HD formatkrigen. - Side 530

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 530 av 653 FørsteFørste ... 30 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 526 527 528 529 530 531 532 533 534 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste
Viser resultater 10,581 til 10,600 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Warner er vel nøytrale og sitter vel ikke med noen forpliktelser, så med det standpunktet de har tatt nå blir vel ikke HD DVD satsingen deres helhjerta før mai heller?
    Tror du har gått glipp av at Warner har erklært Blu-ray ekslusivt sent fredag kveld, med start fra juni, men at hd-dvd utgivelser frem til da vil komme etter Blu-ray utgivelser.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Vel, Universal og Paramount er fremdeles HD DVD only. Og Warner utgir HD DVD til mai 2008. Men hvor lenge vil det fortsette? Jeg tipper på endringer også hos minst et av disse studioene i løpet av de neste 6 mnd.

Vi får vente til søndag, da har HD DVD pressekonferanse i Vegas og Universal et all vil garantert få nærgående spørsmål om veien videre.
    Søndag? Begynner ikke CES den 7.?

Anyway - Jeg tror det vil være svært hektisk møteaktivitet hos Toshiba fra og med omtrent nå. De må seriøst vurdere hvilke alternativ de sitter igjen med, og om det i det hele tatt er noe poeng i å fortsette.

Hvis de får støtte fra Universal og Paramount, så kan de teoretisk sett prøve å gå videre med det fullstendig delt marked. HD DVD vil naturligvis selge langt færre titler enn Blu-ray, men hvis markedet tror på at Universal og Paramount ikke kommer til å begynne å produsere i blått i overskuelig fremtid, så kan de muligens allikevel klare å tvinge markedet til å kjøpe begge typer spillere (eller kombispillere).

Men, jeg tviler på at dette er gjennomførbart.

Jeg kan ikke se at det skal være mulig for HD DVD å komme seg inn igjen i kampen uten Warners filmer. Det tror jeg Toshiba vil komme frem til også, etter at de har regnet på hva de forskjellige alternativene vil koste, og hvor sannsynlig det er at disse lykkes. Således blir jeg overhodet ikke overrasket nå om Toshiba annonserer allerede nå på CES at de kaster inn håndklet, og at de vil begynne å produsere BD-spillere så fort som mulig.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det hadde kanskje vært det beste om de begynte å produsere BDspillere?

Men, de har vel fortsatt mulighet for å leve side om side med Bluray, de vil ikke selge på langt nær like mange titler, nå som folk tror BD vinner, og slik det ser ut nå, så ser det lyst ut for BD.

Men, det som er mest interessant er egentlig hva som skjer med Dreamworks/Paramount og Universal, ettersom flere og flere vil gå til den blå siden, skal man absolutt ikke se bort i fra at de vil gå nøytrale, og hvis de gjør det, hva er poenget med HD DVD?

Meh, jeg trenger uansett ny DVD-spiller, så mulig jeg snapper opp EP10/30/35 til en billig penge på bruktmarkedet Virker som om BDfansen ser ned på de røde og tenker: hahaha, nå ble HD-filmene og spillerne deres ubrukelige...
    Så lenge jeg kan skaffe meg en billig HD DVD spiller så er det greit for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toshiba / HD DVD utsetter pressekonferansen på CES

Notice of CES Press Conference Cancellation by North American HD DVD Promotion Group

Based on the timing of the Warner Home Video announcement today, we have decided to postpone our CES 2008 press conference scheduled for Sunday, January 6th at 8:30 p.m. in the Wynn Hotel. We apologize for any inconvenience this may cause.

We are currently discussing the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluating next steps. We believe the consumer continues to benefit from HD DVD's commitment to quality and affordability – a bar that is critical for the mainstream success of any format.

We’ll continue to keep you updated on new developments around HD DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warner: No Payoff for Move to Blu-ray

Warner benekter at de fikk betaling for å gå BD-eksklusive.

Warner: No Payoff for Move to Blu-ray | High-Def Digest

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Jeg nominerer Trondmm som den beste bidragsyter i denne tråden. Han har bidratt med stor troverdighet.
    I´ll second that.

Newcomer Erik Nygård sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper virkelig at dette ikke påvirker pris på BD-hardware og titler i gal retning. Ellers er det bra at formatkrigen går mot slutten. Jeg har kun tre titler på HD DVD, det er titler jeg må ha og som (inntil videre) er eksklusive til HD DVD, og avspilleren (PC-drev) kostet kun 700, så jeg fortviler ikke.
    Jeg vil imidlertid savne de røde coverene. BD-covere ser ut som dypfryste First Price-leker.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ding Dong Ding Dong, lojalitet svinger etter penge pendelumen.

Warner Swayed By $500 Million From The BDA

Posted on January 4, 2008 by Tyler Pruitt
    Filed Under Format War, HD DVD, Blu-ray, Studios |
    Warner Swayed By $500 Million From The BDA : Format War Central

According to a trusted source that was close to the negotiations, Warner and FOX were working on a deal to go Exclusive to HD DVD as recent as last week. Our source tells us that Warner was only willing to go to HD DVD if FOX would go with them. Their thinking was if they just went to HD DVD by themselves, it would not end the format war. Early this week FOX was paid an undisclosed amount to remain exclusive to Blu-ray. With the FOX deal falling through, Warner had no choice but to accept the BDA’s $500 Million offer to go Blu-ray exclusive. We do wonder if FOX was just playing the HD DVD side, while having no intentions of ever switching.
    Warner goes Blu-ray exclusive - Engadget
    Oh, and while there's nothing official mentioning any sort of payoff, we're hearing that quite a sum was dished out to make this happen.
    The real reason why Warner went blu? - Engadget HD
    Of course Warner tells the story a little differently and on a recent conference call when asked about any "compensation" Kevin Tsujihara, president, Warner Bros. Home Entertainment Group said that it "was not a bidding war" and that it really came down to 4th quarter sales, specifically in the International markets -- then he wanted to know if we had any idea where they could collect the $500 Million. Ultimately, Warner wanted to try and give consumers a reason to get off the fence.

We closed the call with the most pertinent question of all, "where's the Matrix on Blu-ray?" to which the answer was, as soon as they work out the details of BD Java and PIP.
    Ryktene sier at det skal finnes anstendig prisete BD spillere med full profil tilsvarende HDDVD's funksjoner i butikkene i Q4, hvis de har fikset BD-Java og PiP.

Newcomer Erik Nygård sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Akkurat der er HTPC med BD-ROM fint å ha. Den er ikke sonefri, men jeg kan skifte sone så mange ganger jeg vil.
    Interessant. Får man endret sone på alle BD-ROM et uendelig antall ganger?

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arty:

It´s ok.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Ding Dong Ding Dong, lojalitet svinger etter penge pendelumen.

Ryktene sier at det skal finnes anstendig prisete BD spillere med full profil tilsvarende HDDVD's funksjoner i butikkene i Q4, hvis de har fikset BD-Java og PiP.

Det er vel over nå arty !!
    Spiller liten rolle hva ryktespinnerne fra Microsoft og Toshiba driver med mens huset deres nå brenner.

I could care less how Microsoft feels. They don't send me a check every month.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Warner skal gå blå ekslusiv så er det vel liten vits i å gi ut flere nye HD DVD titler?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Utrolig dårlig timing. Jeg som akkurat hadde fått min A35 ifra statene, og var *så* fornøyd med at jeg endelig har fått meg en skikkelig HD DVD spiller som kan spille av 1080p24 og de nye lydformatene. Nuhvel, heldigvis var den ikke så veldig dyr, og forhåpentligvis kommer Blu-Ray snart med en spiller som er like bra. I det lange løp så sparer jeg nok uansett mye penger på at vi endelig kan avslutte denne krigen, og kan fokusere på ett format.

Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før de andre HD DVD tilhengerne kaster inn håndkleet. Det som er spesielt viktig er hvor lang tid Universal og Paramount bruker på å innse at slaget er tapt, og starter å gi ut på Blu-Ray. Det er først når dette skjer at vi virkelig vil kunne se en økning i salget av HDM. Kanskje kan det skje allerede iløpet av januar? Det er jo liten vits i å fortsette en tapt krig, det som er viktig nå er å snarest mulig stable på beina det "nest beste alternativet" (Blu-Ray) og satse på det for fult. T.o.m. Toshiba bør innse at slaget er tapt nå.

Utrolig kjipt at sonefrihet forsvinner, men på den annen side er det veldig greit å slippe å tenke på at en *må* ha to spillere i racket. (Med tanke på at jeg har et sted mellom 150 og 200 HD DVD filmer, så er jo nødt til å ha en HD DVD spiller en stund til uanset.) Da blir det full fokus på Blu-Ray, og så får vi håpe at de klarer å få produsert noen gode profil 2.0 spillere ASAP.

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja,
    Hvilken multispiller vil støtte profile 2.0?, event når kommer det en?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arty - Slik som krigen har utviklet seg så forundrer det meg ikke om WB og Fox klarte å dra til seg noen kroner for å (for)bli BD ekslusive. Selv om man kan sutre slik "BD-Siden" gjorde når Paramount valgte side så spiller det nå ingen trille. Med 70 % av studiostøtten, HD DVD går tilbake til styrerommet og diskuterer formatets fremtid med "nære allierte", sannsynligvis bråstopp i salget av HD DVD spillere (som allerede selges med tap), så er det snart kroken på døren for denne tråden og vi kan konsentrere oss om det som er viktig. Nemlig se og nyte film. Feilen både HD DVD og BD gjorde var at de undervurderte motpartens stahet og villighet til å bruke penger på sitt format og overvurderte egne evner. De burde ha gått en rundte til med seg selv slik at det kun ble lansert ett format, om det het HD DVD eller BD spiller for meg ingen trille. Jeg vil ha ett format, hvor jeg kan få alle filmene.

//S

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett,dette har vært en underholdene tråd som har vært morsom og følge med på, med mange gode bidragsytere.
    Her har nyheter om blu-ray vs hd-dvd kommet på løpende bånd.
    Og mange har kommet med mye god informasjon.
    Jeg selv har lært mye både om blu-ray og hd-dvd, og selv om tråden etterhvert vil dø ut når resten kommer over til blu-ray har vi jo alltids noe og se tilbake på:-D

Hilsen Bjørn

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt av noen nyheter å få slengt i fleisen dette. Leste nyheten om Warner-eksklusiviteten kun for et par timer siden. Virker som om de har vært veldig bestemt på å gå for en av formatene, og så har HD DVD-siden tapt budkrigen.

Å miste Warner er et hardt slag, og ville vært det for begge sidene, men jeg vil ikke overdramatisere det til at krigen allerede er over. Om ikke HD DVD kan trekke noen kort opp av ermet neste halvåret ser det stygt ut, men de har fortsatt muligheter så lenge Paramount, og spesielt Universal, holder seg HD-DVD eksklusive. Disse to selskapene har en mengde sterke titler for kino i 2008, og en mengde meget sterke katalogtitler som sannsynligvis slippes i 2008, som Indiana-Jones-filmene, Gudfaren og The Gladiator.

Det som er trist for forbrukeren, om dette skulle ende med Universal-overgang til BD til sommeren, og Paramount-overgang litt senere, er jo det at kostnaden for å gå over til HD er mye større med BD. Formatet er basert på en spillemaskin sålangt, og en skikkelig dedikert avspiller som er fremtidssikker koster en del. Videre må vi leve med soneinndelingen og stadig nye kopisikkerhetssystemer på platene. Jeg tror det vil ta veldig lang tid før HD utkonkurerer SD om Blu-Ray blir de som skal føre krigen mot SD DVD alene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder sonefrihet på Blu-ray spillere så tror jeg bare det er et tidsspørsmål før de kommer. Jo flere maskiner og produsenter som kommer på banen framover jo større sansynlighet for at det blir muligheter for modifiserbare spillere.

Som sagt har det vært en svensk nettbutikk som har tilbydt sonefrie Sony S300 og S500 spillere (har vært linket tidligere i tråden), men jeg vet ikke detaljer om dette faktisk er reelt eller svindel. Hvordan de gjør modifiseringen vet jeg heller ikke.

Hvorvidt Warner har fått penger eller ei interesserer meg fint lite. Lista ble lagt der av HD-DVD group selv da de kjøpte Paramount/DW eksklusivitet. Payback is a b***h.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

The window of opportunity for high-definition DVD could be missed if format confusion continues to linger. We believe that exclusively distributing in Blu-ray will further the potential for mass market success and ultimately benefit retailers, producers, and most importantly, consumers," Warner Bros Chairman and Chief Executive Barry Meyer said in a statement.

Endelig!

Hvor mange ganger har jeg ikke argumentert med akkurat dette sitatet, og blitt slaktet av de største HD DVD-tilhengerne her inne...

Dette var slutten på HD DVD, og min HD-XA1 går inn som en samlegjenstand. Verdens første HD DVD-spiller. Husker hvor stolt jeg var da den ankom fra USA.

Gratulerer til alle BD-tilhengere:-D Men gratulerer til alle forbrukere, som nå endelig kan få oppleve alle filmer i Hidef. Star Wars, LOTR, The Hobbit, Matrix (BD) etc-etc.

Så alle "våre latterlige" spådommer slo til...og som vi spådde:

....i 2008.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 530 av 653 FørsteFørste ... 30 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 526 527 528 529 530 531 532 533 534 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •