunities.

Toshiba is now expected to further promote installation of HD-DVD drives in personal computers, targeting users who watch movies on their PCs, the Nikkei business daily said.

"The core of its turn-around plan is to capture those who watch DVDs on personal computers, a popular practice in the United States," the newspaper said.

Along with Warner, the Blu-ray camp's major supporters include Walt Disney, Sony Pictures, 20th Century Fox, as well as US movie rental leader Blockbuster, Japanese electronics firm Panasonic and South Korean giant Samsung.

HD-DVD receives support from DreamWorks Animation and various high-tech firms including Microsoft and Intel.
    Sony's Blu-ray seen winning DVD format war--Japanese media - INQUIRER.net, Philippine News for Filipinos

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som er beykmret for at Blu-ray er sone-inndelt så tror jeg som sagt dere kan ta det med ro. Jeg er hellig overbevist om at det vil komme flere spillere som kan sonemodifiseres.

Siste nytt på rykte-fronten ellers er jo at Walmart går Blu-ray exclusive, Weinstein kommer også over på Blu ganske snart og at Universal også er på vei.

Blir en spennende uke dette med CES messa og etterdønninger etter Time Warner sin beslutning.

PS: Jeg støtter forøvrig forslaget om å hive ut format.fighter. Synes det har vært ufint omtrent hele veien fra den karen og ser ikke helt hva han bidrar med her.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Rent personlig synes jeg dette med Warners avgjørelse var... forløsende.. i mangel på bedre ord. Dette kunne ikke dra ut stort lengre og samtidig håpe på å kjempe mot DVD. Det var jaggu bra at når de først bestemte seg gjorde det såpass tidlig i 2008 - så kan vi kanskje til jul igjen si at 2008 - 2008 var året da HD film begynte å ta av. Det er jo det vi alle ønsker oss, er det ikke? Rød eller blå fra starten av?
    Forløsende var da et bra valgt ord.
    Du har helt rett, det var og er er HD film vi ønsket oss fra starten, men det blir dessverre personlig når mange skal forsvare investeringen sin.
    Rød eller blå? Fargen er uten betydning og kvaliteten på formatene er for like til at det er av stor betydning.

Ellers er jeg litt forbauset over noe av "munnhuggeriet" som fortsatt pågår. At det var noe av det mens krigen gikk er en ting, men nå...vel.. Og jeg forbauses av enkelte helrøde som enda ikke har forstått hva som har skjedd, og jeg forbauses over enktelte helblå sine hoveringer og skadefryd. Ikke det at det har vært så mye av det, men uansett hva dette skal være godt for skjønner jeg bare ikke.
    Fin innstilling. Vinn og tap med samme sinn, dette bør alle ta inn over seg. Det har vært for mange personkarakteristikker, munnhuggeri, personangrep, latterliggjøring fra begge sider, dette bør det bli slutt på.

Nå må vi bare samle oss, påvirke familie, venner og kjente til å se kunne få se lyset (HD film) de også. Det blir lettere nå fordi man trenger ikke ta forbehold om vinner av HD krigen lenger. Dette er så avgjort som det går ann nå. (Nesten så jeg savner en liten Sony uttalelse "Vi vant - nok en gang" Denne gangen stemmer det jo).
    Vi som entusiaster må hjelpe til å få disse som har sittet på gjerdet ned, som du sier så blir det mye enklere nå. Og de som ikke engang har sittet på gjerdet bør vi også påvirke.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Til dere som er beykmret for at Blu-ray er sone-inndelt så tror jeg som sagt dere kan ta det med ro. Jeg er hellig overbevist om at det vil komme flere spillere som kan sonemodifiseres.

Siste nytt på rykte-fronten ellers er jo at Walmart går Blu-ray exclusive, Weinstein kommer også over på Blu ganske snart og at Universal også er på vei.

Blir en spennende uke dette med CES messa og etterdønninger etter Time Warner sin beslutning.

PS: Jeg støtter forøvrig forslaget om å hive ut format.fighter. Synes det har vært ufint omtrent hele veien fra den karen og ser ikke helt hva han bidrar med her.
    Nei, det er slett ikke sikkert at Warner blir soneindelt. Time Warner styrer New Line og ikke omvendt. Men selvfølgelig så kan det hende at de går for soner. Uansett, vil filmutvalget være ganske likt på begge soner, tror jeg nok.

Ja, format.fighter er ufin i omtrent samtlige av sine innlegg. Det er ikke snakk om spydigheter, det tåler de fleste, men det er personangrep og kalle folk for drittsekker og værre ting som gjør at han tråkker over hver gang. Få ham ut.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ........

Det er ikke snakk om spydigheter, det tåler de fleste, men det er personangrep og kalle folk for drittsekker og værre ting som gjør at han tråkker over hver gang. Få ham ut.
    Nå må vi ikke bli helt historieløse her.
    Vi som har levd en stund husker sikker miljøstriden rundt Sellafield anlegget på nittitallet.
    Da legitimerte vår kjære minister Torbjørn Berntsen uttrykket drittsekk ved å kalle sin britiske kollega John Gummer (motpart) for nettopp...... Shitbag

Thorbjørn Berntsen - Wikipedia

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, format.fighter er ufin i omtrent samtlige av sine innlegg. Det er ikke snakk om spydigheter, det tåler de fleste, men det er personangrep og kalle folk for drittsekker og værre ting som gjør at han tråkker over hver gang. Få ham ut.
    Jeg forstår vel at du ikke liker innleggene mine siden jeg registrerte meg for å bekjempe en del av tulleinnleggene dine.
    Og drittsekk? Er det virkelig et så ille ord? Selv på regjerningshold er det jo brukt. (Edit, ser Telford har nevnt det allerede) Og jeg sier jo bare at folk oppfører seg som det, og hvis det ikke er lov å påpeke det opplagte (kalle en spade for en spade). Men jeg forstår jo at enkelte av ivrigste Blu-Ray tilhengerne er uenig at deres "lagkamerater" oppfører seg dårligt på forumet. Jeg ser at noen av innleggene til disse er moderert, for det var uten tvil unødvendige provakasjoner fra enkelte. (jeg ser også at noen av mine er moderert så det ser ut som moderatorene gjør jobben sin på et utmerket måte)

Men de kunne selvsagt vært strengere å kun latt de mest faktakorrekte innleggene blitt igjen, men da ville det vel bare vært arty og tklev innlegg igjen :-) (PS. Jeg mener ikke du har oppført deg som en drittsekk, du har bare hatt en del innhold som har innholdt en del faktafeil bevist eller ubevist)

Det virker som enkelte av BD tilhengerne er så stolte for at de satset på det vinnende formatet og de fikk rett. Å gjette at BD skulle vinne er jo som å gjette at Norge ikke skulle vinne fotball VM for herrer (ikke noe spesielt vanskelig). Selv om jeg håpte at HD DVD skulle overlevd (noe som jeg ikke tror nå kommer til å skje) antok jeg at Blu-Ray aldri ville tape. Derfor anbefalte jeg alltid folk jeg kjenner til å satse på Blu-Ray hvis de bare ville velge et format. Jeg tror nok mange av de som håpte at HD DVD skulle overleve hadde det på samme måten. (de fleste som hadde HD DVD hadde jo også blu-ray eller hadde planer om å kjøpe blu-ray ref undersøkelsen på avforum). Jeg syns ordaket. Hope for the best, prepare for the worst passer utmerket i denne situasjonen som nå har oppstått. (og jeg mener da at det verste har skjedd for meg som filmentusiast)

Jeg kommer nok fortsatt til å kjøpe en del HD DVD fremover så lenge de er tilgjengelig, men vil kanskje vente med å kjøpe noen av de gamle klassikerne til at de kommer rimelig i norske butikker på Blu-ray (<99,-)

Ser du linket til Disney sin BD Live utgivelser. Bare synd det ikke finnes noen spillere som tar de :-) (enda)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er uting å være ufin og spydig jeg - men det er meg. Personlig blir jeg provosert av det og har vel enkelte ganger lira av meg et par drøye spydigheter, men aldri uten å bli sikkelig provosert på forhånd (det unskylder dog ikke, bare forklarer). Disse gjentatte personangrepene og i hele tatt grunnen til at meldte seg inn (å svare på SVS! - man sin innlegg) som nå har gått over det patetiske. For meg er format.fighter ute - jeg bare unngår å lese hans innlegg. Hans tyngde som debatant har for meg kommet under et minimum for å oppfattes som verdig å lese - det er ikke noe tap å hoppe over hans innlegg.

Det er vel enkelte blå her inne som enda mangler litt folkeskikk, selv om enkelte har blitt bedre. Vi ønsker vel å ha det ok her inne?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg flirte litt da jeg tittet på TV'en i går hvor Elkjøp annonserte Toshiba HD-DVD spiller til lav pris. Dette er første gang jeg ser reklame i Norge for HD-spiller, og da er dette en solid bad timing for Elkjøp, vel og merke hvis folk på gata er oppmersom på siste dagers dreining i markedet.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thoshiba

Det som blir spennende nå er om Thoshiba kaster in håndkleet eller kjører løpet til Paramount har oppfylt forpliktelsen sin. Håper de skjønner at nok er nok.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Ja, ja....

Jeg har blandede følelser om denne siste utviklingen.

Jeg hadde et siste håp om sameksistens for begge formatene, men i dag anser jeg slaget som tapt. Selv om jeg hadde ønsket at HD DVD skulle gå av med seieren er det en lettelse at det endelig blir en avklaring.

Har prøvd å se for meg konsekvensene for MEG. En ting er sikkert, mine innkjøp kommer til å bli dyrere da soneinndelingen tvinger meg over på en del europeiske utgaver (Die Hard, Spider-man, Fox-filmer generellt). For å være helt klar på det: Soneinndelingen er et STORT ankepunkt hos BD, og jeg er redd konsekvensene av denne bare blir tydeligere etterhvert som utvalget på BD i USA øker. Per i dag er det ikke noe stort problem å betale noen kroner ekstra for den norske utgaven av ID4, men hva med fremtidige TV-serieutgivelser o.l. som det ikke vil finnes noe alternativ for på sone B? Jeg gruer meg litt.

Jeg er ikke så bekymret for overdreven DRM og potensielt misbruk av BD+ som enkelte her inne, men man skal aldri si aldri. Tiden vil vise.

Jeg er usikker på om jeg kommer til å fortsette å kjøpe HD DVD filmer. De som også kommer på BD blir helt avgjort kjøpt på det formatet, men kommer jeg til å kjøpe Universal og Paramount sine filmer i månedene fremover? Det gjenstår å se.

Selv har jeg rukket å kjøpe over 130 HD DVD-er det siste året, men har jo sett hvorhen dette bar i mange måneder nå. Det ble tydelig for meg allerede i sommer at jeg måtte ha begge formatene for å være fornøyd. Jeg kjøpte meg PS3 40GB når den var billig på Elkjøp og har stort sett brukt den siste måneden på å ta igjen alle de filmkjøpene jeg hadde utsatt til BD-spiller kom i huset. Etter et raskt overblikk i HD-samlingen er det bare et 40-talls Warner-titler jeg "angrer" på at jeg ikke kjøpte på BD, og fristelsen er nå stor til å bytte ut disse med BD-utgaver.

Ja, litt bittert er det at jeg har lagt kr. 27.000 i software pluss en spiller til 5500,- i et format som mest sannsynlig ikke vil overleve 2008. Det har vel aldri vært tvil om at BD var det tryggeste valget, og det har vi HD DVD gutta fått høre ad nauseam, men vi som gikk for HD DVD var optimister, og vi visste hva vi gikk til. For det var ikke det at jeg ikke ble advart, selveste BluBoy rådet meg fra å investere i HD DVD grunnet dette formatets usikre fremtid. Han hadde selvfølgelig rett, men for min del kunne jeg ikke ha gjort dette på noen annen måte. High-Def SKULLE jeg ha, og HD DVD var det eneste jeg hadde råd til (PS3 var ikke lansert enda). Etter hvert ble jeg helt avhengig av HDM, og for meg var skrittet via HD DVD et nødvendig springbrett for å ende opp på BD. Var det ikke for HD DVD hadde jeg ikke hatt HD av noe slag.

Nå som jeg sitter her og konkretiserer og systematiserer tankene mine merker jeg at det er en lettelse å dumpe det ut på tastaturet. Jeg må innrømme at det er godt å ha et forum å få "snakke ut på". Det er ingen i min omgangskrets som har noe forhold til formatkrigen.

På et rent personlig plan: Det som irriterer meg mest er den hoverende "hva var det jeg sa?"- holdningen til Bill Hunt oppe i alt dette. Skulle gitt mye for å tørke fliret av munnen hans akkurat nå. Det har vært anløp av skadefro brauting fra bidragsytere på dette forumet også, men... For de av oss som hadde håpet på HD DVD som fremtidens videoformat er dette en sorgens dag, hvor enn tåpelig det høres ut. Det er fint om alle respekterer det.
    Helt enig med deg

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som ivrig, men delvis fattet, BD-mann så vil jeg enda ikke hive meg på uttalelser som "Krigen er over". For en gangs skyld syntes jeg nettavisen hadde den mest dekkende overskriften "Enormt nederlag for HD-DVD". Det er fortsatt litt igjen før vi ser det hvite flagget fra de røde. Rom ble ikke bygget på en natt. (Men de hersket til slutt over store deler av verden )

LOTR, Star Wars osv tror jeg faktisk ikke vi kommer til å se på en stund uansett. Det er for lite potensielt marked per idag. Slippes de nå vil prisen falle i løpet av året og når massene begynner å kjøpe HD så tjener man ikke lengre penger på SW, LOTR osv. Jeg ville i alle fall holdt de tilbae til jeg visste at jeg solgte millioner av kopier til full pris på lanseringsdagen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    ISPene utvider linjekapasiteten etter demand, er ikke der flaskehalsen ligger(ennå). , Uninett bla. cruser på ca 30% av maks båndbredde kontinuerlig, for å sikre flyt.
    Størstedelen av befolkningen bruker kabel(Get feks) og *dsl, som har sine begrensinger.
    Folk må først få tilgang på solide linjer med full duplex, og uten packetloss
    Wimax kanskje
    Der tar du nok feil. ISPer i Norge over selger kapasiteten sin hele tiden, de vet nemlig at det kun er en liten av brukerne som utnytter den kapasiteten de har krav på fullt ut... og klager man på båndbredden får man svar som at det er støy på kabelen (altså utstyr hos kunden forkludrer for kabeltv) eller at man er for langt unna sentralen og at man ikke får mer (dsl)...

Her er UNINETT i en sær posisjon. For å presisere, UNINETT er ikke en ISP i ordinær forstand så ikke løp å forsøk å kjøp bredbånd der. UNINETTs forskningsnett er et høykapasitetsnett som forbinder de interne nettene til kunder innen utdanning og forskning fra Ny-Ålesund i nord til Kristiansand i sør både med hverandre og med andre nett utenfor UNINETT. Dette nettet ligger og skal ligge betydelig foran det som er tilgjengelig fra kommersielle leverandører med hensyn til båndbredde, tilgjengelighet og funksjonalitet. Sikkerheten ligger på et svært høyt nivå uten unødvendige innskrenkninger i åpenhet og funksjonalitet, og hver enkelt kunde har mulighet til selv å ta avveiningen for sin tilkoblings vedkommende når disse målene er i konflikt.

Det at forskningsnettet i snitt har en belastning rundt 30% har flere årsaker, og en av disse er at man trenger den ekstra kapasiteten for å garantere "stunt" som lossless HD video overføring mellom St. Olavs Hospital (Trondheim) og Yonsei University Hospital (Sør-Korea).

Wimax er neppe veien å gå, det har vel vist seg å være for dyrt å implementere i stor skala og gir neppe mer enn 2-12 mbps linjer. Fint for folk på farten - men ingen god erstatning for...

FIBER! Hadde man fiber til folk kunne man droppet digitalt bakkenett og hatt mye bedre kapasitet for triple-play. Her ligger land som Sør-Korea laaangt foran teknologi-kongen Norge. (Dette er vel egentlig noe som ikke gjelder lenger - vi har sinket etter de siste 10 åra... når det gjelder bredbånd trenger vi vel ikke se lengre enn til andre siden av fjella østom her...)

Så... det vi vil kunne få av Video-on-demand over nett er neppe HD kvalitet før om 5-10 år. Det som tilbys i dag er stort sett sub-DVD kvalitet... og jeg er ikke så sikker på om modellen vil bli brukt for å kjøpe - men mest for leie... det er den kanskje mest egnet til også da brukeren slipper 50TB med disk

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om dette er postet før, det går så fort i denne tråden at det er vanskelig å holde følge

HD DVD-gruppen dropper pressekonferansen på CES:

We just got an email which stated that the HD DVD group is canceling its CES press conference; tail severely between legs over today's explosive news that Warner -- the last "undecided" studio -- was going to the other side and doing Blu-ray discs exclusively. We're not sure if that's because the HD DVD group was in 11th hour negotiations with Warner or what, but the mood at that camp has to be beyond somber right now, so it's pretty hard to thump the tub when you've just been dealt a hard losing hand. Notice posted after the break.

Update: Toshiba, masters of the HD DVD format, just issued a press release expressing their "particular disappointment" with Warner, also implying that the move to go Blu-ray exclusive is actually in breach of contract. The particularly depressing release is also posted after the break.

Update 2: Doing a little victory dance of its own, Blu-ray is touting its CES presence as "Best Booth of All Time". No, not at all puerile. Nyah.

--snip (cancellation email)--
    Notice of CES Press Conference Cancellation by North American HD DVD Promotion Group

Based on the timing of the Warner Home Video announcement today, we have decided to postpone our CES 2008 press conference scheduled for Sunday, January 6th at 8:30 p.m. in the Wynn Hotel. We apologize for any inconvenience this may cause.

We are currently discussing the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluating next steps. We believe the consumer continues to benefit from HD DVD's commitment to quality and affordability – a bar that is critical for the mainstream success of any format.

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen fagjournalister (Lance Ulanoff - Ziff Davis) som fremdeles tror på mirakler:

HD-DVD: Don't Throw in The Towel - Gearlog

Dear HD-DVD,
    I know things look bad right now. One of your closest and perhaps smartest partners--Warner Home Video--has walked away from you. You're reaction has been strangely muted and now I hear you've canceled a CES press conference. Not good, HD-DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD vil aldri kunne ta over. Da må HD DVD ta seg fort opp og vi må få en ny krig.

Eneste grunn til å ha salg på HD DVD er å få ut spillere og filmer til forbrukerne. Det vil være et rent tapsprosjekt å fortsatt støtte HD DVD, vil det ikke?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazon ser ut til fortsatt å selge bra med HD DVD spillere, 3 stk på topp 10 (1,3,7 plass). Mens første BD spiller først kommer på 8 plass.

A35 (7 plass) selges fortsatt for 349 dollar.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Nå må vi ikke bli helt historieløse her.
    Vi som har levd en stund husker sikker miljøstriden rundt Sellafield anlegget på nittitallet.
    Da legitimerte vår kjære minister Torbjørn Berntsen uttrykket drittsekk ved å kalle sin britiske kollega John Gummer (motpart) for nettopp...... Shitbag

Thorbjørn Berntsen - Wikipedia
    Historieløs???
    Fordi leppa fra Grorud som han kalles, kaller folk for drittsekker så skal det være ok å kalle folk for arrogante drittsekker her inne?
    Nei, drittsekk er ikke et legitimert uttrykk og jeg skjønner helt hva du prøver på ved å trekke denne parallellen???

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Historieløs???
    Fordi leppa fra Grorud som han kalles, kaller folk for drittsekker så skal det være ok å kalle folk for arrogante drittsekker her inne?
    Nei, drittsekk er ikke et legitimert uttrykk og jeg skjønner helt hva du prøver på ved å trekke denne parallellen???
    Hehe. Hissig på morraen Appeti. :-)

For å trekke paraleller til min skala over forskjeller på bildekvalitet litt tidligere i tråden. Hvor ville du plasser Arrogant drittsekk hvis 1 var "Din slemming" og 10 var "Din pedofile barnemorder".

Jeg tror jeg ville plasser den på en sterk 2'er. Uttrykket er rimelig harmløst og beskriver en oppførsel som ser ned på HD DVD folket (arrogant) og med vilje provoserer dem (HD DUD, bokstøtte) (altså en drittsekk) Og det er forskjell på å oppføre seg som noe og være noe.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva ar skjedd egntlig?

Warner har blitt blå, men hvorfor?? Så vidt jeg har forstått så er blue ray et uferdig produkt med PS3 som den eneste velfungerende avspilleren. Føl fri til å korrigere dette, for jeg har ikke nok teknisk innsikt til å hverken si det ene eller andre. Jeg barserer dette på hva som har blitt antydet rundt om på div. forum. Det blir også hevdet at sony måtte betale dyrt for dette. Hvis det er sant, så er det vel forståelig at Warner gjør som de gjør. Så vidt jeg forstår så er det solgt flere stand alone hd dvd spillere enn Blue ray spillere, så hvis Warner hadde gått for HD DVD så tror jeg faktisk de etterhvert ville ha vunnet, selv om det da ble hevdet at det da ville ha blitt 50% for begge. Jeg tror markedet hadde tålt ett år til, og jeg tror ikke at denne avgjørelsen ene og alene var til forbrukernes beste som det hevdes. Særlig med tanke på alle de hd dvd spillerene som ble solgt forut for dette, jeg vil kalle, svik mot oss over en mill som valgte rødt. Jeg leste i en artikkel som jeg linker til tidligere her, at Toshiba antydet brudd på div kontrakter. Det synes også merkelig når man også vet at Warner har vært med på utviklingen av hd dvd, og også samarbeider med Microsoft og Toshiba om en nett basert løsning eller hva nå enn det dreide seg om. Det kan jo tenkes nå at vi med "for lite innsikt" har tapt. mener ikke at alle hd dvd entusiaster har for lite innsikt, men vi vanlige forbrukere som kanskje har kjøpt hd dvd på Elkjøp feks, som har handlet ut i fra lommeboka og ikke var intresert i å kjøpe en spill maskin til 3-4000kr som nesten ikke hadde spill tilgjengelig. dette vil nok sikkert bli bedre etter hvert, men det er mange godt voksne, med kanskje ikke verdens beste økonomi som også er intresert i lyd og bilde. Denne gruppen forbrukere har tapt, blitt forledet til å kjøpe et produkt som kanskje vil bli borte fra markedet kanskje i løpet av et år. Det er en sorgens dag, fredag den 4.01.08.

Side 541 av 653 FørsteFørste ... 41 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 537 538 539 540 541 542 543 544 545 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •