HD formatkrigen. - Side 525

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 525 av 653 FørsteFørste ... 25 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 521 522 523 524 525 526 527 528 529 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste
Viser resultater 10,481 til 10,500 av 13053
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Vel fra Mai av kan dere kun få filmer fra to store studio, Universal og Paramount.
    Leste jeg feil, eller kommer HD DVD utgivelsene frem til mai senere enn BD og DVD?

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvliter
    Hmm... Kan man anta at kampen Blu "Sugar" Ray vs. HD DVD nermer seg slutten?

To meget store filmselskap velger Blå Stråle?
    Universal kommer til å bli Blå i mai er mitt tips.
    Skal nok bli fryktelig dyrt for Paramount å kjøpe lisenser på Blu Ray nå.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Noen som skal selge sin dørstopper billig?

Får nesten gjøre alvor av å brenne en HD DVD plate som en symbolsk avslutning på krigen.
    Warner har gjort et valg, men du ser ikke ut til å ha endret din håpløse/hårreisende måte å uttrykke deg på?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var vel første virkelige nyheten siden Paramount / Dreamworks.

Vi får se hva det har å si. Ville ikke vært for skråsikker, men det er tydeligvis bare meg....

Tror ikke slaget er over enda, men vekten har visselig tippet over

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvliter
    Hmm... Kan man anta at kampen Blu "Sugar" Ray vs. HD DVD nermer seg slutten?

To meget store filmselskap velger Blå Stråle?
    Jeg tror vi bare har sett begynnelsen...

Jeg har nå nærmere 50 filmer på Blu-ray og synes det er vanskeligere og vanskeligere å finne filmer jeg vil ha (nye gode titler kommer for tregt), så nå blir det HD-DVD spiller også, med dem er det jo en gigantfordel at man kan handle (BILLIG) fra USA uten å tenke på disse h**vetes sonene!

Utrolig idiotisk at bransjen er så klønete at de måtte ha denne krigen - tåpelig!

Tipper forresten at det var en meget god deal under bordet som lokket Warner til å kutte HD-DVD.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Spiller ingen rolle for hd formatene dette, ingen av de har tjans mot dvd alikevel..
    Ikke vær for sikker på det, med ett format i er det mye lettere for mannen i gata å kjøpe inn "det siste nye" uten å risikere å kjøpe en dør-stopper.

Dessuten tror jeg flere filmselskap vil prøve å dra fokus over på Blu-Ray for å redusere piratkopiering. For eks. 20th Fox, som brukere BD+, det er vel forsatt ingen kopier på nettet som re-komprimert med BD+ source?
    Og det virkere som om det tar litt tid å få knekke hver BD+ film.

Dvs. At om for eks. 20th Fox gir ut filmer på BD først (med BD+) og deretter på DVD 1-2 uker etterpå, så vil folk foretrekke BD, og Fox vil selge mer fordi det blir mindre piratkopiering. Folk vil gjerne ha de nyeste filmene så fort som muligt, og derfor tyr mangen til nedlastning. Men om det ikke er mulig å laste ned noe annet enn dårlige opptak fra kino, så vil folk kjøpe det som er tilgjengelig for eks. BD+.

Jeg tror vi kan komme til å se 10% markedsandel på BD iløpet av 2008.(mot DVD)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Warner har gjort et valg, men du ser ikke ut til å ha endret din håpløse/hårreisende måte å uttrykke deg på?
    Regner med at Skyline og Esp ronker foran blu-samlingen sin nå, det har de jo nesten fortjent stakkars.
    Synd med oss andre som kanskje må ta til takke med et nytt UMD format, og regner med at Sony setter opp prisene på både det ene og det andre sporenstreks nå..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ivrige i dag gutter?

Skal bli spennede å se hvordan våren blir og man posisjonerer seg. Ser unektelig lyst for BD etter 22.00 i dag
    hehe, jepp jeg har begynt i ny jobb hvor jeg ikke får lov å bruke internet til slike ting som dette og når jeg kom hjem og sjekket avsforum ble jeg meget fornøyd. Jeg vil så gjerne bare ha ett format så jeg slipper å ha flere spillere i hus og får de filmene jeg ønsker i HD.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er krigen mest sannsynlig over.

Vi får se hva Toshiba disker opp med nå. Men da blir det endelig ett format. Det som er synd er vel at Warner nå mest sannsynlig sonesperrer sine utgivelser. De har nå ingen grunn mer til å ikke gjøre det.

Den eneste reelle taperen her er det åpene markedet vi ville fått med HD DVD. Men nå blir det vel lettere å få tak i sonefri BD spillere etter hvert kanskje? Får håpe det. Orker ikke leve med 2 BD spillere i lang tid fremover.

Må jo ha noe som støtter DTS Master HD snart.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette var vel første virkelige nyheten siden Paramount / Dreamworks.

Vi får se hva det har å si. Ville ikke vært for skråsikker, men det er tydeligvis bare meg....

Med 70 % av studiostøtten ekslusiv på BDs side, så er vekten veldig skjev... Leser du amerikanske foraer så har folk allerede startet innlevering av nyervervede HD DVD maskiner...

/S

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Jeg tror vi bare har sett begynnelsen...

Jeg har nå nærmere 50 filmer på Blu-ray og synes det er vanskeligere og vanskeligere å finne filmer jeg vil ha (nye gode titler kommer for tregt), så nå blir det HD-DVD spiller også, med dem er det jo en gigantfordel at man kan handle (BILLIG) fra USA uten å tenke på disse h**vetes sonene!

Utrolig idiotisk at bransjen er så klønete at de måtte ha denne krigen - tåpelig!

Tipper forresten at det var en meget god deal under bordet som lokket Warner til å kutte HD-DVD.
    Dealen ligger i at filmselskapene ikke har råd til å slippe Microsoft inn på "gullet" deres nemmelig katalogen som de nå kan styre enn mot et nytt format
    som konsumerne er villige til å kjøpe.
    At det nå går Blu Ray veien betyr at millioner av flattve eiere kommer til å hoppe ned fra gjerdet og shoppe filmene de eier på vhs og dvd på nytt.

"Har Warner valgt Blu-ray, sier en overrasket, men åpenbart fornøyd, Erga til Release.no. – Er dette en riktig beslutning? – Ja, forretningsmessig regner jeg selvfølgelig at den korrekte beslutningen er tatt. – Er formatkrigen nå over? – Ja, mye kan tyde på det – jeg er enig i det".

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Intet slag er over før den ene siden firer flagget og går slukøret hjem.

For som USA opplevde i Nam: Man kan vinne slagene, men tape krigen.

Vi får vente på at en fet dame synger... i et eller annet format.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, dett var dett, som Fleksnes sa... :|

Håper Toshiba tar fornuften fangen og sørger for at mine HD DVD-titler kan leses av på PS3 og framtidige Blu-ray-spillere. Eller er det tåpelig å tro noe slikt?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

"We're also hearing today that stand-alone Blu-ray Disc hardware is now outselling stand-alone HD-DVD players, on the strength of the recent price drops by Sony and Samsung, as well as the introduction of Panasonic's new BD-30 profile 1.1 player. You can expect to hear more on all this, as well as word of strong sales of Sony's PS3 in November and December, at CES on Sunday and Monday."

"Also at CES, word is that Microsoft's Bill Gates may use his keynote address on Sunday to announce some kind of new open architecture plan for the Xbox 360, that would allow other manufacturers to produce 360s like PCs. First up may be a new joint venture with Toshiba to produce an "ultimate" version of the Xbox 360 featuring a DVR and built-in HD-DVD drive, designed to go after Sony's PS3."

Lit seint med Tosh Xbox IMO...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Med 70 % av studiostøtten ekslusiv på BDs side, så er vekten veldig skjev... Leser du amerikanske foraer så har folk allerede startet innlevering av nyervervede HD DVD maskiner...

/S
    For ikke å snakke om hvordan salget vil stupe i ukene som kommer.

Snar får du bare HD DVD-spillere hos Walmart til USD 19,95...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det kommer en Xbox 360 med BD nå

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    For ikke å snakke om hvordan salget vil stupe i ukene som kommer.

Snar får du bare HD DVD-spillere hos Walmart til USD 19,95...
    SLutt nå å oppfør deg som en idiot. Ikke rart ingen i bransje ville jobbe med deg mer.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Vel, dett var dett, som Fleksnes sa... :|

Håper Toshiba tar fornuften fangen og sørger for at mine HD DVD-titler kan leses av på PS3 og framtidige Blu-ray-spillere. Eller er det tåpelig å tro noe slikt?
    Vil vel tro at Toshiba vil ha støtte for HD DVD i sine spillere, selv med innføring av BD.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå skulle jeg gjerne gitt noen laken for å være tilstede under HD DVD pressekonfereansen på CES til søndag!

Spørsmål til Universal: When will you go blu? ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Intet slag er over før den ene siden firer flagget og går slukøret hjem.

For som USA opplevde i Nam: Man kan vinne slagene, men tape krigen.

Vi får vente på at en fet dame synger... i et eller annet format.

Som sagt, det har vært overraskende nyheter før, dette var vel ikke det mest overraskende. HD DVD er jo nødt til å finne på noe (og det blir nok ikke HD DVD Xbox......)

Lurer på hva Warner har fått av $$$$ for dette. De som var skråsikre på at Paramount/Dreamworks fikk penger må vel være like overbevist nå?

Side 525 av 653 FørsteFørste ... 25 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 521 522 523 524 525 526 527 528 529 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •