HD formatkrigen. - Side 531

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 531 av 653 FørsteFørste ... 31 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 527 528 529 530 531 532 533 534 535 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste
Viser resultater 10,601 til 10,620 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Var litt av noen nyheter å få slengt i fleisen dette. Leste nyheten om Warner-eksklusiviteten kun for et par timer siden. Virker som om de har vært veldig bestemt på å gå for en av formatene, og så har HD DVD-siden tapt budkrigen.

Å miste Warner er et hardt slag, og ville vært det for begge sidene, men jeg vil ikke overdramatisere det til at krigen allerede er over. Om ikke HD DVD kan trekke noen kort opp av ermet neste halvåret ser det stygt ut, men de har fortsatt muligheter så lenge Paramount, og spesielt Universal, holder seg HD-DVD eksklusive. Disse to selskapene har en mengde sterke titler for kino i 2008, og en mengde meget sterke katalogtitler som sannsynligvis slippes i 2008, som Indiana-Jones-filmene, Gudfaren og The Gladiator.

Det som er trist for forbrukeren, om dette skulle ende med Universal-overgang til BD til sommeren, og Paramount-overgang litt senere, er jo det at kostnaden for å gå over til HD er mye større med BD. Formatet er basert på en spillemaskin sålangt, og en skikkelig dedikert avspiller som er fremtidssikker koster en del. Videre må vi leve med soneinndelingen og stadig nye kopisikkerhetssystemer på platene. Jeg tror det vil ta veldig lang tid før HD utkonkurerer SD om Blu-Ray blir de som skal føre krigen mot SD DVD alene.
    Jeg tror ikke vi skal være så pessimistiske med tanke på priser for BD formatet. Det vil nok være både billige og dyre maskiner i BD formatet også. Regner med om ikke så lenge så kaster billigprodusentene seg på karusellen nå som krigen forhåpentligvis er over. I tillegg så vil jo større volum av BD filmer gjøre produksjonskostnadene lavere og kanskje vi om en stund vil oppleve lavere priser for filmene også.

Jeg tror det har vært sunt med en format krig den stunden det har vart, med medfølgende lavere priser på hardware. Men hadde den dratt ut for lenge tror jeg løpet ville vært kjørt for HD på disc. Det tror jeg også Warner har skjønt.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, HD DVD er i høyeste grad i live fortsatt, så jeg ville utsatt feiringen av den endelige seieren litt til. Men dette gir selvsagt Blu-Ray momentum, og en gylden mulighet til å dra i land en seier, om de spiller kortene sine riktig heretter, og ikke bare hviler på laurbærene. De må få på plass specsene sine, få ned prisen på de dedikerte avspillerne etc.....

Hvis Toshiba får klare signaler fra Universal og Paramount om at de fortsatt står støtt bak HD DVD, så vil vi nok få se Toshiba fortsatt satse hardt og prisaggresivt på HD DVD-spillere.

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier nå Gratulerer til alle pengegriske studio som skal tjene mest mulig penger på det mest begrensede formatet.

Jeg er herved tvunget til å velge det selskaper har bestemt.:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fortsatt i like godt humør??

Slaget er tapt arty

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Klarte ikke å ungå fristelsen til å henge meg på. (har utrolig dårlig disiplin):razz:
    (stakkars dakjos ops: )

Dette blir som om jeg skulle skrive;
    "Bye,bye PS3 & BD!"
    På grunnlag av dette:arrow:
    Noe jeg selvfølgelig aldri ville finne på å skrive.

OK! nå har jeg hatt morro nok for denne gang.ops:

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap

Jeg er herved tvunget til å velge det selskaper har bestemt.:twisted:
    Mao akkurat den samme situasjonen som da du valgte DVD over VHS.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    The window of opportunity for high-definition DVD could be missed if format confusion continues to linger. We believe that exclusively distributing in Blu-ray will further the potential for mass market success and ultimately benefit retailers, producers, and most importantly, consumers," Warner Bros Chairman and Chief Executive Barry Meyer said in a statement.

Endelig!

Hvor mange ganger har jeg ikke argumentert med akkurat dette sitatet, og blitt slaktet av de største HD DVD-tilhengerne her inne...

....i 2008.
    Spørsmålet er fremdeles om det er en strategisk riktig avgjørelse å gå for et format som fremdeles har lang tid igjen før det har spillere som er fullformat på samme måte som HDDVD og som mangler infrastruktur for storprodusksjon av disker.
    Det trengs noen milliarder Dollar før BD kan produsere disker på linje med SDDVD.
    Dette er en kostnad vi konsumenter slipper med HDDVD.

Warners dårlige strategiske valg betyr bare at SDDVD har fått forlenget levetid.

Hvor finner jeg en fullprofil BD spiller til 2K kroner, som er en pris på linje med en SDDVD spiller?

Ikke kom med PS3 argumentet. PS3 kommer i det lange løp til å ha like lite inflytelse på overgangen fra SD til HD som Playstation 2 hadde for overgangen fra VHS til DVD.

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Mao akkurat den samme situasjonen som da du valgte DVD over VHS.
    VHS over Beta?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

"And our sources are now telling us that Universal - knowing Warner was about to go Blu-exclusive - has already begin taking steps to prepare for their own future Blu-ray efforts. Our guess is that Universal in particular will go format neutral, to put the best P.R. spin on their situation. But we'd be VERY surprised if all three studios don't announce their own Blu-ray Disc support by mid-2008 at the latest, so as benefit from 4th quarter holiday sales. In fact, we're betting those announcements happen much sooner."

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signaler

Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Vel, HD DVD er i høyeste grad i live fortsatt, så jeg ville utsatt feiringen av den endelige seieren litt til. Men dette gir selvsagt Blu-Ray momentum, og en gylden mulighet til å dra i land en seier, om de spiller kortene sine riktig heretter, og ikke bare hviler på laurbærene. De må få på plass specsene sine, få ned prisen på de dedikerte avspillerne etc.....

Hvis Toshiba får klare signaler fra Universal og Paramount om at de fortsatt står støtt bak HD DVD, så vil vi nok få se Toshiba fortsatt satse hardt og prisaggresivt på HD DVD-spillere.
    Tror Uniwersal og Paramount vil tene penger så de signalene blir nok rimelig uklare. Herlig å vinne foresten.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Kan jo se ut som Sony er på riktig spor nå da:

Sony BMG will reportedly offer DRM-free music - Engadget
    Det er vel fordi Sony ikke har greid å få inn DRM på ett eksisterende medie.

Men på ett de har bygd opp fra grunn, med meget sterke DRM muligheter, så kommer de nok til å begynne å benytte det.

Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hehehehehehe

Jeg var noen timer tidligere en de fleste,men gjentar det gjerne..

Bye bye hddvd
    Nå var det heldigvis ikke Mac som avgjorde krigen. Det ville ikke hatt noen effekt hvis Warner fortsatte sin nøytralitet.

Sitat Opprinnelig postet av crank
    Hvor er alle HDDVD krigerne?

Kommer virkelig til å savne denne diskusjonen fremover,

HDDVD RIP
    Har du ikke oppdaget at HD DVD siden ikke er like høylytte som enkelte av BD siden?

Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Vet du om det finnes eller snart kommer ekstern Blu-ray spiller til PC?
    Slik som en HD-DVD addon.
    Det er bare å kjøpe eksternt kabinett til ett BD drev, så har du det du trenger.
    Men selv om USB 2.0 er godkjent for 480 Mbps, så tror jeg den kan ha problemer med å greier opptil 40 Mbps som trengs for BD sin skyld.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner Bros. backs Blu-ray - Entertainment News, Technology News, Media - Variety

"Warner's move leaves only Paramount and Universal squarely in the HD DVD camp. Sony, Fox, Disney and Lionsgate all back Blu-ray. Warner sister company New Line confirmed it will shift allegiance to Blu-ray only as well."

"Supporting both formats came with a cost for the studio, which had to maintain dual inventories for their releases. And while the studio had some of the best sellers on high-def when both formats were added together, they couldn't help but wonder whether dual support was helping, or hurting, the transition to a next-gen format.

"By us being both, we were playing into consumer confusion," Tsujihara said. "There's a window of opportunity with first time buyers of HD TVs to also buy a high-def player at the same time."

"The window of opportunity for high-definition DVD could be missed if format confusion continues to linger," Warner Bros. chairman and CEO Barry Meyer seconded."

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Er du fortsatt i like godt humør??

Slaget er tapt arty
    Vi får se hvordan dette utvikler seg fremover.
    Hvis det er noen som har tapt så er det oss konsumenter.

Det som er ganske klart er at overgangen fra SD til HD er blitt forsinket med 1-2 år og kan føre til at HDM aldri får tilstrekkelig momentum til å overta for SD før det eventuelt kommer et bedre og smartere HD format.

Kan bare se det som at SDDVD vant første runde.

Selv ser jeg 3-5 nye titler hver uke og er avhengig av leiemarkedet.
    Så samme hva som hadde skjedd eller skjer med HDM, så ville jeg måtte se 99% av de filmene jeg ser i SD i flere år fremover alikevel.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner gets the blu's - Media Wonk - Blog on ContentAgenda.com - 1500000150

"Not only did neither [high-def DVD] format really take off as expected in fourth quarter, but standard-def was softer than expected given the release slate," Sanders said Friday, shortly after the studio announced that it will drop is support of the HD DVD format and release its high-def titles exclusively on Blu-ray starting in June. "We’re seeing research now that shows that consumers are starting to delay purchases because of the format war, not just on high-def but standard-def purchases as well. That’s very alarming.”

"Whether Warner's move will clarify the situation any is an open question. Between now and the end of May, Warner will issue new releases simultaneously on standard-def and Blu-ray, followed by a release on HD DVD "after a short window."

"It’s hard for us to speculate about impact this will have on the format war. All we can do really is make the best decision for our business and the rest of it will really take care of itself, in time," he said. "One of the things you see in the NPD data for this fourth quarter was that even with a $100 [price] premium, Blu-ray set tops outsold HD set tops in December. Even with Toshiba having the lowest-cost player in the market, software sales remained 2 to 1 in favor of Blu-ray."

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warner to Back Blu-ray Exclusively

Hurrrrra.
    Har brukt romjulen og det nye året til å se de mange BD filmene som dumpet ned i postkassen min i desember måned.
    Det var gledelige nyheter å få når en starter PC'n for å se om noe nytt hadde skjedd.
    Må ta av seg hatten for måten Warner gjør dette på.
    Har friskt i minne hvordan Paramount gjorde dette i 2007, de blåste en stor mengde forbrukerne ved å ikke levere de titlene de hadde annonsert og til og med de titlene de hadde produsert ferdig.
    Godt nytt år til alle HD engasjerte. (Det begynner veldig bra for en del av oss):-D :-D :-D

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er kanskje greit at "seierherrene" som du utroper for det første er deltaker i HD-formatkrigen
    Tipper han snakker om egne videovaner... ;-)
    Jeg snakker om hva gjennomsnittsbrukeren gjør.

I HD-lydformatkrigen mellom SA-CD og DVD-Audio var det jo MP3 og DVD-Video som vant.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er fremdeles om det er en strategisk riktig avgjørelse å gå for et format som fremdeles har lang tid igjen før det har spillere som er fullformat på samme måte som HDDVD og som mangler infrastruktur for storprodusksjon av disker.
    Det trengs noen milliarder Dollar før BD kan produsere disker på linje med SDDVD.
    Dette er en kostnad vi konsumenter slipper med HDDVD.

Warners dårlige strategiske valg betyr bare at SDDVD har fått forlenget levetid.

Hvor finner jeg en fullprofil BD spiller til 2K kroner, som er en pris på linje med en SDDVD spiller?

Ikke kom med PS3 argumentet. PS3 kommer i det lange løp til å ha like lite inflytelse på overgangen fra SD til HD som Playstation 2 hadde for overgangen fra VHS til DVD.
    HD-DVD tilhengere gir ikke opp så lett forstår jeg

Jeg er HD tilhenger og dette er gode nyheter for oss som er interessert i å få mest mulig på HD. Vi trenger bare ett format ikke 2 samme hvilket. Begge formatene er i stand til å gi oss en fullverdig HD opplevelse. Det er forøvrig bare 3 % av forbrukerene som er interessert i avanserte tillegg på HD eller DVD disker. 97 % er interessert i filmen og ikke noe mer. Jeg har aldri i mitt liv sett på tillegget på noen av filmene jeg har kjøpt eller leid.

Kanskje du bør få deg en jobb i Warner så du kan få dem på riktig spor ettersom du synes det er ett dårlig strategisk valg. Er nok ett valg som ikke passet deg, men er jo kanskje ett riktig valg for dem. Aksjekursen til Warner var ned 27 % ifjor og de fleste filmselskaper sliter. Da hjelper det ikke akuratt med en formatkrig. Nå bør Toshiba, Universal og Paramount kaste inn håndkleet og støtte opp om BD så volum tar seg opp og billigere spillere og filmer kommer på markedet.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ding Dong Ding Dong, lojalitet svinger etter penge pendelumen.

Warner Swayed By $500 Million From The BDA

Posted on January 4, 2008 by Tyler Pruitt
    Filed Under Format War, HD DVD, Blu-ray, Studios |
    Warner Swayed By $500 Million From The BDA : Format War Central

According to a trusted source that was close to the negotiations, Warner and FOX were working on a deal to go Exclusive to HD DVD as recent as last week. Our source tells us that Warner was only willing to go to HD DVD if FOX would go with them. Their thinking was if they just went to HD DVD by themselves, it would not end the format war. Early this week FOX was paid an undisclosed amount to remain exclusive to Blu-ray. With the FOX deal falling through, Warner had no choice but to accept the BDA’s $500 Million offer to go Blu-ray exclusive. We do wonder if FOX was just playing the HD DVD side, while having no intentions of ever switching.
    Er litt overasket over at du ARTY som har vært så opptatt at ingen på BD siden skal komme med referanser til reportasjer som ikke kan bekreftes eller som har anonyme kilder.
    For det et er vell det du selv gjør her. Men pytt..... på en dag som dette så er det ok at du tar alle midler i bruk for å forsette med å formidle din hellige overbevisning i forhold til HD DVD.
    Ser av dine innlegg etter siste store nyheten ble sluppet at du ikke har tenkt å gi deg riktig ennå.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Toshiba er modige nå, så bør de telle hva det vil koste å ha en mulighet for å hevde seg. Hvor stor sannsynlighet har de for å faktisk tjene penger på formatet? Er det best å si "nok er nok" og benytte noen økonomiske prinsipper som kalles "sunk cost".

Noe annet både Sony og Toshiba kan lese seg litt opp på er fangens dilemma.

//S

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Vi får se hvordan dette utvikler seg fremover.
    Hvis det er noen som har tapt så er det oss konsumenter.

Det som er ganske klart er at overgangen fra SD til HD er blitt forsinket med 1-2 år og kan føre til at HDM aldri får tilstrekkelig momentum til å overta for SD før det eventuelt kommer et bedre og smartere HD format.

Kan bare se det som at SDDVD vant første runde.

Selv ser jeg 3-5 nye titler hver uke og er avhengig av leiemarkedet.
    Så samme hva som hadde skjedd eller skjer med HDM, så ville jeg måtte se 99% av de filmene jeg ser i SD i flere år fremover alikevel.

Hddvd leiren har utsatt sin pressekonferanse under cec messen..
    Vi får håpe de har innsett tapet og at det blir kunngjort allerede her
    Er snakk om enorme pengesummer det her,så kan være de skjønner(eller endelig innser) at krigen er over

Et par mnd etter dette,vil vel Arty oxo innse nederlaget

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    HD-DVD tilhengere gir ikke opp så lett forstår jeg
    Det er forøvrig bare 3 % av forbrukerene som er interessert i avanserte tillegg på HD eller DVD disker. 97 % er interessert i filmen og ikke noe mer. Jeg har aldri i mitt liv sett på tillegget på noen av filmene jeg har kjøpt eller leid.
    Det samme her. Dette interaktive tullet er 100% verdiløst og står i veien for filmopplevelsen. Har en 3 åring og han "hater" alt dill-dallet som kommer før filmen på DVD-avspilling. Dersom jeg ønsker en interaktiv-opplevelse, så bør dette være 100% frivilling og burde kunne slås helt av.

Side 531 av 653 FørsteFørste ... 31 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 527 528 529 530 531 532 533 534 535 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •