HD formatkrigen. - Side 537

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 537 av 653 FørsteFørste ... 37 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 533 534 535 536 537 538 539 540 541 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste
Viser resultater 10,721 til 10,740 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jaja....Får starte opp en blueray samling istedet da. Rakk bare og skaffe meg 36 hd dvder.

Får heldigvis en ps3 neste uke. Vant en ps3 i en konkurranse på jobben. Så da slipper jeg den utgiften ihvertfall.

Men som mange andre har nevnt her blir det no herk om måtte forholde seg til soner....grrr

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Helt utrolig (men ingen overraskelse) at ARTY fortsetter med retorikken sin. Amir...MS....ikke til forbrukernes beste....dårlig strategisk avgjørelse av Warner...vel, det spiller ingen rolle lengre, ARTY.

Blu-ray solgte flere stand-alone spillere og filmer i Q4 enn Toshiba og HD DVD Fantastisk.

Dessuten selger PS3 bare bedre og bedre...

Og på Blu-ray-laget befinner det seg:

- 20th Century Fox (Star Wars)
    - Sony Pictures (+ under-/ datterselskap)
    - Disney/ Buena Vista (+ under-/ datterselskap)
    - Lionsgate
    - MGM (enormt film-bibliotek med bl.a James Bond)
    - Warner Brothers
    - New Line Cinema (LOTR)
    - HBO (bl.a Band of Brothers)

Versus:
    - Universal (som har gitt ut snart alt de har, untatt Spielberg- filmene)
    - Paramount

Det enormt antall overlegne CE-selskapene som BD har i ryggen, samt effekten av at "HD-krigen er over"-overskriftene i hele verden, vil få et enormt oppsving i BD-salget.

ARTY: slaget er tapt. At du ikke er mann nok til å gratulere BD med seieren er barnslig.

Andy_Dandy: Du kan ikke mene at du fortsatt venter på at Toshiba/ Universal skal komme med noen "CES-bomber" som klarer å snu dette? Bomben de kommer med må i såfall være at de legger ned hele HD DVD. Unn deg en BD-spiller nå, og kos deg med hva Blu-ray kan tilby:-D

Britax: Var du og jeg som veddet noen $$ på at Warner kom til å gå til Blu-ray, og at krigen var over innen sommeren 08?

Trondmm: Med unntak av noen innlegg, så har du tilføyd mye matnyttig og saklig info. Men som stort sett alle andre, har du latt deg henrive til opphisselse Men spesielt har du vært rå på å gjette forholdstallene hver måned:-D

Tklev: Takker for mange diskusjoner med temperatur, uten at det har utartet seg. Avbestill Toshiba-spilleren og kjøp heller en sonefri Sony S500

Esp1, Appeti, Skyline GTR + alle de andre hardcore BD-tilhengere:-D :
    New Line sine BD-eksklusive titler før jul og over nyttår, mente jeg var pga av at Warner hadde planer om å gå BD-eksklusive i starten av 08. Derfor kom det ingen HD DVD annonseringer fra New Line (med unntak av en). New Line-sjefen visste selvsagt at Warner hadde store planer om å gå BD-eksklusiv. "Vås" hevdet HD DVD fanboysen. Jeg tror dette stemte.

Og Esp1; det var ikke så ille tippet at HD-krigen ville være over for HD DVD i begynnelsen av 2008 Flere av oss tippet dette i desember:-D

Da venter jeg på Blu-ray filmene LOTR, Band of Brothers, Matrix og Star Wars (som jeg tipper kommer snart). Og ikke minst tipper jeg at Transformers og Spielbergfilmene er med blått cover innen sommeren 2008

Endelig vant det beste formatet, og forbrukerne viste dette ved å kjøpe flest avspillere og flest filmer i Q4 07...på Blu-ray....

God blå helg:-D
    FLOTT INNLEGG, bra oppsummert!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    For all del Nilsen - jeg kondolerer. Men som man sier:

Le Roi Est Mort, Vive Le Roi!
    Hehe, har allerede brukt den der som inspirasjon for min signatur..

Mvh.
    Tore K:

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest skremmende er jo at smurfene tror at de har fått en gave!

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det mest skremmende er jo at smurfene tror at de har fått en gave!
    Mest skremmende er at ikke du er på "gravøl":-D

Mye klager på soneindelingen her, hvorfor tror dere Warner gikk Blu??????

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom det er mange innlegg her, så er tråden på avsforum som en skogbrann uten kontroll - 3000 innlegg på under ett døgn.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, har allerede brukt den der som inspirasjon for min signatur..

Mvh.
    Tore K:
    Bra tklev.:-D
    tklevs signatur:HD DVD er død - Lenge leve Blu-Ray!
    Ser bedre ut når du legger den i signaturen din enn om en hardbarka BD fan hadde gjort det allerede i dag.

Fint og se at flere av dere hardbarka HD DVD fan klarer å ta dette ganske sporty.
    For håpe at de fleste her inne klarer å vinne og tappe med samme sinn.
    Men det er da litt forstålig at enkelte her inne ikke klarer å styre begeistringen helt i dag.
    Til han om er så glad i å kalle folk for smurfer her inne, så får han forhåpentligvis ristet av seg den store skuffelsen etter et par dager og klarer kanskje å legge opp til en annen retorikk en hva har har vist i det siste.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    djeez, se på nerdene a.. ^^ ( joke! )

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Mye klager på soneindelingen her, hvorfor tror dere Warner gikk Blu??????
    Nå gikk vel Warner Blu-Ray fordi de ønsket å avslutte krigen og fordi de syns det er strategisk rett. Og jeg tror helt og holdent at det var det rette økonomiske steget for dem hvis de tror at krigen fører til mindre solgte totalt enn med bare et format. Det vil man desverre aldri få vite om er rett eller ikke, men slik er det nu med de fleste avgjørelser. Jeg tror som mange andre at problemet er ikke 2 formater, men DVD.

Når det gjelder soneinndelingen er jeg overrasket over at du ikke ser ulempen. DVD har soner, men sonefrie spillere ble solgt fra dag 1 og mange butikker (som American Laser, Akers Mic osv) solgte mye sone 1 titler som gjorde at interessen for DVD var høy allerde for norske tittler var tilgjengelig. I dag er det jo ikke tilgjengelige noen sonefrie spillere å få kjøpt, og mest sannsynlig vil det ikke være det heller da BD+ muligens vil sette stopper for hacking av spiller. (det er vel ingen som har testet disse svenske sony spillerne enda)

Personlig har jeg kjøpt klart mest HD DVD til nå grunnet at jeg har fått mye film til langt under 200 fra amerikanske nettsider. Og hvis Warner innfører soner (som de mest sannsynlig vil gjøre) vil man altså ikke få kjøpe noe rimelig BD lenger. Å kjøpe nyheter til 249 når de samme koster 129 på DVD er for mange svært uaktuellt.

Jeg vil takke Arty og Tklev for mange gode innlegg i denne tråden. Synd at mange av BD tilhengerne er arrogante drittsekker, men man får leve med det. Det kunne jo vært værre ting: Bare se på Kenya hvor de halshugger folk fordi de er i feil familie.

Og så lenge HD DVD spilleren fungerer ser jeg ikke noen grunn til at de som har handlet filmer skal fortvile. BD gir jo ikke noe løft i bilde eller lydkvalitet så det er jo ingen grunn til å kaste dem på fyllingen.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Til han om er så glad i å kalle folk for smurfer her inne, så får han forhåpentligvis ristet av seg den store skuffelsen etter et par dager og klarer kanskje å legge opp til en annen retorikk en hva har har vist i det siste.
    Ja, la oss håpe det.

Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Synd at mange av BD tilhengerne er arrogante drittsekker, men man får leve med det.
    Det hadde også vært gøy om Format.fighter nå endelig kan pensjonere kontoen sin. Eller i det minste slutte med personangrep, labler og fornærmelser i hvert åndedrag.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gikk vel Warner Blu-Ray fordi de ønsket å avslutte krigen og fordi de syns det er strategisk rett. Og jeg tror helt og holdent at det var det rette økonomiske steget for dem hvis de tror at krigen fører til mindre solgte totalt enn med bare et format. Det vil man desverre aldri få vite om er rett eller ikke, men slik er det nu med de fleste avgjørelser. Jeg tror som mange andre at problemet er ikke 2 formater, men DVD.

Når det gjelder soneinndelingen er jeg overrasket over at du ikke ser ulempen. DVD har soner, men sonefrie spillere ble solgt fra dag 1 og mange butikker (som American Laser, Akers Mic osv) solgte mye sone 1 titler som gjorde at interessen for DVD var høy allerde for norske tittler var tilgjengelig. I dag er det jo ikke tilgjengelige noen sonefrie spillere å få kjøpt, og mest sannsynlig vil det ikke være det heller da BD+ muligens vil sette stopper for hacking av spiller. (det er vel ingen som har testet disse svenske sony spillerne enda)

Personlig har jeg kjøpt klart mest HD DVD til nå grunnet at jeg har fått mye film til langt under 200 fra amerikanske nettsider. Og hvis Warner innfører soner (som de mest sannsynlig vil gjøre) vil man altså ikke få kjøpe noe rimelig BD lenger. Å kjøpe nyheter til 249 når de samme koster 129 på DVD er for mange svært uaktuellt.

Og så lenge HD DVD spilleren fungerer ser jeg ikke noen grunn til at de som har handlet filmer skal fortvile. BD gir jo ikke noe løft i bilde eller lydkvalitet så det er jo ingen grunn til å kaste dem på fyllingen.

Her gråter du for mye for din egene syke mor.
    Problemet til HDDVD har hele tiden ligget i sonefriheten. Neste null salg av HDDVD discer utenfor USA p.g.a.svak dollar og manglende sone inndelinger.
    Når en ser hvor Hollywood tjener pengene sine så er det IKKE i Usa.Dette markedet er kun for marketing..........

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Ja, la oss håpe det.

Det hadde også vært gøy om Format.fighter nå endelig kan pensjonere kontoen sin. Eller i det minste slutte med personangrep, labler og fornærmelser i hvert åndedrag.
    Så du mener ikke ESP1 og Crank oppfører seg som arrogante drittsekker?

Selv om de holdt med formatet som mest sannsynlig ville vinne betyr det jo ikke at de er noe bedre enn andre som de prøver å gi inntrykk av.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva nå....?

Hadde sett for meg et kjøp av kombispiller fra Samsung iløpet av nærmeste tid, men dersom HD-DVD er "død" bør jeg kansje satse på en ren Bluray spiller?
    Bør jeg selge HD-DVDene mine fortest mulig, og spilleren også?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet til HDDVD har hele tiden ligget i sonefriheten. Neste null salg av HDDVD discer utenfor USA p.g.a.svak dollar og manglende sone inndelinger.
    Når en ser hvor Hollywood tjener pengene sine så er det IKKE i Usa.Dette markedet er kun for marketing..........
    Det er jo ikke en ulempe for HD DVD som format, men det er en ulempe for de europeiske distributørene av de amerikanske filmene. Dette kunne vært løst med at de betalte mindre for rettighetene til filmene. Over tid ville denne ulempen forsvunnet (bare se på DVD, prisene på elkjøp på nyheter gjør at det ikke er noen grunn til å importere)

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... og man vet hvem som styrer Hollywood. Penger er noe de kan :-?

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har fått med meg det. Er vel mye som tyder på at Toshiba ikke hadde ventet dette og trenger litt tid.

Det vil jo vise seg......

Hva sier det om anklagene om $500 payoff til Warner?
    OM det var en budkrig mellom Toshiba/Microsoft og Sony, så ville jo Thoshiba visst om denne situasjonen på samme tidspunkt som Sony, og Warner.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke en ulempe for HD DVD som format, men det er en ulempe for de europeiske distributørene av de amerikanske filmene. Dette kunne vært løst med at de betalte mindre for rettighetene til filmene. Over tid ville denne ulempen forsvunnet (bare se på DVD, prisene på elkjøp på nyheter gjør at det ikke er noen grunn til å importere)
    Universal,Warner,Sony;Disney,Paramount,Fox eier sine egene rettigheter i hele verden ( Ja de har noen co produksjoner) ingen grunn til at de gidder å subsidierer nordmenn med en gjennomsnitslønn 3 ganger amerikansk.
    Valget falt på Blu Ray siden de kommer til å tjene mest penger der.
    Filmselskapene er ikke kulturformidlere, de er drevet som banker.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Kremt... Det er vel et par hardbarka blå-gutter her inne som også kunne lært seg litt om hvordan man svarer andre mennesker og generelt oppfører. Enkelte blir man rett ut flau over, jeg gremmes.....

(den var ikke ment på den som blir sittert)

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som virkelig er sykt er at denne tråden snart har 11000 innlegg.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Men som mange andre har nevnt her blir det no herk om måtte forholde seg til soner....grrr
    Enig, sone koding er dritt.
    Men det er ikke sikkert at det blir så problematisk på litt sikt.
    Det var jo slik med DVD i starten også. Etterhvert så fikk vi både sonefrie spillere og de aller fleste kjøpte filmene sine her i landet fordi de kom stort sett samtidig i Norge som i USA.
    Uansett, det å få tak i alle filmer på det format en har valgt er da bedre enn å ikke få tak i den dersom en bare har valgt det ene formatet.
    Det ryktes allerede om BD spillere som er åpnet opp. Jeg har dessverre ikke hørt om noen som kan bekrefte at de faktisk klarer å låse opp kodingen.Her er i alle fall en link. DVDirect.NET
    Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte om disse klarer å levere multi region spillere?

Side 537 av 653 FørsteFørste ... 37 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 533 534 535 536 537 538 539 540 541 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •