HD formatkrigen. - Side 522

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 522 av 653 FørsteFørste ... 22 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 518 519 520 521 522 523 524 525 526 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste
Viser resultater 10,421 til 10,440 av 13053
    Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp. Det er også merkverdig at Final Cut Studios DVD Studio Pro støtter HD DVD-authoring (i en simpel/basic form uten HDi osv.) men ikke Blu-ray. Absurd.

Men nå kan det altså skje ting.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det ville i så fall jaggu vært på tide.

Apple har vært medlem av BDA siden mars 2005. De er blant de 18 medlemmene i BDAs Board of Directors, og Sjefshøvdingen Steve Jobs er den største individuelle aksjeeieren (7%) i Blu-ray eksklusive Disney. At de til nå ikke har levert noen maskiner med Blu-ray drev er ytterst merkverdig.
    Mac har vel vært overpriset nok, har de ikke?

Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Du hiver mer ved på bålet ser jeg

Det var litt kaldt

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Jepp. Det er også merkverdig at Final Cut Studios DVD Studio Pro støtter HD DVD-authoring (i en simpel/basic form uten HDi osv.) men ikke Blu-ray. Absurd.

Hørtes rart ut ja, spesielt siden en av BD fansen har hevdet at det ikke har vært noen HD DVD brennere på markedet.

De tok vel å kjøpte lisensen som var billigst tipper jeg, så for å se hvordan markedet går.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hørtes rart ut ja, spesielt siden en av BD fansen har hevdet at det ikke har vært noen HD DVD brennere på markedet.
    Har ikke Mac sjæl, så jeg vet ikke helt hvordan HD DVD-støtten i Final Cut faktisk er, men så vidt jeg har skjønt, så har ikke MacOS støtte for å skrive til HD DVD-plater. Så det man står igjen med er da muligheten til å mastre HD DVD-imager som må overføres til andre maskiner, eller evt. at man lager imager som er små nok til å få plass på en vanlig DVD.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trondmm: Har selv nylig gått over til Mac med seneste utgave av Final Cut Studio, men har ikke fått testet dette. Men jeg mener å ha lest noe tilsvarende det du sier på et forum som heter DVXUser.

De tok vel å kjøpte lisensen som var billigst tipper jeg, så for å se hvordan markedet går.
    Det er nok noe slikt som er motivet ja.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er en del mnd siden jeg var innom denne tråden...

HVEM VANT?????

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama

HVEM VANT?????
    Kom tilbake om en del mnd...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HVEM VANT?????
    Det kommer litt an på hvem du spør

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen

Det har til nå vært komplisert å bruke authoring verktøyet for Blu-ray og de få som finnes har vel kun støttet MPEG 2, men nå kommer det visstnok forbrukervennlige utgaver med MPEG 4 støtte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nyttår folkens! Blir spennende å se om det kommer noen store nyheter på CES2008 messa nå til uken.

Ellers så håper jeg ingen tar skade av litt (blå) humor :-)

Blu-ray Forum - View Single Post - Ask the Insiders: Judgment Day Edition

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Godt nyttår folkens! Blir spennende å se om det kommer noen store nyheter på CES2008 messa nå til uken.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVEM VANT?????
    DVD og nedlasting.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB

He-he-he

Den var stor. En god start på helgen:-D
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    DVD og nedlasting.
    Det er kanskje greit at "seierherrene" som du utroper for det første er deltaker i HD-formatkrigen:-?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er kanskje greit at "seierherrene" som du utroper for det første er deltaker i HD-formatkrigen:-?
    Tipper han snakker om egne videovaner... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD er jo i høyeste grad tilgjengelig for nedlasting, om enn ulovelig. Skjønner godt folk som benytter seg av det, i allefall inntil "krigen" er over. Det er liten grunn til å legge mye penger i ett usikkert format nå.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    HD er jo i høyeste grad tilgjengelig for nedlasting, om enn ulovelig. Skjønner godt folk som benytter seg av det, i allefall inntil "krigen" er over. Det er liten grunn til å legge mye penger i ett usikkert format nå.
    Jeg tror moderator har tatt opp dette 1000 ganger, og senest for ett par innlegg siden:???:

Mange smugler sikkert mengder med brennevin over grensa også, i påvente at Vinmonopolet setter ned prisene i Norge. Men so what!?

Her diskuterer vi de to formatene HD DVD og Blu-ray. At enkelte her mener at DVD har vunnet, eller at HD-formatene allerede har tapt til fordel for nedlasting; så har jo det lite med denne tråden å gjøre...

Ellers er det vel få nyheter av interesse før CES08 er i gang. :-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det vært flere sider her om innbrenning av plasma og refundering av tollpenger på BOGO salg fra Amazon. Jeg vil faktisk påstå at nedlasting er mere relevant for utvikling av lyd og bilde i tiden fremover. Og HD er i alle høyeste grad i kategorien lyd og bilde.

Så lenge det ikke diskuteres hvor eller hvordan man får tak i ulovlig nedlastbart innhold ser jeg ingen grunn til å være så firkanta på at det ikke engang kan nevnes. Det er faktisk endel lovlig nedlastbart innhold på nett også, og bildekvaliteten er tidvis svært god også med ganske lave bitrater. F.eks enkelte Stage6 videoer vist på en 42PV60 via PS3 virker skarpere enn en normal DVD, selvom lyden ikke er på topp, enda. Det er klart dette blir lagt merke til av generasjonen som vokser opp idag og bruker timesvis på nett, om dagen. Hvis man ikke anser nedlastbart innhold (fortrinnsvis lovlig, men dessverre mest ulovlig) som en reell utfordring i løpet av de nærmeste årene så er man totalt ute å kjøre.

Prisnivået på HD-filmer i USA er igrunn ganske lavt, relativt sett. Kanskje dette er en måte å møte nedlasterne på? En annen er vel å kunne implementere nedlastbart innhold i filmenes interaktive del, aner ikke om dette lar seg gjøre på hverken HD-DVD eller Blu-ray i praksis. Jeg tenker på småting som f.eks nedlastbar norsk tekst på en film kjøpt i USA og opp til å kunne hente ned bortklipte scener som kan settes rett inn i videostrømmen når man kikker på filmer osv. Sistnevnte kan f.eks utvides til at filmen du har kjøpt kan slipstreames til en Directors Cut i etterkant eller noe i den duren. Masse muligheter.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Nå er vel egentlig alle formater og veldig mye av den teknologien man bruker i hjemmekino sammenheng ganske så usikkre, ettersom utviklingen går mot bedre og billigere produkter hele tiden. Det er jo bare å se seg litt tilbake eller i et litt lenger tidsperspektiv. Synes kanskje heller det blir litt tåpelig å f.eks investere noen titusener i en fullHD skjerm eller projektor, og ikke også sikkre seg skikkelige HD kilder man kan ha glede av nå.

Det er greit nokk at man velger seg en favoritt side i HD krigen, men å basere seg på nedlasting og mer eller mindre gode og tilfeldige piratutgivelser, det finner jeg i alle fal ingen grunn til å støtte opp om.

Med dagens forholsvis beskjeden priser på meget gode BD og HD-DVD spillere som også fungerer greit sammen med DVD osv, ser jeg liten grunn til ikke å investere i et eller begge formatene, spessielt hvis man er nogen lunde interessert i gode lyd og bilde gjengivelser i hjemmekinoen.

Det reffereres hele tiden til antall solgte HD spillere og plater i denne debatten/HD "krigen", og synes derfor det er uheldig eller til og med moralsk forkastelig at de som faktisk ønsker seg et bedre format enn SD DVD ikke også prøver å yte noe for å få i gang HD salget og sikkrer seg at produsentene finner det bryet værdt å forsette.
    Salgstallene for HD medier er faktisk enda så små i forhold til DVD at man ikke skal se bort i fra at forum som har såpass mange medlemer kan ha noe påvirkningskraft på landsbasis. Tar man f.eks med hvordan hver og en av oss hjemmekino brukere har av mulighet til påvirkining blandt venner og kjennte som kanskje ser ekte HD for første gang, så er det kanskje ikke så dummt å gå foran med et godt eksempel for å få i gang HD mediene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 522 av 653 FørsteFørste ... 22 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 518 519 520 521 522 523 524 525 526 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •