HD formatkrigen. - Side 540

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 540 av 653 FørsteFørste ... 40 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 536 537 538 539 540 541 542 543 544 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste
Viser resultater 10,781 til 10,800 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er glad det ble Blu Ray. Har ikke vært så mange HD DVD'er jeg har hatt lyst å eie, bortsett fra Transformers.

Har hatt lyst på HD DVD-spiller, men har ikke plass til en ny spiller. Nå har jeg en del blått i samlingen, og nå slipper jeg å tenke på enda en.

Men, skal ikke ta seieren på forskudd, selv om det ser ut til å gå BD sin vei.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det er mulig du er høyt oppe nå,men dette med fremtidig nedlasting har du tydeligvis ikke greie på.Du kan ihvertfall regne med at Microsoft ikke kommer til å sitte stille å se på.De kan selvsagt gå for BD,men jeg er nokså sikker på at de har en nedlastingsløsning i ermet som kan gi mange fordeler for oss forbrukere.
    Stølen
    Det er vell ingen her inne som tror at MS kommer til å sitte stille. Eller for den saks skyld har sittet stille å sett på denne formatkrigen uten å jobbe med et alternativ som de vil tjene mest penger på.
    Vær så vennlig å ikke få det til å høre ut som om MS gjør dette for å gi oss forbrukere noe som vi ikke må betale for.
    Fysiske disker vil forsvinne etterhvert.
    Når? Det gjenstår å se, men i mellom tiden så koser vi oss med HD disker i det ene eller andre formatet noen år fremover. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det største problemet er ikke båndbredden som går ut til hver enkelt abonnent. Problemet er backbone-linjene dersom alle skal ha sin personlige HD-video on demand via Internett. Summen av båndbredden til abonnentene knyttet til en sentral er IKKE lik båndbredden til backbone-nettet.
    Jeps, nettet er ikke klart for HD leveranse og det er nok ikke 'folk flest' heller. Vi her inne har kanskje et mediesenteropplegg som kan levere HD til TV eller hjemmekino og vi kan teknologi godt nok til å hente fra nettet.
    Men for det store flertallet er en håndfast plate som kan kjøpes, leies eller lånes både enkelt og svært godt innarbeidet. Jeg tror det blir lenge til skiva er utkonkurrert av nettet.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av groov
    Jeps, nettet er ikke klart for HD leveranse og det er nok ikke 'folk flest' heller. Vi her inne har kanskje et mediesenteropplegg som kan levere HD til TV eller hjemmekino og vi kan teknologi godt nok til å hente fra nettet.
    Men for det store flertallet er en håndfast plate som kan kjøpes, leies eller lånes både enkelt og svært godt innarbeidet. Jeg tror det blir lenge til skiva er utkonkurrert av nettet.
    Og, en annen ting, ei skive er mye flottere å eie! Cover og greier. Synd at vi etterhvert må venne oss til disse stygge blå . Synets de røde var penere :-D . Hd er hd. Uansett min hd dvd spiller er også en veldig god oppskalerer for mine sdvd`er så ikke fullstendig bortkastet. Blir ikke noe BD for meg før prisene på plater og spillere kommer på et mer folkelig nivå. Da blir det HDTV fra viasat i første omgang for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om Transformers og BD?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Noen som vet noe om Transformers og BD?
    Hvis ikke Paramount har en 'get-out' klausul i kontrakten med HD DVD, så er det vel et drøyt år til kontrakten går ut, så det er ingen grunn til å begynne å bli utålmodig dessverre...

Men man kan jo håpe at de kan og vil få mulighet til å gi den ut tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmer i SD og HD via nettet vil nok bli ett alternativ for mange flere i de nærmeste årene. Men for de aller aller fleste vil fysiske disker være eneste mulighet de neste 10 årene. Greit nok at vi i rike vestlige land har en infrastruktur i bredbånde og en inntekt som gjør at mange har 10Mb +++ linjer, men i andre land er de ikke i nærheten av kapasitet for dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hvis ikke Paramount har en 'get-out' klausul i kontrakten med HD DVD, så er det vel et drøyt år til kontrakten går ut, så det er ingen grunn til å begynne å bli utålmodig dessverre...

Men man kan jo håpe at de kan og vil få mulighet til å gi den ut tidligere.
    Hmm..nesten så jeg venter til HD DVD synker i pris før jeg går til innkjøp av spilleren. Klør litt etter å se Transformers!

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BetaNews | HD DVD cancels CES press conference after Warner's snub Er det et lite håp å spore her? Tenker ikke eksklusivt på det faktum at Warner har blitt blå, men...."Based on the timing of the Warner Home Video announcement today, we have decided to postpone our CES 2008 press conference scheduled for Sunday, January 6th at 8:30 p.m. in the Wynn Hotel. We apologize for any inconvenience this may cause," the HD DVD Promotional Group said in an e-mail to the press Friday evening.

"We are currently discussing the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluating next steps. We believe the consumer continues to benefit from HD DVD's commitment to quality and affordability -- a bar that is critical for the mainstream success of any format," the e-mail continued.

Toshiba, meanwhile, issued a press release of its own Friday night, which pulled no punches in expressing the company's disapproval of Warner's decision. Although, it's not clear whether Toshiba has any potential recourse against Warner, aside from hinting the studio may have violated contractual agreements.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det største problemet er ikke båndbredden som går ut til hver enkelt abonnent. Problemet er backbone-linjene dersom alle skal ha sin personlige HD-video on demand via Internett. Summen av båndbredden til abonnentene knyttet til en sentral er IKKE lik båndbredden til backbone-nettet.
    ISPene utvider linjekapasiteten etter demand, er ikke der flaskehalsen ligger(ennå). , Uninett bla. cruser på ca 30% av maks båndbredde kontinuerlig, for å sikre flyt.
    Størstedelen av befolkningen bruker kabel(Get feks) og *dsl, som har sine begrensinger.
    Folk må først få tilgang på solide linjer med full duplex, og uten packetloss
    Wimax kanskje

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TheDigitalBits har noen kommentarer knyttet til pengene som Warner skal ha mottatt for å støtte Blu-Ray eksklusivt:

... It appears that reports are starting to leak online today that Warner was offered as much as $500 million for their move to Blu-ray exclusivity. Seems to me, we told you all last week that money was being waved around ... What the HD-DVD camp wants to sweep under the carpet today is how much THEY ponied up. The HD-DVD camp's strategy in the wake of their failure is to discredit Warner by leaking details of the deal to the HD-DVD friendly online media. The idea is to make Warner feel as much heat as Paramount and DreamWorks felt after THEY took money to flip HD-DVD exclusive last year. I checked out a couple of these sites this morning, and saw a bunch of this sort of thing: "If this is true, we are shocked and outraged to learn that Warner took as much as $500 million from the BDA!" This is no small amount of hypocrisy! You see... the HD-DVD camp offered Warner (and oh, by the way, Fox as well) a very similar sum of up-front money these past few weeks to flip to THEIR side. In other words, the HD-DVD camp got beat at their own game. ... It should surprise no one that format wars are a dirty, messy business.
    Kilde:
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av groov
    Vel. Telenor har i flere år nå levert kombikabel til nye hjem når de leverer telefoni. Om lag 300.000 hustander er hva ryktene sier (jeg er i bransjen). Ryktene sier også at de slår på lyset i løpet av 2008 for rundt 100.000 av dem. Videre sies det at produktet som skal leveres er 100 mbps internett aksess.

Lyse partnerne totalt leverer vel i dag til ca. 80.000 hustander. I tillegg finnes det en rekke mindre aktører.

Fler av de mer tradisjonelle levrandørene har også spennede ting på gang, uten at det leveres over fiber. Å levere HD over nett blir nok en realitet i løpet av ikke alt for mange år.

Om folk flest er klare gjenstår jo å se. Denne formatkrigen hjelper i allefall ikke de fysiske formatene nevneverdig. Den er riktignok prisdrivende, men også for mange veldig forvirrende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok heller ikke vi trenger 50GB nedlastinger for å tilfredstille massene når det gjelder HD filmer. Det kan nok leveres en del slankere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Det er vell ingen her inne som tror at MS kommer til å sitte stille. Eller for den saks skyld har sittet stille å sett på denne formatkrigen uten å jobbe med et alternativ som de vil tjene mest penger på.
    Vær så vennlig å ikke få det til å høre ut som om MS gjør dette for å gi oss forbrukere noe som vi ikke må betale for.
    Fysiske disker vil forsvinne etterhvert.
    Når? Det gjenstår å se, men i mellom tiden så koser vi oss med HD disker i det ene eller andre formatet noen år fremover. :-D
    Hvor i mine kommentarer har jeg sagt at vi ikke skal betale?
    Stølen

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av URGELOL
    Filmer i SD og HD via nettet vil nok bli ett alternativ for mange flere i de nærmeste årene. Men for de aller aller fleste vil fysiske disker være eneste mulighet de neste 10 årene. Greit nok at vi i rike vestlige land har en infrastruktur i bredbånde og en inntekt som gjør at mange har 10Mb +++ linjer, men i andre land er de ikke i nærheten av kapasitet for dette.

Jeg tror også fysiske disker vil være i mange år fremover,det er greit at man har høy båndbredde hjemme som også blir høyere med årene,men at vi har et fysiskt medium tror jeg vi vil ha uannsett.
    Hva når ungene vil se en film i bilen på vei til ferie,du vil se en film på hytta som ikke har internett engang.
    Et eller annet fysiskt vil vi ha,disc,minnekort eller noe nytt som kan komme.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Det viser jo hvem som sponser CNET
    Deg om det.... Egentlig burde jo Cnet allerede for ett år siden gått ut å advart folk mot å kjøpe HD DVD, allerede da kunne man se hva som var i ferd med å skje.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Egentlig burde jo Cnet allerede for ett år siden gått ut å advart folk mot å kjøpe HD DVD, allerede da kunne man se hva som var i ferd med å skje.
    Deg om det....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deg om det.... Egentlig burde jo Cnet allerede for ett år siden gått ut å advart folk mot å kjøpe HD DVD, allerede da kunne man se hva som var i ferd med å skje.
    Og gått glipp av alle de fine stundene med HD DVD filmer i ett helt år?? Tror du er blitt galen gutt! Mer seriøst - for ett år siden... det har da vært mange bølgedaler siste året. Men selvfølgelig lett å si nå at "Hva var det jeg sa?" for de som har vært helblå. (Nynner Øystein Sunde visa i hodet her. hehe).

Til alle:

Rent personlig synes jeg dette med Warners avgjørelse var... forløsende.. i mangel på bedre ord. Dette kunne ikke dra ut stort lengre og samtidig håpe på å kjempe mot DVD. Det var jaggu bra at når de først bestemte seg gjorde det såpass tidlig i 2008 - så kan vi kanskje til jul igjen si at 2008 - 2008 var året da HD film begynte å ta av. Det er jo det vi alle ønsker oss, er det ikke? Rød eller blå fra starten av?

Ellers er jeg litt forbauset over noe av "munnhuggeriet" som fortsatt pågår. At det var noe av det mens krigen gikk er en ting, men nå...vel.. Og jeg forbauses av enkelte helrøde som enda ikke har forstått hva som har skjedd, og jeg forbauses over enktelte helblå sine hoveringer og skadefryd. Ikke det at det har vært så mye av det, men uansett hva dette skal være godt for skjønner jeg bare ikke. Nå må vi bare samle oss, påvirke familie, venner og kjente til å se kunne få se lyset (HD film) de også. Det blir lettere nå fordi man trenger ikke ta forbehold om vinner av HD krigen lenger. Dette er så avgjort som det går ann nå. (Nesten så jeg savner en liten Sony uttalelse "Vi vant - nok en gang" Denne gangen stemmer det jo).

Det er drøye ett år siden jeg kjøpt min første BD film og HD DVD film. Har til sammen nå over 110 filmer, ca 85 BD - resten HD DVD. Og det har vært et vanvittig år med utrolig mye bra underholdning hjemme i stua, men også på forum. Interessen for (den tidligere) HD krigen har gjort at jeg har lest vanvittig mye om ikke bare HD formatene, men også om film generelt. Og jeg har lært masse om hvordan optimalisere seer forhold i hjemmet, få best mulig lyd, kalibrering osv... Uten denne HD krigen så kanskje jeg aldri hadde stukket hodet så dypt inn i dette fordi DVD... DVD var jo bra nok liksom... Men hva man kan få ut av HD formatene er far beyond hva jeg trodde var mulig for to år siden. Skikkelig artig har det vært.

HD DVD spilleren min kommer ikke til ruste, det er sikkert. Det finnes alt for mange gode HD DVD titler allerede ute som det sikkert tar litt tid før de alle dukker opp på BD. Og de jeg allerede har slutter ikke å virke heller. Men noen ny HD DVD spiller vurderer jeg ikke nå selvfølgelig. Nå er det å vente på den rette BD 2.0 spilleren til riktig pris, med DTS HD MA/True HD dekoding og bitstream. I mellomtiden så får vi prøve å døtte Sony og DTS i baken slik at vi får DTS HD MA dekoding i PS3. Det burde være neste krig.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    New Line sine BD-eksklusive titler før jul og over nyttår, mente jeg var pga av at Warner hadde planer om å gå BD-eksklusive i starten av 08. Derfor kom det ingen HD DVD annonseringer fra New Line (med unntak av en). New Line-sjefen visste selvsagt at Warner hadde store planer om å gå BD-eksklusiv. "Vås" hevdet HD DVD fanboysen. Jeg tror dette stemte.
    Da er vel New Line også en indikasjon på at Warner blir sonesperret nå?

Hva sier det om anklagene om $500 payoff til Warner?
    OM det var en budkrig mellom Toshiba/Microsoft og Sony, så ville jo Thoshiba visst om denne situasjonen på samme tidspunkt som Sony, og Warner.
    Hvis ryktene er sanne, så satt Warner å forhandlet med Toshiba. Og Fox ikke ville bli med, så ble Warner også Blå. Det er ingen budkrig.

For å si det enkelt. Har absolutt ingen problemer med å tro Warner når de sier at de valgte BD fordi det ble det logiske valget (eventuelt fordi Fox ikke ble med på HD DVD).

Men nå håper jeg ikke at blå gutta her inner er såpass naive at de ikke tror Warner er smarte nok til å få med seg en del gratis kroner på kjøpet.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Nå må du gi deg da format.fighter. Du kan ikke holde på å slenge ut av deg hva som helst. Ditt bidrag i denne tråden er ikke i det hele tatt konstruktivt og ditt personlige korstog mot ESP1 er bare for dumt.
    Nå er det på tide at moderator gjør noe med noen av disse innleggene til format.fighter eller bare ser å få han fjernet.
    Nå er det vel SVS-Man som Format Fighter har gått i strupen på.

Men er enig med han at enkelte blå, vil ikke nevne navn selv, har hatt ekstremt snevert syn hele veien.

Men vil uansett ikke si at jeg har vært glad for Format Fighter sine innlegg, de har vært litt for kraftige og person orienterte

Side 540 av 653 FørsteFørste ... 40 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 536 537 538 539 540 541 542 543 544 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •