HD formatkrigen. - Side 528

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 528 av 653 FørsteFørste ... 28 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 524 525 526 527 528 529 530 531 532 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste
Viser resultater 10,541 til 10,560 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    jeg villllllll ha ARTY på banen nå.:twisted:
    Jeg skal ihvertfall ha pARTY i helgen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyhawk
    Neida, ingenting er tapt. HD-DVD kommer sterkt tilbake!
    Unnskyld at jeg råflirer av deg, men HVORDAN ...?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg satt faktisk her om dagen og så film på nyinnkjøpt ps3, lykkelig uvitende om warners valg. spurte faktisk meg selv om jeg hadde kastet bort penger på å gå formatnøytral, men tydeligvis ikke :P

skal uansett bli deilig å se denne tråden forsvinne fra forumforsiden.

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardbrat
    Unnskyld at jeg råflirer av deg, men HVORDAN ...?
    Jeg var vell kanskje ikke helt seriøs? Ser ut som det blir PS3 på meg da.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Ahhh, kanskje denne tråden endelig kan pensjoneres !? Det har den virkelig fortjent :-D
    Vel, vi kan jo fortsette å spekulere med når Universal goes blu. Ikke lenge tror jeg. Da blir det bare Paramount som utgir HD DVD i Q4 2008, dvs de får ødelagt hele julesalget sitt av HD utgivelser.

HD DVD-spiller salget kommer garantert til å stupe nå.

Noen som vil tippe når softwarefordelingen i USA blir 90/10 i BDs favør?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som husker Michael Bays utbrudd ifjor da gullklumpen hans (Transformers) etter planen ikke skulle gis ut på Blu-Ray? (denne avgjørelsen ble senere omgjort, såvidt jeg vet).

Nå er han tilbake igjen med en rekke interessante uttalelser omkring BR vs HD-DVD krigen:

Fra DailyTech:

Michael Bay Accuses Microsoft of Sabbotaging HD DVD, Blu-ray Disc

"Transformers" director expresses conspiracy theory against Microsoft

...

Responding to a question posted on Michael Bay’s official web forums asking once again why Transformers was released only on HD DVD and not Blu-ray Disc, Bay expressed his believe that Microsoft is behind a scheme to sabotage both high-definition disc formats. Mind you, Microsoft is one of the pioneers and largest backers of HD DVD.

“What you don't understand is corporate politics. Microsoft wants both formats to fail so they can be heroes and make the world move to digital downloads,” wrote Bay. “That is the dirty secret no one is talking about.”

...

“That is why Microsoft is handing out $100 million dollar checks to studios just embrace the HD DVD and not the leading, and superior Blu Ray,” continued Bay. “They want confusion in the market until they perfect the digital downloads. Time will tell and you will see the truth.”

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Vel, vi kan jo fortsette å spekulere med når Universal goes blu. Ikke lenge tror jeg. Da blir det bare Paramount som utgir HD DVD i Q4 2008, dvs de får ødelagt hele julesalget sitt av HD utgivelser.

HD DVD-spiller salget kommer garantert til å stupe nå.

Noen som vil tippe når softwarefordelingen i USA blir 90/10 i BDs favør?
    Sikker på at det kommer noen HD DVD utgivelser i Q4 08 i det heletatt?
    Jeg mener, Paramount har en kontrakt. Det er ok.
    Men om ikke formatet finnes, så.. ?

Toshiba må jo innse før eller siden at dette ikke går deres vei, og da gi seg før de taper for mye penger på det.

Jeg tror formatet blir dumpet før 09.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB

Og vet dere hva? Nå kan vi som elsker film alle se fram til de store titlene på Blu-ray om ikke så alt for lenge. Lord of the Rings, Star Wars, alle Spielberg filmene, Gudfaren...alle de herligste filmopplevelsene vil snart kunne nytes ENDA mer i full HD. Kanskje vi til og med får Transformers på Blu på nyåret (neste år :-).
    Vi må nesten gå utifra at Warners valg også vil gjelde for New Line utgivelser (intervjuene i Home Media Retailing peker dessuten i den retningen).

Når det gjelder Paramount så vil de nå enten finne en klausul i kontrakten for å utgi på BD før året er omme eller starte å mastre sine filmer for utgivelse på BD til neste år.

Digresjon: Jeg har vært blu siden august 2005. Ingen skam i det...

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mange måter er dette her knallgode nyheter ... at en endelig kan se ut som man samler seg rundt ett format. Gjør det så mye enklere .... Synes dog det er litt trist at det ikke er det sonefrie alternativet som stikker av med denne seieren

Gratulerer til alle dere som har støttet opp om blueray

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Da er krigen mest sannsynlig over.
    Jepp.

Leit å si det, men uten Warner vil det bare være et spørsmål om tid før Universal og Paramount går over til å produsere BD også. Forhåpentligvis vil de være nøytrale i en periode, men det er uansett over for HD DVD nå.

Vi får se hva Toshiba disker opp med nå.
    Jeg tror nok at i den grad vi vil se multiformatspillere i fremtiden, så vil disse komme fra Toshiba. Jeg er ikke sikker på hvor mye de synes de "skylder" tidlige HD DVD-eiere, men jeg kan ikke tenke meg at det vil bli produsert HD DVD-spillere fra noen av de andre produsentene i hvert fall.

Rakk Samsung BD-U5000 å bli lansert, forresten?

Men da blir det endelig ett format.
    Joa, det er nok absolutt en fordel. Jeg tror HD kunne blitt levedyktig selv med to formater, men det vil nok definitivt bli enklere å pushe det nå som det bare blir ett.

Det som er kjipt, er at Blu-ray ikke har muligheten til å lage disker som lar seg spille på vanlige DVD-spillere. Trelagsdisken til HD DVD, med ett DVD-lag og to HD-lag ville (hvis den funker på alle dagens HD DVD-spillere) vært perfekt til å fase ut vanlig DVD. Men, når teknologien ikke er klar i tide, blir man straffet hardt.

Med BD-eksklusivitet i highdef, så tror jeg DVDens fremtid også er sikret. Folk har DVD-spillere over alt for tiden. Stue, kjøkken, soverom, barnerom, campingvogn og bil, samt at de gjerne har noen bærbare for reiser. Det kommer til å ta veldig lang tid før alle har byttet ut alle spillerne sine, og så lenge de vet at BD-filmene de kjøper kun kan spilles av i stua, så tror jeg det vil ta sin tid før BD-eiere flest kjøper majoriteten av filmene sine i BD.

Men for all del, Blu-ray har vunnet, og veien står nå åpen til å få BD-spillere til alle husstander.

Det som er synd er vel at Warner nå mest sannsynlig sonesperrer sine utgivelser. De har nå ingen grunn mer til å ikke gjøre det.
    Mnja... De har ikke sonesperret DVDene sine på en stund (i hvert fall ikke de jeg har kjøpt fra USA de siste åra). Men, pressemeldingen sier jo faktisk at det vil være en liten forsinkelse fra DVD og BD-releasen til HD DVD-releasen av de filmene som kommer ut frem til og med mai, så det skal bli interessant å se hvordan sonestatus på BD-filmene blir.

Den eneste reelle taperen her er det åpene markedet vi ville fått med HD DVD. Men nå blir det vel lettere å få tak i sonefri BD spillere etter hvert kanskje? Får håpe det. Orker ikke leve med 2 BD spillere i lang tid fremover.
    Ja, det var det da... Jeg venter fortsatt på en skikkelig 2.0-spiller, og sonefrihet er et must. Aller helst vil jeg ha en 400-disk veksler også, men det kommer vel ikke med det første

Må jo ha noe som støtter DTS Master HD snart.

Urk. Synd jeg ikke drekker. Dette hadde vært en god anledning til å drekke meg full

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer til de blå. Jeg er mildt sagt overrasket.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Universal også går blå så er det svært usannsynlig at Paramount kommer til å fortsette å gi ut på HD DVD ut 2008.

Da er alle, Toshiba inkludert best tjent med å innse at slager er tapt og heller konkurrere med Sony om å lage den beste Blu-ray spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nominerer Trondmm som den beste bidragsyter i denne tråden. Han har bidratt med stor troverdighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant i Financial Times:

FT.com / Companies / Media & internet - Warner plumps for Blu-ray in format wars

Warner executives said on Friday that the studio would exclusively release its films in Blu-ray beginning in June. Warner cited a growing consumer preference for Blu-ray, particularly in Europe and Asia, and the concern that a prolonged format war was hurting all DVD sales, the studios’ biggest source of revenue

......

Both Sony and Toshiba lowered prices dramatically this holiday season in effort to gain traction. Blu-ray opened a narrow lead in the US in terms of titles sold. However, Warner executives pointed to its clear advantage in the UK, France, Germany and Japan.

Da ble det faktisk ikke USA som avgjorde denne krigen til slutt

Lurer på hva medlemmene på AVSforum sier hvis de får høre det hehehe

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, HD-DVD filmer som allerede er utgitt, vil de bli produsert i lengre tid fremover?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Urk. Synd jeg ikke drekker. Dette hadde vært en god anledning til å drekke meg full
    Alkoholens virkning som anti-depressiva er jo velkjent. Men det er uansett symptombehandling md kortsiktig effekt. Bedre å innse realitetene og håpe på en rekke fristende BD spiller annonseringer på CES.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    In response to consumer demand, Warner Bros. Entertainment will release its high-definition DVD titles exclusively in the Blu-ray disc format beginning later this year, it was announced today by Barry Meyer, Chairman & CEO, Warner Bros. and Kevin Tsujihara, President, Warner Bros. Home Entertainment Group.

Forbrukeren vant! Endelig slutt på dårlige low bitrate VC-1 innkodinger på BD fra Warner.

Edit: Barnslig tullprat som kun er til irritasjon kan du vel holde deg god for?

God helg alle sammen! The future is blu!
    Jaja, kjipt for oss som har foretrukket HD DVD, men det er ingen tvil om at det kun er nedoverbakke herfra.

Så det er bare å gratulere Blu-ray og alle deres tilhengere med seieren. Med mindre Toshiba kan trekke noen seriøse bomber opp av hatten under CES, så er slaget avgjort nå. Jeg vet ikke om jeg vil si at det er fortjent, men noen må vinne, og når det ikke blir HD DVD, så er det like greit at det blir Blu-ray. Blu-ray er absolutt ikke noe dårlig format, og det er ingen grunn til å rynke på nesa over at dette formatet blir med oss inn i fremtiden.

Det eneste jeg virkelig savner er sonefrihet. Det er viktig for meg å kunne kjøpe filmer både utenlands og hjemme, uten å behøve å slå opp om filmen vil la seg spille av. Men, nå har vi jo allerede sett at noen har begynt å tilby sonefrigjorte BD-spillere, og forutsatt at de faktisk fungerer, så vil jeg nok garantert bli fornøyd med en BD-spiller i hylla også.

Igjen: Gratulerer til Sony og alle BD-eiere. Det var gøy så lenge det varte.

Og nå vil jeg overlate scenen til den feite damen..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15.000 for en bærbar datamaskin med HD-DVD rett i dass :-D
    Neida. Toshiba X200 er en utrolig bra maskin, litt synd at HD-DVD spilleren ikke kommer til å bli brukt så mye i fremtiden. Men jeg har en del filmer fra før av og de ser jeg gjerne om igjen på HD-DVD.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Kanskje jeg bør avbestille min Toshiba HD spiller da?????
    Skal få den førskomende mandag.
    Har ikke startet noen innkjøp av HD-DVD plater heller.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyhawk
    Altså, HD-DVD filmer som allerede er utgitt, vil de bli produsert i lengre tid fremover?
    Vel, Universal og Paramount er fremdeles HD DVD only. Og Warner utgir HD DVD til mai 2008. Men hvor lenge vil det fortsette? Jeg tipper på endringer også hos minst et av disse studioene i løpet av de neste 6 mnd.

Vi får vente til søndag, da har HD DVD pressekonferanse i Vegas og Universal et all vil garantert få nærgående spørsmål om veien videre.

Side 528 av 653 FørsteFørste ... 28 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 524 525 526 527 528 529 530 531 532 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •