HD formatkrigen. - Side 521

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 521 av 653 FørsteFørste ... 21 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 517 518 519 520 521 522 523 524 525 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste
Viser resultater 10,401 til 10,420 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Så enig, så enig. Hjelper i alle fall godt på vei med siste generasjon Pioneer i det minste da, men fortsatt litt igjen for å matche det beste av sort på det beste av CRT! Når det kommer til LCD så rører jeg ikke det i det hele tatt.

At folk er sykelig opptatt av 1080p vs 720p på 37-50" skjermer, og driter i sortnivå og farger er over min fatteevne.....
    Komplett enig i alt her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig at en såpass uvesentlig diskusjon kan bli så poppulær og engasjere så mange så mye :-)

BD eller HD-DVD mener jeg.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Så enig, så enig. Hjelper i alle fall godt på vei med siste generasjon Pioneer i det minste da, men fortsatt litt igjen for å matche det beste av sort på det beste av CRT! Når det kommer til LCD så rører jeg ikke det i det hele tatt.
    Dersom man bruker skjermen til en del TV-titting, så skjønner jeg de som velger LCD. LCD er mer "motstandsdyktig" mot innbrenning av kraftige logoer, som det dessverre vrimler av på norske TV-kanaler. Har selv plasma, og får aldri hatt skjermen i 16:9 noe særlig mer enn 10 minutter før jeg må bytte over til en annen skjerm-modus for å unngå ghosting/innbrenning. Følgelig blir f.eks. teksting kuttet av i bunn, bildene blir forvrengt etc. etc. Virkelig frustrerende! Skulle ønske at de teknisk ansvarlige ved de forskjellige TV-kanalene tok seg en titt på amerikanske kanaler. Der er mange kanal-logoer nærmest som vannmerker å regne. Skulle ønske NRK gikk foran som et godt eksempel og senket styrken på sine logoer samt fjernet skyggeeffekten, men det blir vel med drømmen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Dersom man bruker skjermen til en del TV-titting, så skjønner jeg de som velger LCD. LCD er mer "motstandsdyktig" mot innbrenning av kraftige logoer, som det dessverre vrimler av på norske TV-kanaler. Har selv plasma, og får aldri hatt skjermen i 16:9 noe særlig mer enn 10 minutter før jeg må bytte over til en annen skjerm-modus for å unngå ghosting/innbrenning. Følgelig blir f.eks. teksting kuttet av i bunn, bildene blir forvrengt etc. etc. Virkelig frustrerende! Skulle ønske at de teknisk ansvarlige ved de forskjellige TV-kanalene tok seg en titt på amerikanske kanaler. Der er mange kanal-logoer nærmest som vannmerker å regne. Skulle ønske NRK gikk foran som et godt eksempel og senket styrken på sine logoer samt fjernet skyggeeffekten, men det blir vel med drømmen...
    høres ut som du har en trist tv kveld.
    men den burde tåle en kveld uten angst.
    sett den på en kanal med brus av og til mens du pusser tennene.
    holder ikke det så har noen et problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv plasma, og får aldri hatt skjermen i 16:9 noe særlig mer enn 10 minutter før jeg må bytte over til en annen skjerm-modus for å unngå ghosting/innbrenning.
    Jeg vet ikke hvilken plasma du har men det problemet der er særdeles overdrevet. Jeg har både LCD og Plasma, og til tross for at plasmaen min er ca seks år gammel (Kjøpte den da Plasma var det "kuleste i verden" å ha mens omtrent ingen andre hadde det, 60k for en 42") har den enda ikke brent seg, og jeg har glemt den stående på Disney over natta. Den knuser forøverig alt jeg har sett av LCD når det kommer til billedkvalitet på tross av alder og langt dårligerer oppløsning. Det er forøvrig en Panasonic.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Sukk! Den som har råd til en Pioneer Kuro. :sad:

I neste omgang er det i hvertfall plasma på meg også. Uten tvil.
    Panasonics PZ70 eller PZ700-modeller ser rimelig fristende ut. FullHD plasmaskjerm på 50" til rundt 24 lapper eller 42" til rundt 15 lapper må jo sies å være mye TV for penga.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Jeg vet ikke hvilken plasma du har men det problemet der er særdeles overdrevet. Jeg har både LCD og Plasma, og til tross for at plasmaen min er ca seks år gammel (Kjøpte den da Plasma var det "kuleste i verden" å ha mens omtrent ingen andre hadde det, 60k for en 42") har den enda ikke brent seg, og jeg har glemt den stående på Disney over natta. Den knuser forøverig alt jeg har sett av LCD når det kommer til billedkvalitet på tross av alder og langt dårligerer oppløsning. Det er forøvrig en Panasonic.
    Har en Pioneer 2006-modell. Lar jeg den stå i 10 minutter på NRK 1, sittter logoen igjen som en såkalt "ghosting" som går vekk etter en stund med film-titting i fullskjerm 1.85:1 eller 1.78:1. Lar jeg den stå f.eks. en time på NRK 1, er jeg temmelig sikker på at logoen blir sittende permanent. Det er tydelig at det koster Pioneer å ha det sortnivået, den lysstyrken og det kontrastnivået som dem har.

Er ikke alene om å ha dette problemet, bare søk på "plasma" og "image retention" på én eller annen søkemotor... Vet om flere også i Norge som har permanente TV 2-logoer sittende i skjermen.

Så kan vi krangle om hvem som har skylda... TV-kanalene med sine fargesprakende, lyssterke logoer eller plasmaprodusentene som ikke klarer å lage skjermer som kan stå på det samme bildet uten å ta skade av det.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Pioneer 2006-modell. Lar jeg den stå i 10 minutter på NRK 1, sittter logoen igjen som en såkalt "ghosting" som går vekk etter en stund med film-titting i fullskjerm 1.85:1 eller 1.78:1. Lar jeg den stå f.eks. en time på NRK 1, er jeg temmelig sikker på at logoen blir sittende permanent. Det er tydelig at det koster Pioneer å ha det sortnivået, den lysstyrken og det kontrastnivået som dem har.

Er ikke alene om å ha dette problemet, bare søk på "plasma" og "image retention" på én eller annen søkemotor... Vet om flere også i Norge som har permanente TV 2-logoer sittende i skjermen.

Så kan vi krangle om hvem som har skylda... TV-kanalene med sine fargesprakende, lyssterke logoer eller plasmaprodusentene som ikke klarer å lage skjermer som kan stå på det samme bildet uten å ta skade av det.
    Ville bestille en Sony Plasma TV av en som jobbet på Sony. Han nektet meg da, fordi innbrenningen var mye mer utbredt enn hva de ville offentligjøre. Det er også mye av grunnen til at Sony ikke produserer Plasma lenger.

Men det høres litt ut som du har veldig høy lysstyrke på skjermen. Min NRK logo er ikke så veldig skrikende, egentlig litt lysegr, den var hvitere før.

Men, la den stå på NRK en dag, få den brent fast, saksøk NRK og Pioneer. Få både nye TV, og NRK til å dempe fargen. (Kommer vel ikke så langt tipper jeg)

Har selv lys på en Pioneer full HD Plasma neste gang, men frykter slik innbrenning. Ser ikke mye TV, men bruker PCen en del mot den. Samt at det hender jeg bruker veldig lang tid ved PCen med ting på pause, slik som nå

Ikke tro på alt folk sier om hvor lite farlig dette er, hvis de hadde innrømt at det er ett problem med innbrenning, så hadde de ikke kunnet solgt Plasma lenger. De har nok kommet lenger, men det er nok lenger igjen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men det høres litt ut som du har veldig høy lysstyrke på skjermen. Min NRK logo er ikke så veldig skrikende, egentlig litt lysegr, den var hvitere før.
    Har faktisk ikke annen lysstyrke enn "0", dvs. på midten av skalaen... Men skjermen tåler litt mer når jeg bruker strømspare-modus... men bildene blir jo temmelig mørke da.

Men, la den stå på NRK en dag, få den brent fast, saksøk NRK og Pioneer. Få både nye TV, og NRK til å dempe fargen. (Kommer vel ikke så langt tipper jeg)
    Tror ikke jeg kommer langt hos Pioneer, dessverre, det står jo først i manualen at ting blir sittende fast på skjermen dersom det blir stående statiske bilder/logoer på den... NRK kunne jo godt ha dempa logoene sine, for ikke å snakke om Eurosport som er kongen av innbrenning, ho-ho!

Har selv lys på en Pioneer full HD Plasma neste gang, men frykter slik innbrenning. Ser ikke mye TV, men bruker PCen en del mot den. Samt at det hender jeg bruker veldig lang tid ved PCen med ting på pause, slik som nå

Ikke tro på alt folk sier om hvor lite farlig dette er, hvis de hadde innrømt at det er ett problem med innbrenning, så hadde de ikke kunnet solgt Plasma lenger. De har nok kommet lenger, men det er nok lenger igjen også.
    Etter det jeg har lest av tester på de nyeste Pioneer-plasmaene, så virker det som om innbrenningsproblematikken er så og si forsvunnet...

Bare så irriterende at jeg fikk tak i én av de verste modellene...!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning (ulik aldring av plasmapiksler) er IKKE et problem på Panasonic sine skjermer generelt og hvertfall ikke på 42PV60 som jeg har. Den har null innbrenning og blir brukt slik jeg brukte min gamle CRT tv eller pc skjerm.
    Bruker PS3 og lar den stå på pause til skjermsparere går på, uten noen form for innbrenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

ooops tror jeg er i feil tråd, skulle sjekke HD tråden

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Innbrenning (ulik aldring av plasmapiksler) er IKKE et problem på Panasonic sine skjermer generelt og hvertfall ikke på 42PV60 som jeg har. Den har null innbrenning og blir brukt slik jeg brukte min gamle CRT tv eller pc skjerm.
    Bruker PS3 og lar den stå på pause til skjermsparere går på, uten noen form for innbrenning.
    Min 42PV60 har definitivt innbrenningsproblemer og jeg har ikke lysstyrken på fullt. Ser mye på 4:3 i nativ modus og selv med lysegrå sider så blir den en liten forskjell i slitasjen på skjermen i disse områdene kontro hovedbilde. Synes også at jeg ser ujevn slitasje i det området der teksten er (teksten er jo hvit og sliter mer på skjermen i de områdene).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, når ble dette en diskusjon av LCD vs Plasma? kan ikke de som har behov for å diskutere det gjøre det i en ny tråd.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke første gang dnne debatten har sporet av, men nå kjente jeg ikke igjen tråden og måtte sjekke hva jeg hadde åpnet..
    Men for å hive meg på: 42PV60, har hatt den halvannet år og TV'n kan stå på hele dagen da dama er hjemme med ungen. Har ikke sett en logo brent i hjørnet noen gang. Her er det nok forskjeller mellom skjermprodusentene, men nyere skjermer er vel stort sett av med problemet.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden gir svar på alt: Hvordan kjøpe sonefri plasma som er innbrenningsfri uten å betale moms fra Amazon hvor du får med tre HD filmer(som forresten er feigt) alle med Nielsen i hovedrollen, selv om det ikke er noe poeng, for man ser jo ikke forskjell, og dessuten bør man ikke kjøpe noe derfra fordi det ikke blir subsidiert like mye på LCD, og det er også feigt...

Ikke meningen å mobbe noen...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det pleier være sånn når det ikke er noen nyheter i HD-verdenen. Ikke noe å bekymre seg for, det er snart noen som poster linker til rykter og spekulasjoner igjen.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mac med Blu-ray driv?

Får prøve å få ting litt på sporet med noen nye rykter.

Mac Rumors: Blu-Ray Support at Macworld? Mac Pros Soon?

American Technology Research analyst Shaw Wu cites sources who say that Apple will start shipping some of their computers with Blu-ray support as early as Macworld.

Appleinsider also corroborates the report with their own sources, expecting an overhaul to the Mac Pro in the 1st quarter of 2008 with Blu-ray support.

Mac Pro updates have been long overdue with the last major update almost 17 months ago. While some rumors have pegged the Mac Pro update at Macworld, there has been only minimal buzz about it in the final weeks before the expo.
    Fra en annen kilde:

AppleInsider | Apple set to ship Macs with Blu-ray support - report

Apple Inc. at this month's Macworld Expo will will outline a high-definition video strategy that will see its weight thrown further behind Sony Corp's Blu-ray DVD format as opposed to Toshiba's HD-DVD, according to one Wall Street analyst.

In a report issued to clients early Thursday morning, American Technology Research analyst Shaw Wu cited sources who say the Cupertino-based Mac maker, which already occupies a seat on the Blu-ray consortium, is set to begin shipping some of its computers with support for the next-generation DVD format.
    (...)
    Det er altså mest sannsynlig snakk om et Blu-ray driv i neste generasjon Mac Pro og/eller evt. Macbook Pro.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra en annen kilde:

AppleInsider | Apple set to ship Macs with Blu-ray support - report

Det er altså mest sannsynlig snakk om et Blu-ray driv i neste generasjon Mac Pro og/eller evt. Macbook Pro.
    Altså en god grunn til at HD DVD burte vinne

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså en god grunn til at HD DVD burte vinne
    Du hiver mer ved på bålet ser jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det ville i så fall jaggu vært på tide.

Apple har vært medlem av BDA siden mars 2005. De er blant de 18 medlemmene i BDAs Board of Directors, og Sjefshøvdingen Steve Jobs er den største individuelle aksjeeieren (7%) i Blu-ray eksklusive Disney. At de til nå ikke har levert noen maskiner med Blu-ray drev er ytterst merkverdig.

Side 521 av 653 FørsteFørste ... 21 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 517 518 519 520 521 522 523 524 525 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •