HD formatkrigen. - Side 523

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 523 av 653 FørsteFørste ... 23 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 519 520 521 522 523 524 525 526 527 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 ... SisteSiste
Viser resultater 10,441 til 10,460 av 13053
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Muligens Blu-Ray i kommende Mac'er - bye bye HD DVD.
    Litt av et argument gitt

Newcomer nicola sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blue ray vinner klart.det er helt sikkert.Men jeg har et problem noen kanskje kunne hjelpe meg med.På min nye 508xd er det fantastiske bilder med blue ray via HDMI kabel (jeg bruker ps3)Men på den gamle 436xde får jeg ikke bilde via HDMI kabelen .Den funker bare med scartkabel.Peiling?Feil kabel eller
    for gammel HDMI inngang på 436`n.
    NICO

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nicola
    blue ray vinner klart.det er helt sikkert.
    Synes det er en drøy påstand - de har jo ikke klart å riste av seg HD DVD enda og markedstallene mellom formatene har ikke endret seg mye det siste halvårte. For min del ønsker jeg at Blu-ray vinner, det er formatet jeg har kjøpt hardware og software til.

Mac skal kjøre med BD drev? Ja det avgjører nok krigen med den markedsandelen Mac har.....

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh... Leser du ikke i denne tråden?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder du å utdype? Hvorfor tror du dette vil få større effekt enn HD DVD-spillerne som er sitter i Toshibas laptoper?

Har du forresten lest ryktet i sin helhet? Først og fremst er ikke dette en gang basert på noe noen har hørt fra kompisen til en som vasker dassen på Apples hovedkvarter. Dette er spekulasjoner fra en Wall Street analytiker. Analytikeren sier at han tror tiden er inne for Apple å stappe Blu-ray-spillere i maskinene sine.

Som om det ikke var nok at dette bare er én persons spekulasjoner, regner han kun med at Mac Pro skal få Blu-ray spiller til å begynne med. Mac Pro er, for de som ikke vet det, Apples toppmodell. En stasjonær PC som koster fra $2500 (21.790,- i Norge) og oppover. Jeg har for så vidt ikke sett noen salgstall, men jeg tror strengt tatt at selv PS3 selger bedre enn disse maskinene.

I tillegg spekulerer analytikeren i at det er mulig de vil gå for en kombo Blu-ray/HD DVD-drive i stedet for ren Blu-ray.

Jeg kan i hvert fall ikke forstå hvordan dette skal kunne bli HD DVDs nådestøt.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke å ungå fristelsen til å henge meg på. (har utrolig dårlig disiplin):razz:
    (stakkars dakjos ops: )
    Dette blir som om jeg skulle skrive;
    "Bye,bye PS3 & BD!"
    På grunnlag av dette:arrow:
    Noe jeg selvfølgelig aldri ville finne på å skrive.

BIG IN 2008 – Xbox Ultimate
    31 DEC 2007
    LINK

Xbox Ultimate – the gaming daddy?
    We’ve already had the Xbox 360 Premium and Elite. Both are, of course, fine gaming machines with the best games catalogue in the next-gen field. But come autumn 2008, we predict both will be rendered obsolete by a new model. We'll call it the Xbox Ultimate.

If our guesstimate is correct, this PS3-mauler will benefit from all manner of killer features, including 1080p HDMI output, built-in Wi-Fi, hi-def audio output, cooler 65nm hardware architecture and a near-silent fan.

Once the Xbox IPTV service is in full swing, we're hoping you'll be able to record TV shows to its beefier 320GB hard disk and watch live TV shows via your broadband provider.

But the piece de resistance?
    Well, fingers-crossed for a built-in HD DVD drive.
    Let Round 12 with the PS3 commence...
    OK! nå har jeg hatt morro nok for denne gang.ops:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gidder ikke lese 10.445 innlegg, så jeg beklager dersom dette er skrevet før angående PS3s rolle i formatkrigen:

"And it's here that the PS3's potential damage to the Blu-ray market might come. For if no other brands can manage to sell any Blu-ray players because the market is so stitched up by the PS3, they'll quickly decide there's no point trying to sell such players at all. And a market essentially propped up by a single product, even when that product is as potentially powerful as the PS3, is not a healthy market by any stretch of the imagination."

H2H: Sony BDP-S1E vs Sony PS3 Blu-ray players - AVReview Home cinema reviews

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg gidder ikke lese 10.445 innlegg, så jeg beklager dersom dette er skrevet før angående PS3s rolle i formatkrigen:

"And it's here that the PS3's potential damage to the Blu-ray market might come. For if no other brands can manage to sell any Blu-ray players because the market is so stitched up by the PS3, they'll quickly decide there's no point trying to sell such players at all. And a market essentially propped up by a single product, even when that product is as potentially powerful as the PS3, is not a healthy market by any stretch of the imagination."

H2H: Sony BDP-S1E vs Sony PS3 Blu-ray players - AVReview Home cinema reviews
    Det gjelder jo i enda større grad HD DVD og Toshiba, de har vært presset til å priskonkurrere så hardt pga bl.a. PS3 at ingen andre gidder eller ser noe potensiell i å produsere HD DVD spillere i noe større grad, bortsett fra ett par dyre kombi-spillere.

Samsung og Panasonic har tross alt solgt en del Blu-Ray spillere.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det gjelder jo i enda større grad HD DVD og Toshiba, de har vært presset til å priskonkurrere så hardt pga bl.a. PS3 at ingen andre gidder eller ser noe potensiell i å produsere HD DVD spillere i noe større grad, bortsett fra ett par dyre kombi-spillere.

Hmm.. "En del".. Kanskje 1-3% av HD-markedet har enten Samsung eller Panasonic som merke på fronten. Tror ikke Samsung eller Panasonic er fornøyd med den markedsandelen, eller hva tror du?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel, motangrep er det beste forsvar, heter det.
    Her gjentar du standard argumentet til alle BD fanboys hvor de totalt overser at PS3 er en mye større konkurent innen BD enn Toshiba er innen HDDVD.
    Sannheten er at enhver PS3 solgt er en "potensiel" BD spiller som konkurerer ut alle BD "standalone" både på pris, ytelse og "features".
    Når det er solgt så mange millioner PS3 så betyr det at er et potensialet for at tilsvarende færre "standalone" blir solgt.

Toshiba har ikke vært presset i pris av PS3. Hele HDDVD's foretningsidé har fra første stund vært basert på å konkurere med prisene på sin største konkurent; SDDVD.
    Så realiteten er at prisen på HDDVD spillere har presset ned prisen på BD spillere.
    Xbox og Wii + dårlig salg av PS3 har presset ned prisen på PS3.

BD's foretningskonsept har fra starten vært at PS3 skulle introdusere BD til publikum mens prisen på BD"standalone" skulle forbli relativt høy i 3-4 før den skulle gå sakte nedover. Det er dette CE selskapene ble ble lovet og det er derfor BD har slik CE støtte.
    Dette kunne bare skje hvis de ikke hadde et konkurerende HD format.
    Derfor var det så viktig for dem å erklære seg som vinnere og håpe at HDDVD skulle forsvinne relativt fort.

Det lykkes de ikke med.
    Nå er de faktiske forhold totalt forandret fra det som Sony lovet sine støttespillere før lansering.

Nå skriver vi 2008 og BDA medlemene skjønner etterhvert at HDDVD er kommet for å bli og den egentlige foretnings strategien deres har vist seg å ikke fungere etter planen.

Derfor vil vi se forandringer i hvem som produserer hva innen HDM utover i 2008/2009.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm.. "En del".. Kanskje 1-3% av HD-markedet har enten Samsung eller Panasonic som merke på fronten. Tror ikke Samsung eller Panasonic er fornøyd med den markedsandelen, eller hva tror du?
    De har nok en større prosent av stand-alone markedet enn 1-3 prosent. Her kommer vi tilbake til når det er behagelig å telle alle PS3'er som rene Blu-ray spillere eller ikke igjen.:-D

Uansett så er jeg enig i at alle andre ce produsenter enn Toshiba og Sony ikke er komfortabel med hvordan dette har påvirket deres motiver for å produsere BD og HD DVD spillere. Selv Toshiba og Sony liker ikke dette, dette har kostet for mye for begge parter.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes det bare er litt gøy å erte alle nerdene her inne litt
    Gøy å hive litt flammer på bålet...
    Og her kommer mer:

Min mening er at blu-ray vil vinne krigen,hvis man i det hele tatt får en vinner
    Ser selv liten forskjell fra min dv 989(dvd) og blu-ray fra PL3
    Mannen i gata(ikke oss her inne) gir **** og kjøper dvd
    Men ser vi noen år frem i tid,så får man laptoper meg 600 gb og høyere og da laster folk ned det matrielet de helst vil ha,om det er hd eller sd

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv Toshiba og Sony liker ikke dette, dette har kostet for mye for begge parter.
    Sant nok at konsument apati hindrer utbredelsen av HDM, men samtidig skjønner jeg ikke hvorfor de skyter seg selv i foten med å fortsette å produsere oppkonverterende DVD spillere.

Men jeg vil tro at Toshiba er rimelig mye mer komfortable enn Sony når det gjelder kostnaden ved lansering av HDM.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Vel, motangrep er det beste forsvar, heter det.
    Her gjentar du standard argumentet til alle BD fanboys hvor de totalt overser at PS3 er en mye større konkurent innen BD enn Toshiba er innen HDDVD.
    Sannheten er at enhver PS3 solgt er en "potensiel" BD spiller som konkurerer ut alle BD "standalone" både på pris, ytelse og "features".
    Når det er solgt så mange millioner PS3 så betyr det at er et potensialet for at tilsvarende færre "standalone" blir solgt.

Toshiba har ikke vært presset i pris av PS3. Hele HDDVD's foretningsidé har fra første stund vært basert på å konkurere med prisene på sin største konkurent; SDDVD.
    Så realiteten er at prisen på HDDVD spillere har presset ned prisen på BD spillere.
    Xbox og Wii + dårlig salg av PS3 har presset ned prisen på PS3.

BD's foretningskonsept har fra starten vært at PS3 skulle introdusere BD til publikum mens prisen på BD"standalone" skulle forbli relativt høy i 3-4 før den skulle gå sakte nedover. Det er dette CE selskapene ble ble lovet og det er derfor BD har slik CE støtte.
    Dette kunne bare skje hvis de ikke hadde et konkurerende HD format.
    Derfor var det så viktig for dem å erklære seg som vinnere og håpe at HDDVD skulle forsvinne relativt fort.

Det lykkes de ikke med.
    Nå er de faktiske forhold totalt forandret fra det som Sony lovet sine støttespillere før lansering.

Nå skriver vi 2008 og BDA medlemene skjønner etterhvert at HDDVD er kommet for å bli og den egentlige foretnings strategien deres har vist seg å ikke fungere etter planen.

Derfor vil vi se forandringer i hvem som produserer hva innen HDM utover i 2008/2009.
    Det har vist seg at den nye Panasonic spilleren og forsovidt Sony sin egen S300/500 har bedre ytelse på bilde og lyd enn PS3.

Er selvsagt ikke enig at Toshiba ikke har vært presset av PS3.:-D

Er derfor enig i at HD DVD og konkurransen i konsoll-markedet har presset prisen ned på PS3 og BD-spillere.

Selvom andre ce produsenter registrerer at HD DVD har hengt med i markedet, så klarer de også å regne ut at det er ganske håpløst for dem å tjene noe særlig penger på både BD og HD DVD, og det er der Toshiba og Sony har ødelagt for hverandre.

Arty, jeg gjentar det igjen, som jeg har sagt mange ganger i denne tråden. Jeg synes HD DVD er fantastisk bra produkt, det hindrer meg ikke likevel å like BD!:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ser vi noen år frem i tid,så får man laptoper meg 600 gb og høyere og da laster folk ned det matrielet de helst vil ha,om det er hd eller sd
    Nedlasting kommer aldri til å utkonkurere fysisk media. Det kan bare bli et av flere muligheter.

1TB hardisk kan bare lagre 20-30 HD filmer& ekstra. Disse eier du bare til disken kræsjer.
    Da er det ganske surt å måtte betale for dem en gang til.
    Men filmselskapene elsker jo et slikt scenario.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok at konsument apati hindrer utbredelsen av HDM, men samtidig skjønner jeg ikke hvorfor de skyter seg selv i foten med å fortsette å produsere oppkonverterende DVD spillere.

Men jeg vil tro at Toshiba er rimelig mye mer komfortable enn Sony når det gjelder kostnaden ved lansering av HDM.
    Er enig i det. De er nok ikke helt enig med seg selv hvordan de skal angripe dette med oppkoveredende DVD spillere og HD-spillere.

Når det gjelder kostnader, så har mesteparten av kostnadene vært bokført i spillkonsoll-delen, det er dog teknisk, så kan man diskutere hvor stor den kostnaden hadde vært uten en formatkrig.

Vi vet ikke hvordan prisutviklingen hadde vært på en lansering av ett delt format mellom Toshiba/Sony, eller ett rent Toshiba/HD DVD uten andre konkurrerende formater.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det gjelder kostnader, så har mesteparten av kostnadene vært bokført i spillkonsoll-delen, det er dog teknisk, så kan man diskutere hvor stor den kostnaden hadde vært uten en formatkrig.
    Alle kostnadene for BD har ikke vært bokført i spille-konsoll avdelingen.
    Tross alt har Sony et.al brukt 8+ år på å utvikle formatet. Siden 2003 har den eneste tekniske utviklingen i BD vært på basis av å blidgjøre potensielle støttespillere. Og her har nok mange av de største utgiftene vært.
    Noen hovedpunkt:

DVD/CD kompatibilitet: Totalt redesign av drevet med doble linser.

Få disken ut av kasetten: Først en polytylen plast film som viste seg å bli for dyr. Så en Hardcoating som har vært vært vanskelig å få jevnt i tynne nok lag og resultert i mye kostbar feilproduksjon.

Designe fra bunnen; disk produksjonsmaskiner som måtte redesignes hver gang de prøvet prøvet en ny disk koating.(til sammenlikning så bruker HDDVD de samme matrialer og nesten identiske maskiner som for DVD)

Fremtidig; bygging av en disk produksjon infrastruktur.(HDDVD har den allerede for produksjon av DVD)

Utvikling av BD-Java platformen som de har brukt nesten 2 år på å utvikle etter lansering.

Alt dette er det vi konsumenter som må betale for.

Bad Idé!!

Regner med at fra 2003 når BD ble lansert første gang og HDDVD ble annonsert som en fremtidig mulighet at Sony et.al har brukt rimelig mye mere resurser enn Toshiba på dette.

HDDVD er tross alt basert på og veldig likt et kjent å prøvet produkt.

Vi vet ikke hvordan prisutviklingen hadde vært på en lansering av ett delt format mellom Toshiba/Sony, eller ett rent Toshiba/HD DVD uten andre konkurrerende formater.
    Vi vet selvfølgelig ikke.
    Men hvis alle CE hadde samlet seg om HDDVD som avtager for DVD, så hadde det vært konkuranse dem imellom om å produsere, for dem de billigste, og også beste spillerne, som de tjente mest mulig på.
    Akkurat som det har vært i 10 år i DVD

Så lenge de ikke hadde drevet kartell virksomhet og samarbeidet om pris, men konkurert, så kan jeg ikke se at prisene skulle vært særlig høyere.

Tross alt så hadde de hatt det samme "ris bak speilet" som i dag. Konkurere med SDDVD!

Post Script sukk:
    Tenk om de hadde slått pjaltene sine sammen i begynnelsen av 2004 og forkastet hele disk snurrepiperi opplegget sitt som skaper så mange problemer og heller gått for et Flashbasert system.
    Da kunne vi virkelig kalt det Innovasjon.

Det kunne jeg gladelig ventet et par år på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor tror du det?

Det er kun Wii som tjener penger på spillkonsoller. Sony hadde ikke regnet med å tjene penger på PS3 i starten. Microsoft har enda ikke tjent penger i Games division siden xbox ble lansert.

Det som er interessant er hvor langt Toshiba er villig til å strekke seg. Sony tror jeg neppe kommer til å gi seg med de siste salgstallene på PS3.

Jeg kjøpte forøvrig min første DVD spiller som PS2 til kr. 2500. 2 år etter kjøpte jeg en DVD spiller til kr. 6000. Nå har jeg kjøpt min første BD spiller i form av PS3 til kr. 5000. Kommer nok til å investere i en ny BD spiller eller HD-DVD spiller (hvis de blir ledende format) til kr. xxxx når formatkrigen er endelig avgjort. Er rimelig sikker på det kommer bedre HD spillere enn som er på markedet idag i fremtiden. Så selv om man har kjøpt PS3 som BD spiller betyr ikke det at det ikke er marked for stand-alone spillere i fremtiden. Selvfølgelig er det det. Sikkert ett marked for hundrevis av millioner spillere om 5 år på verdensbasis. Det er peanuts det som skjer nå i forhold til potensiale.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nedlasting kommer aldri til å utkonkurere fysisk media. Det kan bare bli et av flere muligheter.

1TB hardisk kan bare lagre 20-30 HD filmer& ekstra. Disse eier du bare til disken kræsjer.
    Da er det ganske surt å måtte betale for dem en gang til.
    Men filmselskapene elsker jo et slikt scenario.
    Det burde ikke bli et problem om man benytter metoder som på feks psn, der all informasjon om det du har lastet ned blir liggendes lagret på serveren, dermed kan du laste ned på nytt om noe skulle bli tapt.
    Dessuten er de fleste harddisk produsentene enige i at minnebrikker er framtiden, og det kan selges som et fysisk media.

Side 523 av 653 FørsteFørste ... 23 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 519 520 521 522 523 524 525 526 527 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •