HD formatkrigen. - Side 535

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 535 av 653 FørsteFørste ... 35 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 531 532 533 534 535 536 537 538 539 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste
Viser resultater 10,681 til 10,700 av 13053
    Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jaja, da blir det vel en PS3 her i huset snart også.

Men etter min mening er det utrolig synd at formatet med soneinndeling nå ser ut til å vinne. Sonefrihet er hovedgrunnen til at jeg hittil har kjøpt HD DVD. Jeg ønsker meg ikke tilbake til tiden på slutten av nittitallet med norske DVD-utgivelser, av dårligere kvalitet, som kom i butikkene lenge etter at de kom ut i USA, hvis de kom i det hele tatt. Det er fortsatt mye som ikke kommer ut santidig, eller i det hele tatt, på DVD i sone 2, og jeg har liten tro på at dette blir noe bedre med BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Og nå må dere slutte å tro at PS3 er den eneste BD spilleren som finnes. Min Sony S300 er allerede avleggs. Den har ikke profil 1.1, den har ikke bitstream sending, og den har ikke dekoding for DTS HD.

PS3 er kanskje den mest fremtidretta spilleren, men når BD siden hele tiden har klaget på at Toshiba er eneste leverandør av HD DVD spillere, og at dette skader markedet. Så er det noe annerledes hvis PS3 er eneste BD spiller som det faktisk er lurt å kjøpe. Bortsett fra at den ikke lenger er best på bilde eller lyd?
    Jeg har aldri sakt at det er den eneste spilleren, eller den beste.
    Men det er en spillekonsoll de vil ha i live lengst mulig, og det at den spiller BD har de reklamert mye med.
    PS3 er vel egentlig en stor grunn til at BD vant i det heletatt.
    Å gjøre en så viktig del av konsollen ubrukelig skjer ikke.

Tviler sterkt på at det vil komme noen endringer på BD formatet som ikke kan fikses med en firmware oppgradering.

At det kommer nye ting som ikke vil fungere på de gamle spillerene er ikke usannsynlig, men filmen vil uansett fortsatt fungere selv om du ikke får det lille ekstra. (Hva det enn skulle være.)

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg kan egentlig ikke skjønne at det er lovlig å betale Warner for å slutte å gi ut på det konkurrerende formatet, så det er rart om det er sant.
    I Norge er dette jo helt vanlig i dagligvare og kiosker.
    -Hvorfor har dere ikke XYZ?
    -Jo, du skjønner at leverandøren har en veldig sterk avtale så vi får ikke lov å selge det merket.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Om HD DVD overlever eller ikke er irrelevant for samlingen min. Den vil alltid fungere.

Jeg kan egentlig ikke skjønne at det er lovlig å betale Warner for å slutte å gi ut på det konkurrerende formatet, så det er rart om det er sant.
    Det er vel ikke noe mindre lov enn å betale Paramount vil jeg tro.
    Toshiba nevner dog noe om kontraktsbrudd i pressemeldingen sin.

HD DVD group cancels CES press conference in wake of Warner announcement: daaamn - Engadget

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er godt mulig det stemmer. Men det er jo så mnage andre gode grunner for Warner til å velge BD. Ifølge ryktene så vurderte også FOX å bytte side en periode, men da det ikke ble en virkelighet så fant Warner det best å ta sjekken til BDA kontra HD DVD. Vi kan bare konstantere at BDA betalte nok til å avgjøre dette en gang for alle til beste for konsumentene.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Her er den komplette listen over forbrukerformater som har*tatt over for forgjengeren uten å tilby annet enn bedre kvalitet:
    .
    .
    .
    Men hva annet er det vi virkelig trenger?

Har fått inntrykk av at det er sykt mange som kun ser filmen, og ferdig med. Om man er spesielt interessert ser man også igjennom med comments, klart PiP er fett nok det, men er på ingenmåte derfor jeg valgte ny HD-spiller (BD).
    Er 1920x1080 + LCPM som er the real deal for min del

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Norge er dette jo helt vanlig i dagligvare og kiosker.
    -Hvorfor har dere ikke XYZ?
    -Jo, du skjønner at leverandøren har en veldig sterk avtale så vi får ikke lov å selge det merket.
    Det er ikke det samme. Å forhandle frem avtaler på forhånd eller å ta betalt fra en konkurrent for å kutte en leverandør er forskjellige ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Det er vel ikke noe mindre lov enn å betale Paramount vil jeg tro.
    Toshiba nevner dog noe om kontraktsbrudd i pressemeldingen sin.

HD DVD group cancels CES press conference in wake of Warner announcement: daaamn - Engadget
    Det samme selvfølgelig der, jeg har ikke sagt nnoe annet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Men hva annet er det vi virkelig trenger?

Har fått inntrykk av at det er sykt mange som kun ser filmen, og ferdig med.
    Akkurat, og de er da fornøyde med DVD.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Vi kan bare konstantere at BDA betalte nok til å avgjøre dette en gang for alle til beste for konsumentene.
    Det skal nok bli godt å få en slutt på denne krigen, så slipper jeg ihvertfall å "lurke" her inne hver dag. Men jeg kan ikke være enig i at vi ender opp med formatet som er til det beste for konsumentene. Soneinndeling har ingenting med konsumentenes interesser å gjøre, det er et virkemiddel for bla. å kunne ta mest mulig betalt for utgivelsene i ulike markeder. Og for hindre at europeere får tilgang til innhold samtidig som amerikanerne. Dette er et skritt tilbake etter min mening.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Mye av det du ramser opp var jo ikke tilgjenglig når DVD ble introdusert. DTSen er grei, men så lenge man fikk videre sendt DTS som bitstream så trenkte man vel kun dekoder? Eller måtte spilleren ha støtte for dette? Blir lenge siden så jeg husker ikke det altfor godt.

Men innholdet på platene i dag har ingenting som ikke har vært støttet hele tiden. Ser dessverre altfor sjeldent at DTS er på DVD om dagen.

Progressiv scan er det spilleren som lager, innholdet på platen er vel interlaced uansett. Når DVD kom så var det vel ingen digitale overføringer av bildet i det hele tatt.
    Jeg er klar over at en del av det jeg nevner ikke var tilgjengelig. DTS var vel heller ikke en del av spec'en til DVD. Første spilleren min sendte ikke DTS som bitstrøm heller, den skjønte rett og slett ikke DTS i det hele tatt.

Jeg tror det jeg prøvde å få fram var at etterhvert som et format modnes og hardwareutviklingen går fremover, så kjøper man nye spillere. Derfor skjønner jeg ikke helt at det skal være et så stort problem at BD ikke er helt ferdig.

Neppe mange her som ikke kommer til å bytte ut HD-spilleren sin etterhvert...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy
    Toshiba 'Surprised' By Warner Blu-ray Announcement | High-Def Digest

TOKYO, Jan. 4 /PRNewswire/ -- Toshiba is quite surprised by Warner Bros.' decision to abandon HD DVD in favor of Blu-ray, despite the fact that there are various contracts in place between our companies concerning the support of HD DVD. As central members of the DVD Forum, we have long maintained a close partnership with Warner Bros. We worked closely together to help standardize the first-generation DVD format as well as to define and shape HD DVD as its next-generation successor.
    We were particularly disappointed that this decision was made in spite of the significant momentum HD DVD has gained in the US market as well as other regions in 2007. HD DVD players and PCs have outsold Blu-ray in the US market in 2007.
    We will assess the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluate potential next steps. We remain firm in our belief that HD DVD is the format best suited to the wants and needs of the consumer.
    Hva som blir eventuelle mottiltak er interesant. Klarer de å ovverraske slik som de gjorde med Para/Dr dealen? (tviler selv på det)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Jeg nominerer Trondmm som den beste bidragsyter i denne tråden. Han har bidratt med stor troverdighet.
    Helt enig!

Her kunne mange lære noe. :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy
    Warner benekter at de fikk betaling for å gå BD-eksklusive.

Warner: No Payoff for Move to Blu-ray | High-Def Digest
    Det gjorde jo Paramount/Dreamworks også!!

Å tro at noen sier nei til 500 mill $ er jo lett naivt, derimot at de skal innrømme at de har mottat penger helt åpent er vel like dumt.

Uansett er det ikke viktig. Fakta står.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som sier krigen er vunnet, uten forbehold (dere vet hvem dere er).

Frem til hele filmmarkedet er tilgjengelig på BD er det bare et slag som er vunnet. Universal og Para/Dr. må også bli minimumm nøytrale før en kan snakke om seier!

Derimot har BD nok vunnet et avgjørende "slag", og det skal virkelig mye til for at de ikke utkonkurerer HD DVD, men det store spørsmålet har jo flere nevnt, vil de klare å ta over for SD??

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, og de er da fornøyde med DVD.
    Ikke helt enig med deg der. Dette har selvsagt mye å si på pris for mange, men grunnen for at jeg oppgraderte til høyoppløst var som jeg nevnte over, bedre kvalitet. Er det ikke ganske naivt å tro noe annet?
    Jeg mener, er det ikke det vi alltid er ute etter?

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Warner: No Payoff for Move to Blu-ray | High-Def Digest

"Warner Home Entertainment President Kevin Tsujihara says the studio took no pay-offs to exclusively back Blu-ray.

In a post-announcement conference call, Tsujihara flatly denied rumors that studio had accepted anywhere from 250M to $500M in exchange for dropping its HD DVD format support. According to the exec, Warner's sole motivation in dropping its HD DVD format support was to ensure growth of the "category" and the long-term health of the industry."
    "This was not a bidding war," Tsujihara said.

Er det virkelig noen som tror på den 500 millioner dollar historien? Det er jo utvilsomt rent tøv.

1. Ingen pålitelige kilder står bak den historien.

2. Det er latterlig å i det hele tatt antyde at Fox ville på noe tidspunkt gå HD DVD-eksklusivt. Fox er det eneste BD-studioet som bruker regionskoding på ALLE titlene sine, og det eneste som bruker BD+. Plutselig vil de ta en ren u-sving i policyen sin? Ingen BD+? ingen regionskoding? Hvorfor?

3. Når har Warner liksom fått tid til å tenke HD DVD-eksklusivits avtalen? Uttalelser som hintet om Blu-ray eksklusivitet kom jo allerede i sent i oktober: Will Warner Bros. Endorse Blu-ray?

Sitat Opprinnelig postet av TV Predictions
    Dan Silverberg, Warner's vice president of High-Definition media, hinted Monday at a Blu-ray briefing for the media that the studio might soon endorse Blu-ray.
    (...)
    “We can definitely talk Blu-ray,” he said. “We are committed to the format.”
    4. Husker dere også Lionsgate høvdingen? The rumor is that Warner is coming aboard soon,"

Noe stemmer liksom ikke helt med denne "konspirasjonsteorien". Warner valgte blått fordi det var den eneste måten å få slutt på formatkrigen. Det er ganske logisk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Ikke helt enig med deg der. Dette har selvsagt mye å si på pris for mange, men grunnen for at jeg oppgraderte til høyoppløst var som jeg nevnte over, bedre kvalitet. Er det ikke ganske naivt å tro noe annet?
    Jeg mener, er det ikke det vi alltid er ute etter?
    For deg og de fleste her på forumet ja, men dere representerer ikke den gjennomsnittlige forbrukeren. Sier det deg absolutt ingenting at formater som kun har tilbudt bedre kvalitet og ikke noen andre fordeler aldri har klart å ta over?

DVD på flatskjerm tror mange er HD eller så bryr de seg rett og slett ikke, det er bra nok.

Den største konkurrenten til DVD er faktisk nedlasting i VHS-oppløsning. Sier det deg fremdeles ingenting?

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva som blir eventuelle mottiltak er interesant. Klarer de å ovverraske slik som de gjorde med Para/Dr dealen? (tviler selv på det)
    Det er interessant å lage en paralell til Betamax vs. VHS.

Betamax var ikke bare ledende men også enerådende i markedet i flere år før industrien våknet og sa; "nok er nok". Sony's lisensbetingelser er for dyre og for restriktive; "la oss støtte VHS"!

Iløpet av 2 år var VHS det ledende formate for fremtiden.

Alt er mulig, det er tross alt bare et filmselskap som om 5 måneder skal slutte å produsere ett av de 2 formatene de støtter.

Dette er bare en del av en stor industri.
    Skulle gjerne visst hva replikator industrien sier om dette. Særlig de små og mellomstore som ikke har råd til å investere i dyre BD replikator maskiner, og ser en fremtid hvor de kan gå ut av buisness hvis BD eventuelt overtar for SD.

Side 535 av 653 FørsteFørste ... 35 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 531 532 533 534 535 536 537 538 539 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •