HD formatkrigen. - Side 532

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 532 av 653 FørsteFørste ... 32 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 528 529 530 531 532 533 534 535 536 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste
Viser resultater 10,621 til 10,640 av 13053
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Spørsmålet er fremdeles om det er en strategisk riktig avgjørelse å gå for et format som fremdeles har lang tid igjen før det har spillere som er fullformat på samme måte som HDDVD og som mangler infrastruktur for storprodusksjon av disker.
    Det trengs noen milliarder Dollar før BD kan produsere disker på linje med SDDVD.
    Dette er en kostnad vi konsumenter slipper med HDDVD.

Warners dårlige strategiske valg betyr bare at SDDVD har fått forlenget levetid.

Hvor finner jeg en fullprofil BD spiller til 2K kroner, som er en pris på linje med en SDDVD spiller?

Ikke kom med PS3 argumentet. PS3 kommer i det lange løp til å ha like lite inflytelse på overgangen fra SD til HD som Playstation 2 hadde for overgangen fra VHS til DVD.
    Så du fikk en fullprofil DVD-spiller til 2K i 1999? Hva med å tenke litt tilbake. De beste DVD-spillerne, som blekner mot kvaliteten på dagens beste, kostet 10K og mer to år etter at DVD-formatet ble lansert. Nå er det fortsatt under to år siden begge High-Def-format ble lansert. Og kom ikke med at argumentet om at Toshiba har vært klar fra dag 1. Alle spillerne dere har hatt endeløse firmware-oppdateringer.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warners dårlige strategiske valg betyr bare at SDDVD har fått forlenget levetid.
    Det var vell nettopp argumentet til Warner for å gå BD inklusive at de ville styrke HD i krigen mot SDDVD. Må si at det er utrolig arrogant av deg å da skrive at deres strategiske valg er dårlig.
    Men du er sikkert bedre til å ta dette strategiske valget en hva Warner som et stort film selskap er. Du kan mye om film og filmformat, men det er mulig det har godt til til hodet en smule. Er ikke meningen å angripe deg ARTY, men jeg syntes dette blir en utrolig drøy påstand.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy
    Så du fikk en fullprofil DVD-spiller til 2K i 1999? Hva med å tenke litt tilbake. De beste DVD-spillerne, som blekner mot kvaliteten på dagens beste, kostet 10K og mer to år etter at DVD-formatet ble lansert. Nå er det fortsatt under to år siden begge High-Def-format ble lansert. Og kom ikke med at argumentet om at Toshiba har vært klar fra dag 1. Alle spillerne dere har hatt endeløse firmware-oppdateringer.
    Nå har DVD kun hatt en profil hele tiden. Og i løpet at 99 så begynte prisene å bli greie nok.

Og er det så utrolig vanskelig for BD å kunne si at BD formatet ikke var 100% ferdig når det ble sluppet? Og at HD DVD er bedre på interaktivitet mot nettet, noe BD ikke kan enda.

Det kommer på BD etter hvert det også. Men da må man kjøpe ny spiller.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Hvorvidt Warner har fått penger eller ei interesserer meg fint lite. Lista ble lagt der av HD-DVD group selv da de kjøpte Paramount/DW eksklusivitet. Payback is a b***h.
    Det var slettes ikke første gang et filmstudio hadde blitt betalt for å velge side. Jeg var på pressekonferansen for Blu-ray på IFA i høst og med representanter for samtlige blå studioer på scenen ble de spurt om det var noen av dem som kunne bekrefte at de ikke hadde fått betaling for å støtte Blu-ray. Har sjelden sette en så unnvikende gjeng, de så ut i luften og ingen ville ta mikrofonen. Her er det altså penger som har spilt inn hele veien og formatenes "fortreffelighet" har ingenting med saken å gjøre.

Det er ellers morsomt å se at straks man får den første nyheten som går i favør av Bly-ray på over ett halvt år som er mange like overbevist om at nisjekrigen er over som de var for ett år siden...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvis Toshiba er modige nå, så bør de telle hva det vil koste å ha en mulighet for å hevde seg. Hvor stor sannsynlighet har de for å faktisk tjene penger på formatet? Er det best å si "nok er nok" og benytte noen økonomiske prinsipper som kalles "sunk cost".

Noe annet både Sony og Toshiba kan lese seg litt opp på er fangens dilemma.

//S
    Er nok enig det.

Er Toshiba litt lure, så starter de på ett nytt format nå. Det vil mestsannsynlig trengs om 3-4 års tid, for å få utnyttet de stereofilmene som vil være fremtiden, slike som James Cameron's Avatar.

De vil måtte ha mere lagringsplass og båndbredde enn BD har i dag vil jeg tro. Men man må vel kanskje ha ny type skjerm og overføring også (HDMI 2.0?)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Er Toshiba litt lure, så starter de på ett nytt format nå. Det vil mestsannsynlig trengs om 3-4 års tid, for å få utnyttet de stereofilmene som vil være fremtiden, slike som James Cameron's Avatar.

De vil måtte ha mere lagringsplass og båndbredde enn BD har i dag vil jeg tro. Men man må vel kanskje ha ny type skjerm og overføring også (HDMI 2.0?)
    Nå er det jo ikke sikkert at noe fysisk filmformat vil ta over for DVD. Og at et fysisk filmformat vil ta over for det som eventuelt vil ta over for DVD er enda mindre sannsynlig.

Husk at studioene allerede idag har problemer med å tjene penger på DVD og jeg ser ingen grunn til at tid og nye fysiske formater skal gjøre situasjonen bedre.

12cm plastskive forever?

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Gode" VHS spillere kostet 8-15k på den tiden. (dvs panasonic/JVC stereo maskiner). Allerde i 1998 fikk man kjøpt DVD spillere under 5000 fra Pioneer.

Gode DVD spillere koster nå under 1495.

I tillegg er forskjellen langt mindre mellom DVD og HD enn VHS og DVD.

Så hvis man skal matche tilsvarende prisnivå må man altså ned på under 2000 for at forbrukerene skal se de som interessant.

At du støtter Blu-Ray er jo ingen bombe. Du representerer filmbransjen og ønsket om mest mulig inntekter. :-) Og mener du virkelig at det er en ulempe at du kunne oppgradere din HD DVD spiller til å kunde sende ut bitstream? Hvor mange oppdaringer har PS3 hatt og enda har ikke den fått bitstream. Heller oppdateringer enn ingen oppdateringer.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VG

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    "Gode" VHS spillere kostet 8-15k på den tiden. (dvs panasonic/JVC stereo maskiner). Allerde i 1998 fikk man kjøpt DVD spillere under 5000 fra Pioneer.

Gode DVD spillere koster nå under 1495.

I tillegg er forskjellen langt mindre mellom DVD og HD enn VHS og DVD.

Så hvis man skal matche tilsvarende prisnivå må man altså ned på under 2000 for at forbrukerene skal se de som interessant.

At du støtter Blu-Ray er jo ingen bombe. Du representerer filmbransjen og ønsket om mest mulig inntekter. :-) Og mener du virkelig at det er en ulempe at du kunne oppgradere din HD DVD spiller til å kunde sende ut bitstream? Hvor mange oppdaringer har PS3 hatt og enda har ikke den fått bitstream. Heller oppdateringer enn ingen oppdateringer.
    Jeg er en fri og uavhengig redaktør jeg – ingen forteller meg hva jeg skal skrive og mene. Jeg elsker film og har samlet i på både LaserDisc og DVD. Da hadde vi ett valg, og var fornøyde med det.

Jeg har hatt stor glede av både HD DVD og BD, og hatt begge systemene i ett år. Det flotte med HD DVD og PS3, som er den mest utbredte BD-spiller som vi alle vet, er nettopp at de lar seg oppgradere via nettet. Selvsagt ser også jeg frem til å få Profil 2.0 BD-spiller, men som så mange her inne har indikert, dette spiller ingen rolle før High-Def er et massemarked. De nett-tingene jeg har sett HD DVD få til (på noen få titler) er bare bjeller og bling. Lage meg en superhelt ved å klikke på Heroes HD DVD-en? Hva skal jeg med det, helt bortkastet. Slik funksjonalitet er bare i startgropen uansett format, og da er det like greit å vente til studioene byr på noe matnyttig.

Nå er det om å gjøre å få ut det glade budskap til massene, og få spredt High-Def til folket!

Lykke til videre med kveruleringen, til de av dere som har anlegg for slikt, og gratulerer til alle som i dag våkner opp i seiersrus!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har likt dårligst med HD DVD er deres slagord "The look and sound of perfect". Det har bestandig skurret i mine ører. "Perfect" er et adjektiv så setningen er en maltraktering av engelsk av typen man kan le av på siter som
    Welcome to Engrish.com!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Nå er det om å gjøre å få ut det glade budskap til massene, og få spredt High-Def til folket!

Lykke til videre med kveruleringen, til de av dere som har anlegg for slikt, og gratulerer til alle som i dag våkner opp i seiersrus!

Ja, God morgen - og gratulerer med dagen !

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Toshiba's regnskapstall for 2007 nå?

Nå vet ikke jeg hvordan regnskapsprinsippene er i Toshiba's hjemland. Det som er helt klart, er at Toshiba har et relativt stort beløp balanseført som knyttes til utviklingen av HD DVD. Denne balanseposten kostnadsføres over et gitt tidspunkt. Er HD DVD formatet tilnærmet dødt er det etter min mening (og mange med meg) ikke lengre noe håp om inntekter bundet opp mot balanseposten - da skal hele posten i sin helhet kostnadsføres. Og det skal skje i 2007 slik jeg ser det.

Det er i og for seg det samme som at man har et hus som eiendel. Huset brenner ned og er ikke forsikret. Da er dette et tap for selskapet og går fra balansen til kostnad i resultat regnskapet.

Dette vet markedet om og Toshiba aksjene vil stupe som en stein - rett mot bakken. Men Toshiba driver heldigvis ikke bare med HD DVD, men de kommer helt klart til å blø nå!

Satt faktisk å tenkte på å kjøpe meg en HD DVD spiller denne uka, godt det ikke ble noe av.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Dette vet markedet om og Toshiba aksjene vil stupe som en stein - rett mot bakken. Men Toshiba driver heldigvis ikke bare med HD DVD, men de kommer helt klart til å blø nå!
    Ironisk nok vil Toshiba tjene på at BD blir stor nå da de har lisensinntekter fra det formatet....

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Nå vet ikke jeg hvordan regnskapsprinsippene er i Toshiba's hjemland. Det som er helt klart, er at Toshiba har et relativt stort beløp balanseført som knyttes til utviklingen av HD DVD. Denne balanseposten kostnadsføres over et gitt tidspunkt. Er HD DVD formatet tilnærmet dødt er det etter min mening (og mange med meg) ikke lengre noe håp om inntekter bundet opp mot balanseposten - da skal hele posten i sin helhet kostnadsføres. Og det skal skje i 2007 slik jeg ser det.

Det er i og for seg det samme som at man har et hus som eiendel. Huset brenner ned og er ikke forsikret. Da er dette et tap for selskapet og går fra balansen til kostnad i resultat regnskapet.

Satt faktisk å tenkte på å kjøpe meg en HD DVD spiller denne uka, godt det ikke ble noe av.....
    En glimmrende mulighet å gå short på Toshiba aksjen.

Ellers har jeg lest meg gjennom tråden, synes denne Aibo figuren var han som fikk rett. Nådestøtet for HDDVD CES 2008 og grunn, selskapenes behov for å beskytte eiendomen sin.nei til sonefrihet.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ironisk nok vil Toshiba tjene på at BD blir stor nå da de har lisensinntekter fra det formatet....
    Forklar meg om det, noe jeg ikke har fått med meg her!

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første DVD spiller kjøpte jeg så sent som i 2001. Den virker fremdeles og er regionfri og gir et fabelaktig bilde på en CTR skjerm og kostet 3000 kroner.

Toshiba har ikke hatt mer Firmware oppdateringer enn BD spillere inkludert PS3, og disse har fremdeles ikke samme avanserte funksjoner som alle HDDVD spillere har hatt fra dag1, neste 2 år siden.

Så hva har da vært BD spillernes problem?

Det er slike argumenter som ikke tar inn de faktiske forhold som gjør hele formatdebatten ganske slitsom.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Er nok enig det.

Dette er en tanke som jeg har vært helt med på fra jeg hørte om blålaser første gang.

Toshiba er store på Flashmemory og har utvidet samarbeid med SanDisk. De har også investert mye i semiconductor og kjøpte nylig Sony's andel av Cell produksjonen.

Her er det jeg skrev i går kl.21:23 før Warner nyheten sprakk:
    Post Script sukk:
    Tenk om de hadde slått pjaltene sine sammen i begynnelsen av 2004 og forkastet hele disk snurrepiperi opplegget sitt som skaper så mange problemer og heller gått for et Flashbasert system.
    Da kunne vi virkelig kalt det Innovasjon.

Det kunne jeg gladelig ventet et par år på.
    For å prøve å opprettholde en liten bit av teknisk vurderinger i disse innleggene.
    Her er et sitat fra Amir 29 Desember hvor han blir spurt om HDDVD er "bra nok":

AVS Forum - View Single Post - Industry Insiders Master Q&A thread IV: ONLY Questions to Insiders
    12-29-07

Quote:Originally Posted by whippersnapper
    Does this mean that HD-DVD optical is no longer "good enough"?
    Hehe .

Unfortunately, BD system suffers from the same limitation. Both formats are designed for worst case scenarios. So in that respect, neither is "good enough" . Here are the other areas neither is good enough:

1. 4:2:0 encoding of video.

2. 8-bit video.

3. Limited color gamut.

4. Not very extensible. At least not easily anyway. Look at how Apple itunes went from audio to video.

5. No way to take advantage of advances in video compression (ala DVD).

6. Limited ways to do 3-D video.

7. Lead time from replication to consumer delivery.

8. Fragile media. You can sit on your hard disk and nothing happens .

9. Requires a motor to spin the disc. Some day people look at that the same way they the think of VHS tape!

10. There must be a tenth but I am running out of lame jokes to get back at you .

My favorite saying is that “to love something, you really need to know its limitations……” When I wrote my book on Unix operating system, the intro is full of criticism of said operating system even though I think it was one of the most elegant pieces of software ever invented (for those of you new to computing space, Linux is a clone of Unix). Likewise, as much as I love HD optical formats, I am well aware of the fact that there is more we can do.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en fri og uavhengig redaktør jeg – ingen forteller meg hva jeg skal skrive og mene. Jeg elsker film og har samlet i på både LaserDisc og DVD. Da hadde vi ett valg, og var fornøyde med det.

Jeg har hatt stor glede av både HD DVD og BD, og hatt begge systemene i ett år. Det flotte med HD DVD og PS3, som er den mest utbredte BD-spiller som vi alle vet, er nettopp at de lar seg oppgradere via nettet. Selvsagt ser også jeg frem til å få Profil 2.0 BD-spiller, men som så mange her inne har indikert, dette spiller ingen rolle før High-Def er et massemarked. De nett-tingene jeg har sett HD DVD få til (på noen få titler) er bare bjeller og bling. Lage meg en superhelt ved å klikke på Heroes HD DVD-en? Hva skal jeg med det, helt bortkastet. Slik funksjonalitet er bare i startgropen uansett format, og da er det like greit å vente til studioene byr på noe matnyttig.

Greit at det ikke har kommet noe matnyttig interaktivitet over nettet enda. Men HD DVD er allerede klar for det når det kommer.

Hva skjer den dagen BD innfører dette, og filmselskapene tar dette ordentlig i bruk. Da må alle som har BD spiller kjøpe ny, hvis man ikke eier en spill konsoll. Som allerede nå ikke er like bra bilde og lyd messig som standalone spillerene. Hva skjer om 2-3 år?

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Da har nok ikke noe å tjene på BD siden, men de vil tjene sine kroner pr spiler uansett, siden alle BD spillere har DVD spiller i seg. Der tjener Toshiba uansett kroner.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en tanke som jeg har vært helt med på fra jeg hørte om blålaser første gang.

Toshiba er store på Flashmemory og har utvidet samarbeid med SanDisk. De har også investert mye i semiconductor og kjøpte nylig Sony's andel av Cell produksjonen.

Her er det jeg skrev i går kl.21:23 før Warner nyheten sprakk:

For å prøve å opprettholde en liten bit av teknisk vurderinger i disse innleggene.
    Her er et sitat fra Amir 29 Desember hvor han blir spurt om HDDVD er "bra nok":

Som dere som faktisk er interessert i teknologi ser, så er ingen av formatene bra nok hvis vi skal tenke noen år inn i fremtiden.
    Ja Ja, OG Amir jobber for...Microsoft.
    Vi forbrukere synes at Blu Ray er bra nok for oss de kommende 8 år.

Side 532 av 653 FørsteFørste ... 32 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 528 529 530 531 532 533 534 535 536 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •